X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad hedder spillet?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 21/04-07 19:09 
Der blev lavet et spil til ps2 mener jeg det var, og jeg ved ikke om det også er til xbox... Anyways, det er ligesom baldurs gate dark alliance, det bliver spillet fuldstændigt på samme måde, men forskellen er, at man i det spil jeg snakker om kan spille 4 player co-op online... Nogen som ved hvad jeg snakker om?

Hvad hedder spillet?
For The Love Of The Game
239 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/09-13 23:46 
Det første Kyrandia kunne det måske også være?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 11/09-13 00:01 
Det foreslår jeg. Ser i øvrigt hyggeligt ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/09-13 08:47 
Hele serien kan varmt anbefales. Faktisk synes jeg mindst om det først, men både 2'eren og især 3'eren er virkelig gode!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 11/09-13 09:21, rettet 11/09-13 09:23 
Jeg synes "billen i navnet" lyder meget ægyptisk/farao agtigt.

Legend of Kyrandia var en meget værdig pardon til Quest spillene og Lucas Arts, men jeg husker også et par gåder i 1'eren som var fuldstændig ulogiske. Så jeg måtte finde nogle løsninger på nettet .... nå nej .... købe et spilmagasin i DSB kiosken for 50,- hvor spillets walkthrough var skrevet. Det var hårde tider.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 11/09-13 10:27 
Jeg har aldrig nogensinde gennemført et Kyrandia-spil, de er ufatteligt ulogiske :) Så vil jeg hellere anbefale Simon the Sorceror-serien hvis man vil have et fornuftigt alternativ til adventure-"giganterne"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 11/09-13 10:45 
Lad os endelig ikke begynde at diskutere gummikylling-logikken i Monkey Island. :-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 11/09-13 11:12 
Idéen i gummikyllingen er at man skal bruge "look" action på den, så man forstår dens formål. Jeg klarede det puzzle som 10-årig, så mon ikke det skulle være overkommeligt for de fleste. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/09-13 12:07 
Tror jeg var 8 eller 9 første gang jeg kom igennem The Secret of Monkey Island.
Det eneste der altid voldede mig besvær i den alder var swordfighting.

Jeg sad sirligt med min lille bog og skrev alle insults + replies ned... Hvilket holdt lige til jeg nåede til Swordmaster :D
I dag kan jeg så næsten de fleste udenad
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 11/09-13 12:19 
Haha, jeg gjorde det samme. Prøvede mig frem for at finde ud af hvad der virkede - var for ung til at den form for slang og ordleg var forståeligt for mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/09-13 12:20 
Jeg tror også, jeg havde væsentligt nemmere ved at spille den slags spil, da jeg var barn. Dengang, jeg endnu ikke havde fået viklet mig godt og grundigt ind i alverdens dogmer, der får mit verdensbillede til at hænge sammen. Dengang, jeg ikke havde nogen problemer med bare at prøve mig frem :)
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/09-13 12:30 
Nu vi alligevel er off-topic, vil jeg tillade mig at linke til en long-play video af "Warcraft Adventures: Lord of the Clans" der desværre aldrig nåede at blive færdigt. Det er vildt ærgerligt for det ser rigtig godt ud, og faktisk logisk det meste af vejen.

Youtube-video
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 11/09-13 13:01, rettet 11/09-13 13:03 
Er der udgivet en "prototype" af det? :O
Blev rigtig skuffet dengang det blev droppet. Det var præcis den dag, adventure-genren fik dødstødet, no kidding.

Rent bortset fra det, mindes jeg at den primære årsag til at det fik kniven, var at de ikke mente spillet var godt nok (sammenlignet med den høje standard fra LucasArts) - ikke fordi de mente genren var død. Ikke desto var den det kort derefter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 11/09-13 14:24, rettet 11/09-13 14:25 
KillerBean2>
Jeg tror også, jeg havde væsentligt nemmere ved at spille den slags spil, da jeg var barn. Dengang, jeg endnu ikke havde fået viklet mig godt og grundigt ind i alverdens dogmer, der får mit verdensbillede til at hænge sammen. Dengang, jeg ikke havde nogen problemer med bare at prøve mig frem :)

Sådan har jeg det skam også. :)

Da jeg var barn:
"Look stone"
"You see nothing important"
"Look under stone"
"You can't do that".
"Look under rock"
"You can't do that"
"Lift rock"
"Ok. You see a gold ring".
"Take ring"

I dag:
Google: "walkthrough". Enter.
The medium is the message.
AkamisoAkamisoSkrevet 31/07-14 20:27, rettet 12/08-14 13:11 
Synes jeg så en post i forum her på siden for nylig (1-2 uger siden) som jeg bare ikke kan finde igen.

Det var om remake/klon af et klassisk arkade spil med et rumskib - retro gameplay med opdateret grafik.
Der var et link til en film/trailer.
En havde svaret noget med "amiga-musik" men var ellers ikke imponeret så vidt jeg husker.

Kan nogen hjælpe?

Fundet: Gravity Crash Ultra til PS Vita
ChronoChronoSkrevet 02/09-14 15:20, rettet 02/09-14 15:20 
Et arkade-spil hvor man skal afdække et billede der er skjult under spilområdet?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
millenniummillenniumSkrevet 02/09-14 15:28 
Er billedet tilfældigvis af et optisk behagende hunkøn i begrænset beklædning? :-D
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 02/09-14 15:30, rettet 02/09-14 15:32 
Gals Panic :D Så vidt jeg husker endte jeg med at kunne 1cc det, da det stod på Blue Burger i sin tid. Ingen motivation som teenage lust.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 02/09-14 15:34 
Haha, fedt - nej, det var ikke engang det men et spil i samme genre: Volfied!

Gals Panic ser dog klart bedre ud :-p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 02/09-14 15:55 
Jeg husker det faktisk som om, det var godt gameplay også.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 02/09-14 16:12 
Volfied er den "officielle" opfølger til Taito's eget Qix, der er originalen i denne sammenhæng.

Gals Panic serien er en af de mere succesfulde kloner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 02/09-14 16:17 
Nice, der findes også en 3d variant: https://www.youtube.com/watch?v=NFiCwZJ_slw
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 02/09-14 17:18 
Det ser jo supergodt ud det spil :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/09-14 17:36 
Haha hold kæft hvor hun rocker ud hende pigen i Soul Calibur tshirten :D
nerosnerosSkrevet 02/09-14 21:47 
Haha Dancing Eyes ser crazy ud! Har godt kikket på der et par gange.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 20/04-16 14:16 
Hvad er det nu det Flash spil hedder, hvor man kaster bomber mod terrorister, hvorefter almindelige civile græder omkring de døde og selv bliver ændret til terrorister?
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 07/05-16 10:00 
Ok, nu vil jeg virkelig teste brugernes dybe, dybe viden i spilhistorien...

Jeg står i Bilka i 80'erne, hvor området for legetøj/elektronik er gået all-in med videospil. Jeg står og kigger på en anden dreng der spiller (kender ikke platformen). Han styrer et sigtekorn som skyder efter en dansende trold. Det går ud på at man skal skyde hans lemmer af, en efter en, men den langsomme joystik-kontrol gør det ret svært.

Eneste jeg derudover kan huske fra spillet er musikken som (vidst nok) var In the Hall of the Mountain King.

Hvad hedder spillet...?
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 07/05-16 11:47 
Hmmm. Jeg tænkte først på Chiller til NES, men det var ret blodigt, så det ville helt sikkert ikke være vist frem i Bilka. Og det havde heller ikke Grieg på soundtracket.
Det kunne også have været Death Duel til Mega Drive (https://youtu.be/PHpIwePbOk4?t=20m38s), hvor man ligeledes skal skyde lemmer af robotter og monstre, men det har heller ikke soundtracket.
Ingen af dem har deciderede "dansende" trolde heller.
Der var ret mange spil til Commodore 64 der havde Hall Of The Mountain King som tema, men jeg kan ikke komme på et eneste skydespil som havde det.

Det eneste jeg kan komme på som har både Hall Of The Mountain King og en dansende trold er Parodius, men der styrer man ikke et sigtekorn og afhængigt af versionen opræder Grieg ikke specifikt under den specifikke bosskamp. Og der ryger heller ikke lemmer af.
https://youtu.be/u381OCQb7y4?t=14m32s
scavengerscavengerSkrevet 07/05-16 22:17, rettet 07/05-16 22:17 
Det hed såmænd Dancing Monster og var ganske rigtigt til Commodore 64.

Youtube
Nemo me impune lacessit
millenniummillenniumSkrevet 07/05-16 23:45, rettet 07/05-16 23:47 
Scavenger, du ramte rigtigt. Jeg husker monsteret som lidt anderledes, og baggrunden var sort. (Måske samme spil på anden platform eller også er mit minde ikke helt korrekt). Men det MÅ være Dancing Monster.

EDIT: Det er godt nok et bizart spil!!! :D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 08/05-16 12:50 
Wow det er godt nok langt ude det der :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
scavengerscavengerSkrevet 08/05-16 13:44 
Jeg havde det på originalt bånd til min første 64'er, og ja, det var eddermame syret :-D
Nemo me impune lacessit
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/05-16 18:53 
DET er survival horror. Det uhyggeligste spil jeg har set i lang tid.
Soren47Soren47Skrevet 08/05-16 19:56 
Jeg glæder mig til at få plads til en C64.. :D
millenniummillenniumSkrevet 09/05-16 19:10 
Af et 1983 spil, er det faktisk en ret kompleks sprite (det dansende monster). Både en stor størrelse, forskellige bevægelser, dynamik og komponenter som kan forsvinde.

Måske mere et programmør-eksperiment som blev til et spil.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 20/02-19 09:12, rettet 20/02-19 09:12 
Hvad hedder spillet.....

Et arcadespil jeg spillede i den lokale grillbar i start 90'erne, men det hjælper nok ikke så meget. :P Er ret sikker på at det var et NEO GEO spil. Et side scrolling spil a'la Shinobi, med en Ninja der kunne ændre sig til en ulv. (Ikke Shadow Dancer). Baggrunden var sådan lidt dark og mysterious fantasy. Mere kan jeg ikke huske.
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 20/02-19 10:01 
Magician Lord?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
amnesiaamnesiaSkrevet 20/02-19 11:30 
millennium>
Hvad hedder spillet.....

Et arcadespil jeg spillede i den lokale grillbar i start 90'erne, men det hjælper nok ikke så meget. :P Er ret sikker på at det var et NEO GEO spil. Et side scrolling spil a'la Shinobi, med en Ninja der kunne ændre sig til en ulv. (Ikke Shadow Dancer). Baggrunden var sådan lidt dark og mysterious fantasy. Mere kan jeg ikke huske.

Sengoku gætter jeg på.
Græsset ER grønnere på den anden side!
silverstarsilverstarSkrevet 20/02-19 11:45 
Det kunne være Altered Beast (dog ikke Neo Geo)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
millenniummillenniumSkrevet 20/02-19 18:10, rettet 20/02-19 18:12 
Sengoku! Amazing :)

Allerede i introen kunne jeg huske det igen. Jeg husker det ikke som en brawler, men det ér det.
The medium is the message.
239 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig