X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo Wars


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 23/04-07 14:56 
For dem som ikke har opdaget det endnu, så kører Ensemble Studios Halo Wars updates på deres forum i stil med dem Frankie kører på Bungie.net:

http://forums.halowars.com/thread/51480.aspx

Det er lidt småt med infoen indtil videre, men lidt er vel bedre end ingenting.

Spillet har også fået sin egen hjemmeside:

Halo Wars
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 23/04-07 15:02 
Tør du godt følge med i det Bede?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 23/04-07 15:08 
Det er vel ganske sikkert, så længe han ikke rør spillet med en ildtang!
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
KalicolaKalicolaSkrevet 23/04-07 15:17 
har i allerede bedømt spillet eller hvad? Hvorfor må det ikke røres med en ildtang? :-)
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 23/04-07 15:24 
Fordi ting, der står Halo på, er ligeså vanedannende, som dem, der er mærket heroin...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 23/04-07 15:28, rettet 23/04-07 15:28 
Det var indforståede kommentarer, Darknon. Vi glæder os skam til Halo Wars. Hvis jeg altså tør røre det... ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 23/04-07 15:58 
Øøh - Halo Wars er et PC RTS, no? Mon ikke det forsvinder i mængden af alle de andre PC RTS'ere..?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 23/04-07 16:05 
Det kommer jo i hvert fald til Xbox 360, hvor det næppe drukner i mængden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 23/04-07 16:08 
Det er vel også lidt tidligt, at bedømme spillet. Det kunne ligeså vel være genrens store gennembrud på konsol, som et flop.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 23/04-07 17:01 
HW udvikles eksklusivt til X360, hvilket er cool nok, ellers havde det i første omgang nok kun været interessant for fans af Halo og/eller Ensemble Studios.

Det skal nok blive et fint spil. Dog kører Ensemble Studios tilsyneladende i samme rille rent gameplay-mæssigt, så det må vist komme an på en prøve :)
RooneyRooneySkrevet 23/04-07 18:13 
Jo, det skal da nok blive spændende at se det færdige spil. Men RTS på konsol, har det med at være noget dumbed down, og når de ikke "dummes ned", så er det styringen der bliver et problem; Man vil helst en masse ting, som styringen ikke kan tilbyde én (jvf. f.eks Lord of the Rings spillet som kom til både PC og Xbox 360).
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 23/04-07 18:26, rettet 23/04-07 18:29 
Der hvor der er grund til optimisme er, at det hedder Halo, hvilket vil sige, at Microsoft formentlig investerer kraftigt i det. Samtidigt er det bygget op omkring Xbox 360. Som oftest når vi snakker konsolstrategispil, er der tale om ports, som har haft en anden input device i tankerne. Halo Wars er lidt anderledes stillet.

Det ville slet ikke overraske mig, hvis det blev en succes.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 23/04-07 18:35 
Det at det er udviklet specifikt til en konsol gør, at det bliver nødvendigt, hvad styringen angår, at dumme det ned. RTS virkede supert i f.eks Advance Wars; Men det var turnbased, og det tror jeg næppe Halo Wars bliver, så jeg tror bare ikke at det bliver så dyb en styring der bliver serveret, og at man får så mange muligheder at lege med. Omvendt kan det hænde, at det bliver sådan at man FÅR alle mulighederne, men så er det bare, tror jeg, at styringen kommer til at lide af det, og at man mister kontrol mulighederne.

Det kunne faktisk være ret cool, hvis det var lavet turnbased, kommer jeg lige til at tænke over. Så kunne man lave noget usædvanligt lækker grafik + en super styring = Can't miss!
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 23/04-07 18:58, rettet 23/04-07 19:03 
Rooney>
Det at det er udviklet specifikt til en konsol gør, at det bliver nødvendigt, hvad styringen angår, at dumme det ned.

Det siger visse folk jo også om FPS, men der er stadig mange, som godt kan lide at spille dem på konsol.

"Dumme det ned" er iøvrigt et dårligt udtryk, da det signalerer at forsimplinger(eller måske bare ændringer...) betyder, at konceptet er dårligere. Men det er jo ikke tilfældet. Øget kompleksitet er ikke nødvendigvis en fordel og faktisk efter min mening en af de fejlretninger, udviklerne af fighter/strategispil er gået i.

Der med ikke sagt, at Halo Wars bliver genialt, for det kan naturligvis stadig gå i begge retninger.

Det jeg egentlig prøver at sige er bare, at jeg ikke er tilhænger af den tankegang, som siger, at en given spilgenre ikke kan lade sig gør på en given platform(og her snakker jeg om mainstream platformene).

"Platformsspil kan ikke lade sig gøre med en mus. FPS kan ikke lade sig gøre med joypas" osv, har jeg hørt folk sige. Sikke dog en lukket, fastlåst og indespærret tankegang, vil mit svar være til det, for jeg vil snildt kunne tænke mig til et 2D platformsspil, som ville styre bedre med en mus. Nuvel, det vil ikke være magen til det typiske konsolplatformsspil, men der er vel heller ingen, som siger, at det er den skabelon, der bør lægges for dagen...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 18/07-07 16:35 
Spillets første screenshots er her:

http://www.halowars.com/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PlaykidPlaykidSkrevet 18/07-07 16:55 
Det ser super godt ud, glæder mig meget til spillet :)
Forhåbentlig med online co-op.
Spiller nu: Halo 3
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 16:57 
1UP bemærker - som jeg var lidt inde på tidligere - at spillet ikke rigtigt er for RTS spillere, men mere for Halo spillere og Halo fans.

Mon ikke det bliver dummet lidt ned, mht. styring og muligheder; Det tror jeg roligt vi kan regne med nu.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 18/07-07 19:51 
Vi kan også lade helt være med at komme med absurde antagelser, og så glæde os til spillet? :P De viste ikke specielt meget på E3, der tyder hverken på det ene eller andet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 21:00 
Hvorfor er det absurde antagelser 1UP kommer med?

Jeg synes det er en god idé, at glæde sig til _alle_ de spil som ser spændende ud.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 22/07-07 00:19, rettet 22/07-07 00:20 
Et mere detaljeret kig på Halo Wars:

http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=446

Det lyder virkelig til, at de har tilpasset spillet til værtsplatformen og samtidigt fanget Halo universets stemning.

Oven i det er Online co-op nu bekræftet!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 22/07-07 08:40 
Er det ikke bare skirmish?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 22/07-07 10:50 
Ordet co-op bliver brugt i artiklen; Ikke skirmish.

Bliver interessant at se hvordan _det_ fungerer i et RTS.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-07 04:58 
På mandag skulle den første film baseret på E3 demoen ramme markedspladsen:

http://xbox360.ign.com/articles/815/815043p1.html

CVG har et nyt preview:

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=170524
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 28/08-07 16:35 
10 minutters gameplay film. Jeg går du fra, at det er den, som skulle være kommet på markedspladesen i går, men den er vist ikke oppe:

http://gamersyde.com/news_4887_en.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 10/09-08 10:25 
Microsoft lukker Ensemble Studios når Halo Wars er færdig. Alternativ måde at motivere folk til at blive færdige :(

"Microsoft shutting down Ensemble Studios"
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 04/10-08 14:30 
en ny "intro video"
http://www.gametrailers.com/player/40831.html
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
dpldplSkrevet 04/10-08 14:56 
Faktisk bedre at se GTtv. Da den handler om Halo wars idag (med campaign gameplay, person i spillet også videre)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
WehnerWehnerSkrevet 18/11-08 23:35 
Nyt om Halo Wars. Det er et interview med en af udviklerne.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=201863
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig