X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Odin Sphere


Svar
jaesjaesSkrevet 24/04-07 15:20 
Side-scrollende action-RPG fra Atlus/Vanillaware til PS2.

Det ser damn nice ud, og udkommer til maj i USA. Det ligner en åndelig efterfølger til Princess Crown til Saturn/PSP.

Billeder:
http://www.the-magicbox.com/0702/game070211g.shtml<... Se hele indlægget
134 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 24/04-07 15:20 
Side-scrollende action-RPG fra Atlus/Vanillaware til PS2.

Det ser damn nice ud, og udkommer til maj i USA. Det ligner en åndelig efterfølger til Princess Crown til Saturn/PSP.

Billeder:
http://www.the-magicbox.com/0702/game070211g.shtml

Film:
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=4622

Tekst:
http://www.tothegame.com/game.asp?id=6600
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/04-07 15:35 
Føj det ser lækkert ud, og er et tydeligt bevis på at de to dimensioner stadig kan præstere noget smukt. Synd at det ikke kommer i Europa.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 24/04-07 16:18 
Jeg er solgt. Det ser jo superfedt ud! :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 24/04-07 20:48 
Jeg havde helt overset at Princess Crown var kommet til PSP. :O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 24/04-07 21:54 
Det ser da godt nok frækt ud... savle-meget-pligt.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 24/04-07 22:34 
Det kan lige indskydes, at Vanillaware har et andet interessant spil på vej, der ligeledes udkommer i USA (til juni, udgives af NIS America).

Det drejer sig om Grim Grimoire, et side-scrollende strategi-RPG. Det ligner Odin Sphere meget rent grafisk, så det er muligvis opbygget omkring samme spilunivers.

Film:
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=4509

Preview:
http://www.gamespot.com/ps2/strategy/grimgrimoire/news.html?sid=6168615&mode=previews
HulleHulleSkrevet 25/04-07 11:30 
Det ser jo intet mindre end fantastisk flot ud.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SonicSonicSkrevet 25/04-07 11:30 
Ser virkeligt lækkert ud! Mere af den slags, tak :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
WehnerWehnerSkrevet 25/04-07 11:41 
Hvis der havde været co-op skulle jeg have haft det - det ser gammeldags ud på den hyggelige måde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 25/04-07 12:39 
Co-op ville sikkert virke kanon i det spil. Store 2D karakterer på samme skærm, der næsten ikke kan være der for hinanden. Not good.

Spillet ser fantastisk lækkert ud, og det er klart et singleplayer eventyr.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
happyEDhappyEDSkrevet 12/05-07 12:28 
The 1UP show taler meget store ord om spillet.!
Ser også rigtig flot ud.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 12/07-07 16:08 
Har købt det nede ved amerikanerne og efter de første 3 timers spil synes jeg det virker super fedt!

Stilen i spillet er alt for lækker, det 2 dimentionelle gør at kampene bliver meget federe end hva jeg hidtil har prøvet i rpg-genren... de kræver rent faktisk noget af spilleren!

Hvis der er nogen der skal bruge spillet står det til 40$ der hvor jeg kan købe det og jeg kan sende det hjem uden om alt hva der hedder told og pis og papir til jer... såfremt de har flere på lager
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
SumezSumezSkrevet 12/07-07 21:37 
Sender du så når du kommer hjem til Danmark, eller bliver du i staterne og sender det derfra? Jeg er muligvis interesseret, hvis det ikke kan findes billigere andre steder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalsgaardPalsgaardSkrevet 15/07-07 22:24 
Jeg er i kosovo lige pt, amerikanerne har bare en mega lejr hernede.. som udsendt dansk soldat kan jeg bare afgiftsfrit sende vare hjem til en maks værdi af 45 Euro...

Varen vil blive sendt hernedefra som brevpost i forsvarlig indpakning og være fremme ca. 5 dage efter afsendelse.

Jeg kigger efter spillet og køber det næste gang jeg er nede i deres lejr, forventeligt næste weekend. Porto er samme takster som hjemme i danmark og jeg skal ikke selv tjene noget på det! i skal bare dække de udgifter der er :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
SumezSumezSkrevet 16/07-07 10:54 
Hvis du kan sende det ligeså billigt som man sender et spil indenfor Danmarks grænser, så er jeg 100% på :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/07-07 11:02, rettet 12/09-07 18:44 
Der er ingen PAL 'release' på vej?
SumezSumezSkrevet 12/09-07 18:13 
Nogen der kan udtale sig om spillets kvaliteter?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 12/09-07 18:45, rettet 12/09-07 18:46 
Vurderet ud fra da Cronoss demonstrerede det for mig til sidste træf, så synes jeg stadig det ser fantastisk ud. Alene grafikken er nok til, at jeg vil have og gennemføre det. Jeg er fristet til at kalde det det flotteste spil jeg har set. At jeg også kan lide beat 'em ups er kun ekstra bonus.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 13/09-07 08:35 
Jeg kan ikke lide Beat'em ups :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 18/09-07 16:02 
Jeg synes det holder. Det er meget oldschool i sin opbygning og kræver en del grinding for at kunne tæve nogle af de senere bosser. Item systemet og "mad" systemet kunne også godt være fikset lidt bedre (kontrollen dertil er unødvendig langsom), men gameplayet er sjovt og udfordrende.

Og så er grafikken jo af en anden verden...
Vote Ficus!
dRxLdRxLSkrevet 18/09-07 16:21 
Sumez>
Jeg kan ikke lide Beat'em ups :(

GnavenSmølf?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 18/09-07 16:26 
Stadig ikke noget nyt om en PAL udgivelse?
SumezSumezSkrevet 18/09-07 19:41 
Omens udtalelse er vist nok til at jeg vurderer dette som noget jeg skal have. (ja, grafikken alene...)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/11-07 14:11 
Odin Sphere endeligt annonceret til Europa.

Link
jaesjaesSkrevet 30/11-07 18:10 
GrimGrimoire (som jeg omtalte tidligere i tråden) er i øvrigt udkommet på PAL, og kan også købes i DK.

Vanillaware har desuden annonceret Oboro Muramasa Youtouden til Wii, som ligner Odin Sphere en del:
http://www.gamevideos.com/video/id/14989
Alf81Alf81Skrevet 13/12-07 17:38 
Nu har jeg efterhånden haft Odin Sphere et stykke tid, men har ikke givet mig tid til at spille det endnu, da jeg lige har et par andre titler at skulle tage mig af inden :)

Efter idag at have taget fri fra arbejdet, tænkte jeg, at jeg liiige ville se det pryde skærmen endnu engang. Puhaaa... Jeg har nu spillet det nogle timer og jeg sidder stadig med konstant gåsehud over hvor fantastisk det er. Jeg har seriøst lyst til at smide de ting jeg er igang med på hylden, indtil jeg har gennemført Odin Sphere. Den enestående stemning spillet giver mig, har jeg ikke følt med et "RPG" i mange, mange år. Hold da op...
Ting om dét og pis.
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/12-07 23:45 
wow. Er historien god?
Well crucify the insincere tonight...
Alf81Alf81Skrevet 14/12-07 02:50 
Ja, men endnu bedre, så er den virkelig godt fortalt. Der er noget meget episk over den, hvilket musikken også hjælper godt påvej.

Uden at blinke, det bedste spil udgivet i 2007, efter min mening.

PS. På nuværende tidspunkt, har jeg sluppet alt andet jeg ellers var igang med :)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 14/12-07 10:05 
Ja det er et mega fedt spil. jeg har også været igang med det, men blev afbrudt af andre ting såsom min Megadrive ;-), men det skal da helt klart spilles til ende. Flot er det!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/12-07 10:18 
Haps. Det skal ejes. Det må vel også snart kunne erhverves billigt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 14/12-07 10:24 
EU `release` er føst næste år ik?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
nerosnerosSkrevet 14/12-07 10:38 
Det kan godt være jeg tager fejl, men jeg synes da jeg har set det ude i butikkerne?
Bashful Neophyte
happyEDhappyEDSkrevet 14/12-07 10:45 
ah nu blev jeg nødt til at tjekke :)

På play.com står der
28/03/2008
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
nerosnerosSkrevet 14/12-07 10:56 
Så har mine øjne bedraget mig ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 14/12-07 13:09 
Sumez>
Haps. Det skal ejes. Det må vel også snart kunne erhverves billigt?

Jeg købte mit fra videogamesplus.ca. Tror jeg slap noget der minder om en god 250'ish lap.
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 14/12-07 13:39 
Det stod mig i lige under 300 slask fra VG+ lige før denne måned startede. Så der skal ske noget med kurserne hvis den skal ned på 250,-...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 14/12-07 13:46 
Mener bare jeg gav små 50 CDN. Men så er der jo' selvfølgelig portoen, hvilket jeg ikke lige tænkte på i denne omgang :)
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 14/12-07 14:33 
Ja, selve spillet står i en halvtredser af de canadiske, men portoen er efterhånden blevet 7,49...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
happyEDhappyEDSkrevet 04/01-08 20:58 
Nu har jeg spillet Grim Grimoire hele ugen.
Det er jo ganske enkle den bedste spiloplevelse jeg har haft i meget meget lang tid.
Det er bare gennemført med historie, gameplay, styring og ikke mindst den lækre grafik.

Nu kan odin sphere ikke komme hurtig nok til EU, hvis det bare er tæt på at være lige så godt.

Er der nogen her der har prøvet Soul Nomad & the World Eaters der også er fra samme udvikler.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-08 18:43, rettet 07/01-08 18:44 
Hvordan er GrimGrimoire med hensyn til 50/60hz i PAL udgaven? Mener det er på bud i EB, det samt medarbejder rabat burde få det ned i en nogenlunde pris :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 14/01-08 21:46 
Jeg er begyndt at spille Odin Sphere igen. Jeg har lige et spørgsmål til om der er nogle som kan give nogle gode råd til hvordan man lettest bekæmper den "Røde Heks" i skoven ;-) Jeg får tæv hver gang. Måske jeg lige skulle få indsamlet noget health.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 14/01-08 22:44 
Jeg har lige gennemført den for ti minutter siden, og kan ikke se problemet. Hvis man bruger flyveangrebet og har et par frugter, så kan det vel nærmest ikke gå galt?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 15/01-08 08:54 
Nej du har helt ret 10 min. efter jeg skrev i tråden her fik hun tæv. Jeg indsamlede bare lige et par frugter :-).

Det er et super spil! Jeg kan bruge flere min. på bare at sidde og betragte de flotte baggrunde. Damn det er 2d i høj klasse.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/02-08 17:13 
Så kom der endeligt en EU dato for Odin Sphere: 14. marts

Kilde
happyEDhappyEDSkrevet 20/02-08 18:33 
Jep forudbestilte mit igår:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
jaesjaesSkrevet 12/03-08 12:39 
Er der distance-våben, som bue og pil i spillet, eller skal det med nærkamp tages bogstaveligt? Og kan man evt. vælge at satse mest på distance-våben, eller bliver spillet så for svært?

GameSpot nævner, at magi-systemet ikke er så spændende, men ellers har der ikke stået noget om det i de par anmeldelser, jeg har kigget i...
BeanoBeanoSkrevet 12/03-08 13:20, rettet 12/03-08 15:12 
Kommet info om spillet kan køre på en PS3 (60GB EU)?
Alf81Alf81Skrevet 12/03-08 13:39 
Figuren Mercedes har amrbrøst som våben. Velvet har noget kæde-værk, som vel nok også kan kaldes distance-våben.

Mht. Magi-systemet, så har det på intet tidspunkt gået mig på. Men meget 'system' er der nu ikke.
Ting om dét og pis.
jaesjaesSkrevet 12/03-08 19:01 
Super, tak.
JmogJmogSkrevet 13/03-08 03:36 
Beano>
Kommet info om spillet kan køre på en PS3 (60GB EU)?

Jep. Har en ven som rapporteret at PAL-udgaven kører fint på hans PS3. Endda i 60hz og med japansk tale. Yderst lækkert.
134 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig