X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DiRT: The Damage Done-tråden


Svar
nerosnerosSkrevet 08/05-07 20:18, rettet 08/05-07 20:40 
Jeg undskylder hvis der i forvejen er en tråd om dette spil, men jeg kunne ikke finde en.

Hvor ser det dog flot ud. Læs selv lidt om det her på ign.com

DIRT: The Damage Done
Bashful Neophyte
118 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 08/05-07 20:18, rettet 08/05-07 20:40 
Jeg undskylder hvis der i forvejen er en tråd om dette spil, men jeg kunne ikke finde en.

Hvor ser det dog flot ud. Læs selv lidt om det her på ign.com

DIRT: The Damage Done
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 08/05-07 20:24 
Selvfølgeligt svært at kunne vurdere 100% udfra videoer, men alle de film jeg har set fra spillet er der en del tearing. Krydser fingre for at de får det løst da det ellers ser meget lovende ud... Colin McRae er jo den eneste rigtige rally franchise :)
RooneyRooneySkrevet 08/05-07 21:11 
Fix frameraten, fjern tearing og få en anelse mere dynamik og shake i head-cam, og jeg køber det den dag det udkommer.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 08/05-07 22:04, rettet 08/05-07 22:04 
Så må vi håbe at Codemasters husker at tage noter ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/05-07 22:20 
Hehe ja, især når ting som "dynamik og shake i head-cam" og tearing er meget, meget vigtige ting at få på plads før et spil er værd at spille... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 08/05-07 22:39 
Jeg vil godt gå med til at tearing er alvorligt sjusk. Man bør ikke sende ting på gaden før de er klar.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 08/05-07 22:40, rettet 08/05-07 22:49 
@Palle: Ja tearing er bare en detalje på niveau med framerate og er helt ligegyldig for fartfornemmelse og spiloplevelsen i et racingspil :!

GameTrailers' Video Preview (HD)
nerosnerosSkrevet 08/05-07 23:17 
Hmm..! og mig som troede det så godt ud.

Jeg må jo se efter de helt forkerte ting så :-)!
Bashful Neophyte
RooneyRooneySkrevet 09/05-07 01:32 
Beano>
@Palle: Ja tearing er bare en detalje på niveau med framerate og er helt ligegyldig for fartfornemmelse og spiloplevelsen i et racingspil :!

Han synes vel bare at Spider-Man 3 ser alt for lækkert ud, og er optimeret for hårdt til next-gen platformene.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 09/05-07 01:33 
neros>
Hmm..! og mig som troede det så godt ud.

Jeg må jo se efter de helt forkerte ting så :-)!

Jamen det _ser_ godt ud; Det skal bare lige optimeres osv, før det bliver rigtig lækkert ;-)
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/05-07 01:52 
Jeg plejer ikke at være til bilspil, men det her ser tilpas ud til mig :-)

100-player-moden lyder dog temmelig tam og ligegyldig. Helt-alene-på-banen med tekstupdates tager al glæden ud af multiplayer-adrenalin-ræset.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/05-07 10:26 
Rooney>
Han synes vel bare at Spider-Man 3 ser alt for lækkert ud, og er optimeret for hårdt til next-gen platformene.

Ja, lige præcis Okotta. Men man er da en knold, når man lader ting som tearing og "dynamic head-shake" eller hvad du så smart kalder det, afgøre om man skal købe et spil.

Så har man vist ikke helt styr på prioriteterne. Ligesom når man spiller på SD TV for at undgå påståede framerate problemer i HD-opløsninger... Enuff said...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 09/05-07 10:38 
Men vi må godt have lov til at håbe at de løser tearing og framerate problemer?
RooneyRooneySkrevet 09/05-07 11:18 
PalleJensen>
Ja, lige præcis Okotta. Men man er da en knold, når man lader ting som tearing og "dynamic head-shake" eller hvad du så smart kalder det, afgøre om man skal købe et spil.

Jeg tror godt at jeg selv må afgøre, hvad der får mig til at købe et spil, tak.

Så har man vist ikke helt styr på prioriteterne. Ligesom når man spiller på SD TV for at undgå påståede framerate problemer i HD-opløsninger... Enuff said...

_Påståede_ framerate problemer i HD opløsninger? Godt så..
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/05-07 11:29 
Rooney>
_Påståede_ framerate problemer i HD opløsninger? Godt så..

Nævn et spil, hvor HD-opløsningen kører mærkbart værre end SD.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RooneyRooneySkrevet 09/05-07 11:46 
Kun ét?

Ok, CoD 2.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 09/05-07 11:55, rettet 09/05-07 11:55 
Egentligt glæder jeg mig mere til Sega Rally Revo.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 09/05-07 12:15, rettet 09/05-07 12:15 
Ja, COD2 er et godt eksempel. Prøv at køre spillet i forskellige opløsninger og se hvor meget frameraten falder jo højere opløsningen bliver.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/05-07 12:46 
Det lyder mærkeligt. Nu har ikke lige spillet selv længere, så jeg har ikke mulighed for at checke.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 09/05-07 13:54 
Det er også lidt spøjst, for hvis alle spil renderes internt i 720p og derefter scaleres op/ned, så burde der ikke være den store forskel. Men det er der i nogle spil ;)
HankyHankySkrevet 09/05-07 17:26 
Det samme gælder NFS:Carbon på 360'en. Markant bedre framerate ved 480p, end ved 720p.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
enfenenfenSkrevet 10/05-07 00:33 
Beano>
Ja, COD2 er et godt eksempel. Prøv at køre spillet i forskellige opløsninger og se hvor meget frameraten falder jo højere opløsningen bliver.

Det er - heldigvis - kun når der sker ekstra meget på skærmen, at 360 kommer i problemer. Mere end hvad tilfældet er i SD.

I should know. Det var mig, der i sin tid, bad dig teste det. Det var inden, jeg selv fik mig et HDTV :)
What is the Matrix?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/05-07 00:07, rettet 25/05-07 00:07 
Mjae, DiRT er da rart på en platform, der totalt mangler rallyspil. Jeg synes dog styringen er lige lovlig urealistisk - dvs. bilerne reagerer næsten ikke med underlaget. Hvordan kan man køre 100 over en humpet grusvej, uden at karossen rykker sig overhovedet? Det der lamme buggy-racing kunne de i øvrigt godt have udeladt...
Spillet virker dog fint, men det er stadig ikke nogen afløser for RalliSport. Faktisk synes jeg RalliSport 2 er pænere og bedre overall. Når vi nu ikke kan få en RalliSport 3 til 360, så giv os dog 2'eren som BC - og det kan KUN gå for langsomt!
Dog en fed ide at vise forskellige stats, når der loades. Nice!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 26/05-07 12:14 
Styringen er som den plejer i Colin McRae spillene (minus det første); Lidt upræcis og uden følelse med underlaget. Specielt på asfalt. Styringen og følelsen med underlaget virkede faktisk bedst med buggy-bilerne.

Hvis du mener Rallisport 2 er pænere end Dirt, så skal du vist lige have indstillet dit tv samt briller :)

Styringen er dog bedre i Rallisport sammenlignet med Dirt. Vi kan kun håbe på, at Dice på et tidspunkt får lyst til at smide en 3'er på banen.
What is the Matrix?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/05-07 19:20 
Jeg synes faktisk, at kontakten med asfalten er rigtig god - man kan rigtigt mærke, hvordan dækkene bider...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 26/05-07 19:36 
Syntes også styringen og fysikken i DIRT umiddelbart virker rigtig solid men måske en anelse mindre "sim-agtig" i forhold til de tidligere spil. Syntes heller ikke at de udnytter rumble nok i spillet til at give den samme overflade-fornemmelse som før.

Men skal nok spille det endelig spil for at komme med "den endelige dom" ;)
nerosnerosSkrevet 28/05-07 10:50 
Det ser da godt ud men, jeg glæder mig nu mere til Sega Rally Revo. Hvorfor? Fordi det er Sega Rally!

Menu systemet er fedt, og Grafikken er ok, men jeg synes styringen er kedelig lavet og det føles ikke rigtigt som om man sidder med et rally spil selvom det da ligner godt ;-)!
Bashful Neophyte
RooneyRooneySkrevet 29/05-07 09:42 
Er selv stadig ikke helt vild med head-cam view'et i Dirt. Det virker ikke dynamisk nok.

Der skal være noget mere bevægelse og kamera-shake i det view.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HankyHankySkrevet 29/05-07 17:28 
Okay.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KalicolaKalicolaSkrevet 29/05-07 20:00 
Er der nogen som ved om spillet kommer til at indeholde en form for garage som i forza, eller nogen form for customization og upgrading af sine biler?
For The Love Of The Game
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/06-07 15:12 
Æv - det er lige blevet udsat en uge her i DK. :(

Kommer nu 21/6.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
enfenenfenSkrevet 15/06-07 15:22 
Hvad er blevet udsat? Dirt?

Dirt modtog jeg i går fra Coolshop.
What is the Matrix?
PapandPapandSkrevet 15/06-07 22:20 
Som de eneste i DK sælger CoolShop åbenbart løs. Men det er vidst ikke første gang, at de ikke følger de danske `release` datoer.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KalicolaKalicolaSkrevet 15/06-07 22:46 
Jeg smuttede på fisketorvet for at hente mit idag.. Jeg blev godt skuffet, og i desperation købte jeg en ringe van damme film som hedder second ind command.. føj siger jeg bare.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 17/06-07 20:26 
Enfen: Spyt ud, hvordan er det så?
For The Love Of The Game
enfenenfenSkrevet 17/06-07 23:48, rettet 17/06-07 23:58 
Spillet er egentligt ok, men jeg savner en lidt mere realistisk styring. Den er på nuværende tidspunkt meget arcade-agtig. Styringen virker mest realistisk - hvis man kan sige det sådan - når man kører Rally Raid eller, hvis man kører med de store tunge biler.

Grafikken er god i synsfeltet, men jeg kan alligevel ikke lade være med at savne lidt mere. Kommer man lidt ud for banen, bliver grafikken lidt kedelig (dette gælder primært normal rally mode). Samtidigt ville jeg også gerne have haft muligheden for, at kunne ryge længere offroad, inden man bliver kastet tilbage på vejen. Det redder faktisk én fra at ødelægge bilen i visse situationer (hvilket også gælder i demoen), og det er ærgerligt.

Lyden virker også god, selvom co-driveren kan blive lidt for glad at høre på. 'Go get 'em tiger'!*!. Hvad er det for en svada at fyre af? :)

Karrieredelen er bygget op med en blanding af forskellige løb - Rally, Rally Raid, Rallycross, Crossover m.fl. Der er også Championship (hvilket jeg ikke har prøvet), og helt normal Timeattack.

Alt i alt et godt spil indtil nu, som jeg dog havde forventet lidt mere af - det var dog inden, jeg fik prøvet demoen, hvor mine forventninger faldt en smule.
What is the Matrix?
KalicolaKalicolaSkrevet 18/06-07 07:58 
ja du har ret i at det er nederen at man ikke kan køre ret meget offroad før man bliver kastet ind på banen igen. Det er jo ofte udenfor banen at de fede styrt forekommer. Jeg håbede de havde ændret det til den færdige udgave af spillet, but no.

Hvordan fungerer det med bilerne? har man en garage som i forza hvor man kan vælge hvilken bil man vil køre i? Eller får man bare nogle muligheder på hver bane?
For The Love Of The Game
enfenenfenSkrevet 18/06-07 09:26 
Darknon>Hvordan fungerer det med bilerne? har man en garage som i forza hvor man kan vælge hvilken bil man vil køre i? Eller får man bare nogle muligheder på hver bane?

Nu er jeg kun igang med Tier 2 ud af 11, så jeg har nok ikke set alt endnu :)

Under et punkt, der sjovt nok hedder 'vehicles'. Her kan du se alle de biler du har købt. Jeg er ikke helt sikker på, om du kun har nogle enkelte biler at vælge imellem inden et løb, eller om du kan vælge imellem alle biler inden for løbskategorien - eks. Rally Raid. Det har jeg ikke spillet nok til at kunne konkludere endnu.

Du kan vælge sværhedsgrad inden hvert løb - der er 5 forskellige at vælge imellem. De bestemmer ud over sværhedsgraden også hvor mange €, du vinder ved en eventuel sejr over konkurrenterne. For de penge kan du så købe nye biler og/eller andre farvevarianter af bilerne.

Jeg kommer med en update, når jeg har spillet lidt mere.
What is the Matrix?
RooneyRooneySkrevet 19/06-07 15:31 
Det er underligt, men Dirt demoen gjorde stort set intet for mig da jeg spillede den. Syntes bare ikke det var særligt sjovt.

Forza 2 demoen derimod, overraskede mig meget; Den var sgu ikke dårlig. Købte efterfølgende spillet, og nyder at spille det. De 60 fps er vidunderlige; Nu kan man endelig styre bilerne ude fra, uden at de virker irriterende træge i styringen (li'som i PGR 3, men der bruger man så alligevel primært in-car / dashboard view for optimal fartfornemmelse). Eneste Forza 2 mangler, er et in-car / dashboard view som i PGR 3. Har iøvrigt læst, at Gran Turismo på PS3'en, får dashboard view til alle bilerne.

http://www.gamesection.dk:80/nyheder.asp?nid=2833
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
enfenenfenSkrevet 20/06-07 14:49 
Darknon>
Enfen: Spyt ud, hvordan er det så?

Lidt flere erfaringer rigere :)

Jeg savner mere støv, røg m.m. når man kører på de støvede veje. Jeg synes også, det er sjældent, at der bliver dannet spor på vejen. Det er selvfølgelig ikke de store ting, men bare ekstra eyecandy, som lige gør dét ekstra for et spil efter min mening. En mere vigtig ting er manglen på vejreffekter. Jeg er endnu ikke stødt på regnvejr, selvom flere af vejene er våde.

Vibration-effekten i demoen var næsten ikke eksisterende, men i det færdige spil, kan man heldigvis justere graden af vibrationer.

Championship mode er bygget op omkring rally events - som man kender det fra eks. CMR3 og RSC2.

Med alt det 'negative' ovenfor, er det dog stadig et godt rallyspil, og jeg bliver hængende, til jeg er færdig med det :)

Kommer jeg på mere, bliver det opdateret herinde.
What is the Matrix?
KalicolaKalicolaSkrevet 20/06-07 16:54 
spiller du med rat og pedaler?

Kan man save replays?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 20/06-07 21:33, rettet 20/06-07 21:34 
Fik DIRT i dag også... indtil videre må jeg sige at jeg er en smule skuffet over at der er så "fordummet" som det er (mere end demoen gav mig indtryk af).
Den klassiske Colim McRae "rally fysik" er jo helt væk - total arcade rally nu :(

Men man får godt nok mange achievements i starten... 120 point efter kun 1½ time spiltid ;)
enfenenfenSkrevet 20/06-07 21:36 
Darknon>
spiller du med rat og pedaler?

Kan man save replays?

Nej, kun med controller.

Du kan desværre kun se replays. For at få lov til at spole, benytte slowmotion m.m. skal din 360 have harddisk.
What is the Matrix?
KalicolaKalicolaSkrevet 24/06-07 22:15 
jeg har spillet DiRT næsten hele søndagen nu. Og har måske haft flere WAUW oplevelser med det spil her end med noget andet. Grafiken er efter min mening det flotteste hidtil, det overgår både gears of war og GRAW 2. Banerne ser jo så hjernedødt godt ud at man ikke kan andet end at måbe nærmest. Og det er ligemeget om man kører igennem en skov, mark, grusgrav eller bjerge og klipper. Lyssætning og textures er lige i øjet, og nogle gange kan man sgu næsten dufte regnen på den våde asfalt.
Det er udentvivl de fedeste baner ever lavet til et bil spil. De ser møg godt ud, og designet er hektisk, spændende og udfordrende. I nogle af løbene sidder man næsten helt ude på kanten af sofaen, med tungen kastende fra side til side i kæften på en, mens man desperat prøver på at få sin øse helskinnet igennem svingene, og samtidigt sørge for at rattet ikke flår armene af en. Ja, det er sgu sådan jeg oplever spillet.

Der er baner som blander flere forskellige underlag sammen, så man f.eks både skal køre på asfalt og grus i samme løb, og her kan man tydeligt mærke forskel på bilens styrring. Nogle af skiftene kommer midt i et sving, og hvis man kommer fra mudder til tør asfalt kan man meget tydelig mærke hvordan dækkene for meget bedre fat, og det mærkes tydeligt i rattet, som bla. bliver hårdere at dreje med og samtidigt meget mere stabilt og rolig. Det er virkelig en fryd at styre.

Det her spil kan slet ikke anbefales nok! Og hvis man har mulighed for at købe et rat også, så fås det simpelthen ikke bedre.
For The Love Of The Game
dRxLdRxLSkrevet 24/06-07 23:25 
Der fik du mig lige til at få lyst til at prøve DiRT med et rat Darknon.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 25/06-07 00:02, rettet 25/06-07 00:03 
Er enig med Darknon i at grafikken er lækker - måske ikke _det_ flotteste racing spil (det er stadig Motorstorm IMO) men utroligt flot og organisk. Bare super ærgeligt frameraten ofte er elendig og der desuden er masser af screen-tearing selv i rally-events hvor der ikke er andre biler på banen - sikke noget sjusk, Codemasters!!

Dog stadig sjovt at spille og kan anbefales hvis man er til arcade rally :)
McBrainMcBrainSkrevet 25/06-07 00:33 
Right on Beano.

Præcis min oplevelse med det. Horrible framrate til tider. Det er noget af en omvæltning fra FM2 og Motorstorm.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
RooneyRooneySkrevet 25/06-07 10:51 
Jeg synes osse Dirt er et lidt skidt spil, men mit humør steg flere grader, da jeg så disse nye film fra det nye Sega Rally.

http://media.xbox360.ign.com/media/825/825467/vids_1.html
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KalicolaKalicolaSkrevet 25/06-07 11:00 
Jeg har aldrig endnu set nogle framerate problemer i DiRT, jeg har spillet hele første tier igennem (mange gange) og er halvvejs i anden tier. Frameraten har ikke hoppet en eneste gang, og jeg har ikke set noget tearing, det har kørt flydende hele vejen. Min xbox står til 1080i. Måske ligger oblivion og tager al jeres cache plads?

Sega Rally er da endnu mere arcade end DiRT, er det ikke det i er modstandere af herinde?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 25/06-07 11:19, rettet 25/06-07 11:36 
Darknon>
Jeg har aldrig endnu set nogle framerate problemer i DiRT...

Hvis du ikke kan se framerate og tearing problemer i DIRT, så skal du altså til optiker ;)

Mange anmeldelser jeg har set nævner det (f.eks. GameSpot, IGN, Eurogamer) så det er ikke bare os som ser syner. Og nej, det har ikke noget med Oblivion at gøre :)


Darknon>
Sega Rally er da endnu mere arcade end DiRT, er det ikke det i er modstandere af herinde?

Jeg har slet ikke noget imod arcade rally, men det ærger mig meget at Codemaster har tage den bedste rally serie og fordummet den med hjernedød amerikansk kommentator/co-driver, simplificeret rally handling og gameplay, og blandet irrelevante løbstyper med.

DIRT er som sagt meget underholdende men har bare ikke noget med de gamle Colin McRae spil at gøre længere, de de skulle helt have sløjfet "Colin McRae" navnet som de har gjort i USA og bare kalde det DIRT.
118 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig