X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Odin Sphere


Svar
jaesjaesSkrevet 24/04-07 15:20 
Side-scrollende action-RPG fra Atlus/Vanillaware til PS2.

Det ser damn nice ud, og udkommer til maj i USA. Det ligner en åndelig efterfølger til Princess Crown til Saturn/PSP.

Billeder:
http://www.the-magicbox.com/0702/game070211g.shtml<... Se hele indlægget
134 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/03-08 08:01 
Nice - mange tak ;)
SumezSumezSkrevet 13/03-08 08:15 
Er der ingen steder der har det billigere i PAL end Play.com?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 13/03-08 08:40, rettet 13/03-08 08:40 
Jo, hos Gameplay. Helt uden toldfare. Og med kortere forsendelsestid.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 13/03-08 08:58 
Så vidt jeg kan se, koster det £25 begge steder. Ikke at det er forfærdeligt dyrt, men US udgaven kan vist fås en del billigere, jeg vil bare helst have PAL hvis muligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/03-08 09:22 
Men der er i stigende grad risiko for told ved køb hos Play.com = dyrere og længere leveringstid.

Jeg er stort set holdt op med at købe ting hos Play.com som overstiger minimumsgrænsen.
NaieraNaieraSkrevet 13/03-08 17:02 
Sumez>
Så vidt jeg kan se, koster det £25 begge steder.

Nej, det koster €39 hos Play; det er mere end £25.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/03-08 18:00 
Til gengæld har jeg lige købt Grim Grimoire hos Coolshop for 183 :) ...og inden jeg får taget mig sammen til at spille det, koster O.S. sikkert det samme :)
happyEDhappyEDSkrevet 13/03-08 18:14 
Du skal tage dig sammen og spille det. Det er det virkelig vær.:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 13/03-08 19:13 
Naiera>
Nej, det koster €39 hos Play; det er mere end £25.

Okay, jeg sammenligner bare pund-prisen, troede ikke der var nogen særlig forskel. Men vi snakker nu stadig ikke mere end 15kr eller deromkring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 13/03-08 21:37 
Men det er så med væsentligt hurtigere forsendelse og ingen toldfare...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
seebergseebergSkrevet 13/03-08 22:12, rettet 13/03-08 22:13 
Hvis man har et GAME bonuskort, kan man til og med onsdag få spillet til 279kr.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
JmogJmogSkrevet 14/03-08 04:47 
Fedt! Endelig noget jeg kan bruge kortet til :-D
SumezSumezSkrevet 14/03-08 07:59 
Jeg har ikke noget kort :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/03-08 08:18 
Hvordan er risikoen for told hos gameplay, hvis man bestiller to spil samtidig?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 14/03-08 08:25 
Risikoen er selvfølgelig ikke-eksisterende, eftersom de sender fra England. Som sagt hele tiden...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 14/03-08 09:29 
Vi skal dog ikke glemme at gameplay tager ekstra for forsendense ude for UK. Men stadig bedre at handle OS hos dem end hos Play.com.

Købte forleden mit eksemplay hos gamebits.dk da jeg ikke gad vente. Virker umiddelbart som et fortræffeligt spil selvom jeg fik klø af dragen i den første verden :)

Kører også super på PS3... indtil videre ihvertfald ;)
happyEDhappyEDSkrevet 14/03-08 09:47 
Jeg fik også mit igår, men min nye datter tager alt min tid:) Håber at få tid idag til at få prøvet spillet lidt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JmogJmogSkrevet 15/03-08 03:41 
Sumez>
Jeg har ikke noget kort :(

Det kostede vist 30 kroner dengang jeg fik lavet mit.
happyEDhappyEDSkrevet 15/03-08 10:25 
Fantastisk spil!
Det er et stykke helt fantastisk produkt. Ikke noget man ser ofte.
Man kan selvfølgelig altid sætte finger på ting i spil, men hvis man skulle sætte fingeren på noget i odin sphere, ville det ikke være odin sphere. Det er et gennemført produkt, der er hvad det er.
Ville ønske flere spil var som det og ikke som mange prøver at værer mere end det er, og så mister den røde tråd der gør lige det spil godt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 18/03-08 15:07 
Fothermucker! Jeg havde åbenbart glemt at annulere min bestilling fra Play.com... anyway, se min salgsannonce :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/04-08 23:29 
Jeg siger tak til Sumez for spillet, for hold da op hvor er det lækkert. Kampsystemet er måske ikke det dybeste i hele verden (endnu i hvertfald), men hold da fest hvor er det flot, og historien velfortalt. Det engelske stemmeskuespil, er tilmed rigtig godt.

Hvorfor bliver der ikke lavet flere spil i 2D af den her kaliber? Jeg vil meget gerne se en HD-port til enten 360 eller PS3.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 09/04-08 08:29 
Sjovt, de gange jeg har prøvet at skifte over til engelsk, har jeg skiftet rigtig hurtigt tilbage igen.
Stemmerne er ikke specielt dårlige, men jeg synes ikke de passer til spillet. De japanske stemmer tilføjer spillet et ekstra stænk af den "magi", der gennemsyrer de flotte tegninger. Jeg tror både det er stemmerne og det faktum at man ikke forstår hvad de siger, der får det til at virke mere "out of this world". Jeg kan stærkt anbefale at du prøver de japanske stemmer i lidt tid, for at se hvad der falder mest i din smag.


Odin Sphere er det første beat'em up, jeg har spillet i mere end 20 timer, og jeg har endnu kun optjent 4 "stjerner". Jeg må indrømme at jeg er gået lidt i stå med den 5. spilbare figur, synes hun er irriterende at styre, men alle de andre har været rigtig fede. Det er sikkert bare en vanesag.

Spillets eneste svaghed er gentagelserne, grundlæggende går alle 5 figurer jo igennem stort set de samme områder og bosser, men spillet er alligevel så sjovt at det ikke rigtig gør noget, og historien gør at man altid har noget at spille for.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/04-08 13:33 
Det er selvfølgelig en smagssag ;) Jeg tror også en del af det handler om, at der er lagt stemmer til ALT tekst - imponerende. Jeg prøver lige det japanske, og ser om stemmerne passer bedre!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 09/04-08 14:09, rettet 09/04-08 14:16 
Sumez>
Sjovt, de gange jeg har prøvet at skifte over til engelsk, har jeg skiftet rigtig hurtigt tilbage igen.
Stemmerne er ikke specielt dårlige, men jeg synes ikke de passer til spillet. De japanske stemmer tilføjer spillet et ekstra stænk af den "magi", der gennemsyrer de flotte tegninger. Jeg tror både det er stemmerne og det faktum at man ikke forstår hvad de siger, der får det til at virke mere "out of this world". Jeg kan stærkt anbefale at du prøver de japanske stemmer i lidt tid, for at se hvad der falder mest i din smag.

Helt ærligt Sumez mener du virkelig det du skriver der? Fnis ;-)

Desuden synes jeg ikke spillet er så fantastisk som mange synes. Jo det er meget flot og gameplayet er også i skabet, men jeg synes godt nok det er en del ensformigt efter min smag, ved ikke lige helt hvorfor jeg har det sådan da jeg normalt ville falde på halen over disse spil...

Egentlig lidt sørgeligt :-/
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 09/04-08 16:03 
neros>
Helt ærligt Sumez mener du virkelig det du skriver der? Fnis ;-)

Uddyb venligst
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 09/04-08 16:23 
Bare med at spillet skulle blive mere magisk/bedre og out of this world med japansk tale da man ikke kan forstå en brik..! Jo mindre du forstår japansk selvfølgelig? ;-) Synes bare det er lidt pjattet, men det er jo bare mig.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 09/04-08 16:26 
Jeg kan godt følge ham. Tit er spillene ret så... surrealistiske, og tilføjelsen af et sprog, der er så markant anderledes fra vores eget, vil i min verden kun tilføje til det fede. Samtidigt så passer originalstemmer som regel også bare bedre til figurerne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 10/04-08 00:03 
Det er jo netop fordi, det er et sprog, man ikke forstår...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 10/04-08 00:44 
Jeg er så frygtelig enig med dig Sumez. Vil faktisk gå så langt og sige, at hvis spillet ikke havde det japanske spor, havde jeg ikke orket at gennemføre det.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 10/04-08 08:30 
Jeg kan nu godt sætte mig ind i det, men sådanne ting virker ikke helt på mig. Jeg ville ønske det gjore, men tror det næppe.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 22/12-08 07:06 
Hvor tekst tungt er spillet? Jeg overvejer at købe en japansk version, men det afhænger lidt af om jeg vil kunne klare mig med en guide.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 22/12-08 08:55 
Du kan sagtens klare dig med en guide, men jeg synes det ville være synd at gå glip af historien. Den er måske ikke noget vildt fantastisk, men den er ret smukt fortalt. Jeg synes du skal købe den engelske udgivelse for £7 (se spiltilbud-tråden), og sætte sproget til japansk med engelske undertekster.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 22/12-08 08:58 
Men vil det køre på min japanske ps3?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 22/12-08 09:20, rettet 22/12-08 09:21 
Hvis det er din eneste måde at spille det på, så forstår jeg dig godt. Altså som sidste udvej, kan man sagtens spille spillet uden problemer, med en oversættelsesguide ved siden af. Der er ingen menuer eller lignende der kræver den vilde forståelse for japansk, allerhøjst nogle opskrifter, som du alligevel vil kunne finde i din guide. Alle potions kan nemt genkende ved deres farve. På engelsk har de også et bogstav hver til at indikere dem, ved ikke hvordan de fungerer i den japanske udgave, men jeg er faktisk lidt nysgerrig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaidNaidSkrevet 22/12-08 20:35, rettet 22/12-08 20:36 
dRxL>
Hvor tekst tungt er spillet? Jeg overvejer at købe en japansk version, men det afhænger lidt af om jeg vil kunne klare mig med en guide.

Det kan sagtens spilles uden nogen videre forståelse for japansk, som Sumez også skriver. Personligt havde historien ikke nogen videre drivkraft hos mig. Dermed ikke sagt at jeg gerne ville have været foruden, men historien er temmelig overfladisk det meste af tiden. Næglesætningerne ligger i de forskellige cut-scenes, og så når en boss skal bekæmpes. Alt andet dialog er det sædvanlige "hyggesnak", som jeg lige husker det.
Alf81Alf81Skrevet 22/12-08 20:47, rettet 22/12-08 20:47 
Sjovt, jeg har stadig ikke gennemført med alle figurerne, men har flere steder fået en klump i halsen over historien, eller rettere, måden den bliver fortalt på. Jeg spiler med japansk tale og engelsk sub.
Ting om dét og pis.
NaidNaidSkrevet 22/12-08 20:52 
Hvad mener du med klump i halsen?. Fordi at du ikke forstår historien eller ikke bryder dig om den?. De forskellige figurers historie har jo intet med hianden at gøre, og bliver mixet ind over hinanden.
Alf81Alf81Skrevet 22/12-08 21:08, rettet 22/12-08 21:10 
Over hvor godt historien bliver fortalt. Få spil har fået den slags følelser frem i mig. Udover Odin Sphere, kan jeg pt kun lige komme i tanke om FF7 og Grandia.
Ting om dét og pis.
NaidNaidSkrevet 22/12-08 21:41 
Jeg var nok lidt skuffet over at spillet blev delt op i fem historier. Ikke at det som sådan gør noget. Problemet for mig var bare at historierne virkede som et puslespil der ikke kunne samles, hvis du forstår.
Alf81Alf81Skrevet 22/12-08 22:28 
Indtil videre har det ikke været et problem for mig at forstå historien, men da det er ved at være et stykke tid siden jeg sidst har spillet det, kan det sagtens være at det bliver forvirrende :)
Ting om dét og pis.
NaidNaidSkrevet 22/12-08 22:55 
Misforstå mig nu ikke. Det er ikke fordi at jeg ikke forstår historierne. Det ville bare have været SÅ meget federe, hvis de havde haft en direkte sammenhæng. :)
Alf81Alf81Skrevet 23/12-08 01:07, rettet 23/12-08 01:07 
Jamen, de har jo' en direkete sammenhæng?

Men igen, lad mig lige gennemspille vidunderet, for så kan det sagtens være, at jeg giver dig ret.
Ting om dét og pis.
NaidNaidSkrevet 23/12-08 02:22 
Jeg vil sige at den er svær, og blev vist enig med mig selv om at de havde en delvis sammenhæng. Jeg følte bare generelt at de enkelte historier tog sig nogle friheder, som gjorde det umuligt at lave en overordnet "tidslinie".
Hvor langt er du i øvrigt med spillet?.
SumezSumezSkrevet 23/12-08 08:00, rettet 23/12-08 08:00 
Der ER faktisk en tidslinje i spillet, hvor du kan gå ind og se hvor hver persons mellemsekvenser ligger i det samlede forløb, i forhold til hinanden, jeg er overrasket over at du ikke har set den. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaidNaidSkrevet 23/12-08 08:46 
Det er bare løgn! :O. Den har jeg da fuldstændig overset. Har du selv gennemført spillet?. Hvis du har, har der så slet ikke været tidspunkter hvor du evt. har bemærket nogle manglende sammenhænge mellem historierne?.

Nu er det et stykke tid siden jeg selv gennemførte det, så jeg kan ikke lige huske de helt store konkrete eksempler på indirekte sammenhænge. Jeg ved som sagt ikke om tidslinien giver et 100% oversigt over forløbet. En af de ting der dog virkelig undrede mig, var at personerne var mixet rundt mellem "god og ond". En figur kan f.eks. være gennemsyret af ondskab i nogle bøger, mens han/hende i andre fremstår som den "gode". Jeg ved godt at man ser historierne fra forskellige synsvinkler, men bøgerne imellem virker ven/fjende forholdene tilfældige.
SumezSumezSkrevet 23/12-08 10:00 
Der er nogens position der lige pludeselig virker meget ændret, f.eks. ham broderen hvis navn jeg har glemt, der gennem den ene historie bliver forvandlet til et dyr, og pludselig er enormt venlig og hjælpsom, selvom han både før og efter (i de andre bøger) virker ekstremt skurkagtig, og f.eks. selv forvandler prinsen til en Pookah.

Men jeg synes netop det er fedt at historien ses fra forskellige synsvinkler, så dem der er helte i nogen historier fremstår som skurkene i de andre.
Umiddelbart synes jeg at Odin virker som den, der har mindst rent mel i posen, men det er klart at det ikke fremstår sådan for hans datter/soldat, der ser fe-riget som skurke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 06/08-09 21:32, rettet 06/08-09 21:32 
Odin Sphere-agtigt spil på vej til Xbox Live Indie Games. Ser godt ud!

Dust: An Elysian Tail (film og info).
SumezSumezSkrevet 07/08-09 09:28 
Furries :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 07/08-09 16:21, rettet 07/08-09 17:04 
Arh, det er vist at overfortolke lidt ;)

EDIT: Men jeg synes heller ikke så godt om antropomorfiske dyr med manga-træk. Jeg kan nu godt lide grafikken alligevel, da det tilsyneladende ikke virker alt for dominerende i spillet.

EDIT 2: 'antropomorfiske' indsat.
HulleHulleSkrevet 30/09-09 08:47 
Ville gerne prøve dette spil, men jeg har en af de nyere 80Gb PS3, som ikke er bagudkompatibel.
Mit spørgsmål er så om kan Odin Sphere alligevel kan spilles på min maskine? Kan ikke rigtig finde ud af om det er muligt..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
134 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig