X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Saturn Bomberman i HD


Svar
SumezSumezSkrevet 09/05-07 08:39 
Nu hvor debatten raser om HD vs. SD kommer jeg pludselig i tanker om 10-player klassikeren Saturn Bomberman...

Hvordan fungerer det præcis?
Det er vist noget om at Saturn ikke er bygget til HD signaler (har aldrig hørt om andre HD spil på maskinen), men SB på en eller anden måde får presset maskinen til at sende et "uægte" HD-signal, der ikke helt ligger indenfor nogen standarder?

Og hvad skal man have af kabler og udstyr for at spille den famøse 10-player mode? Kan man bruge et almindeligt moderne HD-fjernsyn? Det eneste jeg har kunnet opsnuse, der lugter af HD, i forbindelse med Saturn, er en såkaldt "Magic VGA box", der udover at være smådyr åbenbart virker til en række forskellige konsoller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-07 21:39, rettet 09/05-07 21:42 
Saturnen kører normalt i 320 x 224. Kører Saturn Bomberman ikke bare i noget der svarer til det dobbelte? Det samme gør Virtua Fighter spillene.

Rigtig mange titelskærme og menuer vises også i denne opløsning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 10/05-07 04:26, rettet 10/05-07 04:27 
Saturn Bomberman kører såmænd bare i 704 x 480, hvilket er Saturn'en max opløsning. Kan også nævne Athlete Kings/Decathlete som kører i samme opløsning.

EDIT: og Dead or Alive selvføgelig (bruger Virtua Fighter II engine)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 10/05-07 08:40 
Hvorfor snakker man så altid om at SB skal bruge projektor eller HD fjernsyn? er det bare billedet, som er alt for småt på mindre fjernsyn..?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 10/05-07 11:25 
netop
dRxLdRxLSkrevet 10/05-07 11:43 
Saturn BM i HD flimrer helt vildt på et SD fjernsyn. Skal ikke kunne sige hvorfor (her må en der ved noget om emnet på banen), men det står fint på en projektor via S-video.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 10/05-07 13:32 
Projektoren må jo line double det. Personligt har jeg heller ikke fattet hvorfor det bliver ordentligt, for så vidt jeg kan se kører det 60 fps, og så burde linedoubling blive grimt. Men måske kører det bare 30 fps.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 11/05-07 08:22 
Ret sært.
Jeg formoder at det heller ikke flimrer, hvis man kører det i RGB på et HD fjernsyn, så?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 11/05-07 10:28 
Nu har jeg ikke lige et HDTV, men generelt må de jo line double interlacede signaler. Hvilket så normalt ser ganske forfærdeligt ud, når der er tale om 60 fps-spil, fordi odd og even field jo så ikke hører til samme frame. Men så er der sikkert en eller anden interpolerings-effekt som blurrer billedet og derefter strækker det til at passe tv'ets opløsning. Og på den måde bliver signalet sikkert rigtigt lækkert... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig