X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bioshock-tråden


Svar
WehnerWehnerSkrevet 03/05-07 20:01 
Vi skal da have en Bioshock-tråd.

Jeg så denne video i dag:

http://www.thelastboss.com/post.phtml?pk=2729

Den viser jo virkelig, hvordan man kan lave superlækkert vand, når man ikke skal programmere efter laveste fællesnævner :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 29/01-12 23:36 
Du har vist overset sidste afsnit ;)
SumezSumezSkrevet 29/01-12 23:38 
Jo da - men det er i første "afsnit" hvor jeg ikke er med på hvad du prøver at forklare?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/01-12 00:04 
Med nye produkter mener jeg nye spil i serien.
SumezSumezSkrevet 30/01-12 00:10 
Jeg det læste jeg også som - var bare ret forvirret da ingen havde snakket om nye spil i serien. Var det en kommentar til det jeg sagde med en værdig opfølger til spillet? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/01-12 00:19 
Det var en kommentar til "Hvad blev der egentlig af EA's eget System Shock 3?"

Så man kan vel godt, sige at "nogen" havde snakket om nye spil i serien :)
SumezSumezSkrevet 30/01-12 00:21 
Joeh jeg mener nu bare at der var mere end bare rygter omkring den produktion
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/01-12 01:00 
Jeg begynder at synes virkelig godt om BioShock.

Det er sjovt, hvordan al uhyggen og stressen forsvinder, når man sætter en Little Sister fri.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/02-12 16:11, rettet 02/02-12 16:12 
Så fik jeg det gennemført. Jeg valgte at redde samtlige Little Sisters, så jeg ved ikke om der er andre slutninger i spillet alt efter hvordan man behandler de små kræ?

Virkelig fedt spil. Da jeg spillede det første gang tror jeg ikke rigtig, jeg havde fattet, hvordan man skulle kombinere plasmids og alm. våben. Men når først man har fattet det, virker det rigtig godt.

Nogle få ting, der er irriterende mig:

Når man har hypnotiseret en Big Daddy, har den virkelig ikke mange brikker at flytte med. Man skal praktisk talt stille sig, så den bliver skudt på, før den gider angribe.

Det er lidt trælst, at det er alt-eller-intet, når man tager ting fra beholdere eller fjender. Der var masser af gange, hvor jeg fik en lille skid på, fordi jeg var tvunget til at drikke store mængder alkohol for at få fat i det, jeg var efter. Det kan selvfølgelig godt være, at det lavet sådan med vilje :D

Når man køber ting kan man se, hvor meget skrammel, man har i forvejen. Men når man bruger en U-Invent, får man ingen indikationer af den slags. Det er helt vildt irriterende! Jeg oplevede SÅ mange gange, at jeg "opfandt" en masse ting, som bare endte med at ligge i en stor bunke foran maskinen, fordi jeg allerede havde fyldt op uden at vide det.

Det er også virkelig underligt, at man kan rejse rundt i byen, når man ikke alligevel ikke får tildelt missioner i de områder, hvor man allerede har været.

Men for satan, hvor er art deco -stilen bare gennemført! Det giver også helt vildt meget klaus på den fede måde, at rende rundt i en undervandsby, som er ved at falde fra hinanden. Desuden synes jeg også, at splicer'ne er væsentligt mere uhyggelige end de sædvanlige zåmbyer. Det føles bare få f€€ked på den rigtige måde, at alting er gået helt bananas pga. grådighed og hovmod. Det er lige før, man kan påstå, at spillet har et religiøst budskab.. men det ville alligevel være synd at gøre.

Det skal helt klart gennemføres igen en anden gang. Og så må jeg prøve at bruge kameraet lidt mere. Jeg fik stort set ikke brugt det denne gang.
AV Intelligent Terminal
enfenenfenSkrevet 02/02-12 16:18 
Etteren er efter min mening langt bedre end toeren. Glæder mig dog også meget til Infinite, når det engang udkommer.

Jeg valgte at redde samtlige Little Sisters, så jeg ved ikke om der er andre slutninger i spillet alt efter hvordan man behandler de små kræ?

Jeg kan ikke helt huske om der er to eller tre slutninger i spillet. Men du får i hvert fald en anden, hvis du ofrer alle Little Sisters.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 30/06-16 15:12 
BioShock: The Collection til PS4/XB1/PC officielt annonceret.

Indeholder
- BioShock
- BioShock 2
- BioShock 2: Protector Trials DLC
- BioShock 2: Minerva's Den DLC
- BioShock Infinite
- BioShock Infinite: Clash in the Clouds & Columbia's Finest Packs
- BioShock Infinite: Burial at Sea Episode 1 & 2 DLC

Udkommer d. 16. september.

http://www.eurogamer.net/articles/2016-06-30-bioshock-the-collection-finally-announced
Bede-xBede-xSkrevet 30/06-16 15:27, rettet 30/06-16 15:32 
De remasterede versioner er gratis på PC, hvis man ejer de to første spil:

If you already own BioShock, BioShock 2, and/or Minerva's Den, you'll get the upgraded versions free.

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2016/06/30/bioshock-the-collection-remasters-trio-for-current_2d00_gen-consoles-and-pc-in-september.aspx?utm_content=buffer7441b&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

Og de er iøvrigt på tilbud på Steam pt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 30/06-16 16:03 
Hey, cool! Vil dog hellere have dem på PS4 :)
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 30/06-16 16:11 
Umiddelbart spændende. Men med mindre de giver frameraten et gevaldigt nøk opad i Infinite, har det dog ingen interesse.
[inspirational quote here]
enfenenfenSkrevet 30/06-16 16:18 
Hvis de også lige gad ændre gameplayet i treeren, ville jeg være mere tændt.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 30/06-16 16:30 
De påstår 1080p/60 på konsoller. Det har naturligvis altid været muligt på PC.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-16 19:15 
Jeg er mega klar på at genspille Infinite igen, samt det DLC jeg aldrig gad købe, da jeg ventede på en GOTY-udgivelse :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/06-16 20:44 
Burial At Sea er værd at spille/genspille.
Clash In The Clouds var lige lovlig brunt, IMO.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 30/06-16 20:50 
Konsolkongen>
... da jeg ventede på en GOTY-udgivelse :)

Den har da været ude længe ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-16 21:03 
Hvad? Til konsol?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/06-16 22:29 
PS3 ihvertfald.

Bioshock Infinite - The Complete Edition
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-16 22:41 
:O

Nå, men det kan være ligemeget nu. 60fps lyder fantastisk, og vil forbedre gameplayet i Infinite betydeligt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 30/06-16 23:01 
Jeg fik aldrig spillet Infinite, så den opsamling er helt oplagt. Glæder mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-16 23:07, rettet 30/06-16 23:08 
Spil det på Hard. Det gjorde jeg efter opfordring herinde fra, og fik en ganske fin oplevelse, på trods af at gameplayet var temmelig tyndt i forhold til etteren.

Der er meget kritik der er berettiget af Infinite's gameplay, men jeg synes der var enkelte tidspunkter hvor det bare spillede. F.eks. bosskampen mod Handymen, imens man suser rundt på svævebanerne med krogen. Det var fedt selv med 30fps med dyk på PS3, så jeg glæder mig meget til, forhåbentlig, rock solid 60fps :)

Det er historien du bør spille Infinite for, Wehner, men du skal ikke blive fortvivlet over hvor lidt der er af den, det er først til allersidst i spillet at det hele falder på plads. Husk at lægge mærke til de små detaljer i spillet undervejs, der er masser af det :)

Det var helt sikker game of the year, for mig da det udkom. Også selvom jeg er stor fortaler for godt gameplay frem for historie, som bestemt ikke er tilfældet heri. Det var bare så stort et mindfuck at jeg ikke kunne slippe historien flere dage efter jeg gennemførte :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/06-16 23:31 
Enig, bare start på hard.

Jeg fik heller aldrig investeret i Complete Edition, fordi jeg ventede på en PS4 Collection O:)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 01/07-16 05:53 
Helt enig med KK - spil primært Infinite pga. historien og atmosfæren. Hold øje med detaljerne, hør de optagelser etc. man finder undervejs. Performer remasteren godt på PS4, køber og spiller jeg det helt sikkert igen.
SumezSumezSkrevet 01/07-16 07:59 
Jeg vil så advare imod hard. Spillet brillierer på setpieces og generelle indtryk fra spillets verden og dets atmosfære.
Gameplayet er ubalanceret og unfair. Hvis du spiller på hard vil du gentagende gange opleve frustrerende kampe mod bulletsponges som skal cheeses, eller fjender som skyder dig ned fordi de spawner uforklarligt fra et sted du ellers lige har været og vendt ryggen til. Der er så meget trial and error i det spil, at hard på ingen måder er det værd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 01/07-16 09:10 
Bortset fra et enkelt tilfælde på luftskibet, havde jeg ikke nogen problemer med hard, men jeg spillede på PC i 1080/60 og kan forestille mig, at det ville være mere tricky på PS360 i varierende 30. Når det nu er 1080/60 på PS4 med de langt bedre sticks, uden deadzone, tænker jeg ikke det giver de store udfordringer.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/08-16 13:12 
BioShock: The Collection Remastered Comparison Trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=YasVqns7AVg
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-16 15:17 
Ser lovende ud :)

60fps på konsollerne var bekræftet, ikke?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/08-16 15:18 
Pas
BeanoBeanoSkrevet 17/08-16 22:13 
"targeted 60fps"

http://blog.us.playstation.com/2016/08/17/bioshock-the-collection-adds-fresh-coat-of-paint-to-three-classics/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-16 22:37 
Fedt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-16 21:11 
Jeg er lidt skuffet over alle de remasters der er udkommet den seneste tid som burde køre 60fps men har hyppige dyk til 50. Bioshock Collection er ikke perfekt, og især Infinite har mange dyk til 50. Ligeledes står det til med Residente Vil 5, Dead Rising og især Dead Rising 2.

Gad vide om flere (måske alle) af disse spil er lavet med PS4 Pro i tankerne, og derfor har de sløset så de kører mindre godt på oprindelig hardware? Det bliver spændende at se om vi får solid 60fps på Pro. Det er sørgerligt hvis de allerede er begyndt at skide den gamle model et stykke, men omvendt bliver jeg også meget skuffet hvis alle disse titler ikke bare kører rock solid 60 på Pro... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/09-16 21:21, rettet 21/09-16 21:22 
Konsolkongen>
Gad vide om flere (måske alle) af disse spil er lavet med PS4 Pro i tankerne, og derfor har de sløset så de kører mindre godt på oprindelig hardware?

Næppe, snarere uoptimeret UE2/3 kode.


Konsolkongen>
...omvendt bliver jeg også meget skuffet hvis alle disse titler ikke bare kører rock solid 60 på Pro... :/

Vil kræve en patch ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-16 22:18 
"Næppe, snarere uoptimeret UE2/3 kode."

Siger DF jo netop ikke skulle være noget problem at køre på konsollerne ved stabile 60 frames. Så det tyder på sjusk :)

"Vil kræve en patch ;)"

Burde de ikke allerede havde Pro-mode understøttet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/09-16 22:27 
Uoptimeret kode er sjusk i min bog ;)

Jeg kan ikke se hvorfor det allerede skulle understøtte pro - har slet ikke været på tale eller listet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-16 22:50 
Jeg mener da bestemt at alle spil der var under udvikling skulle indeholde en Pro-mode fremover, eller er det først senere det krav kommer?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/09-16 22:53 
Ikke et krav endnu.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-16 22:56 
Ah :p

Jamen så er det nok bare sløset arbejde. Jeg håber på Pro patches til alle titlerne, men ellers er det ikke noget der forhindrer mig at spille nogen af dem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 21/09-16 23:52 
Bioshock kører 60 fps på Xbox 360, med lidt tearing, men det så godt ud.
JmogJmogSkrevet 22/09-16 02:10 
Nej, det kørte 30fps og 720p.
BeanoBeanoSkrevet 22/09-16 07:29, rettet 22/09-16 07:30 
Konsolkongen>
Ah :p

Jamen så er det nok bare sløset arbejde. Jeg håber på Pro patches til alle titlerne, men ellers er det ikke noget der forhindrer mig at spille nogen af dem :)

Af hvad jeg har spillet af 1+3, er det langt fra nogen katastrofe-konverteringer. Har man interesse for at spille dem på konsol syntes jeg man skal hoppe på, evt. efter et prisfald.
slk486slk486Skrevet 22/09-16 08:24, rettet 22/09-16 08:27 
Synes faktisk det er værre, at der er stemningsmæssige forskelle i lys og partikler, og at lyden ikke er ordentligt balanceret. Framedips ned til 50 burde virkelig ikke forekomme, men a) det er ofte svært at optimere på andres motor og b) tidspres. Det er naturligvis hverken sjusk eller dovenskab, bare publicistens valg at udgive i den stand - muligvis kombineret med lidt manglende know-how fra Blind Squirrel.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 22/09-16 08:29, rettet 22/09-16 08:30 
Hvor har du set/hørt det?
slk486slk486Skrevet 22/09-16 08:30, rettet 22/09-16 08:32 
DFs face-off's, samt chatter rundt omkring (vedr. lyden) :)

De mangler sådan en som mig, der bare elsker at optimere :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 22/09-16 08:36, rettet 22/09-16 08:37 
Ok, jeg har ikke oplevet noget med lyden. Lyder helt ens hos mig, faktisk irriterer lyden mig i etteren, fuldstændigt som originalen :P Men forstår godt hvorfor de ikke har spillet ved det.
Lys skal man sammenligne side-by-side for at bemærke.
slk486slk486Skrevet 22/09-16 08:45 
Ja, stemingsforskellene er helt sikkert nitpicking, men har læst flere,der siger at nogle lyde helt drukner andre eller er for høje, i forhold til de originale - også nævn i DFs analyser.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 22/09-16 08:47 
I hvilket spil?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-16 08:58 
slk486>
Framedips ned til 50 burde virkelig ikke forekomme...

Det er naturligvis hverken sjusk eller dovenskab, bare publicistens valg at udgive i den stand - muligvis kombineret med lidt manglende know-how fra Blind Squirrel.

= Sjusk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 22/09-16 08:58, rettet 22/09-16 09:06 
^ :D

@Beano: Kan ikke huske om det har været begge Rapture spil, eller kun det første. Hvis du ikke har bemærket noget er det sikkert ikke så slemt som andre gør det til :)
j/k
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig