X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lair


Svar
RooneyRooneySkrevet 13/04-07 20:36 
Nu er der endelig sluppet nogle længere film ud fra Lair, og jeg som elsker Factor 5 sidder og klapper i hænderne.

Det har bare af at blive godt, det spil. Ligner lidt noget Rogue Leader med drager, og det kan vel ikke gå helt galt.

Lair film
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
84 emne(r).
1 2 > »

Svar
RooneyRooneySkrevet 13/04-07 20:36 
Nu er der endelig sluppet nogle længere film ud fra Lair, og jeg som elsker Factor 5 sidder og klapper i hænderne.

Det har bare af at blive godt, det spil. Ligner lidt noget Rogue Leader med drager, og det kan vel ikke gå helt galt.

Lair film
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 13/04-07 21:19 
Meh. Det build de havde på D3 suttede grim røv. Og 50% af appellen ved Rogue Leader var at det er Star Wars, og at du kunne gennemleve nogle af scenarierne derfra. Jeg har BESTEMT ikke lyst til at genopleve Eragon! *smiley, der puker lårtykke stråler*
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 13/04-07 22:08 
Herold>
Jeg har BESTEMT ikke lyst til at genopleve Eragon! *smiley, der puker lårtykke stråler*

Heller ikke her - har ofte koldsved over den film!

Syntes ikke Lair ser helt ringe ud, vil dog ikke overraske mig hvis den udsættes til 2008 ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/04-07 23:01 
Herold>
Jeg har BESTEMT ikke lyst til at genopleve Eragon! *smiley, der puker lårtykke stråler*

Men det er vel ikke nødvendigvis Eragon fordi det er et spil med drager. Der er da lavet mange andre elendige drage film :)

Jeg synes faktisk at det ser ok ud... men jeg har ikke prøvet det.
HeroldHeroldSkrevet 13/04-07 23:20, rettet 14/04-07 11:16 
Jeg var også ved at sige Breath of Fire ;D

Edit: Reign of Fire, ja, doh.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/04-07 07:49 
Mja... jeg kan faktisk ikke komme i tanke om en eneste drage-film som har været noget værd, så der frit valg på alle hylder.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/04-07 09:36 
Ah, det var DET, der var i vejen med de gameplay-film! Jeg kunne ikke sætte fingeren på det, da jeg sad og kiggede, men det gik op for mig nu, at det er fordi dragen ikke opfører sig som en "drage" i luften - den ligner mere en organisk Star Wars-flyver, hvor de bare har skiftet laser-skuddene ud med nogle totalt lamt udseende ildkugler.

(Ikke at jeg ikke gerne vil prøve at spille det, men filmene har ikke ligefrem overbevist mig om, at spillet har kvaliteter)

God dragefilm: Dragonslayer - ja, den med Peter MacNicol :-)
BeanoBeanoSkrevet 14/04-07 10:56, rettet 14/04-07 10:59 
Reign Of Fire havde da dens kvaliteter - var ikke noget mesterværk, men værd at se IMO.

Ellers er "Adventures of Priscilla: Queen of the Desert" også sjov, men nok mere drag end drage ;)
HeroldHeroldSkrevet 14/04-07 11:16 
Priscilla kunne vel godt minde lidt om Lair :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 14/04-07 12:02 
Great Balls Of Fire ?... øøøvvv...
RooneyRooneySkrevet 14/04-07 12:13 
De allerførste, korte, film jeg så fra Lair, så spændende ud, men de nye, og længere her, tænder mig endnu mere på spillet. Hvis Factor 5 laver en ordentligt styring - ikke mindst on foot, som Julian E jokede med, IKKE bliver ligesom i Rebel Strike - så kunne det let blive noget specielt og godt.

Glæder mig.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 14/04-07 12:52 
Jeg har godt nok ikke selv set den, men var Dragonheart ( http://www.imdb.com/title/tt0116136/ ) ikke rimelig?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 14/04-07 13:04 
Jo. Rimelig ringe.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 14/04-07 13:06 
dRxL>
Jeg har godt nok ikke selv set den, men var Dragonheart ( http://www.imdb.com/title/tt0116136/ ) ikke rimelig?

Den var / er rigtig god. Har iøvrigt et lækkert score.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/04-07 13:08 
Måske skal tråden omdøbes til "Generel dragesnak"? :-)

Som jeg husker 'Dragonheart' var et af de største problemer, at de havde fået Sean Connery til at være dragestemme. Han passede overhovedet ikke ind i den sammenhæng, og jeg var fuld af foragt overfor den slags kommercielt udnyttelse.

Jeg har ikke specielt lyst til at se den igen, og jeg har heller ikke forventinger om, at jeg ville kunne lide den mere, hvis jeg endelig fik taget mig sammen. Den har haft sin chance til at gøre indtryk... og den fejlede. Der er åh så rigeligt andre sysler jeg kan tage mig til.
KTCKTCSkrevet 14/04-07 13:22 
Jeg kan godt lide Dragonheart. Med hensyn til Lair, så håber jeg på det bedste, men umiddelbart er det heller ikke noget som får mig op at ringe på nuværende tidspunkt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 14/04-07 13:27 
Er factor5 ikke rimeligt overvurderede?

Jeg har da aldrig rigtig hørt om noget virkeligt nævneværdigt fra deres hånd.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 14/04-07 13:30, rettet 14/04-07 18:11 
Skal de ikke være højt vurderede for at være overvurderede? Er de det nu om stunder?

Personligt har jeg aldrig brudt mig specielt om nogen af deres 3D spil. Deres 2D spil er selvfølgelig en helt anden sag.

EDIT: Har lige tilføjet ordet "aldrig", som jeg havde glemt :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
John DoeJohn DoeSkrevet 14/04-07 13:41 
Jeg var vild med den her da jeg var lille.

Bedste drage film
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
dRxLdRxLSkrevet 14/04-07 13:41 
Nu slog jeg dem lige op og blev mindet om at de har lavet Turrican spillene, men selv de faldt da meget i kvalitet efter Turrican II på amigaen. Mega Turrican var f.eks. en joke, på spillerens bekostning.

Min konklusion er:
Forvent intet der er værd at bruge tid på fra factor 5.

factor 5 hos wikipedia
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RooneyRooneySkrevet 14/04-07 17:57 
Check IGN Weekly, som indeholder lidt mere fra Lair. Særligt de ca. sidste par klip man ser, viser virkeligt noget seriøs skala i det spil. Da Julian E fortæller, at det spil ikke kan lade sig gøre på noget andet system, og man ser den monstrøse skala det åbenbart kommer til at foregå på, så tror jeg på ham.

Jeg har det lidt på samme måde som med Motorstorm; Der foregår bare så meget i billedet og på skærmen hele tiden, at det bare er mums.

IGN Weekly
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 14/04-07 18:28 
Rooney>
Julian E fortæller, at det spil ikke kan lade sig gøre på noget andet system

Kobæ, andet er der vist ikke at sige til det ;)
dRxLdRxLSkrevet 14/04-07 19:16, rettet 14/04-07 19:17 
Jeg er nu ikke helt sikker på om det er ren tyre-afføring. Jeg fik lige set filmene og mener ikke at jeg har set noget lignende på krydskasse-cirkel.
Gears of War som vel "officielt" er det flotteste spil på førnævnte udmærker sig vel netop ved at miljøerne er afgrænsede meget effektivt mht. bevægelsesfrihed.
Jeg synes i hvert fald at det er ret snedigt at CELL SPU'erne kan bruges til at lave lækre level of detail beregninger.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RooneyRooneySkrevet 14/04-07 19:44 
Præcist hvorfor jeg netop drog Motorstorm ind i mit svar; Mængden af aktivitet på skærmen i dette spil og Lair, vidner ikke umiddelbart om nogen afgrænsning (og begrænsning) i levels. Det gør det tværtimod i f.eks GoW, hvor det - pga. DVD skivens begrænsninger - også må tages for sandsynligt, at for at kunne lave GoW's oppulente grafik, at så må der begrænses / skæres væk, andre steder.

Bliver spændende at se, om det holder stik.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 14/04-07 19:50 
Jeg synes ikke du bør inddrage DVD i det her. Det har så vidt jeg kan se _intet_ på sig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RooneyRooneySkrevet 14/04-07 19:55 
Det er jeg uenig i; Jeg mener pladsmangel kommer til at spille ind, før eller senere, mht. DVD og next-gen. Jo flottere spillene skal være på DVD formatet, jo mere begrænset bliver de andre steder.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 14/04-07 20:05 
Du snakker som du har forstand til og jeg vil ikke bruge min tid på den samtale.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 14/04-07 20:13 
dRxL>
Jeg er nu ikke helt sikker på om det er ren tyre-afføring. Jeg fik lige set filmene og mener ikke at jeg har set noget lignende på krydskasse-cirkel.

Husker jeg helt galt, eller sagde du ikke nogen lignende om Assassin's Creed-demoen på E3 sidste år? Den PS3-demo, der viste sig rent faktisk at køre på en 360, der stod diskret gemt af vejen :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 14/04-07 20:13, rettet 14/04-07 20:15 
Det er stadig spiludvikler-bullshit, hvilket var min pointe.

For naturligvis kan det lade sig gøre på X360. Det handler om, hvor meget man vil gå på kompromis med grafikken. Hvilket Julian E skulle have givet udtryk for i stedet. Vi har jo set streamet grafik i mange år, så selvfølgelig kan man lave enorme spilverdener på X360.

I øvrigt er spilverdenen i Lair vel ikke meget større end så mange andre sandkassespil, men nu gætter jeg ud fra filmen :)

EDIT: Til Doktoren og Rooney.
BeanoBeanoSkrevet 14/04-07 20:21 
Wehner>
Den PS3-demo, der viste sig rent faktisk at køre på en 360, der stod diskret gemt af vejen :)

Det var vist kun et rygte - men siden spillet også kommer til 360'eren så tvivler jeg også på at DVD mediet er en begrænsning i det spil ;)

Ser heller ikke noget i Lair der umiddelbart ikke kunne klares på 360 - men lovende syntes jeg nu det ser ud :)
dRxLdRxLSkrevet 14/04-07 20:28 
Wehner>
Husker jeg helt galt, eller sagde du ikke nogen lignende om Assassin's Creed-demoen på E3 sidste år?

Jow, nogenlunde præcis det samme.
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=21418&subid=256908#256297

Jeg synes formen "Jeg synes ikke at jeg har set noget lignende..." er en rimelig måde udtrykke sig på. Den inviterer også til at andre kan nævne modeksempler.

Jeg mener i øvrigt stadig at jeg ikke har set noget lignende den assassins creed trailer på nogen konsol. Den ser fandeme fed ud :-p

Jaes: Jeg skrev netop om detaljegraden i grafikken. I de andre næste generations spil jeg har set hvor man flyver over en by (GRAW, Blazing Angels, RB6:Vegas) har bymiljøerne til en hvis grad set ud til være lavet af firkantede paphuse med flade sider. Det her så anderledes ud.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 14/04-07 20:32 
Har AC egentligt fået en release-dato?
RooneyRooneySkrevet 14/04-07 20:32 
jaes>
For naturligvis kan det lade sig gøre på X360. Det handler om, hvor meget man vil gå på kompromis med grafikken.

Ifølge den logik, så kan GoW også lade sig gøre på Nintendo DS.

Sagt på en anden måde: Nintendo DS kunne få sin egen udgave af GoW, og Xbox 360 kunne få sin egen udgave af Lair. Men det bliver ikke samme udgave som PS3 versionen; Det tror jeg roligt vi kan regne med.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 14/04-07 20:38, rettet 14/04-07 20:39 
dRxL --

Ja, min hukommelse er skarp som en ninjas :)

Når jeg skrev det, er det fordi, jeg finder det usandsynligt at PS3 allerede løber fra Xbox 360. Så gode tror jeg simpelthen ikke på, de er til at kode den endnu.

I øvrigt virker ham, der fortæller om Lair (der ser fint ud, men ikke lige er min genre), ret uprofessionel og fanboy-agtig sammenlignet med dem, der præsenterer Too Human (vi snakker om IGN's Weekly 43 ikke?). Forskellen er, at Too Human-folkene fortæller om, at de synes deres spil er fedt, uden at det er fedt på bekostning af noget andet. Ham fra Factor 5 finder ikke nok i, at Lair er fedt. Det skal være fedt fordi man kun kan lave det på det system, han lige sidder med nu, så han indirekte kan trashe Xbox 360. Altså på samme måde som f.eks. Rooney debatterer herinde.

Og jeg glæder mig også til Assassin's Creed :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 14/04-07 20:43 
"Ham der" fra Factor 5 hedder Julian Eggebrecht, og han ved mere om hardware, teknik og spiludvikling end du gør.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 14/04-07 20:45 
Assassins Creed som kun kan lade sig gøre på... Nåerh nej ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 14/04-07 20:46 
Rooney>
"Ham der" fra Factor 5 hedder Julian Eggebrecht, og han ved mere om hardware, teknik og spiludvikling end du gør.

Og han får flere penge af Sony end du gør. Det betyder ikke at nogen af jer har ret :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 14/04-07 20:48 
Dét osse en tysker!! :-)
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 14/04-07 20:51 
Rooney>
"Ham der" fra Factor 5 hedder Julian Eggebrecht, og han ved mere om hardware, teknik og spiludvikling end du gør.

Ganske ligesom dRxL ved mere om det end du gør. Men Sony betaler for hans husleje lige pt. Og det havde jeg også kunnet regne ud uden de fem års kvalificerende akademisk uddannelse, jeg har.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 14/04-07 20:51 
Som jeg skrev ovenfor har jeg heller ikke ret meget til overs for factor 5. Stort set intet faktisk. Men jeg er for tiden ret fascineret af de muligheder der ligger i CELL'en. Hver SPU har 256KB hukommelse med samme hastighed som en cache.
Det han sagde om at bruge SPU'erne til at lave mesh LOD vakte min interesse fordi jeg forestiller mig at et vertex mesh eller dele af et mesh er perfekte til at blive behandlet i denne lille men hurtige hukommelse.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 14/04-07 20:53 
Jeg tror generelt at alt skal tages med et gran salt, når det kommer fra promovideoer.

Jeg har en ven, der har arbejdet på en del spilproduktioner i udlandet, og hans version af det, er at de pt. kan få 25% mere ud af Xbox 360 end PlayStation 3, fordi den er sindssygt kompliceret at kode ned de 7-8 kerner. De har heller ikke fået alt ud af Xbox 360, da den heller ikke er helt nem pga. arkitekturen.

Men det er da betryggende at vide at der ligger så meget potentiale gemt i maskinerne (og at folk mener at deres spil ikke kan lade sig gøre på andre maskiner) :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 14/04-07 20:56 
Herold>
hans version af det, er at de pt. kan få 25% mere ud af Xbox 360 end PlayStation 3, fordi den er sindssygt kompliceret at kode ned de 7-8 kerner. De har heller ikke fået alt ud af Xbox 360

Det var netop min pointe før. Det kan simpelthen ikke passe, at de så hurtigt kan få noget ud af PS3'en, der ikke kan laves på 360'en. På sigt kommer det givetvis til at ske - ganske ligesom f.eks. Ubi Soft til sidst måtte opgive at lave deres Tom Clancy-spil designet til Xbox ordentligt på PS2. Det er bare for tidligt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 14/04-07 20:57, rettet 14/04-07 20:57 
drxl >

Du har intet tilovers for Factor 5, men alligevel er du benovet over deres hardware kendskab og tekniske kunnen. Et eller andet sted, synes du nok ikke at de er helt så slemme igen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 14/04-07 21:03, rettet 14/04-07 21:03 
Rooney:
Det jeg skrev var at én kort sætning ud af alt det han lukkede ud fangede min interesse fordi det resonnerede med det spørgsmål jeg stiller mig selv for tiden: hvad kan SPE'erne i CELL'en bruges til?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KalicolaKalicolaSkrevet 14/04-07 21:26 
Spillet ser ensformigt ud, og det der melee combat ser underligt ud... til gengæld ser det fedt ud når dragen løber på jorden og spyr ild :-)
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 14/04-07 21:28, rettet 14/04-07 21:34 
Syntes det er lidt tidligt at vurdere om det er ensformigt eller ej - trods alt kun vist meget lidt fra spillet og vi ved ikke hvordan resten af banerne er :)

Det jeg er mest nervøs for er frameraten som pt. ser noget ujævn ud. Selvfølgeligt kun i alpha stadie, men håber ikke deres 1080p ambitioner har højere prioritet end en god framerate.
jaesjaesSkrevet 14/04-07 21:36, rettet 14/04-07 21:37 
Rooney>
Ifølge den logik, så kan GoW også lade sig gøre på Nintendo DS.

Sagt på en anden måde: Nintendo DS kunne få sin egen udgave af GoW, og Xbox 360 kunne få sin egen udgave af Lair. Men det bliver ikke samme udgave som PS3 versionen; Det tror jeg roligt vi kan regne med.

Når du godt ved, at det ikke var det jeg mente, er der ingen grund til at skrive det. Det vil hjælpe til at gøre diskussionerne lidt rarere og mere saglige, vil jeg mene.
RJKRJKSkrevet 14/04-07 21:37 
dRxL>
Som jeg skrev ovenfor har jeg heller ikke ret meget til overs for factor 5. Stort set intet faktisk.

Spilhistorisk set er det vist lidt af en falliterklæring. De var da noget af det sejeste og dygtigste udviklerhold der eksisterede, i hvert fald i Europa. Både teknisk, kunstnerisk og gameplaymæssigt, hvor mange af de andre gode udviklere fra den periode var svage i mindst én af kategorierne.

Om Nintendo har kørt dem i sænk ved jeg ikke - spiller ikke mange Star Wars-spil - men i hvert fald historisk fortjener de stor respekt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 14/04-07 22:02 
Ja Turrican II til amiga var og er meget imponerende, men efter det har de ikke rigtig begået noget der siger mig noget.
Jeg har ikke spillet Turrican spillene på Nintendo, men Mega Turrican til megadrive var temmelig middelmådigt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 14/04-07 22:20 
dRxL>
Jaes: Jeg skrev netop om detaljegraden i grafikken. I de andre næste generations spil jeg har set hvor man flyver over en by (GRAW, Blazing Angels, RB6:Vegas) har bymiljøerne til en hvis grad set ud til være lavet af firkantede paphuse med flade sider. Det her så anderledes ud.

Det er jeg med på, men den begyndende diskussion gik hovedsagelig på, om spillet kan lade sig gøre på andre platforme. Og det kan det naturligvis godt. Det ved alle i denne tråd nok, og også Julian E.

Men som vi mere eller mindre alle har nævnt, vil det sandsynligvis se dårligere ud på X360. Det er bare trættende, når udviklerne misleder forbrugerne, hvilket var incitament til min ko-kommentar.
84 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig