X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DiRT: The Damage Done-tråden


Svar
nerosnerosSkrevet 08/05-07 20:18, rettet 08/05-07 20:40 
Jeg undskylder hvis der i forvejen er en tråd om dette spil, men jeg kunne ikke finde en.

Hvor ser det dog flot ud. Læs selv lidt om det her på ign.com

DIRT: The Damage Done
Bashful Neophyte
118 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
RooneyRooneySkrevet 25/06-07 11:59 
Darknon>
Sega Rally er da endnu mere arcade end DiRT, er det ikke det i er modstandere af herinde?

Hvis ikke Sega Rally er et arkade-spil, så er det ikke Sega Rally. Sega Rally SKAL være et arkade-spil.

Codemasters har efterhånden gjort Colin McRae spillene til en eller anden underlig sim / arkade hybrid, hvor de tydeligvis ikke længere helt ved hvad de skal vægte højest. Tror jeg vil se om man ikke kan støve det første McRae spil til PS op - ifølge PS3 BC listen, kører det perfekt på PS3'en, og det vil jeg egentligt gerne spille igen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KalicolaKalicolaSkrevet 25/06-07 12:52 
Ja, i har nok helt ret i at de skulle ha fjernet colin mcrae navnet fra titlen, da man jo forbinder det med de gamle sim spil. Og dem har jeg ikke spillet.

Jeg syntes at de nye løb er rigtig rigtig fede. Hillclimb, crossover osv.
Det gir rigtig meget variation til spillet, så det føles ikke som om man bare spiller de samme punkt til punkt løb igen og igen. Spillet har åbentbart ramt målgruppen darknon lige i øjet. Der er meget lidt jeg kan klage over, faktisk kun 3 ting. Men det er jo peanuts!

1. der er næsten ingen skidtmarks, og når der er, er de meget utydelige, det gør lidt at det ikke altid føles som om at bilerne har ordentlig kontakt til vejen.

2. at particle støvet forsvinder alt for hurtigt, og at der ikke kommer nok af det fra de andre biler.

3. at man bliver resetet på banen hvis man kommer for langt ud i rabatten, hvilket gør man det er svært at lave over-the-top crashes.

Bortset fra det, så gør DiRT næsten alt rigtigt
For The Love Of The Game
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/06-07 12:59 
Darknon>
Bortset fra det, så gør DiRT næsten alt rigtigt

Enig, jeg synes også det er rigtigt fedt.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/06-07 13:10 
DiRT er godt - ingen tvivl om det. I McRae regi syne sjeg stadig 2.0 gjorde det bedre. Anyway, så har McRae imo. altid været den svageste rallyserie på markedet. Det er muligt, at det er mere realistisk end de andre, men det er så heller ikke lige så sjovt.
V-rally 2/3 og Mobil One Rally Championship gjorde det rigtig godt, men kongen over rallyspil, RalliSport Challenge 2, er stadig ikke slået. Det gør alt DiRT gør - bare bedre og med en meget, meget bedre multiplayermode. Darknon, hvis du ikke har prøve RSC2 endnu, så er det lige noget for dig.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
McBrainMcBrainSkrevet 25/06-07 14:05 
Bestemt at DiRT er et fremragende spil. Men at kalde det den "bedste grafik evah!" er måske en sandhed med modifikationer.

Arkade-ræs er sjovt, og her gor DiRT det rigtig fint, men det lider altså under voldsomme fps drops på min box. Om det så er jordstråler, Oblivion-cache eller en nærliggende heksering er jeg ligeglad med. Fakta er at de er der, og de er der ikke i Motorstorm eller FM2.

SOm Rallyspil er jeg enig i at det er gjort bedre før - også i serien - men som bilspil generelt gør det jobbet fremragende, absolut.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
KalicolaKalicolaSkrevet 25/06-07 14:26 
DiRT skal jo nok tages som et helt nyt spil, en nyt retning for serien, ligesom der skete med resident evil 4. Og derved er det måske ikke helt fair at sammenligne det med de andre i serien.

Måske har jeg et framedrop filter indbygget i skalden på mig selv, for jeg har ikke oplevet det. Og hvis jeg har, så er det ihvertfald ikke så slemt at det har ødelagt nogen form for gameplay eller præcision i styrringen. Måske er det kun lige i starten af de der grusgrav løb hvor der er 8 biler på skærmen må en gang. Nævn lige en bane hvor det forekommer, så tjekker jeg det i aften.

Jeg vil lige tjekke lidt ud omkring rallisport challenge 2, men noget siger mig at det er svært at gå fra DiRT til RC2 pga grafiken, som jeg syntes er SÅ klasse i DiRT.
For The Love Of The Game
RooneyRooneySkrevet 25/06-07 14:49 
Hvis man skal spille Rallisport Challenge, så få fat i 1'eren. 2'eren er fornærmende nem at komme igennem; Ingen modstand fra AI'en overhovedet, i hele spillet, uanset hvilken sværhedsgrad man spiller på. Først næsten aller, aller sidst i spillet, sker der noget der bare minder en smule om AI modstand.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 25/06-07 14:58 
Darknon>
Nævn lige en bane hvor det forekommer, så tjekker jeg det i aften.

Stort set alle baner hvor der er mere end 2 biler på banen forekommer der fald i framerate når der er flere biler på skærmen. Screen-tearing forekommer også generelt, dog mest i sving og på baner hvor der er mange træer, buske, osv.

Men jeg vil lige prøve og se om jeg kan finde en bane i aften hvor det er specielt slemt ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 25/06-07 15:13 
Jeg har fået set nogle klip fra RC2, og jeg må indrømme at det set ret lækkert ud. Med nat, og sne og regn som løber ned ad forruden, og mudder med vandpytter i hjulsporene, ser ret tasty ud faktisk.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 25/06-07 15:18 
Sikker på det er in-game ? ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 25/06-07 16:05 
det er film fra ign, i lille dårlig kvalitet... Måske forestiller jeg mig bare at det ser godt ud :-)
For The Love Of The Game
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/06-07 16:10, rettet 25/06-07 16:12 
RalliSport 2 SER godt ud. Imo. kan det stadig sagtens spilles. Frameraten er uden sammenligning og hele spillet er bare SÅ klasse. Som Rooney siger er sværhedsgraden latterlig på den nemmeste indstillinger. Der bliver bedre, hvis man sætter den på hårdeste eller næsthårdeste.
RSC2 solgte åbenbart ikke særlig godt, for det forlyder at DiCE aldrig vil udgive en 3'er. Surt show, for det er virkelig en perle af et spil - et af de absolut flotteste og mest gennemførte spil på den gamle Xbox. Der er stadig mange, der spiller det online, i øvrigt.

EDIT: Hillclimb med 4 spillere der skubber of puffer mens bildele flyver over det hele. Fantastisk! Det kan DiRT slet ikke røre.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 25/06-07 16:14, rettet 25/06-07 16:16 
Jeg er nu kommet helt igennem Career delen, og har kastet mig over Champion. Indtil nu har spillet været underholdende.

Muligheden for at gemme sine replays savner jeg dog.

Multiplayer er egentligt også godt. Man kan kun kører Rally og Hillclimb mod andre. Det vil sige, at det kun er tiden du kører mod. Alle starter på samme tid, og så er der ellers realtime (weaponchange) opdatering af tider i løbet.

Jeg havde gerne set, at det også var muligt at køre Rallycross, Corr og Rally Raid mod andre. Især Rally Raid med BMW M og VW Touareg mod andre, må da være godt.

Jeg savner stadig vejreffekter i spillet eks. regn. Støv måtte der også gerne være mere af - i stil med det der er i introvideoen. Hvad blev der egentligt af natkørsel?

Styringen som jeg tidligere har været lidt efter - når der køres på asfalt - vender man sig til.

Beano: Hvis du kun vil køre rally, skal du nøjes med Champion mode. Jeg synes dog at især Rally Raid og Hillclimb i Dirt er godt. Der måtte godt have været flere baner.

I Champion mode er der 8 forskellige lande med 7 baner i hver. 3 baner, der køres normal og reverse, samt en crossover bane.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 25/06-07 16:50 
Darknon>
det er film fra ign, i lille dårlig kvalitet... Måske forestiller jeg mig bare at det ser godt ud :-)

RSC2 så skam rigtigt godt ud. Kan bare huske en "knap-så-in-game" trailer der ikke helt passede til spillet - det var bare den jeg refererede til ;)
RooneyRooneySkrevet 25/06-07 16:51, rettet 25/06-07 16:51 
DeluxScan>
Som Rooney siger er sværhedsgraden latterlig på den nemmeste indstillinger. Der bliver bedre, hvis man sætter den på hårdeste eller næsthårdeste.

Uanset hvilken sværhedsgrad jeg spillede RSC 2 på, lå jeg konstant langt, langt foran alle AI kørene. Det blev så latterligt, at jeg kunne køre et løb, stoppe lige inden målstregen, og vente et halv minuts tid, inden AI'en kom i mål - på alle sværhedsgrader.

Kan huske dengang spillet lige var udkommet, og hvor jeg spillede det en del, begyndte at tænke, at det eneste det her spil har, er en fin multiplayer del, men at man har glemt at lave en ordentlig singleplayer del.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 25/06-07 16:52 
enfen>
Jeg savner stadig vejreffekter i spillet eks. regn. Støv måtte der også gerne være mere af - i stil med det der er i introvideoen. Hvad blev der egentligt af natkørsel?

Undrede også mig, men er ikke helt klar over om det måske kommer senere da jeg ikke er igennem career endnu.
KalicolaKalicolaSkrevet 25/06-07 17:41 
I DiRT kan man inde et race køre en practise runde først. Men nogle gange er det ikke practise, så er det shakedown eller showdown eller sådan noget, og så spiller man et lille stykke af en helt anden bane... Nogen som kan forklare pointen i det?
For The Love Of The Game
HankyHankySkrevet 25/06-07 19:36, rettet 25/06-07 19:37 
Rooney>
Uanset hvilken sværhedsgrad jeg spillede RSC 2 på, lå jeg konstant langt, langt foran alle AI kørene. Det blev så latterligt, at jeg kunne køre et løb, stoppe lige inden målstregen, og vente et halv minuts tid, inden AI'en kom i mål - på alle sværhedsgrader.

Det må være fordi du er så konge til spillet!!11!one! :D

Btw. husker jeg det ganske ligesom DeluxeScan. Valgte man at spille RSC2 på sværeste setting, synes jeg der var rigeligt med modstand. RSC2 er en klasse for sig, og IMO er DiRT det eneste der er kommet rigtig tæt på.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
enfenenfenSkrevet 25/06-07 20:43 
Beano>Undrede også mig, men er ikke helt klar over om det måske kommer senere da jeg ikke er igennem career endnu.

Der kommer ikke nogen natbaner, baner med regn eller sne. Det tætteste man kommer er "våde baner" :(

Der er helt klart et "to do" til næste udgave - for der kommer selvfølgelig et Dirt 2 :)
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 25/06-07 20:54 
Darknon>
I DiRT kan man inde et race køre en practise runde først. Men nogle gange er det ikke practise, så er det shakedown eller showdown eller sådan noget, og så spiller man et lille stykke af en helt anden bane... Nogen som kan forklare pointen i det?

Det er til at teste din bils setup.

Jeg ændrer typisk kun lidt på indstillingerne til bilen. Det er typisk hvor hårde støddæmperne skal være, højden på bilen og gearopsætningen.

Det er forøvrigt en god idé Codemasters har valgt, når man spiller Ranked match. Her kører alle med samme setup og bil, så udfaldet kun er baseret på spillernes skill.

Multiplayer er - for dem der ikke ved det - sat sådan op, at man får et antal baner + tilhørende bil at vælge i mellem inden start. Man har så et minut til at vote på den bane, man har lyst til at køre.
What is the Matrix?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/06-07 22:38 
Har i forresten prøvet at bevæge den højre analoge pind når i er ude i menuerne?? Et pænt lækkert interface Codemasters har fået banket sammen der...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KLTKLTSkrevet 25/06-07 23:07 
Jeg har også selv tidligere spillet RSC spillene på den oprindelige Xbox, og i manglen på en 3'er i den serie ser det omtalte spil i denne tråd nu meget fedt ud.
Ser ud til det kan løfte arven en smule ihvertfald på mange punkter.
9/11 Was An Inside Job
enfenenfenSkrevet 26/06-07 08:28 
PalleJensen>
Har i forresten prøvet at bevæge den højre analoge pind når i er ude i menuerne?? Et pænt lækkert interface Codemasters har fået banket sammen der...

Menuerne i Dirt er blandt de flotteste, der er lavet. Det hele er enkelt og nemt at gå til.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 27/06-07 15:56 
Man se et review af spillet på Gametrailers.

Dirt
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 12/08-07 15:31 
Bare lige endnu en opfordring til dem der spiller DiRT om at få mig tilføjet til deres friendsliste. Gamertag dRxL.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 12/08-07 19:35 
Jeg spiller ikke Dirt mere, men jeg har alligevel tilføjet dig til min friendsliste :)
What is the Matrix?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/08-07 22:21 
Har lige set trailerfilm til spillet (ja, jeg er langt bagefter), og nøj, hvor ser skademodellerne fede ud! Der er virkelig kræset for detaljerne... men nu skal jeg lige falde i svime over Burnout Revenge før jeg begiver mig til DiRT-land.
nerosnerosSkrevet 02/03-09 09:47, rettet 02/03-09 09:56 
Starter lige lidt nyt liv i tråden her fordi jeg har et enkelt spørgsmål til spillet. Hos IGN står der: "It's too bad the multiplayer is poorly conceived and even more poorly executed". Ret sygt at man ikke kan kører mod hinanden på normal vis i multiplayer! Er det blevet bedre nu? Tænker på at købe det da det ikke er ret dyrt længere.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/03-09 13:14 
Jeg har også overvejet at købe det, men jeg har spillet Burnout Paradise i stedet for :-)

http://www.gametrailers.com/player/20845.html?type=flv

Her siger han at det er Live-delen, der ikke er god. Man bliver bare smidt ind i en 100-mand stor lobby og så starter spillet. Man kan tilsyneladende ikke vælge hvem man vil race mod.

Måske er der offline splitscreen? Eller system link?

Man/vi/jeg kan vel også bare vente lidt på Dirt 2... der må de have rettet den slags brølere.
nerosnerosSkrevet 02/03-09 13:28, rettet 02/03-09 13:29 
Ja det er sku lidt en brøler, men selve gameplay delen skulle jo være rigtig fed.

Men jeg tror sku jeg køber Baja til X360 istedet :-)
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/03-09 13:43 
neros>
Men jeg tror sku jeg køber Baja til X360 istedet :-)

Det må du for guds skyld aldrig gøre...!!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 02/03-09 13:47, rettet 02/03-09 13:48 
Ved godt folk ikke kan lide det, men jeg tror det er et misforstået spil efter hvad jeg har set hvad folk skriver om det rundt omkring på nettet, er der mange som synes det holder.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 02/03-09 13:53 
Tror ikke det er misforstået - der ligger vist ikke en dybere mening bag det kedelige gameplay og grimme grafik ;)
HeroldHeroldSkrevet 02/03-09 14:00 
Altså, ud fra neros' andre indlæg, så kunne det jo godt være lige noget for ham :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 02/03-09 14:04, rettet 02/03-09 16:09 
Præcist ;-)

Jeg indrømmer gerne at jeg kan have en lidt aparte spilsmag. Hvor mange af jer har egentlig spillet det?

Edit: Ok det ser ikke så godt ud. Jeg har lige siddet og gloet et par video reviews igennem.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/03-09 20:48 
Kender nogen til shops/netshops, der har den almindelige udgave endnu? Altså ikke Classics... Jeg har søgt lidt rundt, men kun fundet Classics-udgaver.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/03-09 08:34 
Baja er kedeligt, frustrerende (pga. en tåbelig styring) og det er grimt - især på PS3... (hvis det nu var den version du overvejede..) nej, der er ikke mange (hvis nogen) gode grunde til at købe Baja... Måske hvis det kan fås til 75 kr. i en rodekasse - ellers ikke...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 03/03-09 09:40 
Baja skulle helt sikkert kun købes til X360. Hvis man ser Gamespot's review af spillet giver de det faktisk samme karakter som det nye Race Pro, men lad det nu ligge. Vi skal jo snakke om Dirt her.

Angående Dirt så synes jeg det lyder til at være en ensom fært på landevejene med ikke særligt mange andre modstandere at kører imod, men det er jo heller ikke noget Sega Rally revo.
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/03-09 09:46 
DiRT holder 100!!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 03/03-09 10:01 
Er der system link?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 03/03-09 10:07, rettet 03/03-09 10:08 
DIRT var en skuffelse IMO. En fæl fordumning af de gamle Colin McRae spil for at tiltrække et bredere publikum. Men hvis du går efter en arcade racer er det ok og langt bedre end Baja - specielt hvis du kan leve med framerate problemer og tearing (værst på 360 for en gang skyld) ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 03/03-09 10:16 
DiRT er det vildeste bil spil jeg har prøvet (tæt sammen med grid), det overgår burnout som min favorit.

Plus at Dirt er det mest afvekslende bilspil jeg har spillet. Det varierer rigtigt meget mellem at køre alene, at køre 1 mod 1, og at køre mod mange, i alt muligt forskelligt terræn. Og banerne er super varierede også. fra store øde ørken miljø, til skov, til bjerge, til astfalt veje gennem små byer. Og så er lyden og grafiken ekstrem fed.

Det her er en perle.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 03/03-09 10:18, rettet 03/03-09 10:38 
Jeg syntes det er en perker ;)
nerosnerosSkrevet 03/03-09 10:36 
Hov hov!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/03-09 15:53 
Så skal der dirt'es :-) Jeg har lige fået det...
nerosnerosSkrevet 06/03-09 16:07 
Tror sku også jeg køber det snart ;-)
Bashful Neophyte
lkzlkzSkrevet 06/03-09 18:10, rettet 07/03-09 08:34 
Jeg har gennemført DiRT (PS3) på sværeste sværhedsgrad da det udkom. Jeg lå i top 20 på online ranglisten på et par baner dengang, jeg er nok rykket lidt ned siden da :-)

Dog er hele "off-road" delen lidt tvivlsom, men de rene rally baner er alle pengene, specielt nu hvor det fås billigt.

Jeg kan også kun anbefale DiRT, også online.
McLovin
nerosnerosSkrevet 06/03-09 18:31 
Det lyder sku fedt med ranglisten. Respekt :-)

Fedt hvis spillet også er anbefalelsesværdigt online.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/03-09 19:40 
Holy crap! Jeg troede Dirt var et bilspil... og så sætter de mig fa'me i en båd i første løb, der bare SEJLER rundt i svingene og lystrer cirka lige så meget som hvis bølgerne stod 15 meter op! Det kommer til at tage lang tid at vænne sig til det, når jeg lige er kommet fra ultra-slick and tight-grippin' Burnout Paradise-biler.
nerosnerosSkrevet 06/03-09 21:28 
Jeg skal igang med det senere iaften. Glæder mig :-)
Bashful Neophyte
118 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig