X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad hedder spillet?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 21/04-07 19:09 
Der blev lavet et spil til ps2 mener jeg det var, og jeg ved ikke om det også er til xbox... Anyways, det er ligesom baldurs gate dark alliance, det bliver spillet fuldstændigt på samme måde, men forskellen er, at man i det spil jeg snakker om kan spille 4 player co-op online... Nogen som ved hvad jeg snakker om?

Hvad hedder spillet?
For The Love Of The Game
239 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 26/12-08 16:52 
Ahh Monster Bash - ja, det var lige præcis det spil. Takker.

Sidder på en mac lige nu så kan ikke teste det, men der er jo link på siden til første tredjedel af spillet som er gratis shareware.
SumezSumezSkrevet 26/12-08 18:03 
Hehe lige netop Monster Bash har jeg også været inde og betale for at downloade i sin fulde udgave, fordi jeg har så mange minder med det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 28/12-08 12:21 
Jeg har fået stilt en gåde, som jeg simpelthen ikke kan finde svaret på. Jeg leder efter en Nintendofigur, og gåden er formuleret som følgende:

"Denne karakter er unik i Nintendo-verdenen. I sit forsøg på at udslette fjenden har personen udviklet en helt unik kampteknik, der er tilpasset dennes store handikap. Kampteknikken, og den specielle garderobe personen har sig, er hvad denne figur er mest kendt for."
ChronoChronoSkrevet 28/12-08 14:30 
Kirby?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-08 18:09 
Link har en ret svag tøjsmag så det med garderoben kunne godt passe på ham/hende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WikzoWikzoSkrevet 28/12-08 18:49 
Jeg tvivler. Kirby kunne godt lidt, men så alligevel ikke. "Kampteknik" passer ikke særlig godt på nogle af de to, synes jeg.
ChronoChronoSkrevet 28/12-08 18:53 
Han suger da for at fange og sluge sine fjender. Det er da en speciel kampteknik.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/63/InhalingKirby.jpg
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 28/12-08 21:08 
Men at kalde det et handikap?

Jeg tænkte også først på Kirby. Derefter på Wario, men jeg synes heller ikke lige at Wario passer godt nok på den gåde.

Det burde ellers ikke være så svært at finde, med mindre gåden er stillet forkert. Handikap er en ret stærk betegnelse, men mindre vi snakker Tiger Woods :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 28/12-08 21:23 
Manglende arme og ben er da et handicap. Men han er dog set med økse i hånden/luffen, så måske er det alligevel ikke det rigtige bud. Kan bare ikke se hvem det ellers skulle være.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 29/12-08 02:04 
Well, ja - hvis en normal "Kirby" har ben og arme og denne Kirby har mistet dem, så har du nok ret. Ellers er det altså ikke ;) En orm er jo heller ikke handicappet, den er bare... ormet.

Jeg synes i hvert fald at det er misvisende at kalde det et handicap, hvis det reelt ikke er det. Lortegåde. :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/12-08 10:43 
Hvorfor går i automatisk ud fra, at der er tale om en hovedperson? Kunne det ikke lige så godt være en bad guy/henchman?
AV Intelligent Terminal
WikzoWikzoSkrevet 29/12-08 10:56 
Har sendt Kirby ind som svar, da det skulle gå lidt stærkt.

Jeg takker for jeres bud og skal nok komme tilbage, når jeg ved, hvilken figur det er. Dog stod der, at det ikke nødvendigvis behøver at være en hovedperson, men at figuren er rimelig kendt.
nerosnerosSkrevet 30/12-08 14:28, rettet 30/12-08 14:31 
Jeg har længe gerne ville finde navnet på denne titel som jeg nu vil beskrive, men der er ikke meget at gå efter ;-)

Here Goes:
Det er et slags Hack & slash eller beat-em-up om man vil. Spillet ses fra oven så vidt jeg husker. Jeg mener man kan vælge imellem 3 forskellige spil karaktere. Gameplay går ud på at hakke sig igennem bane efter bane og nedlægge slutboss efter slutboss. Man fik power ups hen ad vejen og forskellige allierede som f.eks et bæltedyr som rullede rundt på skærmen og ødelagde alt ;-)

Mener også at slutboss 2 var et Medusa lignende slange monster af en slags!

Jah Sorry er der nogen som kan hjælpe med en titel?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 30/12-08 14:38 
Platform?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 30/12-08 14:41, rettet 30/12-08 14:42 
Ja jeg glemte at fortælle at det så vidt jeg husker kun findes på Arkade!
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 30/12-08 14:58, rettet 30/12-08 14:59 
Gaiapolis er i hvert fald fantasy hack'n'slash set ovenfra med tre figurer og en del boss-kampe. Om der er noget Medusa, kan jeg ikke lige huske.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 30/12-08 15:05, rettet 30/12-08 15:10 
Hold da kæft flot ramt. Det er lige præcis det spil :D Det Medusa-halløj er vist den slangemand på billedet længst til højre.

Takker!

De første par baner.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 30/12-08 15:45 
Vi har haft det stående på museet et år eller to, så det var nu ikke så svært ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 30/12-08 16:09 
Ok så må jeg hellere komme forbi en dag og prøve det, men ved ikke om det stadig holder?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 30/12-08 17:07 
Jeg vil nok sige, at det ser en del federe ud, end det egentligt er.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WikzoWikzoSkrevet 04/01-09 23:03 
Wikzo>
Jeg takker for jeres bud og skal nok komme tilbage, når jeg ved, hvilken figur det er. Dog stod der, at det ikke nødvendigvis behøver at være en hovedperson, men at figuren er rimelig kendt.

Så fik jeg svaret, som viser sig at være ret overraskende. Man kan vist roligt sige, at spørgsmålet ikke er formuleret specielt godt.

Spørgsmålet: Denne karakter er unik i Nintendo-verdenen. I sit forsøg på at udslette fjenden har personen udviklet en helt unik kampteknik, der er tilpasset dennes store handikap. Kampteknikken, og den specielle garderobe personen har sig, er hvad denne figur er mest kendt for."

Svaret: Voldo – fra Soul Calibur II.
Soul Calibur II er af fightergenren, hvor Voldo er en af de deltagere man kan vælge. Pga. Voldo er blind, har han måtte kreere sin helt egen kampteknik, der er tilpasset handikappet. Derudover har han også en meget speciel garderobe af tøj, der gør ham til en helt unik karakter i Nintendos verden.
Alf81Alf81Skrevet 04/01-09 23:06 
Den må de satme tage om. Hold da op en skidt konkurrence :D
Ting om dét og pis.
KamekKamekSkrevet 04/01-09 23:22 
Mildest talt :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/01-09 23:23 
Det lyder som noget dårligt oversat engelsk til dansk...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 05/01-09 08:09, rettet 28/01-09 15:58 
Alle ved jo at Voldo er en Nintendo figur...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 05/01-09 08:34 
Echelon VI>
Det lyder som noget dårligt oversat engelsk til dansk...

Ja, hvis man oversætter Namco til Nintendo? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 05/01-09 11:07 
Kobra>
Gad vide om der var nogen der rent faktisk gættede rigtigt? :)

Nopes. Der var dog flere spørgsmål, hvoraf de andre var en del nemmere.

Jeg ændrede forresten mit gæt fra Kirby til Travis Touchdown fra No More Heroes. Han har jo en garderobe og slås ret specielt med katanalyssværd. Dog ved jeg ikke helt med handikappet ...
HeroldHeroldSkrevet 28/01-09 15:54 
Jeg leder efter et post-apokalyptisk rollespil fra midten af halvfemserne. Det kom både til Amiga (1200?) og pc, og havde blandt andet fokus på at man skulle have vand og kunne finde fx. ammmuntion i starten af spillet. Jeg kan dog ikke huske specielt meget andet end dette. Spillet kan muligvis have været tysk af oprindelse.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/01-09 15:58, rettet 28/01-09 16:00 
Wasteland eller Fountain of Dreams?

http://en.wikipedia.org/wiki/Fountain_of_Dreams

Wasteland...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 28/01-09 16:04 
:D

http://members.chello.at/theodor.lauppert/games/pa.htm
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 28/01-09 16:10 
Hverken Wasteland eller Fountain of Dreams - jeg har tjekket Wikipedias liste (og nu den Sumez leverede) også, og selvom den har en del titler, er der ingen af dem jeg kender. Jeg mindes at spillet var til Amiga 1200, så vi skal over i noget af det nyere og pænere. Da det var i de dage, hvor alting cirkulerede på disketter, så kender jeg ingen der har det. Min eneste grund til at tro at det kunne være tysk er Amiga-versionen vi prøvede var på tysk. Pc-versionen havde en fejl, så man ikke kunne komme særligt langt. Jeg mindes at man rejste rundt på et oversigtskort, og kunne komme ind i settlements, hvor man kunne bevæge sig rundt (set oppefra) og undersøge de forskellige steder - her kunne man blandt andet finde vand.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 28/01-09 16:13, rettet 28/01-09 16:29 
Det må være Burntime. Kender ikke spillet men blev nysgerrig, om mit elskede Mobygames kunne finde det :D
http://www.mobygames.com/game/burntime

EDIT: Ok, det står på Sumez liste, men tjek alligevel for beskrivelsen passer jo perfekt.
HeroldHeroldSkrevet 28/01-09 16:30 
Ah jo! Det er faktisk dét! Jeg kunne ikke lige kende det ved første øjekast :D

Tak!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/01-09 13:34 
Jeg leder efter et tank-spil som var et af de første spil til Amiga 500. Så vidt jeg husker, så man spillet oppefra og det kunne spilles i splitscreen, hvor man skulle jagte hinanden.

Jeg kan huske, at jeg så imponeret over det, fordi lydeffekterne til eksplosionerne var samplet (og dermed med "realistiske" i forhold til C64 som jeg kom fra.

Nogen som kan hjælpe..??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 30/01-09 13:37, rettet 30/01-09 13:39 
Fire Power?

Den var kanon :)

Link
HeroldHeroldSkrevet 30/01-09 13:52 
Ja, det må det være. Det var i hvert fald også mit første bud :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/01-09 14:28 
Jeps, det var den.... Takker!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/01-09 14:37 
Har også lige et andet... Det er et bilspil til Amiga, hvor man i en loadeskærm, en creditsskærm eller andet, ser en bil stå på næsen ude i en skov... Jeg har på fornemmelsen af det er et Lotus Challenge spil, men jeg er ikke sikker...

Nogen der ved noget - og som har et screenshot af den bil jeg taler om... ??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KeenKeenSkrevet 12/03-09 19:41 
Jeg har en kæreste der ikke kan huske navnet på et gammelt spil hun plejede at spille...

Det er er spil med en kanin som blandt andet skal skyde pindsvin, og noget med en ande boss

og man bruger en pistol controller til at spille spillet

spillet er til ps2

håber i kan hjælpe da jeg ikke har den fjerneste anelse om hvad hun snakker om :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-09 19:55 
Det her er hvad en meget simpel søgning gav:

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KeenKeenSkrevet 12/03-09 20:16 
spillet er der bare ikke på listen
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-09 20:19 
Nej det kunne jeg næsten tænke mig da jeg selv så listen igennem. Sikker på at der ikke har været tale om PS1 istedet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 12/03-09 20:28 
Der er garanteret tale om Namcos "Rescue Shot" til PS1. Der er der i hvert fald en kanin med!

Rescue Shot
[inspirational quote here]
KeenKeenSkrevet 12/03-09 20:28, rettet 12/03-09 20:31 
du ramte plet, hun var ellers helt sikker på det var til ps2 :)

Takker for hjælpen
SumezSumezSkrevet 14/06-10 09:49, rettet 14/06-10 09:50 
Jeg husker et gammelt LCD-spil, som jeg tit spillede hos min kammerat for mange år siden (dengang "bip-bip-spil" endnu ikke var en retro- eller kitch-ting, selvom Game Boyen vistnok lige var kommet på markedet) - Vi spillede det sammen med G&W-spil som Donkey Kong II og Oil Panic, men jeg er næsten sikker på at det ikke var et Game&Watch-spil, selvom det mindede meget om dem, og underholdningsniveauet var ligeså højt.

Spillet foregik så vidt jeg husker på to skærme som, modsat G&W-standarden, var delt lodret i stedet for vandret (altså en høj skærm til venstre og en til højre), og kunne vistnok lukkes på samme måde som et splitscreen G&W-spil.
Konceptet er at man er to kokke, som laver pizzaer på samlebånd, og de har så hver sin side af skærmen, og skal fange de ting der kommer rullende hen til dem ved at bevæge sig op og ned.
Der er vist et ekstra twist til gameplayet, som netop er det, der gjorde spillet "G&W-sjovt", men husker ikke hvad det var.

Jeg husker titlen som værende noget i stil med "Pizza Panic", men det giver ingen resultater, og det er nok Oil Panic-titlen der forvirrer mig. Men jeg er næsten sikker på at "Pizza" var med i titlen. Casingen er vistnok rød.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/06-10 11:26 
Jeg har kikket i min bog "Electronic Plastic" men synes ikke der findes noget i den som falder ind under din beskrivelse er du sikker på de laver pizzaer?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/06-10 11:46 
Ikke 100, men sådan husker jeg det. Kunne også være et bageri.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 14/06-10 11:47 
Og du er sikker på det ikke var Mario Bros.? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 14/06-10 11:50 
Yep, men det mindede meget om det. :)
Han havde også Mario Bros. som vi også spillede en del.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/06-10 11:53 
Findes der måske en stor liste over alle populære LCD-spil et sted? Jeg kan nok genkende titlen når jeg ser den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
239 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig