X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sierra Collection


Svar
SevenSevenSkrevet 06/05-07 18:26 
Jeg har lige set, at man kan købe en masse collection`s. Blandt andet kan man købe Police Quest, Space Quest, Kings Quest og Leisure Suit Larry collection.


Jeg har muligvis set min bror spille nogle af spillene da jeg var mindre, men jeg har aldrig selv spillet dem.
Jeg gad dog godt selv spille dem, men spørgmålet er bare, om disse spil stadig holder? Og om de er værd at købe?


På forhånd mange tak for hjælpen.
la0sla0sSkrevet 06/05-07 19:34 
Der er en meget ny post om det her inde under emnet om Point'n'Click Adventures :)

Anyway jeg tror de har holdt sig ok. Grafikken på de helt gamle titler er nok for grov, men på mange andre er der stadig en vis charme at spore. Gameplayet holder vel nok stadig, omend at man skal huske på at Sierras adventures var af "du-kan-dø (-og-til-tider-ofte)" typen.
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 06/05-07 19:41 
De var heller ikke idiot-sikret, hvilket bl.a. betød at man kunne glemme en væsentlig genstand i starten af spillet, som første skulle bruges meget senere. -

OG SÅ måtte man starte helt forfra. Medmindre man var klog nok til at save ofte, under forskellige filer.
The medium is the message.
SevenSevenSkrevet 06/05-07 21:28 
Er der en af de fire Collection`s, som i vil anbefale mere end de andre?

Personligt elsker jeg adventure spil, som f.eks. Monkey Island/Maniac Mansion: Day of the Tentacle, Indiana Jones: And the Fate of Atlantis.
la0sla0sSkrevet 06/05-07 21:35 
Jeg ville nok anbefale space quest eller larry først.
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 07/05-07 09:38, rettet 07/05-07 09:39 
Serierne har alle lidt svingende kvaliteter.
- Space Quest 1 - 3 var rigtig sjove, men 4'eren var en tør bøf.
- I Larry er 1'eren og 3'eren sjovest, mens 2'eren faktisk var ret kedelig.
- Kings' Quest er jo virkelig old-school, men især 3'eren var fantastisk, og 4'eren er også rigtig god.
- Police Quest 1 var ret sjov, men derefter blev serien lige seriøs nok.

Jeg ville nok først kaste mig over Space Quest.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 08/05-07 08:31 
millennium>
- Space Quest 1 - 3 var rigtig sjove, men 4'eren var en tør bøf.

Sjovt nok er 4'eren og 6'eren de eneste jeg har prøvet, de mest udskældte i serien.. Har selvfølgelig også prøvet 1'eren, men kom aldrig så langt.

- I Larry er 1'eren og 3'eren sjovest, mens 2'eren faktisk var ret kedelig.

Se DER er vist delte meninger! Jeg mener at 2'eren er genialt. Det er noget mere børnevenligt end de andre i serien, men til gengæld er der meget mere fokus på humoren, og puzzlesne er fede. Til gengæld synes jeg hverken 1'eren eller 3'eren er vildt gode, men mon ikke vi kan være enige om at 5'eren trækker det korteste strå?
- Kings' Quest er jo virkelig old-school, men især 3'eren var fantastisk, og 4'eren er også rigtig god.

Enig, 3'eren er rigtig fedt, og 4'eren er også værd at spille. Men 6'eren fortjener virkelig at blive fremhævet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/05-07 11:55 
Kings Quest kan anbefales. Dem har jeg spillet rigtig meget.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
millenniummillenniumSkrevet 08/05-07 17:32 
Jeg synes nu Larry-konceptet kom mest til sin ret i 1'eren og 3'eren. - Det handler jo om at score damer og leve natklub-livet. Men i 2'eren tossede Larry bare rundt i byen, på cruise og den øde ø. Ikke så mange damer i det afsnit. (Det samme galdt også 5'eren).

Space Quest 3 husker jeg som det bedste. Det var lige før at serien gik amok med 256 farver VGA. Det var ikke noget svært spil, og kunne gennemføres på en eftermiddag, men humoren og gåderne var helt i top.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 08/05-07 21:17 
millennium>
Jeg synes nu Larry-konceptet kom mest til sin ret i 1'eren og 3'eren. - Det handler jo om at score damer og leve natklub-livet. Men i 2'eren tossede Larry bare rundt i byen, på cruise og den øde ø. Ikke så mange damer i det afsnit. (Det samme galdt også 5'eren).
Det er sandt, men damer eller ej, ændrer det ikke på mn opfattelse af at 2'eren er det bedste af dem. Jeg synes 3'eren var ret kedeligt.

Lidt sjovt iøvrigt at Sierra genudgiver Space Quest spillene, som de selv officielt har dømt som Abandonware.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SevenSevenSkrevet 08/05-07 21:36 
Vil det siget, at man kan downloade Space Quest spillene lovligt et sted på nettet?
The DaneThe DaneSkrevet 12/06-07 22:44 
http://www.allowe.com/Larry/collections.htm

synes lige den passede ind.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 13/06-07 09:24 
Seven>
Vil det siget, at man kan downloade Space Quest spillene lovligt et sted på nettet?

Sierra har ikke selv lagt dem ud, men spurgte man dem til spillene før i tiden, henførte de en til diverse tvivlsomme abandonware-sider. Kan dog godt forestille mig at det har ændret sig, nu de er blevet genudgivet igen..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 08/06-10 13:41, rettet 09/06-10 08:50 
God Old Games har gang i en ganske god artikel-serie om King's Quest-serien. Indtil videre har den handlet ligeså meget om Sierras første år generelt (en god ting). Spændende læsning, selvfølgelig specielt hvis man ikke kender historien.
http://www.gog.com/en/editorial/from_monochrome_to_monarchy_kings_quest_history_pt_1/
http://www.gog.com/en/editorial/from_monochrome_to_monarchy_kings_quest_history_pt_2/

Nu vi er i gang med Sierra, så kan jeg også anbefale dette interview med Ken Williams.
http://www.adventure-treff.de/artikel/interviews/ken_williams_e.php

EDIT 2: Pis, fik lige forvirret mig selv lidt, men nogle ord har det med at have flere betydninger på en måde, så man skal passe på: Teksten er rettet tilbage ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig