X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til genoprettelse af XP


Svar
NSNSSkrevet 25/04-07 19:42 
Hej

Jeg har et problem med Xp, når jeg starter computeren får jeg fejlen at c:/windows/system32/config/system er beskadiget eller mangler. Er der nogen som ved hvordan man kan bruge genoprettelsesprotokollen til at få det op at køre igen, da jeg ikke synes det er super brugervenligt? :) Jeg har forsøgt at kopiere filen fra et andet system, men det kan jeg ikke umiddelbart, da den tilsyneladende konstant er i brug.
AmbyAmbySkrevet 25/04-07 21:52, rettet 25/04-07 21:53 
1) Boot via safe mode. Run. sfc /scannow
2) Boot via Windows CD og lav en Windows Repair. Husk at springe over det første repair-menu, men hop videre til du kan lave en repair på partitionen.

EDIT: Troede ikke du kunne starte Windows op. SÅ bare brug sfc /scannow fra Windows. Du skal have en Windows CD i for det virker.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/04-07 23:20 
Windows Repair ligger desværre ikke på alle XP-cd'er.

Men lykkedes det?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
AmbyAmbySkrevet 28/04-07 01:15 
Hvilken Windows Repair er det der ikke ligger på alle cd'er? System File Checker?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
ElgenElgenSkrevet 28/04-07 15:43 
- Er bange for at jeg heller ikke lige forstår det?
Det kan jo self. være at der skulle være tale om en piratkopi eller noget, hvor det eksplicit er pillet ud (men hvilken cracker ville gøre det?).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/04-07 21:06, rettet 28/04-07 21:08 
Dark-Light>
Hvilken Windows Repair er det der ikke ligger på alle cd'er? System File Checker?

Den du nævner der reparerer partionen. Jeg har primært set den mangle på visse officielle XP Home Edition-udgaver (installations-cd'en), bl.a. til en pc fra Fujitsu Siemens. Der er nogen producenter der i stedet laver en "backup"-partition, som der kan repareres fra.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
AmbyAmbySkrevet 28/04-07 21:30 
Ok. Det må jeg indrømme at jeg aldrig har set på de Pc'er jeg har rodet med.
Det er ikke bare fordi MBR er defekt og derved ikke kan finde Windows på partitionen?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KTCKTCSkrevet 29/04-07 10:27 
"Mærkevarer" har det med at lave deres egne installationer på de cder som følger med, og det er en af grundene til at jeg altid bygger mine computere selv. Der findes en del forskellige, og det er rigtigt at disse ikke altid har funktionaliteten fra en "ægte" Windows XP cd.

Men såfremt der er en standard XP installations cd, burde følgende løse problemet:
1. Indsæt og start computeren fra din Windows XP CD.
2. Ved den første "R=Repair" valgmulighed, tryk på R knappen.
3. Tryk på nummeret, som passer på din installation (typisk 1)
4. Skriv administrator password når den spørger om det
5. cd \windows\system32\config
6. ren system system.bad
7. copy \windows\repair\system
8. Tag cden ud og skriv exit
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig