X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er min Xbox 360 gået i stykker?


Svar
SevenSevenSkrevet 16/04-07 11:51 
Jeg er den glæde ejer af en Xbox360, og jeg har i over et år aldrig haft problemer med den, men nu ser det ud som om, at den synger på sidste vers.

Jeg frygter, at min Xbox360 er ved at gå i stykker, men jeg kan ikke finde ud af, hvad der er galt med den.

Når jeg spiller spil "fryser" skærmen lige pludselig, og jeg er nød til at genstarte den.
Der kommer ingen red lights frem, og der kan gå timer uden den går kold.

Nogle spil skal man dog bare spille i 2min, før den går kold, som f.eks Boom Boom Rocket, hvorimod demoen af Virtua Tennis bare ikke vil gå ned, selvom jeg lader den stå tændt i lang tid.


Hvad kan der være galt med min Xbox?

På forhånd mange tak for hjælpen.
KTCKTCSkrevet 16/04-07 12:37, rettet 16/04-07 12:38 
Min havde lignende problemer, men her begrænsede det sig nærmest kun til First Person Shootere... Det er selvfølgelig tilfældigt at det var lige denne gerne, men omvendt bruges maskinens ressourcer intenst netop her. Den blev sendt ind, og jeg fik en fungerende maskine tilbage.

Men... Det var lige en sidehistorie. Du kan eventuelt prøve at lave en lille cleanup på harddisken (du mister ikke savegames og lignende). Du skal ind under "Storage Devices" og trykke på 'Y' mens du står på harddisken. Så trykker du X, X, venstre skulderknap, højre skulderknap, X, X. Så skulle den gerne spørge om du er sikker på at du vil lave "maintenance". Det siger du ja til.

Hvis den så stadig laver bøvl, så vil jeg råde dig til at sende den ind til Microsoft...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/04-07 16:20 
Sådan har begge mine 360'ere opført sig 1-2 uger før de endelig kreperede. Så mit gæt vil nok være, at den er ved at synge på sidste vers - desværre.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SevenSevenSkrevet 16/04-07 17:28 
Jeg tror også at den er færdig, men måske det hjælper at lave en "maintenance" på den?
Hvis nu det viser sig at være slut, skal jeg så sende den til Microsoft eller skal jeg smutte ned i Elgiganten med den, da jeg har købt den der?
KillgoreKillgoreSkrevet 16/04-07 22:10, rettet 16/04-07 22:10 
Min døde i sidste uge, den nåede at fryse to gange inden for 3 minutter. Og siden da ville den ikke starte. Den viste mig tre røde lamper, "ring of death" - hardware bøvl.

Så ringede jeg til MS og de tog mine oplysninger og jeg fik en mail med en UPS pakkelabel, og den er lige blevet hentet i dag.

Så nu venter jeg bare :-)

Held og lykke.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/04-07 12:30 
Seven>
Jeg tror også at den er færdig, men måske det hjælper at lave en "maintenance" på den?
Hvis nu det viser sig at være slut, skal jeg så sende den til Microsoft eller skal jeg smutte ned i Elgiganten med den, da jeg har købt den der?

Der var en herinde fra, der fik den ombyttet med det samme i ElGiganten (Kan ikke lige finde tråden). Så prøv der først. Hvis de ikke vil bytte med det samme, så ville jeg nok vælge MS.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SevenSevenSkrevet 19/04-07 19:14 
Jeg smutter ned med den i Elgiganten i morgen, da den bliver ved med at gå ned.
BeanoBeanoSkrevet 19/04-07 19:39, rettet 19/04-07 19:39 
Min 360'er er begyndt at komme med underlige klik-lyde engang imellem. Lyder lidt som om det er HDD'en der har et problem.

Noget som I har oplevet og er det noget man kan checke selv evt. via noget indbygget diagnosticering-halløj?
SevenSevenSkrevet 20/04-07 12:50 
Så har jeg været i Elgiganten, og de sagde at jeg skulle ringe til Xbox hotlinen.
Spørgsmålet er bare, om jeg ikke skal blive ved med at spille på den indtil "ring of death" kommer frem så jeg kan få en ny?

Eller skal jeg sende den ind til Microsoft, så de kan kigge på den?

Hvis jeg får en ny Xbox, hvad sker der så med mine Xbox Live Arcade spil o.s.v?
KTCKTCSkrevet 20/04-07 13:58 
Vent på at den kommer med en reel fejl. Og ja, du mister nok muligheden for at spille dine Xbox Live Arcade spil i offline tilstand, de de sandsynligvis sender dig en anden maskine.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KillgoreKillgoreSkrevet 20/04-07 14:31 
Jeg skulle kun sende maskinen tilbage, dvs ingen Harddisk.
KTCKTCSkrevet 20/04-07 15:03 
Det gør ingen forskel i den sammenhæng jeg nævnte...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-07 15:07, rettet 20/04-07 15:07 
Jeg var under indtryk af, at MS sagde til dig, KTC, at de ville overføre MS point til en ny Silver account, således at man alligevel kunne få sine Live spil til at virke offline på den nye maskine. Men det har jeg måske misforstået?

Det er godt nok ringe, hvis man mister sine spil, fordi deres fejlfyldte hardware ikke virker. Overvejer snart selv at prøve at ringe til supporten og presse dem for de point/spil, jeg mistede som følge af en reperation.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 20/04-07 15:19 
Ja, det blev bare aldrig til noget :(

Konsekvensen er blevet, at jeg ikke har købt noget via deres Xbox Live service siden.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-07 15:21 
Jamen, nu skal jeg lige være med: Sagde de ikke til dig, at de ville overføre pointene til en ny silver account? Hvorefter de så IKKE har gjort det.

Det ville gøre mig harm...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 20/04-07 15:50 
De skulle vende tilbage med et svar og sådan noget, men det skete bare aldrig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-07 16:11 
Så er det vel snart på tide at brokke sig...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 24/04-07 07:42 
Jeg forstår ikke helt jeres brok? XBL Arcade titler bliver jo gemt på harddisken!?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
HeroldHeroldSkrevet 24/04-07 08:49 
Og bundet til maskinen. Får du en ny, kan du ikke spille dem offline.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SevenSevenSkrevet 25/04-07 10:42 
Så ringede jeg til Microsoft i går, og mens jeg snakkede med dem kom tre "ring of death" frem, og den kunne ikke længere starte op.

Derfor tog jeg i Elgiganten med den, i det håb om, at få en ny på stedet. Min bror havde nemlig været ude for det helt samme som mig, og han fik en ny Xbox.
Desværre fik jeg ikke en ny, og nu er den sendt til reparation.

Hvor lang tid skal jeg så normalt vente, før jeg får en ny?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/04-07 11:21 
Hos Merlin går der en lille uge.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig