X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tom Clancy's EndWar


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 24/04-07 22:03 
"UBISOFT INTRODUCES TOM CLANCY’S ENDWAR™ VIDEO GAME

Paris, FRANCE — April 24, 2007 — Today Ubisoft, one of the world’s largest video game publishers, announced that it is creating Tom Clancy’s EndWar™, a new brand in the Tom Clancy series of video games. Led by strategy veteran and Ubisoft creative director Michael de Plater, Tom Clancy’s EndWar™ is being developed by a world-class team at Ubisoft’s Shanghai studio whose members have experience developing Ubisoft’s hit franchises including Tom Clancy’s Ghost Recon®, Tom Clancy’s Rainbow Six® and Tom Clancy’s Splinter Cell®. Tom Clancy’s EndWar™ is scheduled for `release` on next-generation consoles in fiscal year 2007/2008.

Set on the battlefields of World War III , Tom Clancy’s EndWar will push the envelope of technology, showcasing artificial intelligence, graphics, physics and animations that were not possible prior to the launch of the new hardware systems. Tom Clancy’s EndWar has been built from the ground up as a revolutionary war strategy game solely for next-generation consoles.

“Our development teams are invigorated to be creating the first 100 percent next-generation Tom Clancy brand,” said Serge Hascoët, chief creative officer at Ubisoft. “Our success with Tom Clancy franchises is unparalleled in the next-generation and Tom Clancy’s EndWar will be a marvelous addition to the already critically acclaimed library of games. A strategy game like no other, EndWar will allow gamers to lead their own armies against hundreds of others online in real global locations on the massive battlefields of World War III.”

Ubisoft’s Tom Clancy video games are consistently among the best-selling and most critically-acclaimed video game series in the industry. Tom Clancy’s Rainbow Six®, Tom Clancy’s Splinter Cell® and Tom Clancy’s Ghost Recon® games have collectively sold more than 45 million units worldwide to date. In 2006, Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas was named Best First Person Action Game of the Year by the Academy of Interactive Arts and Sciences and Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter™ took home the Best Video Game of the Year award from the prestigious BAFTA awards.

Tom Clancy’s EndWar is featured in a world-exclusive first look in the June issue of Electronic Gaming Monthly, available on newsstands in North America on May 8, 2007.
© 2007 Ubisoft Entertainment. All Rights Reserved. EndWar, Splinter Cell, Ghost Recon, Ghost Recon Advanced Warfigther, Rainbow Six, Ubisoft, Ubi.com and the Ubisoft logo are trademarks of Ubisoft Entertainment in the US and/or other countries."
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 24/04-07 22:12 
Jeg vil ikke lyve om det. Jeg skal have det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 24/04-07 22:15, rettet 24/04-07 22:18 
Det er jeg da også ret sikker på, at jeg skal. Forhåbentlig er der co-op, som i de andre Clancy spil.

Man fornemmer iøvrigt en spirrende optimisme hos udviklerne angående strategispil på konsol. Nogen der har undersøgt, hvor meget konsolversionen af Battle for Middle-Earth har solgt?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 24/04-07 22:34 
Mener de strategy på den måde, og ikke bare som i strategisk shooter?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 24/04-07 22:38 
Jeg vil heller ikke lyve om det. Min puls stiger ikke over endnu en Tom Clancy's franchise ;)
Bede-xBede-xSkrevet 24/04-07 22:49, rettet 25/04-07 05:37 
Wehner>
Mener de strategy på den måde, og ikke bare som i strategisk shooter?

Tja, de kalder det jo et krigsstrategispil og der står:

A strategy game like no other, EndWar will allow gamers to lead their own armies against hundreds of others online in real global locations on the massive battlefields of World War III.

Det med at lede sine hære, får det da til at lyde som et strategi spil, men jeg er selvfølgelig ikke sikker.

Beano>
Min puls stiger ikke over endnu en Tom Clancy's franchise ;)

Jeg synes fatisk, at Ubisoft gør det godt, både med Clancy spillene, men også med resten af deres line-up. De har lige præcis den rette blanding mellem kommercielt metervare og artistisk integritet: Godt nok ofte årlige franchises, men ikke så indholdstomme, at man irriteres over det.

I nyere tid har jeg altid set dem som den "gode" EA, hvis det giver mening ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 24/04-07 22:54 
Ja, det beskriver Ubi i en nøddeskal.

OG så skal man ikke glemme, at Rainbow Six: Vegas kom med til MLG - det kræver immervæk et veldesignet spil.

Men jeg kan godt se, nu jeg læser det lidt grundigere, at det lader til at være strategi-strategi. Men det skal have en chance alligevel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 24/04-07 23:18, rettet 24/04-07 23:18 
Bede-x>
Jeg synes fatisk, at Ubisoft gør det godt, både med Clancy spillene, men også med resten af deres line-up.

Jeg har som sårn heller ikke noget at kritisere deres Tom Clancy spil for - de virker som kvalitets produkter. Det er bare genren som keder mig lidt, men der er jo en smagssag ;)
dRxLdRxLSkrevet 24/04-07 23:57 
Shanghai studiet dog (de dårlige splinter cell spil)...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-07 00:05, rettet 25/04-07 00:26 
Det er vigtigt at holde fokus på, at de dårlige Splinter Cell spil stadig er gode. Ikke så fantastiske som de andre selvfølgelig, men stadig værdige spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 25/04-07 10:37 
Ikke enig; Shanghai studiet har bare ikke lavet særligt gode spil. Sad og spolede igennem pressemeddelelsen, og havde først ikke læst at det var dem som laver det her EndWar spil. Nu kan det være ret ligemeget, for man ved, at et lille års tid efter dette spil, så laver Montreal holdet en opfølger til det - med mindre det sælger så dårligt at Ubi ikke gider lave en franchise ud af det.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 25/04-07 10:47 
Hvis man søger på Mobygames, får man flg. spil udviklet af franskmændene fra Shanghai:

Brothers in Arms: D-Day
Crouching Tiger, Hidden Dragon
Tom Clancy's Ghost Recon 2
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (Limit...
Tom Clancy's Splinter Cell: Espionage Pack
Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Det ser da ikke så slemt ud gør det?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 25/04-07 11:00 
Jo, det ser ret skidt ud.

Hmm...Ghost Recon 2; Mon det var dem som stod for den væsentligt dårligere PS2 version, og Montreal / Red Storm selv som lavede Xbox versionen? Jeps - ifølge Gamespot, så er det. 5.3 til Shanghai versionen og 8.5 til den anden.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 25/04-07 11:09 
Hvis de kun har lavet PS"-udgaven, så er det ikke så godt nej, men Xbox-versionen af Ghost Recon 2 er i hvert fald et stærkt spil, og jeg kender flere, der har spillet Pandora rigtig, rigtig meget.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 25/04-07 12:35, rettet 25/04-07 12:35 
Jeg har spillet Pandora rigtigt meget, og syntes ikke det var noget at råbe hurra for. Godtnok var der mere trial & error i det første SC, men det var stadig et langt bedre spil end Pandora - og (underligt nok, et eller andet sted) et meget pænere spil end Pandora. Med Pandora startede også den uheldige Xbox trend med tearing i spillene (ihvertfald for SC spillenes vedkommende), og den feature tog Shanghai studiet jo også med i SC: DA til 360'eren.

Så min respekt for Shanghai studiet ligger på et ganske lille sted.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 25/04-07 12:37 
Men nu er det så også ganske få spil, du råber hurra for, når du har spillet dem en times tid eller to, såeh...

Anyways, så vil jeg bestemt ikke prøve at gøre Ubisoft Shanghai til hverken Bungie eller Blizzard, men jeg synes det ser fint nok ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 25/04-07 12:43 
Ifølge den liste af spil du postede ovenfor, så ser det faktisk ud til at Shanghai studiet overhaler Bungie i gode spil - som kun har lavet to gode indtil videre.

Det´ sjovt.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 25/04-07 13:07, rettet 25/04-07 13:09 
Du glemmer Marathon-serien.

EDIT: Og Myth-spillene forresten.
RooneyRooneySkrevet 25/04-07 13:12 
Det ville osse se lidt galt ud, hvis Ubi Shanghai havde lavet flere gode spil end Bungie.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 27/04-07 17:03, rettet 27/04-07 17:05 
Tre - indtil videre - siders sjov Endgame diskussion.

Kunne ikke lade være :-P

When's the patch out?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 09/05-07 12:06 
Der er kommet lidt info + billeder hos 1UP:

http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3159302

Det er i hvertfald et strategispil. Ligner faktisk et Ghost Recon RTS :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 23/05-07 13:45, rettet 23/05-07 13:53 
EndWar kan spilles alene med voice commands. Det lover vist ikke godt for dets dybde:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=76743

Der er også kommet en trailer CG(Buuu) trailer:

http://xboxyde.com/news_4381_en.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 21/03-08 23:46 
Frag Dolls tester EndWar. Det virker meget lovende:
http://www.gametrailers.com/player/32022.html
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/10-08 20:17 
Jeg synes rigtig godt om demoen. Selvom scenariet er typisk Tom Clancy, og jeg personligt finder det lige lovlig realistisk og kedeligt, er det til at holde ud. Det stemmestyrerede gameplay fungerer umiddelbart uden problemer, og er en interessant måde at komme omkring problematikken om RTS-genrens form på konsollerne. Det er svært at vurdere om fascinationen af det velfungerende tekniske arbejde kan holde et helt spil, men Endwar er under alle omstændigheder værd at holde øje med - om ikke andet så fordi det er anderledes.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 19/10-08 20:40 
Det minder umiddelbart en del om World in Conflict på PC. Jeg bryder mig dog ikke om, at der i modsætning til dette ikke er fri bevægelse med kameraet rundt i spilverdenen. Det virker restriktivt, at man kun må bevæge sig i en vis radius omkring enhederne. Ellers lader det til at være kompetent udført, men jeg spillede det ikke nok til at blive dus med stemmesystemet.
(...)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig