X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Odin Sphere


Svar
jaesjaesSkrevet 24/04-07 15:20 
Side-scrollende action-RPG fra Atlus/Vanillaware til PS2.

Det ser damn nice ud, og udkommer til maj i USA. Det ligner en åndelig efterfølger til Princess Crown til Saturn/PSP.

Billeder:
http://www.the-magicbox.com/0702/game070211g.shtml<... Se hele indlægget
134 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
BeanoBeanoSkrevet 30/09-09 09:00, rettet 30/09-09 09:00 
Hold select inde på controlleren mens du sætter PS2 spillet i - så snyder du maskinen til at spille det alligevel selv om den ikke er bagudkompatibel :)

(nej)
HeroldHeroldSkrevet 30/09-09 09:09 
Ja, det at den ikke er bagudkompatibel, betyder sjovt nok lige netop dette :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HulleHulleSkrevet 30/09-09 09:20, rettet 30/09-09 09:21 
Ja, men jeg tænkte at de måske havde lavet noget software emulering på disken eller andet ala 360'erens bagudkompatibel, nu hvor de droppede en del af hardwaren.. Hvorfor kan man så lave et virtuelt memory card til PS2 på maskinen? Der er svjv ikke nogen PS2 spil på Playstation Store.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 30/09-09 09:28 
Ja det er lidt spøjst - nok bare en rest i firmwaren. Til PS1 spil har man dog stadig brug for virtuelle memory kort.
HeroldHeroldSkrevet 30/09-09 09:32 
Hulle: De første PS3'ere i Europa havde ikke hardware-emulering, men software-emulering... og selv det droppede de i de senere versioner. :(

Smider de specifik emulering på 360-diske, eller tænker du bare på softwaren på 360'eren selv?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 30/09-09 09:36, rettet 30/09-09 09:38 
De første PS3er i EU havde delvis software emulering - dvs. PS2 GPU var i maskinen mens CPU blev emuleret i softwaren. PS2 support blev senere fjernet pga. de fjernede GPU'en for at spare.
PS1 spil emuleres kun i softwaren og er derfor stadig understøttet.
Der går rygter om en ren softwarebaseret emulering af PS2 på PS3, men intet officielt endnu.
HulleHulleSkrevet 30/09-09 09:40, rettet 30/09-09 09:43 
Så PS2 memory cards er et lille hån til os der kom for sent til at købe en PS3 ;)
Mon ikke der kommer genudgivelser af PS2 spil på et tidspunkt. Præcis som Microsoft gør det. Det er vel bare et spørgsmål om tid.

Mht. 360, tænkte jeg på de originale xbox spil, som via Live bliver patchet til at virke.. Som en slags software emulerings patch.

Edit: Jeg troede at de allerede havde lavet en ren software emulering på PS3'eren. Vidste ikke at der var en bagudkompatiel 80gb og en ikke-bagudkompatibel 80gb. Men det var der så.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 30/09-09 09:55, rettet 30/09-09 09:56 
Hulle>
Mon ikke der kommer genudgivelser af PS2 spil på et tidspunkt. Præcis som Microsoft gør det. Det er vel bare et spørgsmål om tid.

Det er det spekulationerne/rygterne går på - forskellen er bare at 360 havde software emulering fra dag 1 (pga. nemmere GPU arkitektur) og "classics" konceptet var nemt at implementere da det reelt bare er ISOer der downloades. PS3 har aldrig haft PS2 software emulering... men lad os håbe det ændrer sig ;)


Hulle>
Mht. 360, tænkte jeg på de originale xbox spil, som via Live bliver patchet til at virke.. Som en slags software emulerings patch.

Det har du misforstået :)
Xbox classics er bare ISOer som du køber/downloader fra XBLM - helt svarende det det originale spil på disk. Den originale titel er uberørt og afvikles via emulering helt uberørt.
Har man en classic titel på fysisk disk vil den også virke og afvikles helt ens.


Hulle>
Edit: Jeg troede at de allerede havde lavet en ren software emulering på PS3'eren. Vidste ikke at der var en bagudkompatiel 80gb og en ikke-bagudkompatibel 80gb. Men det var der så.

Nej, den første EU 60GB model var med PS2 BC. Efterfølgende kom 80GB modellen der ikke havde PS2 BC, ingen memorystick ports og færre USB ports. Alt sammen for at gøre maskinen billige at fabrikere.
Den første US 60GB model havde ren hardwarebaseret PS2 BC som også forsvandt senere.

Ja, forvirrende ;)
HulleHulleSkrevet 30/09-09 10:12, rettet 30/09-09 10:15 
Beano>
men lad os håbe det ændrer sig ;)

Jahaer, lad os håbe det.

Hulle>
Mht. 360, tænkte jeg på de originale xbox spil, som via Live bliver patchet til at virke.. Som en slags software emulerings patch.

Beano>
Det har du misforstået :)

Jeg mente de fysiske diske :) Men jeg er bare vildt dårlig til at formulere mig.. Men de originale fysiske diske virker vel ikke på 360, uden at de bliver patchet fra Live, gør de? For så har jeg misforstået det.


Beano>
Nej, den første EU 60GB model var med PS2 BC. Efterfølgende kom 80GB modellen der ikke havde PS2 BC, ingen memorystick ports og færre USB ports. Alt sammen for at gøre maskinen billige at fabrikere.
Den første US 60GB model havde ren hardwarebaseret PS2 BC som også forsvandt senere.

Ja, forvirrende ;)

Men der er en 80gb bagudkompatibel maskine. Måske den kun blev udgivet i US?
Og da jeg læste omkring Odin Sphere som virkede på 80gb PS3, så troede jeg at jeg måske kunne poppe champagnen og købe spillet.. Så rullede lavinen, og nu er vi her.

Grunden til alt forvirringen!
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HeroldHeroldSkrevet 30/09-09 10:18, rettet 30/09-09 10:18 
Beano>
Det har du misforstået :)
Xbox classics er bare ISOer som du køber/downloader fra XBLM - helt svarende det det originale spil på disk. Den originale titel er uberørt og afvikles via emulering helt uberørt.
Har man en classic titel på fysisk disk vil den også virke og afvikles helt ens.

Jeg tror han tænker på den reelle softwareemulering af gamle Xbox titler, og ikke på de der downloads, der sidenhen er kommet.

Edit: Hulle var hurtigere :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 30/09-09 10:24, rettet 30/09-09 10:25 
Hulle>
Mht. 360, tænkte jeg på de originale xbox spil, som via Live bliver patchet til at virke.. Som en slags software emulerings patch.

Nej, emulatoren bliver updateret til at understøtte flere titler. De originale spil patches ikke.


Hulle>
Jeg mente de fysiske diske :) Men jeg er bare vildt dårlig til at formulere mig.. Men de originale fysiske diske virker vel ikke på 360, uden at de bliver patchet fra Live, gør de? For så har jeg misforstået det.

Ja det har du misforstået :)
De originale diske virker på 360 - men kun hvis spillet er understøttet af emulatoren.
Et originalt Xbox spil fra disk afvikles helt som hvis det købes fra XBLM som "Classic" - måske lidt forskel i loadtider - men samme emulering det går igennem.


Hulle>
Men der er en 80gb bagudkompatibel maskine. Måske den kun blev udgivet i US?

Åh det kan jeg ikke huske om der var i US - men i EU er det kun 60GB modellen der havde PS2 BC... så vidt jeg husker :)

EDIT: Langsom :D
silverstarsilverstarSkrevet 30/09-09 14:28 
Her er en fuld oversigt over hvilke versioner af PS3'en der har BC med PS2 spil:
http://da.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3#Slim_modellen


Den eneste PAL PS3 der har BC er 60GB versionen, NTSC er lidt mere mudret hvad angår hvilke versioner der understøtter hvad.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
NaidNaidSkrevet 30/09-09 16:26 
Hulle>
Ville gerne prøve dette spil, men jeg har en af de nyere 80Gb PS3, som ikke er bagudkompatibel.
Mit spørgsmål er så om kan Odin Sphere alligevel kan spilles på min maskine? Kan ikke rigtig finde ud af om det er muligt..

Nu ved jeg ikke hvor godt BC PS3'er emulerer PS2 spil, men hvis det er med lige så mange fejl som 360'eren gør med de gamle xbox spil - Ja det kan det sku nok også være godt det samme. :)
dRxLdRxLSkrevet 30/09-09 16:34 
Min japanske lanceringsmodel kører ps2 spil perfekt. De PS2'er der har GS chippen indbygget kører så vidt jeg ved også PS2 ganske godt. I hvert fald bedre end det meste af hvad vi ser af xbox1->360 BC.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-09 16:39, rettet 30/09-09 16:40 
dRxL>
Min japanske lanceringsmodel kører ps2 spil perfekt.

I følge denne liste over PS2-spil med 480p virker Thunder Force VI ikke på PS3. Ved du om det også gælder launch modellen?

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 30/09-09 17:09 
Så er jeg da glad for at jeg ikke købte det da jeg var i Japan, stod længe og overvejede det, da det lige var udkommet, men valgte det fra pga. dårlige anmeldelser. Hvis du har en kopi og sender mig så skal jeg nok teste det og sende det tilbage.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-09 17:18 
Vi kan teste det til et træf engang :) Det er ganske rigtig en sløj omgang sammenlignet med ThunderForce III, IV og V, men stadig ganske ok. I 480p ligner det et Dreamcast-spil i VGA :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 30/09-09 17:29 
Hvad med d. 23-25. oktober i KBH?
Jeg regner ikke med at være der hele weekenden (er nok lige blevet far for første gang på det tidspunkt) men jeg lader gerne min PS3 overnatte hos Sumez et par dage, og håber da også at være lidt til stede selv.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-09 17:32 
Tillykke med barnet :) Det er ikke sikkert jeg kan komme der og det er desværre noget jeg først finder ud af lige inden træffet afholdes.
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 01/10-09 12:04 
Kobra>
Nu ved jeg ikke hvor godt BC PS3'er emulerer PS2 spil, men hvis det er med lige så mange fejl som 360'eren gør med de gamle xbox spil - Ja det kan det sku nok også være godt det samme. :)

Jeg har en 60 GB PAL maskine købt i DK, og jeg har ikke observeret forskel mell at køre spillene på PS2 og PS3. Jeg har stødt på ganske få titler, der slet ikke starter op (jeg har vel prøvet mell 50-100 PS2 spil, og har mødt en håndfuld der ikke kørte). Der er helt sikkert flere der ikke kører, og der er givetvis også nogle spil der kører men med forskellige problemer, det virker dog som om at du kan køre langt hovedparten af PS2 spil uden problemer med PS3 BC.
På en PS3 med hardware-BC skulle alle PS2 spil køre fejlfrit (måske med et par enkelte undtagelser?).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
NaidNaidSkrevet 01/10-09 15:00 
Det lyder i hvert fald slet ikke som om at PS3 og xbox360 kan sammenlignes på det punkt så. 360'eren er simpelthen bundrådden på det punkt og nærmest ubrugelig i praksis, desværre.
nerosnerosSkrevet 01/10-09 16:48 
Jah desværre! :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/07-15 13:24 
Odin’s Sphere: Leifdrasir på vej til PS4, PS3 og Vita.

Angiveligt en remaster/port af det originale OS spil.

http://www.dualshockers.com/2015/07/20/odins-sphere-leifdrasir-announced-by-atlus-and-vanillaware-for-ps4-ps3-and-ps-vita/
BeanoBeanoSkrevet 24/07-15 21:28 
Bekræftet til udgivelse i US og Europa næste år.

http://www.dualshockers.com/2015/07/24/odin-sphere-leifthrasirs-western-release-announced-for-ps4-ps3-and-vita-gets-screenshots-and-trailer/
BeanoBeanoSkrevet 10/08-15 16:59 
Nye screens...

http://www.dualshockers.com/2015/08/10/ps4ps3ps-vita-exclusive-odin-sphere-leifthrasir-gets-1080p-screenshots-aplenty-shows-new-graphics/
SumezSumezSkrevet 10/08-15 18:06 
Synes spillet får en meget "flash-agtig" kvalitet når det blæses op i så høj opløsning, men det ser sgu stadig ret godt ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-15 18:08 
Jeg synes det ser ekstremt godt ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/02-16 13:13 
NISA Europe får en ret lækker collectors edition til PS4.

http://store.nisaeurope.com/products/odin-sphere-leifthrasir-storybook-edition

Lidt træls at de har sat sig solidt på alle de hér CE da de tager 11£ i levering... I nogen tilfælde kan man håbe at de dukker op hos Rice Digital som er væsentligt billigere, men jeg tror ikke at jeg vil tage chancen og vente for langt tid lige netop med dette spil.
slk486slk486Skrevet 09/02-16 13:27 
Til gengæld er de pakket rigtig godt ind til fragten :)

Ja, det var sjovere, da vi kunne få dem direkte fra NISA.
j/k
nerosnerosSkrevet 09/02-16 20:39 
Det ser tæmmelig pænt ud ja :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 09/02-16 21:29 
Udkommer der ikke en alm. fysisk udgave i butikkerne, eller skal man købe fra NISA direkte?
slk486slk486Skrevet 10/02-16 00:35, rettet 10/02-16 00:37 
Der kommer en standard retail udgave i normal handel - både til PS3, PSV og PS4 i USA. Hvor mange af dem, der er bekræftet til Europa ved jeg dog ikke.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 10/02-16 08:52 
Ok, krydser fingre :) Den der SE ser nu også fin ud...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/06-16 16:00 
Jeg var bare klar på en HD version, men det er virkelig pudset op. De har droppet stamina systemet og man kan "vande" planterne så det ikke er så besværligt mere. Glæder mig til det!

http://www.giantbomb.com/videos/quick-look-odin-sphere-leifthrasir/2300-11384/
134 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig