X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

papkassen.dk - email fra englændere?


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 04/05-07 16:15, rettet 04/05-07 16:53 
Hej gutter :)

Jeg satte min PSP tilsalg på www.papkassen.dk for et par dage siden. Jeg fik så en mail af en englænder kaldet Rita. Hun skrev at hun gerne ville købe min PSP og om min pris var mit endelige bud. Lidt efter skrev hun så, om jeg kunne sende PSP'en til hendes kæreste, som boede i Afrika og arbejdede med British American Tobacco. Jeg sagde så ja og hun overførte så nogle penge til mig, som jeg først kan få når jeg har vist banken en kvitering på forsendelsen.
Ca. 2 dage senere får jeg en anden email fra en englænder ved navn Lynette. Hun spurgte også om prisen var mit endelige bud. Og lidt efter fik jeg så en mail om, at hendes ven arbejdede med British American Tobacco osv...

Nøjagtig den samme mail!
Hun/De kan jo ikke hæve nogle penge fra min konto, når jeg ikke har udgivet nogen former for private oplysninger? Men jeg forstår intet af det! Så nu er jeg blevet i tvivl om jeg skal sende PSP'en til Rita's kæreste, for Rita var den, som skrev mest originalt og lød fornuftig. Men Lynette lød lidt mere uoriginal og sendte den samme mail.

Nogen som kan hjælpe ?

EDIT: Rita overførte pengene med noget, der hed: POSTBANK ONLINE TRANSFER CONFIRMATION...
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
lkzlkzSkrevet 04/05-07 16:34 
Det hele lyder som noget du skal holde dig LANGT fra. Det lyder som en fidus nogle afrikanere har gang i. Det at du får flere af den samme mail, kunne tyde på at der er flere der arbejder sammen omkring denne fidus og at de er lidt uorganiserede :-)

Jeg tør godt love at du ikke ser nogen penge eller høre noget fra hverken "Rita" eller "Lynette", hvis du først sender den PSP afsted.
McLovin
Zzap!Zzap!Skrevet 04/05-07 16:36 
Ufatteligt så mange conartists der er derude!
Jeg ville simpelthen skrive til hende den første og spørge hvad der foregår og evt. true/tilbyde, at annullere handlen og tilbageføre pengene.
Born to kill space
KnightrideRKnightrideRSkrevet 04/05-07 16:43, rettet 04/05-07 16:50 
Jeg har også tænkt mig at kontakte Rita, for at høre om hun kender noget til Lynette ;)

Men i kan lige se mailen. De er ikke magen til hinanden, hvis man kigger rigtigt efter:



RITA SKREV FØRST:

Hello mate,
I have solemnly committed to buy your item, but i am still contemplating if this will make a nice gift for my Boyfriend. I

reside in the United Kingdom and I will like you to help me post these lovely item to my Boyfriend. I will like to purchase

this PSP KONSOL for him as a gift. He works with British America Tobacco there in West Africa Due to

my workload, I might not be able to be checking my mails often. So I will be offering you the sum of 3500Dkr for the item

and postage cost as i will prefer shipment Via DHL INTERNATIONAL SIGNED FOR DELIVERY TO HIM. Hope the package will get to him

in good condition ..What is the present condition of this item and does it comes in it's original box?. I will be paying you

for the item via postal orders, so get back to me with your full name and address where payment will be delivered to you at

your door step.

Best Regards,
Rita.





LYNETTE SKREV BAGEFTER:

Dear Seller,
Thank for your mail, I reside at scotland and I will like you to help me post these lovely item to her.I will like to purchase these PSP KONSOL for a friend oversea as a gift.She works with British America Tobacco there in West Africa Due to my workload, I might not be able to be checking my mails often.So I will be offering 4000 dkk together with the shipment.I want the item posted via FIRST CLASS POST DANMARK INTERNATIONAL SIGNED FOR TO HER.hope the package will get to her in good condition ..What is the present condition of this item and does it comes in it's original box?.I will be paying you for the item via Postal Order, so get back to me with your full name and address where payment will be deliverd to, your money will brought to you at your door step.
Regard.



Skal lige sige at PSP KONSOL er navnet fra min annonce...
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
WehnerWehnerSkrevet 04/05-07 16:51 
Du er ved at blive snydt makker. Præcis hvordan kan jeg ikke lige forklare, men tro mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 04/05-07 16:54 


Google siger: RUN AWAY
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KnightrideRKnightrideRSkrevet 04/05-07 16:54 
Ja... Har også tænkt mig at droppe det, men for mig lyder det, som om, at Lynette er en fusker :-/
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
happyEDhappyEDSkrevet 04/05-07 16:55 
Jeg fik også ligende mail. Mht min bærbar jeg havde til salg.
Jeg valgte at lade vær at reagere på den.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Zzap!Zzap!Skrevet 04/05-07 16:57 
WOW! De mails stinker da lidt for meget! :)
Bare det at nogen køber en brugt konsol til en anden som gave! Så er der alle stavefejlene og grammatikken, som åbenlyst efterlader huller til at sætte tilfældige navneord ind uden at det ligner andet end sløsethed.
Born to kill space
RooneyRooneySkrevet 04/05-07 17:12 
Hele måden det er skrevet på, lugter langt væk af svindel; Måden de misbruger engelsk på, er et klart give-away.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KnightrideRKnightrideRSkrevet 04/05-07 17:19, rettet 04/05-07 18:03 
Herold -
Tak for linket, det er åbenbart fusk det hele! Spild af min tid... :-/

Tak for besvarelserne...
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
RJKRJKSkrevet 04/05-07 17:32 
Jeg har ikke lige kigget på de nævnte links etc., men der foregår en helt masse snyd fra Nigeria, hvor folk handler med stjålne VISA-kort. Så det er altså på den måde de snyder. Som privatperson kan du måske være ligeglad - det er VISA/banken der hænger på den, når der ikke er "dækning". Så vidt jeg har forstået så gælder der for butikker dog, at det er deres eget ansvar, og de taber således penge/varer, når de er udsat for dette. Hvilket sker ret ofte.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KnightrideRKnightrideRSkrevet 04/05-07 18:03, rettet 04/05-07 18:03 
ok, vidste jeg godt nok ikke... :-O
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
SonicSonicSkrevet 04/05-07 18:47, rettet 04/05-07 18:52 
Har selv modtaget mails i den dur fra en pige/kvinde, der gerne ville have sendt en PSP til Afrika.

Hold dig fra det, de er scammers.
Måden du f.eks. kan se det på er, hvis du begynder at hæve prisen abnormt, og de bare er med på den.

Jeg poster forresten lige et link til en side der omhandler netop de ting, der iøvrigt også bekæmper den slags scammers :)

http://www.thescambaiter.com/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KnightrideRKnightrideRSkrevet 04/05-07 19:25, rettet 04/05-07 19:27 
Skrev til "Rita" om at jeg ville droppe handlen og sagde, at jeg fik den samme mail af hende "Lynette" og fik dette svar tilbage:

I saw your mail, and i was surprised at what i saw. I can confirm to you that the mail you have recieved from Lynette, is a spam mail, i guess those are mails from scammers, dont you ever fall victim to them., I have warned you. I want the psp posted on saturday as you promised. I hope you would listen to my advise. Like you know, i am an inspector, i know the law, i cant cheat on you. so all i want from you is to believe me.

Rita.

- Nu begynder "hun" jo nærmest og true mig :P
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
KnightrideRKnightrideRSkrevet 04/05-07 19:29, rettet 04/05-07 19:32 
Sonic>
Hold dig fra det, de er scammers.
Måden du f.eks. kan se det på er, hvis du begynder at hæve prisen abnormt, og de bare er med på den.

Undrede mig også hvorfor de bare gik med til prisen... En af de andre ting, som også undrede mig var, at jeg fik meget hurtigt svar tilbage, hver gang jeg skrev til dem.
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
RooneyRooneySkrevet 04/05-07 19:41 
En af de sjoveste tråde jeg har læst i meget lang tid.

De får sgu fjolserne (scammerne) til at sende fotos, og det hele bliver bare kørt længere og længere ud.

may god bless you abundantly
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 04/05-07 20:20 
LOL!

http://media.putfile.com/kingscriesnewest

Scammeren ringer op, og tigger om penge til sin syge mor.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
silverstarsilverstarSkrevet 04/05-07 22:26 
"...og hun overførte så nogle penge til mig, som jeg først kan få når jeg har vist banken en kvitering på forsendelsen. "

Heri ligger scammet, du ser aldrig en krone på din konto. Når du kommer til banken med en postkvittering på at pakken er sendt kigger de på dig og siger at det kender de intet til.

Hvis man skal sælge noget til en udenlandsk køber og være sikker på ikke at blive snydt skal man have pengene i hånden før varen sendes. Jeg vil påstå at 99% af de gange hvor man bliver kontaktet af en udenlandsk/afrikansk køber på relativt små danske salgssites er der tale om scams :)
Jeg har også hørt fra en Professor Sumbaso eller sådan noget fra en tobaksfirma i Afrika der gerne ville købe brugte N64's. Da jeg "interesseret" begyndte at spørge ind til hvad det var for noget tobak de producerede ebbede email-strømmen ret hurtigt ud.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/05-07 22:45 
Rooney>
En af de sjoveste tråde jeg har læst i meget lang tid.
De får sgu fjolserne (scammerne) til at sende fotos, og det hele bliver bare kørt længere og længere ud.

Holy crap, det er godt!!! De får scammeren til at sende NØGENBILLEDER af "sig selv". Man, jeg havde aldrig troet det kunne være så sjovt at scamme en scammer. Måske skulle man tage det op som hobby :-) (erm, ikke fordi jeg vil have nøgenbilleder af nigerianere, eller noget, host kremt) :-D
00Void00VoidSkrevet 04/05-07 22:58 
Burde Knife of Trust ikke være en del af P:R's handelssystem? Jeg mener, man kan jo ikke være FOR sikker?
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
JAAJAASkrevet 05/05-07 23:18 
Det er mig et under, at du ikke har hørt om denne scam før. Det er nok den allermest kendte på nettet og har stået på i årevis. Det er godt nok aftaget noget nu, da de fleste for længe siden har lugtet lunten.

Du skal ikke gøre andet end simpelthen at glemme sagen, og så ellers sætte din PSP til salg igen.
KnightrideRKnightrideRSkrevet 05/05-07 23:28 
Ok.. Fik solgt min PSP idag :) Så forhåbentlig kommer der ikke flere scammere til mig foreløbig ;)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
JAAJAASkrevet 06/05-07 18:32 
En lykkelig slutning!
KnightrideRKnightrideRSkrevet 06/05-07 20:58 
Hehe... jes ;)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
DNS_DKDNS_DKSkrevet 07/05-07 12:35 
Den har jeg selv oplevet på Ebay...

Crap, for hun bød ellers godt på min vare haha..
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig