X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bioshock-tråden


Svar
WehnerWehnerSkrevet 03/05-07 20:01 
Vi skal da have en Bioshock-tråd.

Jeg så denne video i dag:

http://www.thelastboss.com/post.phtml?pk=2729

Den viser jo virkelig, hvordan man kan lave superlækkert vand, når man ikke skal programmere efter laveste fællesnævner :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Svar
DunwichDunwichSkrevet 22/09-16 09:13 
Jmog>
Nej, det kørte 30fps og 720p.

Har du aldrig været inde i spillets options, og vælge Unlock Framerate?
enfenenfenSkrevet 22/09-16 09:21 
Unlock er jo ikke pr. definition et kvalitetsstempel. Tit giver det en ustabil framerate - ellers ville spillet jo bare være låst til eks. 60 fps.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 22/09-16 09:22, rettet 22/09-16 09:23 
@slk: Det må det være. for iflg. BS-videoen lyder det minimalt og uklart om det kun er PC versionen eller også på konsol.

Har været noget skriveri om fejl og crashes i PC udgaven. Skulle være et fix ude allerede.
http://www.polygon.com/2016/9/16/12942684/bioshock-remastered-pc-issues-fix
slk486slk486Skrevet 22/09-16 09:25, rettet 22/09-16 09:27 
Unlocked framerate på 360 i Bioshock giver typisk mellem 30-50 med en masse tearing istedet. Så nej, bestemt ikke et kvalitetsstempel.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 22/09-16 09:28 
Nej puha. De framedrops som tales om ifm. konsollerne, er primært i Inifinity. BS1 performer betydeligt bedre iflg. DF.
KTCKTCSkrevet 22/09-16 12:17, rettet 22/09-16 14:22 
slk486>
De mangler sådan en som mig, der bare elsker at optimere :D
Sådan en som dig bliver næsten altid sparet væk i dag... Igennem det sidste årti er spilbranchen stille og roligt gået fra at behandle kunderne som konger til ludere, som bare skal tage imod, og endnu værre, røvrendes så snart muligheden byder sig. #dlc #buytheending #pay2win #dayonepatch #seasonpass #preorderexclusives #remasters #brokenrelease #cloudscam

Og det værste eksempel er næsten, at konsollerne nu kommer dryppende i kraftigere udgaver, hvilket kun gør udviklernes motivation for at optimere noget som helst, endnu mindre. "Hvis du ikke kan køre vores crappy-looking spil godt nok, så køb en kraftigere maskine".

Nå, så kom jeg da af med lidt galde. Tak for det... :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 22/09-16 12:57 
Og velbekomme! :D

God gammel super-optimeret-lean-assembler kunne de fleste godt lære noget af i dag. Desværre er det altid et spørgsmål om hvor produceren mener tiden er bedst brugt. Hurtige resultater...
j/k
OdinOdinSkrevet 22/09-16 13:01 
Assembler? Ptshah. Highlevel-fis for bøsser og vegetarer. Maskinkode er den eneste vej frem. Ridset lige ned i metallet, makker.
slk486slk486Skrevet 22/09-16 13:03 
Fair point, 01 er eneste rigtige vej frem!
j/k
slk486slk486Skrevet 22/09-16 15:42, rettet 22/09-16 15:45 
DF om originalen:

On top of that, audio is clearly an issue. Sound is obviously more compressed compared to the original, reverb is missing and even some of the smaller sound effects are absent, such as the tape reel noise on playing back a diary recording. The audio mix itself feels flatter and more level and it all comes across as a substantial downgrade. The PC version is also locked to stereo output, and owing to the pared back settings menu, it actually requires dipping into the .ini files to force out the surround mix.

og om 2:

Moving onto BioShock 2, and there's a sense of more of the same. Certainly in terms of performance, there's the same 1080p60 target, but the same shortfall in effects-heavy scenes. In terms of the aesthetic, many of the same gripes from the first title apply to this one. There's a big drop in specular lighting, removing much of the 'wetness' of the city aesthetic. Going underwater, detail actually looks significantly pared back compared to the original release - a consequence of a murkier, perhaps more realistic look, but still at odds with the presentation of the older code.
j/k
KTCKTCSkrevet 22/09-16 16:15 
Ifølge en post fra 2K på Steam, tager de sagen alvorligt, og vil komme med en patch.
Måske skulle de overveje at sætte nogle kompetente udviklere på projektet, næste gang de laver en remaster af et spil. Det her lugter jo voldsomt fælt af cashgrab...

Men lad os se, hvor meget de kan patche sig ud af suppedasen.
Blev Arkham Knight nogensinde gjort spilbart?

Kilde
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig