X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii's uventede succes


Svar
JoachimMAJoachimMASkrevet 25/04-07 12:53 
Der er kommet en rigtig interessant artikel op på CNN omkring Wii's (uventede) succes hos forbrugerne. Hvor mange herinde havde troet at den ville sælge mere end Xbox og PS3 i USA for bare et år siden? Jeg havde hvertfald ikke. Hvorfor tror I at Wii har været så succesfuld som den har?

Artikel fra CNN omkring Wii's uventede succes
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
65 emne(r).
1 2 > »

Svar
JoachimMAJoachimMASkrevet 25/04-07 12:53 
Der er kommet en rigtig interessant artikel op på CNN omkring Wii's (uventede) succes hos forbrugerne. Hvor mange herinde havde troet at den ville sælge mere end Xbox og PS3 i USA for bare et år siden? Jeg havde hvertfald ikke. Hvorfor tror I at Wii har været så succesfuld som den har?

Artikel fra CNN omkring Wii's uventede succes
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
WehnerWehnerSkrevet 25/04-07 13:10 
Fordi der er mange mærkelige folk ude i verden :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
TheDukeTheDukeSkrevet 25/04-07 13:28 
Jeg var lidt usikker på dens chancer indtil udviklerne stort set allesammen sagde at de ville lave spil til den. Og jeg var ikke i tvivl om at den ville sælge bedre end PS3'eren, da Sony er godt i gang med at drive sig selv ud af konsolbranchen med deres vanvittige priser og generelle arrogance over for forbrugerne. Jeg havde troet at 360'eren ville sælge bedre i USA, men jeg tror at mange af dem der ellers ville have købt en er blevet skræmt lidt af alle de historier om dens tendens til at dø omkring garantiens udløb.

Men der skal ikke herske nogen tvivl om at Nintendo's genistreg var at markedsføre en spillekonsol mod folk der ellers ikke normalt spiller på sådan en. Efter Gamecubens skuffende 3. plads må de have indset at det ikke var holdbart for dem at kæmpe mod Sony og MS om det samme marked og valgte derfor at skabe et nyt hvor de ikke havde nogen konkurrenter. Det var helt klart en kæmpe satsning og havde den ikke lykkedes tror jeg at de ville have trukket sig ud af den del af markedet og koncentreret sig om deres håndholdte.
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-07 13:33, rettet 25/04-07 13:48 
JoachimMA>
Hvor mange herinde havde troet at den ville sælge mere end Xbox og PS3 i USA for bare et år siden?

Det er skam ikke kun i USA. Wii sælger også mere end de andre i japan og EU. Betydelig mere, særligt i japan.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 25/04-07 14:18 
Jeg syntes nu ikke det er så overaskende at wii har succes.
Man skal tænke på hvor mange nye spillere der kommer hele tiden.
Xbox 360 og PS3 er maskiner der har fuldt de gamere der har spillet over mange generationer. Dvs at målgruppen er af meget høj alder. Der kommer selvfølgelig nye til Xbox 360 og PS3, men tror det er meget begrænset. Det er ikke mange spil der er det de noget yngere på de to konsoller.
Man kan så sige PS2 havde rigtig mange yngere og lidt mere "casuel" gamere. Men det er ligesom springet er blevet lidt for stor mht. PS3 .
Så der vil jo være en stor markedsandel, som nintendo bare kan have for sig selv. Plus at de stadig har de folk der har fuldt dem i mange år og holder af alle nintendos spil.

Jeg tror og mener at det er rigtig godt og vigtigt at wii er på markede, for fremtiden af spillekonsoller.
For vi må jo ikke glemme de nye ;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 25/04-07 14:24 
JoachimMA>
Hvor mange herinde havde troet at den ville sælge mere end Xbox og PS3 i USA for bare et år siden?

Jeg havde regnet med at Wii nok skulle finde et marked og bifalder Nintendo's satsning på nye måder at spille på. Men er alligevel blevet meget overrasket over hvor hypet og populær deres maskine er blevet.

Er dog meget spændt på at se hvordan de næste 1-2 år forløber og om de kan holde dampen oppe og få noget software på gaden. Og om mainstream forbrugeren pludseligt på et tidspunkt finder ud at Wii reelt er en gammel maskine i ny forklædning og begynder at kigge på de rigtige next-gen konsoller ;)
dRxLdRxLSkrevet 25/04-07 14:33, rettet 25/04-07 14:34 
Det handler alt sammen om at være let-tilgængelig. En kontroller som vi kender den i dag er for dem der ikke er vokset op med den slags, en super-abstract tilgang til interaktion med computerspil. Intuitivt og 'casual' er vel nøgleordene.
Jeg forudser derfor at den udvidede målgruppe primært vil være interesserede i interaktive oplevelser der er anderledes end det vi "hardcore gamers" forbinder med computerspil. Minigames, golf, snooker osv.

Derfor regner jeg bestemt ikke med at Wii vil fungere som et "transfer drug" til mere konventionelle konsoller.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-07 14:36, rettet 25/04-07 15:06 
Det der er vildt ved Wii salgstallene er, at de i øjeblikket præsteres uden nævneværdig software. Her i det nye år er der kommet Motorstorm og Virtua Fighter 5 til PS3, og Crackdown, Lost Planet og Ghost Recon AW2 til 360. Ikke de mest kendte brands(flere nye), men stadig anmelderroste titler med en del forventninger til. Hvad har Wii haft? Og hvad kommer det til at ske, når den endelig begynder at FÅ spil?

Hvis jeg var Sony, ville jeg være meget nervøs i øjeblikket. Særligt i forhold til japan tallene, for er der noget, de bare skal bruge mod Microsoft, så er det det faktum, at de har mere støtte fra japanske udviklere. Men det bliver ikke ved med at være gældende, hvis Wii tager det japanske marked. Så må den japanske udvikler til at vælge at lave enten til Wii eller kigge på det vestlige marked, hvor 360 kommer ind i billedet. Resultat: flere japanske multiformatstitler.

Iøvrigt vil jeg finde det ganske humoristisk, hvis Wii vinder. Ikke at jeg tror det, forståes, men det kunne nu være sjovt at se Sony og Microsoft stå fortvivlet med deres kæmpe investeringer, mens "the fun machine" bare drøner der ud af :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 25/04-07 15:07, rettet 25/04-07 15:08 
Ja de titler du nævner er anmelderroste titler, men det er altså bare ikke spil for alle. Og der er mange nye spillere.
tænk på hvad du spillede som lille.
Kan du forstille dig at spill crackdown som 10 årige.

Børne begynder jo at spille helt ned i 6 års alderen, og fra 6-13 er der ikke vildt meget på PS3 og 360
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/04-07 15:14 
Det bliver da ikke meget mere mainstream end Crackdown HappyED. Jeg kan da sagtens forestille mig at mange amerikanske tiårige drenge, spiller Crackdown, som er et spil i stil med GTA, som mangt et barn har haft fingrene i - Jeg spillede da selv Doom og de helt gamle GTA spil da jeg var 10/12/14 år.

Jeg tror du tager fejl når du mener at Wii's succes skal tilskrives at børn/unge ikke spiller PS3/360 for det er jeg ret sikker på de i vid udstrækning gør. Til gengæld er jeg ret enig i at Nintendo med Wii har vent bøtten i vejret og skabet et næsten nyt segment af gamere og dermed også et nyt marked, det er her forklaringen skal findes - for P.T. er der da stort set ingen spil her i Europa, og kun lidt flere i de to andre store regioner, der er værd at bruge tid på.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
happyEDhappyEDSkrevet 25/04-07 15:18, rettet 25/04-07 15:23 
Nej nej det spiller og burde største delen ikke spille, og for ikke at tale om alle pigerne. Der er slet ikke noget på de to.

Og der er også kæmpe forskel på at spille de gamle GTA og så fra GTA III og op.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-07 15:24, rettet 25/04-07 15:30 
HappyED: Nu er det(Crackdown) jo markedsført til en anden aldersgruppe og hvadenten det er for alle eller ej(genren appellerer faktisk bredt), så er det vel bedre end ingenting?

Det eneste nævneværdige nye Nintendo har haft er vel Wario Ware og det kan et spil som Lost Planet sagtens følge med i salgstal(i hvert fald i USA/EU, har ikke lige tjekket japan).

Derfor finder jeg det bemærkelsesværdigt, at Wii stadig sælger bedre. I Japan er Nintendo et fænomen i øjeblikket, men hvorfor sælger den bedre i vesten?

Noget af det skyldes selvfølgelig den lave pris, men det kan ikke forklare det alene. Forskellen mellem Core og Wii er immervæk kun 50 dollars. Det virker som om, folk er tiltrukket til "idéen" om Wii. Jeg kunne godt tænke mig en profilanalyse af, hvem den "normale" Wii kunde er.

Det bliver spændende at se, om Wii-fascinationen er vedvarende. I Japan ville det ikke længere overraske mig, hvis den var.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/04-07 15:29, rettet 25/04-07 15:33 
Burde smurte....

Du kan jo ikke basere et argument på hvad børn burde og ikke burde. Jeg laver lige en lille fin henvisning medierådet for børn og unge der har lavet en glimrende undersøgelse:

medierådet>
Favoritspil for drenge mellem 9-16 år (med eksempler på spiltitler):

* Action (Half-Life, Goldenye, Grand TheftAuto)
* Sport (NBA Basket, FIFA2002, Tony Hawks Pro Skater)
* Strategispil (Civilization, Shogun Total War, StarCraft)
* Racing (TOCA, Grand Turismo, WipEout)

Undersøgelsen er ikke helt ny, men det forholder sig næppe sådan at børn er begyndt at spille mindre voldelige spil - nærmere det omvendte.

Pigerne i undersøgelsen spiller ganskevist ikke særligt voldelige spil, men piger er altså stadig ikke en særlig stor del af de der spiller, selvom gruppen er vokset. Du kan dog argumentere for at Nintendo får flere kvinder til at spille, og at disse især er deres målgruppe - du kan bare ikke basere det på at de ikke LÆNGERE spiller Xbox360 og PS3.

EDIT: Så igen: Det er altså ikke på grund af at den målgruppe du omtaler ikke spiller "voldelige"/"voksne" spil, at Wii sælger bedre!

Gode gamle medieråd...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 25/04-07 15:34 
@HappyEd: Min niece på 7 år var ret glad for at spille GTA:VC på PS2... lidt skræmmende at se på faktisk ;)

Men selvfølgeligt ikke helt målgruppen for spillet.
WehnerWehnerSkrevet 25/04-07 15:34 
Jeg har kollegaer med ti-årige børn, der spiller WoW.

Og jeg kan slet ikke tælle, hvor mange amerikanske unger, hvis stemmer ikke er gået i overgang, vi har spillet Halo imod.

Det forholder sig næppe anderledes med Crackdown.

Og The Guardians/Solid, hvor gammel var det, du var, da du spillede Doom på din storebrors pc? Jeg husker det, som om du sagde 3 eller 4...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
happyEDhappyEDSkrevet 25/04-07 15:35 
Ej men helt ærlig..
Jeg ved da at mange unge spiller spil, ja de ikke burde.
Men der er nu også mange der ikke er til sport og skyde spil, og mange hvor det blver for svært.
Og som også nævnt pigerne.

Det er jo ikke negativ. Det betyder jo bare at der er bliver holdt gang i spilverden.
Så er det jo fint at PS3 og xbox er der for "hardcore gamerne" og wii er der for de andre.
Og det betyder jo ikke at jeg mener at der ikke er noget "hardcore gamere" der spiller wii og omvendt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/04-07 15:39, rettet 25/04-07 15:40 
Men det er jo ikke pointen...

Pointen er at Xbox og PS3 tilsyneladende har "mere" og et bredere bibliotek af spil at tilbyde end Wii har (de to førstnævnte konsoller har jo også børnetitler og en langt bredere vifte af genre) - alligevel sælger Wii bedre end begge konsoller, hvilket må siges at være forbavsende.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
happyEDhappyEDSkrevet 25/04-07 15:42, rettet 25/04-07 15:45 
Jo det er jo lige præsis pointen
Det har de jo ikke hvis de ikke har spil til målgruppen. Mange af de spil er jo til samme målgruppe. Det fanger jo ikke nye.

Edit:Det er jo ikke alle som os her på foraet der køber spil flere gange om måndenden, for mange kan et eller to spil sagtens holde flere måndender.

Og Beano at hun spiller GTA viser jo bare at der ikke er det store for hende. Hvis der var et andet spil der passede bedre til hendes målgruppe, ville hun nok spille det.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/04-07 15:47, rettet 25/04-07 15:52 
happyED>
Det har de jo ikke hvis de ikke har spil til målgruppen. Mange af de spil er jo til samme målgruppe. Det fanger jo ikke nye.

Jeg er bare ikke klar over hvad det er for en målgruppe du taler om? Hvis du taler om en ny målgruppe, som jeg også omtalte tidligere, som er opstået på baggrund af Wii's lette tilgængelighed, så er vi meget enige - men hvis ikke, kan jeg simpelthen ikke se hvad du taler om.

Hvilken spilgenre er det Wii har, som hverken PS3 eller Xbox360 ikke har? Jeg kan ikke finde en eneste. JA! Der er forskel på hvordan man styrer spillene, men ikke genrene. Dette hænger sammen med tilgængeligheden, ikke udbudet af spil, som du foreslår!

EDIT: Hvorfor blander du hvor tit man køber spil, eller hvor meget man spiller dem ind i diskussionen?

EDIT2: Puhha sikke mange stavefejl jeg ik blandet ind i det hele...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
happyEDhappyEDSkrevet 25/04-07 15:54, rettet 25/04-07 15:58 
Der er wii sports til at starte med. Og det følger enda med maskinen. Nemmere bliver det da ikke.
Det er da et spil der ikke ses på andre maskiner.
Og som jeg også nævnte, så er det jo slet ikke alle der køber spil ligesom folk her på foraet.
wii sports er nok langt fint for dem i mange måndeder.

Den målgruppe jeg taler om er heller ikke folk der ved noget om spilnyheder, historie osv.
Det er nykommer der køber maskinen fordi det er nyt, sjovt og billig.

Edit: Jeg blander, hvor tit de købe spil, ind i det fordi det er en vigtig del af forklaingen på hvorfor wii har så stor succes.
Det bliver jo nævnt at folk ikke forstår at folk købe wii når der ikke er ret mange spil forhold til 360 og PS3.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-07 15:58, rettet 25/04-07 15:59 
Min pointe var, at jeg ikke er sikker på, at det er software salget, som i øjeblikket driver Wii salget. Og det er usædvanligt.

Wii største succes er Zelda. Wii Sports er med i pakken(vi kigger stadig ikke på Japan, da reglerne er lidt anderledes der...). Så har de haft Wii Play, men det er svært at se, om folk køber det for spillet eller for remoten.

Dertil kommer Wario Ware, Excite Truck osv.

Ingen af spillene(Zelda undtaget, da det er gammelt i denne sammenhæng) synes at være nogen, som sælger hardware. Hvis jeg havde sagt for et halvt år siden, at Excite Truck/Wario Ware vil sælge mere hardware end Motorstorm eller Lost Plant, ville folk nok havde trukket lidt på smilebåndet. Og det tror jeg heller ikke, at det har gjort.

I stedet har Nintendo været gode til at kommunikere Wii-forskellen til kunderne/medierne. Wii Sports skal nok ikke undervurderes i denne sammenhæng.

Derfor er det utroligt, at salgstallene er så høje, for der er jo næsten ikke noget nyt software.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 25/04-07 15:59, rettet 25/04-07 16:00 
Ja som sagt så er wii sport med i pakken, og det er mere en rigelig for mange.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/04-07 16:14, rettet 25/04-07 16:15 
Jeg har ikke læst et indlæg i den her tråd hvor folk ikke "forstår" hvordan Wii kan sælge når spiludbudet er så lavt. Det jeg hæftede mig ved, i dit indlæg, var at du påstod at det netop var på grund af udbudet af spil, og deres forskellighed, fra spil til de to andre konsoller at Wii solgte så godt - og det er med henvisning tilbage til argumenter i foregående indlæg (og som du også selv er begyndt at skrive), ikke grunden til at Wii sælger godt.

Wii sports er jo ganske almindeligt sportsspil der findes til tusindvis af andre konsoller. Det er jo ikke selve SPILLET der er specielt, det er den måde man styrer det på, og som sagt den lette tilgængelighed.

Dette er, som sagt tidligere, IMO grunden til at Wii har succes...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 25/04-07 16:16 
Jeg forstår det ikke. Det går simpelthen over min forstand.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
happyEDhappyEDSkrevet 25/04-07 16:18 
Jamen så er det jo også et helt andet spil. Men dertil vil jeg da godt gi dig ret i at det er styringen.
Men havde der været en anden styring havde det også et helt andet spil.

Så vi er jo nok enige. ;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/04-07 16:25 
Det er vi jo nok ;)

Jeg forsøger bare at holde genre og kontrol adskilt - dermed ikke sagt at du ikke kan argumentere for at noget andet.

Kudos til Wehners forstand...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 25/04-07 16:40, rettet 25/04-07 16:53 
EDIT: Slettet indlæg nævnte lav-attach rate.

Spørgsmålet er, hvor meget attach-raten stiger, hvis man medregner virtual console.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 25/04-07 16:42, rettet 25/04-07 16:43 
Beklager forvirringen - jeg kom lige i tvivl om det bare var mig der havde misforstået noget mht. salgstal og attach-rate, så jeg slettede mit indlæg ;)
EchoEchoSkrevet 25/04-07 17:07 
En faktor, som ikke er regnet med i denne diskussion endnu er VC! Jeg tror, at der findes nogen ældre gamere, som stod af, som så er hoppe på igen pga. den funktion på Wii.
Hvad bygger I egentlig jeres forstilling om, at der er flere spil ude til PS3 end til Wii? Det passer ikke i EU, det passer ikke i Japan, og jeg tror heller ikke, at det passer i USA.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-07 17:16, rettet 25/04-07 17:39 
Echo>
En faktor, som ikke er regnet med i denne diskussion endnu er VC!

Jeg tror ikke(endnu) VC betyder noget større som salgsargument. Det samme gælder Live Arcade/PSN(E-dis). Det er noget man finder ud af maskinen har bagefter, man har købt den. Det er ikke grunden til, at man køber den.

Hvad bygger I egentlig jeres forstilling om, at der er flere spil ude til PS3 end til Wii?

Nu var det ikke begrebet "mængde", der blev omtalt, men mere mængden af nye(dvs fra i år) spil, som sælger hardware. Når folk køber Wii, så virker det ikke som om, det er for de nye spil, men af andre grunde.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 25/04-07 18:44, rettet 25/04-07 18:45 
Echo>
En faktor, som ikke er regnet med i denne diskussion endnu er VC!

Jeg tvivler alvorligt på at specielt mange casual gamers køber en Wii pga. VC.
Som BedeX også skriver, det er bare en bonus feature som de fleste opdager bagefter.
GoodtimesGoodtimesSkrevet 25/04-07 20:51 
Nu går snakken her vist mest på Europa og Amerika, men jeg vil lige sige noget om mit indtryk af Virtual Consoles betydning i Japan.

Det bygger kun på personlig erfaring, men jeg har i Japan spillet Wii med flere japanere, som har spillet mange spil som børn, og som nu kun spiller meget lidt eller slet ikke. Flere gange har jeg set, hvordan synet af Super Mario Bros., Super Mario World og Zelda: Link to the Past kan gøre folk helt salige. For disse mennesker var Virtual Console helt klart det største købsargument, med Wii Sports og Wii Play (ja!) lidt bagefter. Twiligt Princess var for dem ganske uinteressant, og udsigten til spil som Super Mario Galaxy var komplet ubetydelig. Wario var så afgjort en smagssag.

Men det var som sagt Japan, og der er situationen givetvis en helt anden, end den er her. Alligevel syntes jeg, det var ganske interessant at se.

Forresten var det særligt sjovt at se, at Wii Play, som jeg synes ofte bliver udsat for meget hån og nedladende bemærkninger herhjemme, var det, som lod til at more folk mest i Japan, unge som gamle.
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-07 21:04 
Japan har jeg med vilje undgået at diskutere :)

Men i slutningen af januar var der blevet solgt 1.5 million VC spil, hvilket giver en attachrate på langt under en. Det tal er slet ikke højt nok, til at det kan kaldes et salgsargument.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
QQSkrevet 25/04-07 22:54 
En anden vigtig faktor i det her spil, tror jeg lægger i hvilke konsoller forældre køber til deres børn. Oftest er det jo forældrene der skal hive pengene op af pungen, når børnene skal have spillemaskiner. Og når forældre tænker "videospil", er der to ord de forbinder med det: "Nintendo" og "Playstation". Og det er helt sikkert gældende i både Europa og USA. Siden midten af firserne har gaming-industrien jo altid været at forbinde med Nintendo, så bare navnet er noget folk husker, og derfor automatisk vil forbinde med kvalitet, berettiget eller ej. Så når Hr. og Fru Jensen skal vælge spillekonsol til deres børn, er Wii'en da KLART mest attraktiv, både børnevenlighed og pris taget i betragtning. HD-kompatibilitet og stærk hardware rager FORÆLDRENE en papand. Og nej, den generelle forbruger kender IKKE til Gamecubens flop. Den var så stort et flop, at de slet ikke har vidst at den var der. Ergo: Ingen maskine = Intet flop.
Nintendo har undgået den dårlige omtale i mainstreamkredse, ved ikke at gøre opmærksom på konsollens tilstedeværelse.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
dRxLdRxLSkrevet 25/04-07 23:14 
I tror at mange af jer har misforstået hvem Wii'en appelerer til.

Mit indtryk er meget tydeligt at det nye publikum der har fået Wii til at eksplodere er voksne der enten aldrig har spillet computerspil før, eller som har spillet en smule da de var børn.

Prisen er også perfekt til at man kan impulskøbe den efter man lige har prøvet at bowle og golfe lidt hos nogle venner en hyggelig kom-sammen aften.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/04-07 02:42, rettet 26/04-07 02:45 
Jeg tror du tager fejl med hensyn til Nintendo og det danske marked Hjølmkjær. Nogen forældre kender måske Nintendo, men det er langt fra de fleste. Derudover er der langt fra Nintendo branded til Wii som et brand - forældre forbinder ikke nødvendigvis de to ting med hinanden, medmindre de sætter sig ordentligt ind i tingene, men hvilke forældre gør/har tiden til dette i dagens Danmark?

Danmark har i meget lang tid været sony/playstation-land, og langt de fleste af dem du mener skal have pengepungen op ad lommen, har kun kendskab til Sonys konsol(ler). Om det så står en hel del anderledes til i andre lande tør jeg ikke sige.

Så ja: Nintendo har altid været at forbinde med spilindustrien siden 80'erne, bare ikke for den almene danske forbruger, eller Wii's målgruppe/dem der køber Wii.

EDIT: Som dRxl skriver, er det næppe børn der er den primære årsag/målgruppe der har taget Wii til sig. Der er tale om et nyt spontant opstået segment - hvilket jo egentlig har været Nintendos strategi fra starten.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 26/04-07 08:44 
Jeg tror også der i bund og grund er ret stor forskel på Sony og PlayStation. Det er jo et kæmpestort firma med en masse afdelinger, der ingen forbindelse har til hinanden, udover at de kan udnytte hinandens produkter og i visse tilfælde krydse over mht. budgettet. Ganske ligesom det jo ikke er de samme folk der laver Xbox, som sidder og programmerer Windows..


Fælles for al Sony lader dog til at være den sløsede kvalitet af hardwaren...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/04-07 08:49 
Sumez>
Fælles for al Sony lader dog til at være den sløsede kvalitet af hardwaren...

Det var da noget af en påstand... hvordan er Sony lige mere sløset med deres hardware end deres konkurrenter?
RooneyRooneySkrevet 26/04-07 08:52 
MS er vist væsentligt bedre til at være sløset på den front.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 26/04-07 09:04 
Beano>
Det var da noget af en påstand... hvordan er Sony lige mere sløset med deres hardware end deres konkurrenter?

Det var ikke en professionel eller statistisk udtalelse, men udelukkende baseret på min egen erfaring om at hver eneste stykke Sony hardware jeg har ejet har gået i stykker på en eller anden måde, hvad enten vi snakker walkman, discman, høretelefoner(x2), PlayStation (x2), forstærker eller andet.

Den skal ikke tages for seriøst, men det det er vist forståeligt nok at jeg har bidt mærke i det..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/04-07 12:39 
Jeg tror da måske også mine forældre og mange andre ville kunne genkende og forbinde ord som Nintendo og Playstation med spilindustrien - men derfra og til at forbinde firmaerne med deres konsoller, og specifikke værdier og featueres er der godt nok langt (også selv for Sony, som jeg måske fik antydet var fast forbundet med playstation-branded, i mit sidste indlæg, hvilket det selvfølgelig ikke nødvendigvis er for den almene forbruger).

Så meget desto mere tror jeg ikke at Wii primært købes af børns forældre, selvom Nintendo i gamerkredse altid har været omkredset af en hvis beskyldning om infantilisme når det kommer til udbudet af spil - jeg tror bare ikke at det er en værdi mange forældre tillægger Nintendo.

Jeg tror ikke at mainstream gameren forsøger sig med Wii, men snarer en ny generation af casual gamere i 20'erne og opefter.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 26/04-07 12:56 
Sumez>
Den skal ikke tages for seriøst, men det det er vist forståeligt nok at jeg har bidt mærke i det..

Ja så absolut - mine egne erfaringer med diverse Sony produkter er bare anderledes. Syntes ikke jeg i det store hele har haft hverken flere eller færre problemer i forhold til ikke-Sony produkter i samme klasse ;)
SumezSumezSkrevet 26/04-07 13:13 
Echelon VI>
Jeg tror ikke at mainstream gameren forsøger sig med Wii, men snarer en ny generation af casual gamere i 20'erne og opefter.

Præcis, eksempelvis min fætter, som er af den temmelig computernørdede type, tilhørte oprindeligt Sega-lejren, men så snart PlayStation kom ud, var det selvfølgelig kun Tekken og Destruction Derby, der holdt, mens Nintendo stadig var yt. Hvor Mario før var for langsomt, var det nu bare "for børn".
Nu er der så sket endnu et generatiosnsskifte, og PlayStation såvel som konsoller generelt er begyndt at blive passé for mange af de "casual gamers", der var i slutningen af teenageårene da PlayStation udkom.
Der skal noget nyt på banen, og der er Wii med sin simple, men helt nytænkende teknologi noget, der virkelig griber fat i den etablerede familie såvel som spilnørden.

Det kan godt være at Nintendo stadig ses som lidt af et "infantilt" brand, men det er alligevel familiemedlemmer i slutningen af 20'erne, jeg udveksler Wii koder med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/04-07 14:01, rettet 26/04-07 14:04 
...Men det tror jeg ikke Wii gør for casual gameren (med hensyn til det "infantile" brand").

For mig at se har Nintendo fra starten forsøgt at nedtone Nintendo-branded i forhold til Wii, og istedet fra starten forsøgt at ramme/overbevise en hel bestemt målgruppe (I-generation, casual-generation, always-on-generation osv.), og ombrande sig selv gennem Wii (Hvilket de tildels allerede har gjort med NDS), men først og fremmest sørge for at Wii blev set som et seperat brand og ikke en forlængelse af Nintendo-branded (Traditionsbundet osv.). Man taler eksempelvis mere om "The Wii" end "Nintendo Wii".

Der er selvfølgelig en uadskillelig sammenhæng mellem Wii og Nintendo også som brands, det kan ikke fornægtes, men for den almene forbruger og casual gameren, kan det sagtens gøres uigennemsigtigt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
QQSkrevet 26/04-07 19:44, rettet 26/04-07 19:45 
Echelon VI>
Jeg tror da måske også mine forældre og mange andre ville kunne genkende og forbinde ord som Nintendo og Playstation med spilindustrien - men derfra og til at forbinde firmaerne med deres konsoller, og specifikke værdier og featueres er der godt nok langt...

Men nu er det jo sådan, at folk sjældent forbinder Playstation med Sony, som det også er nævnt tidligere. Jeg har ofte hørt folk, specielt i min egen aldersgruppe, sige at de har Nintendoen, i den tro at Nintendo64 er den eneste Nintendo, da de er for unge til at kende de tidligere, og da Gamecuben er videre ukendt, delvist pga PS2'en.

Jeg snakkede endda med en om Wii inden den udkom, hvor han spurgte om den så kom til at hedde "Nintendo 2", igen i den tro at der ikke fandtes andre Nintendoer end 64'eren. Jeg har sågar hørt forældre snakkede om den der "Nintendo Playstation"...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 26/04-07 19:51, rettet 26/04-07 19:52 
Det jeg prøver på at sige er, at Nintendo gennem tiden har erhvervet sig et velkendt navn, et brand om man vil. Det samme har Playstation, og til en hvis grad også XBox (her vil jeg dog våge at påstå, at det hovedsageligt drejer sig om unge mænd).
Så når den almene forbruger, på tværs af alle aldersgrupper, skal købe konsol, går man typisk efter det man kender, og den nye Nintendo er (tilsyneladende) tiltalende for mange. Ikke mindst pga. prisen.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Bede-xBede-xSkrevet 27/04-07 21:44, rettet 27/04-07 21:44 
Bede-x>
Men i slutningen af januar var der blevet solgt 1.5 million VC spil

Tallet er idag vokset til 3.3 million.

http://wii.ign.com/articles/784/784065p1.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 27/04-07 21:49 
Kunne lige tage det med her.
Nintendo er i gang med 45 wii spil og 75 DS spil.
Det er sku mange på en gang. spændende at se hvad der kommer.



"Report: Nintendo Developing 45 Wii Games, 79 DS
At least we know more are coming...eventually.
By Dan Dormer, 04/27/2007

There isn't much to play on Wii these days, but Bloomberg reports Nintendo is apparently working on 45 new Wii games and 79 new DS titles. While seemingly a high number, no `release` window was mentioned, meaning their development status could range from near-done to pre-production. Question: does this count Virtual Console games, too? Hopefully not.
This news comes after Nintendo released their higher than anticipated annual profits report. Sure, we might be in a drought now, but don't worry; the flood is -- supposedly -- coming."
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 27/04-07 23:44 
Bede-x>
Tallet er idag vokset til 3.3 million.

Det var mange spil på een dag... wow ;)
Bede-xBede-xSkrevet 02/05-07 14:06, rettet 02/05-07 14:08 
I forgårs var jeg sammen med Gaku lige inde at se, hvordan det går med Wii(og de andre maskiner) i to af Aalborgs bedste spilbutikker: Bog & Idé og EB Games. Maskinen var udsolgt begge steder, nøjagtig lige som de historier man hører fra Japan/USA. Bog & Idé informerede os om, at salget gik bedre end ved de to konkurrenter. EB Games havde et skilt ude foran, hvor der stod noget i stilen med:

"Bestil din Wii idag. Snart på lager".

Det kan jeg ikke erindre, at have set før i Aalborg med nogen anden konsol. Altså så mange måneder efter launch.

Hvordan ser det ud andre steder i landet?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
65 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig