X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad hedder spillet?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 21/04-07 19:09 
Der blev lavet et spil til ps2 mener jeg det var, og jeg ved ikke om det også er til xbox... Anyways, det er ligesom baldurs gate dark alliance, det bliver spillet fuldstændigt på samme måde, men forskellen er, at man i det spil jeg snakker om kan spille 4 player co-op online... Nogen som ved hvad jeg snakker om?

Hvad hedder spillet?
For The Love Of The Game
239 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 21/04-07 19:09 
Der blev lavet et spil til ps2 mener jeg det var, og jeg ved ikke om det også er til xbox... Anyways, det er ligesom baldurs gate dark alliance, det bliver spillet fuldstændigt på samme måde, men forskellen er, at man i det spil jeg snakker om kan spille 4 player co-op online... Nogen som ved hvad jeg snakker om?

Hvad hedder spillet?
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 21/04-07 19:12 
Gauntlet: Seven Sorrows passer ca. til beskrivelsen. I hvert fald er der 4-player co-op på Xbox Live.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 21/04-07 19:14 
Jeg glemte at sige at det ikke er et gauntlet spil :-)
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 21/04-07 19:38, rettet 21/04-07 19:39 
Det er så til Xbox, men...

(aner ikke om det har Live, men det minder MEGET om BGDA)

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tmliljatmliljaSkrevet 21/04-07 19:39 
Jeg tror, at det spil, du tænker på, er Brute Force, som dog kun er udgivet til XBOX.

Se evt. nedenstående anmeldelse

Anmeldelse Gamesector, Brute Force
tmliljatmliljaSkrevet 21/04-07 19:41 
RJK>
Det er så til Xbox, men...

(aner ikke om det har Live, men det minder MEGET om BGDA)

Enig - det kunne også sagtens være Dungeons & Dragons: Heroes!
WehnerWehnerSkrevet 21/04-07 19:55 
Hvad med det der Everquest-spil, der kom til PS2?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/04-07 20:08 
Det er også mit bedste bud... jeg tænkte ellers på Forgotten Realms: Demon Stone men det er ikke online :/

Everkvist
KalicolaKalicolaSkrevet 21/04-07 20:09 
Wehner vinder... Det var det der champions of norrath jeg tænkte på. Tak for hjælpen :-)

Champions of norrath
For The Love Of The Game
RooneyRooneySkrevet 21/04-07 20:09 
Darknon>
Der blev lavet et spil til ps2 mener jeg det var, og jeg ved ikke om det også er til xbox... Anyways, det er ligesom baldurs gate dark alliance, det bliver spillet fuldstændigt på samme måde, men forskellen er, at man i det spil jeg snakker om kan spille 4 player co-op online... Nogen som ved hvad jeg snakker om?

Hvad hedder spillet?

Champions of Norrath?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 09/08-07 22:09 
Jeg leder efter en titel på et Amiga-spil (tror jeg nok)
Det er et vikinge-football spil hvor volden ingen grænser har... man kan bruge bomber, køller og de bare næver til at sørge for modstanderne ikke laver mål - fx. hugge hovederne af modstanderne og kaste rundt med dem :)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
nerosnerosSkrevet 09/08-07 22:13 
Brutal Sports Football måske!

Link...
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 09/08-07 22:16, rettet 09/08-07 22:16 
Noget jeg lige hurtig fandt på youtube ;-)!

Brutal Sports Football
Bashful Neophyte
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 09/08-07 22:55 
Det kunne godt være det :) - kan huske det var så absurd voldligt at det var sjovt :D
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
KTCKTCSkrevet 09/08-07 23:45 
Det lyder umiddelbart også lidt som Mean Ugly Dirty Sports:

M.U.D.S.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-07 22:54 
Jeg søger titlen på et japansk PS2 spil der efterhånden må være halvgammelt. Man styrer en ung man der skal forsøge at overleve i en japansk storby der er totalt smadret efter et jordskælv(?). Man skal sikkert også hjælpe andre der er i livsfare. Udkom det, og isåfald på engelsk? Og er det godt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 12/09-07 23:08 
Disaster Report?

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/02-08 10:48 
Kan nogen huske titel:

arcade-spil, biler, labyrint, set direkte oppefra, man kan prutte skyer ud, man skal vist samle ting op og finde mål
fumfumSkrevet 22/02-08 11:06 
Det har jeg spillet tit på den lokale grillbar i 80'erne. Hvad var det, det hed?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 22/02-08 11:51 
Hyakotake>
arcade-spil, biler, labyrint, set direkte oppefra, man kan prutte skyer ud, man skal vist samle ting op og finde mål

Kan det være Rally-X?

Rally-X
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
fumfumSkrevet 22/02-08 12:03 
Nemmerlig, det var ihvertfald den jeg tænkte på.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RJKRJKSkrevet 18/04-08 13:55, rettet 18/04-08 13:58 
Jeg gik lige og tænkte på et spil i dag, som jeg har spillet engang. Jeg kan desværre ikke huske så mange detaljer - spillede det ikke ret meget, så underligt at jeg lige kom til at tænke på det - men det var i hvert fald til Amiga. Jeg vil tro det har været fra omkring 88-89. Det var en slags flyspil, hvor man så sit flyt bagfra. Jeg vil tro at det teknisk har været i retning af Out Run og Lotus - altså noget pseudo 3d spriteskalering og ikke rigtig 3d. Modsat de fleste andre flyspil gik det ikke ud på at skyde fjender ned, men var nærmere sådan en slags luftopvisning, eller hvad det nu hedder. Dvs. at man fløj alene rundt og skulle så vidt jeg husker blandt andet fange nogle balloner. Det minder altså en del om fly+ballon-banen i Shrek Super Party. Jeg tror måske også der var multiplayer i det - dog selvfølgelig højest to spillere i splitscreen ala Lotus. Jeg husker det i hvert fald som om man konkurrerede med hinanden, men det kan også godt være at man bare skiftedes til at spille.

Any takers? (KTC? ;))

Hvad hedder spillet?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarklynoonDarklynoonSkrevet 18/04-08 18:56, rettet 18/04-08 19:02 
gee bee air rally , det er dog fra 87

http://en.wikipedia.org/wiki/Gee_Bee_Air_Rally
Mortal Kombat the mother of all fighting games
RJKRJKSkrevet 18/04-08 19:41, rettet 18/04-08 19:42 
Heh, jeps, du har fuldstændig ret. Jeg burde selvfølgelig have husket crash-billederne :)

Hvad hedder spillet?

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JuggernautJuggernautSkrevet 18/04-08 23:20 
Faktisk ét af de første spil jeg stiftede bekendtskab med på Amigaen. Herlig tid :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SyrefoxSyrefoxSkrevet 19/04-08 00:35 
Hyakotake>
Kan nogen huske titel:

arcade-spil, biler, labyrint, set direkte oppefra, man kan prutte skyer ud, man skal vist samle ting op og finde mål

Burning rubber?
JuggernautJuggernautSkrevet 19/04-08 07:16, rettet 19/04-08 07:17 
Njet. Rally X er titlen.

http://www.playright.dk/infotitel.php?id=15901

Edit: ...Som Kristensen også skrev længere oppe :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/10-08 13:15, rettet 25/10-08 13:15 
Vi sidder til træf, og jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om titlen er på det mame spil jeg tænker på.
Det minder lidt om Galaga, men man flyver i en cirkel hvor man kun kan bevæge sig med eller mod uret. Jeg har tjekket alle referencer på http://en.wikipedia.org/wiki/Galaga men intet held.

Nogen forslag?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/10-08 13:26 
Gyruss?
RJKRJKSkrevet 25/10-08 14:20 
"mame spil"...?

Sigh...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/10-08 18:29 
Haha, jaja, bær over med mig :-P

Men ja, det er Gyruss. Super tak for hjælpen.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/10-08 18:42, rettet 25/10-08 18:48 
Jeg har i lang tid gået med to Amiga-titler, som jeg ikke kan finde, selvom jeg har ledt flere lister igennem online.

Det ene spil er et slags 2D sidescroller Adventure, hvor man frit kan bevæge sig både op, ned, til højre og til venstre. Jeg husker det som om, man i forskellige krypte/arkæologiske udgravninger skulle finde forskellige objekter (blandt andet en legoklods), og at omgivelserne som regel var sandfarvede - objekterne tildelte måske forskellige evner til spilleren. Der var desuden gameplay-elementer fra Dig Dug, Rock Fort osv. med i spillet. Jeg husker ikke meget andet, udover at musikken var fængende.

Det andet spil er en pac-man klon, der foregår i farverige (måske pseudo-isometriske) miljøer, hvor fjenderne som regel blot har en fast bane (så vidt jeg husker). De kan så være mere eller mindre hårde at komme forbi, alt efter hvilken hastighed de har. Ligesom i Pac-Man, husker jeg det som om, at målet var at indsamle alle "prikkerne", kombineret med nogle puzzle elementer, men at der var en decideret målstreg på hver bane.

Jeg kan desværre ikke give noget årstal, da jeg var meget ung, da disse spil i sin tid var på dagsordnen, og helt sikkert ikke har spillet dem på udgivelses tidspunktet.

Nogen der kan hjælpe?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-08 22:44 
Bump
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JuggernautJuggernautSkrevet 07/11-08 07:55 
Echelon VI>
Det ene spil er et slags 2D sidescroller Adventure, hvor man frit kan bevæge sig både op, ned, til højre og til venstre. Jeg husker det som om, man i forskellige krypte/arkæologiske udgravninger skulle finde forskellige objekter (blandt andet en legoklods), og at omgivelserne som regel var sandfarvede - objekterne tildelte måske forskellige evner til spilleren. Der var desuden gameplay-elementer fra Dig Dug, Rock Fort osv. med i spillet. Jeg husker ikke meget andet, udover at musikken var fængende.


Rick Dangerous måske?

Link...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 07/11-08 08:07 
Echelon VI>
Jeg kan desværre ikke give noget årstal, da jeg var meget ung, da disse spil i sin tid var på dagsordnen, og helt sikkert ikke har spillet dem på udgivelses tidspunktet.

Lidt et skud i tågen, men måske Globulus?
Hvad hedder spillet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/11-08 08:18 
PP Hammer?

Linkz
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/11-08 10:22 
Det ene var P.P. Hammer Ja! Tak for det :)

Så mangler jeg bare det andet - det var desværre ikke det Sumez foreslog.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 07/11-08 10:26, rettet 07/11-08 10:28 
Hmm! Måske Lady Bug?

Edit: Argh! Ud fra din beskrivelse kan det nok ikke være det aligevel.

Linkz
Bashful Neophyte
scavengerscavengerSkrevet 07/11-08 21:03 
Bortset fra "prikkerne", så er det ikke Marble Madness, vel?
Nemo me impune lacessit
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/11-08 21:45 
Det er desværre ingen af de to :s
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/12-08 11:13 
Boulderdash?

Jeg leder selv efter et gammelt C64 spil.
Det var et platform spil hvor man var en rum-helt der skulle ind i nogen huler på en fremmed planet og jeg mener man skulle redde nogen fanger. Spillet havde rigtig fed musik efter min mening og jeg mener svagt at kunne huske at spillet var opkaldt efter helten i spillet... Måske...

Det er ikke Rick Dangerous II
Alf81Alf81Skrevet 02/12-08 11:42 
Echelon VI>
Det andet spil er en pac-man klon, der foregår i farverige (måske pseudo-isometriske) miljøer, hvor fjenderne som regel blot har en fast bane (så vidt jeg husker). De kan så være mere eller mindre hårde at komme forbi, alt efter hvilken hastighed de har. Ligesom i Pac-Man, husker jeg det som om, at målet var at indsamle alle "prikkerne", kombineret med nogle puzzle elementer, men at der var en decideret målstreg på hver bane.

Pac-Mania?

Darkbeat>
Jeg leder selv efter et gammelt C64 spil.
Det var et platform spil hvor man var en rum-helt der skulle ind i nogen huler på en fremmed planet og jeg mener man skulle redde nogen fanger. Spillet havde rigtig fed musik efter min mening og jeg mener svagt at kunne huske at spillet var opkaldt efter helten i spillet... Måske...

Star Paws?
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/12-08 13:11 
Hmmm nej det er ikke Star Paws (konstateret efter at have youtubet det)... Syntes også det havde en længere titel
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/12-08 17:05 
Det er heller ikke Pac-Mania, selvom det var et godt bud.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 23/12-08 22:38 
I introen til gametrailers psp game of the year, viser det et kort glimt af et rpg lignende spil. Klippet kommer lige efter N+ klippet.

Hvad hedder spillet?

psp game of the year
For The Love Of The Game
Alf81Alf81Skrevet 23/12-08 22:50 
Det ligner et Tales spil, men findes der ikke kun to til PSP?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 24/12-08 08:45, rettet 24/12-08 08:47 
Gameplay-mæssigt ligner det Tales, men interfacen og grafikken gør ikke... Det er da i hvert fald hverken Tales of Eternia, Tales of Rebirth eller Tales of the World

EDIT: Søgning på figurernes navne afslører at det må være Star Ocean: First Departure
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/12-08 00:12, rettet 26/12-08 00:13 
For en del år siden - dengang shareware PC-titler fra Apogee såsom Commander Keen og Wolfenstein 3D var det helt store, spillede jeg et spil, hvis titel jeg ikke længere kan huske.

Det var et platformspil i 2D. Man styrede en dreng igennem et hjemsøgt hus, hvor det vrimlede med zombier og spøgelser. Det var forholdsvis (for tiden) makabert med masser af blod og deslige. Ens primære (måske eneste) våben var en slangebøsse. Figuren man styrede var ret stor, hvilket gjorde at grafikken så imponerende detaljeret ud.

Nogen der kan huske, hvad det hed? Noget i min hukommelse siger id Software, men det var ikke Dangerous Dave.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/12-08 11:45 
Måske var det Apogee's:

Monster Bash?
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 26/12-08 12:27, rettet 26/12-08 12:39 
Ah, Apogee. Navnet alene kan give en (mere eller mindre) tidligere pc-spiller varme i trusletten.

Er Dangerous Dave og Monster Bash noget værd i dag, der er ikke særlig mange anmeldelser af dem?
239 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig