X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

De 52 mest betydningsfulde spil ever


Svar
NaidNaidSkrevet 26/04-07 08:09 
Så er der landet endnu en (ligegyldig) liste over de mest betydningsfulde spil nogensinde. Denne gang er det Gamepro.com der giver deres bud på en top52. Nok en af de bedre lister jeg har set, lige indtil jeg så hvilken titel der løb med sejren... :/

Spank mig hvis der har været linket til den før ;).

Link...
RJKRJKSkrevet 26/04-07 13:45 
Den slags kan selvfølgelig altid diskuteres, men...

Madden er rangeret som andenvigtigste spil nogensinde og Space Invaders er ikke engang på listen...?

Det kan vist diskuteres ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TheDukeTheDukeSkrevet 26/04-07 14:48 
Ingen Baldurs Gate eller Planescape: Torment, Ocarina of Time er reduceret til en fodnote, men til gengæld har de sat Mortal Kombat 2 på?

*fnis*
SumezSumezSkrevet 26/04-07 15:24 
RJK>
Madden er rangeret som andenvigtigste spil nogensinde

Jeg var flad af grin da jeg læste det - hvad sker der? Enten er det en joke, eller også har nogen fået en stor sæk med et dollartegn på fra EA. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/04-07 15:35 
Jeg kan såmænd godt se ræsonnementet i Madden. (Har I overhovedet læst teksten dertil?)

"THE sports game" er vel også en achievement i spilhistorien, der rykker...?
la0sla0sSkrevet 26/04-07 15:39 
Det er selvfølgelig altid nemt at hive dem ud man er uenige. Jeg kan ikke rigtig overskue hvad jeg synes om fordeling og ranglisten, og der er et par svipsere, men generelt er argumentationen egentlig god og fornuftig.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 26/04-07 16:02 
Sumez>
Jeg var flad af grin da jeg læste det - hvad sker der? Enten er det en joke, eller også har nogen fået en stor sæk med et dollartegn på fra EA. :)

Som amerikaner er det vel meget normalt at syntes at Madden er et af de allerbedste spil og USA er verdens bedste land ;)
ComradeComradeSkrevet 26/04-07 16:18 
Madden er det bedste spil i hele verden ... Men jo det hjælper vel lidt på det, hvis man er amerikaner.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
JAAJAASkrevet 26/04-07 16:25 
TheDuke>Ingen Baldurs Gate eller Planescape: Torment

Ingen af de to spil har jo affødt et hav af efterligninger eller en ny genre eller noget i den dur. Der har været noget KOTOR og så'n, men ellers ikke det store. Det er muligvis gode spil, men særligt indflydelsesrige ser jeg dem ikke som.
TheDukeTheDukeSkrevet 26/04-07 16:54 
Jeg vil nok argumentere for at de begge fortjener en plads på listen efter dette kriterium:

Impact the industry in a way beyond mere sales. Innovation trumps sales every time -- it's all about influence. For one reason or another, the games on this list changed the way things were done. Sometimes, sadly, these changes are for the worse.

BG var det første succesfulde RPG der brød med den gamle SSI formel, og stort set samtlige vestlige RPG'er sidenhen bygger på det fundament.

PS:T udmærker sig ikke kun ved at have en superb historie, men den måde den bliver fortalt på er ikke overgået i noget spil jeg har prøvet sidenhen. Det er selvfølgelig en smule subjektivt, men jeg er overbevist om at enhver der har spillet det igennem vil være enig i den påstand. På trods af at kampsekvenserne ikke er noget at skrive hjem om, mener jeg stadigvæk at det er et af de bedste spil nogensinde.
SumezSumezSkrevet 26/04-07 23:31 
Hyakotake>
"THE sports game" er vel også en achievement i spilhistorien, der rykker...?
Men betydningsfuldt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RooneyRooneySkrevet 27/04-07 08:58 
Hvis det er SPORTSSPILLET over dem alle? Øh, ja.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 01/05-07 09:00 
Det lyder i mine ører noget mere som en subjektiv holdning end en milepæl indenfor spilhistorien..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 01/05-07 17:05, rettet 01/05-07 17:08 
listen over 52 af verdens mest tilfældigt listede spil.

Jeg må oprigtigt indrømme jeg aldrig havdet gættet på det spil som nummer 1.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Krans.KKrans.KSkrevet 01/05-07 17:15 
Sumez>
Det lyder i mine ører noget mere som en subjektiv holdning end en milepæl indenfor spilhistorien..

Om noget er et genresnobberi hvor man ser visse af de grundlæggende genrer som vigtigere og mere eksistensberettigede end andre da en subjektiv og værdiladet holdning. Selvom det jo i for sig er irrelevant at diskutere, om vi har at gøre med subjektive holdninger her, for selvfølgelig har vi det.

Ganske vist ville jeg nok heller ikke have valgt Madden som en af de vigtigste sportstitler, og jeg har nok heller ikke en sportstitel jeg i det hele taget ville have placeret så højt på listen, men principielt er sportsspil naturligvis akkurat lige så egnede til at komme i betragtning til denne liste som alle andre genrer.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/05-07 16:42 
Hvad med titler som Bubble Bobble og Pole Position; burde de ikke være at finde på sådan en liste?
Home is where the hardware is..
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/05-07 17:26, rettet 02/05-07 17:27 
Hvis du kan argumentere for dem, så prøv. (EDIT: Det gælder også andre, der poster "Hvorfor er yadayada ikke på listen?")

"Bubble Bobble" er et godt spil, rigtig godt endda, men hvad kan det bringe til de tre liste-kriterier? Hvad med "Pole Position"?

- Have a lasting influence that's still observed in modern gaming.
- Serve as a focusing lens, not just an empty industry "first."
- Impact the industry in a way beyond mere sales.
RJKRJKSkrevet 02/05-07 18:18 
Der er da mange af titlerne på deres liste, som ikke opfylder ovenstående kriterier. Flere af dem fremhæves som betydende fordi de "var først" og "solgte godt". Det hænger jo ikke sammen.

Pole Position var og er formentligt det mest betydningsfulde racerspil. Så kan man diskutere om ikke også racerspil (som sportsspil) er en nichepræget blindgyde, men... Hvis Gran Turismo kan være på sådan en liste, så kan og bør Pole Position bestemt også.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 03/05-07 08:35 
Når man tænker på hvor godt GT serien har solgt (og her synes jeg bestemt salgene kommer ind i billedet), ligesom Need For Speed og en masse andre racerspil, må man vist entydigt konkludere at Pole Position har været et ekstremt vigtigt spil!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 03/05-07 08:44, rettet 03/05-07 09:08 
Det er hvad der sælger mest der er mest betydningsfuldt...sådan har det altid været :-/! Money, money, money...

Jeg synes det er en trist og latterlig liste de har fundet på der.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/05-07 10:35 
gametrailers.com har prøvet at lave en Top 10 8-bit spil.

Diskutér ad nauseum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig