X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 - HDMI til Composite-problem


Svar
HeroldHeroldSkrevet 03/05-07 22:05 
Jeg færgede en PS3 hen til en ven i dag, for at sætte den til hans tv, så der kunne spilles lidt på den sorte kasse. Jeg har selv haft den sat til via HDMI, men han har et regulært CRT-TV og kan derfor ikke sætte den til via HDMI. Han får ikke noget billede via composite - er der nogen der ved hvordan man "resetter" skærmsignalet, så det virker igen, uden at vi skal have den tilbage, sat på HDMI og SÅ have skiftet signalet til composite?

Anyone?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 03/05-07 22:14 
Problem løst - I/O-knappen skal holdes nede til den vælger det rigtige output :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Krans.KKrans.KSkrevet 22/01-08 17:06 
Nå men så kan du måske forklare mig, hvordan jeg gør den anden vej? Jeg har nemlig lige fået et HD tv hjem, og har også et HDMI kabel, som jeg nu vil have det tilsluttet med, i stedet for RGB som jeg havde før. Men om jeg begriber, hvordan man får PS3'en til at fatte, at den skal outputte igennem HDMI kablet.

Jeg har været inde i display settings og prøvet at ændre til HDMI, det giver blot en blank skærm. Jeg har prøvet at slukke for maskinen og igen starte den op ved at holde I/O knappen inde i lidt tid, indtil den giver et enkelt bip. Så skulle den automatisk finde billedet, ifølge hvad der står i manualen. Stadig blank skærm. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind af raseri og irritation over, at noget så simpelt som sætte et fucking kabel til skal være så svært.
Nogen der i meget grundig punktform kan beskrive præcist hvad det er, jeg skal gøre? =)
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
Krans.KKrans.KSkrevet 22/01-08 17:18 
Æh... nå. Efter en lille times knoklen virkede det nu pludselig. Ved ikke helt hvad jeg gjorde anderledes =)
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
HeroldHeroldSkrevet 22/01-08 17:40, rettet 22/01-08 17:40 
Jeg tror du skal holde den nede længere, indtil du får et billede. Har du prøvet have den sat til med både HDMI og Composite samtidigt?

Edit: Nå okay :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Krans.KKrans.KSkrevet 22/01-08 21:54 
Haha. Jamen jeg prøvede også det med at holde den nede længere tid i håb om at jeg skulle gøre det, indtil der kom et billede. Men gør man det for længe, så slukker den bare maskinen igen.

Jeg ved det ikke, den eneste forklaring på hvorfor det pludselig virkede, som jeg lige kan komme på, er noget sort magi eller noget voodoo eller noget.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig