X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pokémon Diamond/Pearl


Svar
WikzoWikzoSkrevet 01/05-07 12:54 
Nogen af jer som har dette (disse) spil? Jeg fik mit fra CD WOW i sidste uge, og det er kort sagt fantastisk. Har spillet omkring 26 timer, og der er lang vej endnu.

Online fungerer rigtig godt, og generelt minder spillet meget om de tidligere i serien ... blot forbedret kraftigt (det seneste jeg har spillet er Silver) :)

Smider lige min friendcode op:

LTWW - 2878 6113 5572 (Diamond)
happyEDhappyEDSkrevet 01/05-07 14:51 
Jeg har spillet en i ca 4-5 time på en af mine venners.
Og ja det er faktisk helt fantastisk.
Jeg har kun spillet det første Pokemon red. Ingen siden
Men må sige jeg er helt slugt igen. Så nu er der et spil på vej til mig.
Håber det kommer inde weekenden.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 01/05-07 15:27 
Hvad har det at byde på, over de tidligere Pokémon spil, som efter min mening har været forfærdeligt repetetive, og lidt for børnevenlige?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 01/05-07 15:58, rettet 01/05-07 17:57 
Større områder. Flere Pokémoner. Bedre grafik (både i selve spillet, men også interface mm.). Langt flere muligheder generelt ... og online, hvor man kan dyste og bytte med andre personer.

Hvis du ikke kan lide Pokémon-spillene til Game Boy, tvivler jeg lidt på, du bliver vild med D/P. De ligner meget hinanden, selvom den nyeste version selvfølgelig er forbedret rigtig meget.

Men jo - spillet er på mange måder barnligt. Især den måde folk taler til hinanden på; det er henvendt til børn. Gør dog ikke så meget, synes jeg.
EchoEchoSkrevet 02/05-07 19:49 
Nu er der jo sket en del siden Silver, som du LTWW formentlig er gået glip af. Derfor er de ting du nævner som nye tiltag ikke særlig nye, hvis man har spillet FR/LG.

Jeg er enig i, at spillet er godt. Men det har virkelig ikke rykket sig særlig meget! Grafikken er utrolig skuffende i mine øjne. Når man siger Pokemon på DS, så tænker jeg 3d kampe - det ville være fedt!

Det er alt i alt et godt spil, men lad være med at forvente innovation på højesteplan, hvis du har spillet et tidligere spil.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
WikzoWikzoSkrevet 02/05-07 21:57 
Jep, det har jeg godt hørt. NDS-udgaven er vist kun en mindre forbedring af GBA-versionerne, men det er godt nok til mig. 3D-effekterne er faktisk rigtig fine, men hvis det også var med i fx kampe, som du nævner, kunne det blive endnu federe.

Jeg har nu fået alle otte emblemer, klaret ligaen og er kommet til Battle Tower, hvilket skuffer mig lidt. Teknisk set har jeg gennemført spillet, jeg har set en end-credits scene, men der er stadig masser tilbage at udforske. Har spillet 38 timer :)

Echo - lyst til at dyse på et tidspunkt?
EchoEchoSkrevet 03/05-07 06:58 
Jeg er desværre ikke nået så langt endnu - gik lidt i stå, men når jeg får taget mig sammen, så skriver jeg lige til dig :)
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 03/05-07 08:53, rettet 03/05-07 08:53 
LTWW>
Hvis du ikke kan lide Pokémon-spillene til Game Boy, tvivler jeg lidt på, du bliver vild med D/P. De ligner meget hinanden, selvom den nyeste version selvfølgelig er forbedret rigtig meget.

Nu kan jeg jo grundlæggende godt lide spillene.
Mit primære problem med den første udgave var, at man praktisk talt kunne spille hele spillet igennem med én Pokémon. Hvis man kun brugte den ene, ville den få så meget exp, at man allerede under halvvejs inde i spillet er fuldstændig uovervindelig i resten af spillet.
Derudover er spillet lineært kedeligt uden nogen form for opfindsomhed eller fængende historie.
I "2'eren" som jeg kun spillede i mindre grad, var nogle af disse ting så forbedret, og i "3'eren" så det ud til at være gået endnu et lille hak op i kvalitet, men stadig så småt at jeg ikke gad beskæftige mig med det. Men nu hvor vi er kommet et par generationer længere hen, mistænker jeg serien for efterhånden at kunne være blevet lidt interessant.

Men nu er Pokémon jo også lavet til børn og skal derfor være simpelt og lettilgængeligt. Derfor bliver det jo nok aldrig noget vildt genialt i mine øjne. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
00Void00VoidSkrevet 03/05-07 10:44 
Sumez>
Mit primære problem med den første udgave var, at man praktisk talt kunne spille hele spillet igennem med én Pokémon. Hvis man kun brugte den ene, ville den få så meget exp, at man allerede under halvvejs inde i spillet er fuldstændig uovervindelig i resten af spillet.

Det er jo så hvad man gør det til, da du har muligheden for at skifte den ud, og dermed selv regulere sværhedsgraden. Så det er ikke spillets skyld. Det er dig der er doven :P
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
SumezSumezSkrevet 03/05-07 12:20 
Det er da også lidt dumt at spillet bliver nemmere FORDI jeg er doven. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 03/05-07 15:52 
Sådan har jeg også haft det - jeg byttede mig til en Abra i spillet (er nu udviklet til Alakazam), og den går utroligt hurtigt level-up. Derfor er den altid 5-10 lv. højere end mine modstandere, og dette er nogle gange lidt trælst.

Ved ligaen ændrer dette sig brat, lidt for hurtigt efter min mening, og herefter bliver det en hel del sværere, fordi modstanderne har stærkere Pokémoner. Det er måske lidt ubalanceret, men jeg tror mere, det er fordi, jeg er lidt bedre til spillet end et almindelig barn (spillet er jo henvendt til børn) :)
EchoEchoSkrevet 03/05-07 17:33 
Sumez>
Mit primære problem med den første udgave var, at man praktisk talt kunne spille hele spillet igennem med én Pokémon. Hvis man kun brugte den ene, ville den få så meget exp, at man allerede under halvvejs inde i spillet er fuldstændig uovervindelig i resten af spillet.
Derudover er spillet lineært kedeligt uden nogen form for opfindsomhed eller fængende historie.

I mine øjne har spillet ikke forbedret sig særlig meget på de punkter, som du efterlyser.
Spillet kan stadig klares, ved hjælp af (næsten) kun en Pokemon. Dér har Game Freak (er det ikke det, de hedder?) dog lavet en begrænsning, som jeg også tror var med i de tidliger spil, nemlig at en Pokemon ikke kan kontrolleres, hvis den er i et for højt level, i forhold til dit standpunkt i spillet.
Historien er stadig lige så banal og kedelig, men den har dog fået en smule mere dybte.

Spillet er nok mest for fans og små børn, kan vi konkludere :)
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
KajikaKajikaSkrevet 03/05-07 18:11 
Man skal da nødigt indrømme at noget så barnligt som Pokémon kan tiltale en /sarkasme. Hvis i syntes det er så banalt så prøv at giv jer i kast med at udvikle den "ultimative" Pokémon og det ultimative hold, her tænker jeg på IV/EV og kombinationer, spillet er hvad man gør det til :)
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
happyEDhappyEDSkrevet 03/05-07 20:13 
Nu bliver det årets mest sælgende spil.
Så det er svært at sige de skulle have gjort det anderledes.
Men man kan jo altid mene at man skal gøre noget anderledes i spil der er lavet.
Men spørgsmålet er jo om det så ville være en succes hvis man lavede noget af det om.
Det er måske fordi det er så let tilgænlig og bare handler meget om at samle pokemon.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JAAJAASkrevet 03/05-07 22:18 
00Void>
Det er jo så hvad man gør det til, da du har muligheden for at skifte den ud, og dermed selv regulere sværhedsgraden. Så det er ikke spillets skyld. Det er dig der er doven :P

Nej, den holder altså ikke. Hvis man bevidst skal give sig selv, og løbende regulere, et handicap, der ikke tager form af et indbygget valg af sværhedsgrad (easy, normal, hard f.eks.), er det dårligt spildesign.
00Void00VoidSkrevet 04/05-07 11:59 
Det er da for at alle kan være med?
Udviklerne tager højde for en yngre målgruppe. Det har aldrig været et problem for mig at udfordre mig selv i spillet, det gør bare oplevelsen bedre. Det har ikke noget at gøre med at give sig selv, når det gavner spillet med lidt udfordring.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
EchoEchoSkrevet 04/05-07 12:55 
happyED>
Nu bliver det årets mest sælgende spil.
Så det er svært at sige de skulle have gjort det anderledes.
Men man kan jo altid mene at man skal gøre noget anderledes i spil der er lavet.
Men spørgsmålet er jo om det så ville være en succes hvis man lavede noget af det om.
Det er måske fordi det er så let tilgænlig og bare handler meget om at samle pokemon.

EA's spil er også dem der sælger bedst i DK, men derfor behøver de ikke at være gode.
Jeg efterlyser bare lidt nytænkning - de har kørt efter den samme opskrift i omkring 10 år!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
happyEDhappyEDSkrevet 04/05-07 13:00 
Men jeg syntes det er et godt spil.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
EchoEchoSkrevet 05/05-07 11:23 
Det er jeg helt enig i! Det er et underholdende spil, som holder standarten, men derfor bør man stadig være kritisk.
Man kan godt forlange lidt mere - jeg synes, at D/P er lige tyndt nok hvad angår nytænkning.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
happyEDhappyEDSkrevet 05/05-07 20:35 
Helt sikker.
Jeg kunne feks godt lide iden 1up også snakkede lidt om. Med en pokemon MMO. Så hvis de kunne lave samme stil. For jeg kan godt lide den enkle stil. OG så bare mmo på DS.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
happyEDhappyEDSkrevet 07/05-07 11:18 
Så kom mit:)
Skriver lige min friend code i aften
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WikzoWikzoSkrevet 07/05-07 14:32 
Ok. Det skal dog lige siges, at du ikke får den med det samme; du skal komme til et bestemt stykke i spillet, før du kan spille online (tager ca. 2-3 timer).

Min højeste Pokémon er på lv. 67 pt. :)
happyEDhappyEDSkrevet 08/05-07 11:06, rettet 08/05-07 11:08 
Her var min så.

happyED - 4381 8592 3006
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig