X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Live


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/03-03 09:19 
Ja, på konsolforum.dk var der jo en masse om hvon man kommer på (som jeg aldrig fik læst). Jeg sidder nu med dyret, men tør sgu ikke hive det frem før jeg ved hvilke kabler jeg mangler, hvordan jeg forfalsker min udenlandske bopæl og så videre. Er der nogen der f.eks. har et godt skriv der dækker det hele (Xbox Live 101)?
NaieraNaieraSkrevet 05/03-03 09:35 
Det er ikke sværere end at du bruger et engelsk postnummer istedet for dit danske.

Hvis du deler en normal indernet forbindelse med en Switch, så skal du have et ikke krydset RJ-45 kabel, altså et helt normalt netkabel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 05/03-03 09:55 
KfC er baaange :p
» a winner is you «
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/03-03 11:21 
Nu antager jeg, at det på dette forum er ok at linke til andre spilrelaterede sites hvis det er relevant.

Så indtil, der kommer en XBL tråd her på P:R med alle svarene, kan man jo passende kigge på:

Xbox Live FAQ
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
MIKA-LMIKA-LSkrevet 05/03-03 11:24 
SeventhSun >
Nu antager jeg, at det på dette forum er ok at linke til andre spilrelaterede sites hvis det er relevant.

Jamen selvfølgelig er det da det, sålænge det herved promoverede site ikke åbentlyst er imod vores retningslinier.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
NaieraNaieraSkrevet 05/03-03 11:48 
SeventhSun >
Så indtil, der kommer en XBL tråd her på P:R med alle svarene, kan man jo passende kigge på:

Den burde jeg næsten have husket at linke til ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 05/03-03 12:24 
Generelt er det vel fuldt lovligt at linke til alt spilrelateret, som kan have interesse for nogen?
» a winner is you «
MIKA-LMIKA-LSkrevet 05/03-03 12:31 
Naturligvis.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/03-03 13:01, rettet 05/03-03 13:02 
Naiera >
Den burde jeg næsten have husket at linke til ;)

Ja, de sagde også (bag din ryg, selvfølgelig :) ) at det var dig der havde check på det :)

Jeg vil så gå ud og finde mig et meget langt... RJ-45 kabel.

Tak for hjælpen
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/03-03 15:28 
Generelt kan jeg kun sige, at der er ingen grund til at lade sig afskrække af det med UK postnummeret eller IP adresser etc.


Jeg har ADSL hos Tiscali, og dermed en dynamisk IP adresse.
Jeg har også en hub, fra et tidligere lille lokal PC netværk, og Xboxen var i forvejen sluttet til den, så jeg kunne spille XBC.

Jeg havde INGEN problemer med at sætte Live op - den klarede det 100% selv.
Største udfordring var at indtaste alle mine oplysninger med controlleren ;-)

Så bare kom i gang med det XBL dér - det holder 110%

- og tænk nu over et godt navn i forvejen, det er så dumt at hedde Gandalf536 lissom ens hotmail ...
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 05/03-03 15:32 
Jeg har præcis den samme erfaring som SeventhSun, bortset fra at jeg bruger switch ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 05/03-03 16:00, rettet 05/03-03 16:01 
Det var faktisk skræmmende let at sætte Live op.

(Rettet -me no speak good)
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/03-03 17:14, rettet 05/03-03 17:14 
Rites >
Det var faktisk skræmmende let at sætte Live op.


Hvis du kan finde ud af det, Rita... :P
SolaegSolaegSkrevet 05/03-03 20:01 
Hvor er det liiige, at man finder ip-adresse, dns m.m.?
SolaegSolaegSkrevet 05/03-03 20:18 
Inde i netværk(kontrolpanel), er jeg inde under mit netkort og mit motorola modem, men der står at jeg skal ringe til udbyderen, hvis der ikke automatisk bliver uddelt en ip-adresse(og dns). Der står ingenting i feltet under, skal jeg så ringe til tdc?
PoulPoulSkrevet 05/03-03 23:17 
Prøv at åbne en dos/kommando promt og så skriv ipconfig. Så skulle den gerne spytte din IP adresse, subnetmaske osv. ud.
SolaegSolaegSkrevet 06/03-03 15:35 
Du er en skat Poul!
PoulPoulSkrevet 06/03-03 16:23 
Øøøhhhh....tak, tror jeg nok..:). Har du fået det til at virke nu??
SolaegSolaegSkrevet 06/03-03 16:50 
Nææ, men har heller ikke så meget tid, da jeg er ved at pakke til ferie.

I dos-promten står der:

0 Ethernet netværkskort:
Oplysninger om ip-adresse, undernetmaske og standardgateway.

1 Ethernet netværkskort:
Oplysninger om ip-adresse, undernetmaske og standardgateway.

Jeg har prøvet at skifte lidt mellem de oplysninger og mellem at forbinde boxen med netkort direkte til modem, og til netkort i pc'en. Mit modem går til en usb-port.

Er det også nødvendigt med dsn oplysninger? Der står (På Xboxen i XBL):

Cables connected
Ip not confirmed
DNS not resolved
Xbox Live not found
quadquadSkrevet 06/03-03 16:54 
Når du bruger 2 netkort skal du bruge noget ICS halløjsa, kig på xboxlive.com
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/03-03 17:04 
Griberg >
Jeg har prøvet at skifte lidt mellem de oplysninger og mellem at forbinde boxen med netkort direkte til modem, og til netkort i pc'en. Mit modem går til en usb-port.

Hvordan er din "normal" opsætning?
Er du sikker på at du gør det rigtigt?

Hvis du også skal bruge forbindelsen til en pc, er det nemmeste i mine øjne, at bruge en hub eller switch, og så tilslutte 'boxen nøjagtig som en PC.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SolaegSolaegSkrevet 06/03-03 18:00 
Man kan finde en masse oplysninger, hvis man skriver winipcfg(start - kør).

Jeg vil prøve at indtaste nogle af de oplysninger i Xboxen. Man kan vælge ens netkort eller ens modem(hos mig), at se oplysniger om. Hvis jeg kører et krydset rj-45 kabel til boxen fra modemet, skal jeg bruge de oplysniger der står om modemet. Og omvendt, hvis jeg bruger netkortet. Er dette rigtigt?
PoulPoulSkrevet 06/03-03 18:01, rettet 06/03-03 18:04 
Jeg havde også en del bøvl med at få mit XBL til at virke. Jeg lod XBL finde oplysningerne automatisk først og så tilrettede jeg dem bagefter med dem som jeg fik ud fra PC'en via IPCONFIG kommandoen.
RaGeRaGeSkrevet 06/03-03 19:04 
Griberg >
Man kan finde en masse oplysninger, hvis man skriver winipcfg(start - kør).

Jeg vil prøve at indtaste nogle af de oplysninger i Xboxen. Man kan vælge ens netkort eller ens modem(hos mig), at se oplysniger om. Hvis jeg kører et krydset rj-45 kabel til boxen fra modemet, skal jeg bruge de oplysniger der står om modemet. Og omvendt, hvis jeg bruger netkortet. Er dette rigtigt?

Du skal bare udfylde IP adressen som:

IP adresse
Subnetmaske
Standardgateway

Og dine DNS oplysninger under DNS selvfølgelig ;-)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
quadquadSkrevet 06/03-03 19:54 
Ingen der læser hvad jeg siger?! :D

Kig på Xboxlive.com og find noget med ICS (?) Det skal du bruge hvis du bruger 2 netkort, det deler din internet.
SolaegSolaegSkrevet 07/03-03 06:52 
Jo, jeg fandt det bare ikke i går, men nu har jeg fundet noget om det. Men nu har jeg ikke selv tid(ta'r på ferie).

I må ha' det her på PlayRight!
SolaegSolaegSkrevet 07/03-03 07:07 
Jeg har nu installeret det, og er ret sikker på at det vil fungere, men har som sagt ikke tid...

Tak Wagner!

Bye
SolaegSolaegSkrevet 07/03-03 07:56 
Har lige lidt tid...

Jeg får oplysniger om ip-adresser, gateway m.m. fra winipcfg. Skal jeg bruge oplysnigerne om netkortet eller modemet, hvis min Xbox er connected til et netkort i pc'en, og mit modem kører usb i pc'en? Jeg har installeret deling af internet-forbindelse(icp).
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/03-03 18:55 
Heeeeeeeeeeeeeeeeeey, jeg er Live!... piece of cake, dér!
SaturinoXSaturinoXSkrevet 07/03-03 19:49 
Congratulations ! ;D.. det er vidst lidt Svært at komme på LiVe....eller har man bare prob. med at læse rigtig =)...
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
RitesRitesSkrevet 07/03-03 23:14 
KC: Dit Gamertag?
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/03-03 00:02 
Hvad tror du, Bønne?

...nej, seriøst var jeg lidt overrasket over at "King Chaos" ikke var taget... men det er det så nu :)
RitesRitesSkrevet 08/03-03 00:03, rettet 08/03-03 00:04 
Ikke spille smart, ellers bliver jeg også nødt til at give dig røv i MotoGP.

::Forresten checkede jeg din profil før jeg spurgte, men nej da. Du havde ikke skrevet det ind under Gamertag!
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/03-03 08:40 
Nej, da... hvor svært er det lige at gi' mig røv i Moto GP? Når jeg løfter hovedet fra asfalten, kan jeg svagt skimte de andres røve dreje om hjørnet...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/04-03 19:45 
Nu da jeg (alt for sent) anskaffer mig en Xbox og XBL, er jeg slet ikke inde i alt det der endnu.

Kan man ikke finde en komplet Faq på dansk til XBL?
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 08/04-03 19:59 
Joo...

Måske ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SolaegSolaegSkrevet 08/04-03 20:10 
Komplet? Narj, synes jeg nu ikke ligefrem.
APHAPHSkrevet 08/04-03 20:22 
der er også en her

dinge ling
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
NaieraNaieraSkrevet 08/04-03 20:42 
Griberg >
Komplet? Narj, synes jeg nu ikke ligefrem.

Ja, jeg tænkte nu stadigvæk bare på det med at folk skulle have hjælp til US Kit tingen...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/04-03 20:47 
Jeg tror det var hjælp nok!

Jeg bestiller et kit hjem fra UK og skriver et engelsk postnummer?
Home is where the hardware is..
APHAPHSkrevet 08/04-03 20:51 
ja
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SolaegSolaegSkrevet 08/04-03 20:57 
Det var ikke fordi, at den var dårlig, men man kan ikke finde så meget i den.

Ved ikke om der er en "komplet" guide til XBL på dansk, men man kan finde det meste på engelsk på...

Xbox.com
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig