X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så kom min Wii togsimulator :)


Svar
ConkerConkerSkrevet 12/04-07 13:29, rettet 12/04-07 13:33 
Min Wii kommer først imorgen - eller mandag, men min tog simulator med tilhørende controller kom allerede fra Japan idag.

Glæder mig meget til at komme igang - da jeg altid har været bidt af Densha De Go serien.

Der kan ses et klip af spillet med controlleren i brug her:

http://www.youtube.com/watch?v=y5KHXWx9PSU

Så kom min Wii togsimulator :)

Densha De Go EX Wii med controller
WonderboyWonderboySkrevet 12/04-07 13:32 
Hvad har du måtte slippe for det?.
I love monster land
ConkerConkerSkrevet 12/04-07 13:38 
650 kroner ialt for spil m. controller inkl. 3 dages levering fra Hong Kong - grundet et 20 % udsalg i påsken.
BeanoBeanoSkrevet 12/04-07 13:41 
Har aldrig fattet princippet i togsimulatorer... racingspil for folk der ikke gider styre? ;)
ConkerConkerSkrevet 12/04-07 13:50 
Ok... det er også svært at forklare princippet - men du kan sammenligne det lidt med en blanding af puzzle og strategi.

* Du skal nå bestemte stationer inden for en helt præcist klokkeslet. På din skærm ser du et real time ur, samt det klokkeslet hvor du skal "lande"
* Når du ser jernbane arbejdere ved siden af skinnerne - eller når en tunnel mens du kører skal du "tude" i toghornet for at få bonus points.
* Ved perronen skal du - samtidig med at du overholder tiden - få dit tog til at holde med en præcision på f.eks. 50 cm. Ret svært - men meget sjovt.

Jeg kan som sagt ikke forklare det bedre - men synes både Densha De Go serien der oprindeligt er en Arcade serie - samt Train Simulator / Railfan der bygger på samme princip men med rigtig video - er fantastisk underholdende. Sammenholdt med at jeg nu har den rigtige controller med både bremse og fart håndtag - bli'r det som at være en lille dreng der leger med tog igen... helt kanon :)
ElgenElgenSkrevet 12/04-07 13:52 
Du skulle overveje et besøg på muséet i Odense; men der har du nok allerede været };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/04-07 14:01 
Hvad er den grimme udskæring midt i controlleren godt for? Den er også på Dreamcast controlleren.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/04-07 14:04, rettet 12/04-07 14:04 
Kopholder ? ;)

Spørg bare enhver DSB mand...
ConkerConkerSkrevet 12/04-07 14:06 
Konsolkongen>
Hvad er den grimme udskæring midt i controlleren godt for? Den er også på Dreamcast controlleren.

Det er en holder til de lommeure der følger alle Japanske togførere slavisk. Man kan til tider være heldig at finde disse ure på Ebay eller lignene japanske auktions sider som Rinkya - og man kan så placere det i holderen.
KTCKTCSkrevet 12/04-07 14:11 
Jeg synes umiddelbart controlleren virker lidt for "Fisher Price"-agtig. Jeg ved godt den skal falde i med Wiiens design, men alligevel. Panelet og det hele ser umiddelbart dummy-agtigt ud - er det det?

Og hvad med selve spillet. Nu prøvede jeg at se den film der blev linket til, og der ser for mig ud som om det er realtime genereret grafik i stedet for virkelig streamet film, som de andre udgaver jeg har set har brugt. Snyder den grovkornede film mine øjne, eller er det virkelig "bare" grafik i denne udgave?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/04-07 14:13 
Conker> Det er da alligevel ret gennemført :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ConkerConkerSkrevet 12/04-07 14:15 
KTC>
Jeg synes umiddelbart controlleren virker lidt for "Fisher Price"-agtig. Jeg ved godt den skal falde i med Wiiens design, men alligevel. Panelet og det hele ser umiddelbart dummy-agtigt ud - er det det?

Og hvad med selve spillet. Nu prøvede jeg at se den film der blev linket til, og der ser for mig ud som om det er realtime genereret grafik i stedet for virkelig streamet film, som de andre udgaver jeg har set har brugt. Snyder den grovkornede film mine øjne, eller er det virkelig "bare" grafik i denne udgave?

Desværre er displayet på Wii udgaven bare en dummy med fast tryk. På Playstation 2 udgaven af Shinkansen controlleren var der rent faktisk et rigtigt LED display der viste samme udslag og hastigheder som i spillet - ret fedt. Hvad angår grafikken - så bruger Densha De Go serien grafik hvor Train Simulator / Railfan serien bruger streamet video. Jeg har Railfan på PS3 - og her er det hele streamet Blu-Ray video - imponerende flot.
KTCKTCSkrevet 12/04-07 14:20 
Ah, jeg havde ikke bemærket at der var to forskellige serier. Jeg synes alligevel der er noget charme ved de streamede film, og det er altid sjovt når folk siger: "Nøj, hvor det er flot grafik. Det er godt nok fedt lavet".
Man skal bare lade være med at fortælle dem, at de teoretisk set kunne afspille det på en modificeret DVD-afspiller ;)

Men jeg vil da alligevel gerne se dit Densha De Go i funktion. Der er vist også noget med en stikdåse jeg skal have afleveret til dig :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JAAJAASkrevet 12/04-07 15:07, rettet 14/04-07 17:35 
Stor Densha De Go! fan her! Jeg faldt først over det i Dreamcast dagene og har ikke sluppet det siden. I sidste uge købte jeg Osaka Loop Line udgaven til PSP, og det holder. Train Simulator med det streamede video fås også til PSP, men jeg synes egentlig bedre om 3D grafikken. Jeg har selv benyttet Osaka Loop Line meget, og Densha De Go! spillet er forbløffende livagtigt.

Wii spillet skal jeg have, så snart økonomien tillader det. Skriv endelig en masse indtryk, når du har fået spillet det!
ConkerConkerSkrevet 12/04-07 15:17 
Det skal jeg nok - glæder mig meget til at komme igang. Det skulle være en mere eller mindre direkte konvertering af PS2 udgaven af Densha De Go Shinkansen - bare med bedre / mere detaljeret grafik. Derudover er der en speciel "børne" mode i spillet hvor man skal bruge sin Wii Remote til at finde figurer på skærmen mens toget kører for at holde det igang. Vær dog opmærksom på at du skal have en Wiikey installeret i din Wii for at kunne køre spillet.
JAAJAASkrevet 12/04-07 15:21 
Jeg har endnu ingen Wii, så det siger mig ikke ret meget. Jeg er ved at savle ved tanken om en Shinkansen udgave. Måske skulle jeg bare få fat i PS2 spillet, men den mere detaljerede Wii grafik tiltrækker mig.

Anyway, én ting savner jeg enormt meget i serien: mulighed for bare at køre uden begrænsinger. Se, hvor hurtigt man kan køre eller bare kigge på landskabet - en Free Mode. Det har jeg endnu ikke set i nogen udgaver :(
ConkerConkerSkrevet 12/04-07 15:30 
Der kommer du allertættest på i Shinkansen udgaven. Lange distancer i fuld fart uden stationer, og du kan manøvrere kameraet rundt både i og uden for cockpittet. Jeg vil klart foreslå dig Wii udgaven da du kan bestille den hjem inkl. controller for ca. 100 $ + porto. Controlleren til PS2 er meget sjælden nu - og meget dyr hvis du finder den. Wiikey er en af de chips der er på markedet nu. Indtil videre den der bedst håndterer Japanske import spil.
JAAJAASkrevet 12/04-07 17:09, rettet 12/04-07 18:47 
Takker for infoen :)

Jeg vil muligvis købe en japansk Wii, men har den samme problem med at vise RGB, som en japansk Gamecube har? Mit TV tager nemlig NTSC 3 komma et eller andet, men ikke 4 komma et eller andet, som Gamecube åbenbart kører med.
ConkerConkerSkrevet 12/04-07 17:20 
Ups - der må jeg være dig svar skyldig... - det ved jeg faktisk ikke :(
WonderboyWonderboySkrevet 12/04-07 18:22 
Har du et link til hvor du har købt den eller en adresse/navn?.
I love monster land
ConkerConkerSkrevet 12/04-07 18:36 
Ved faktisk ikke om man må reklamere for forhandlere herinde - det er der flere forums hvor man ikke må... - men det er en MEGET brugt Asiatisk forhandler - rent faktisk den største efter Lik-Sang lukkede, og de er især er kendt for deres rabat kuponer :)
HeroldHeroldSkrevet 12/04-07 18:39 
Play-Asia? :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ConkerConkerSkrevet 12/04-07 18:43 
Tillykke... - du har vundet en rabat kupon :)
dRxLdRxLSkrevet 12/04-07 18:57 
Man må gerne reklamere for forhandlere herinde. Så længe det ikke er boomtown :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SonicSonicSkrevet 12/04-07 19:03 
Haha, klasse bemærkning :D

Tjah, angående det spil, det er nok ikke noget der kunne hidse mig op. Derimod ville min søn da blive ellevild med det der :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
EchoEchoSkrevet 12/04-07 22:06 
Konseptet virker utrolig japansk og ret chamerende på sin måde, men det er ikke noget, som kan få mig op af stolen. Jeg har ikke tænkt mig at smide 600,- og slet ikke når det er på japansk.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
ConkerConkerSkrevet 13/04-07 22:59 
Okay... det her spil er altså for cool ! Har lige taget et par ture idag - og det er super svært, men meget tjekket lavet. Controlleren kobles bare til Wiimoten, og er på den måde næsten trådløs. Under hele ruten får man beskeder fra den Japanske tog konduktør gennem højttaleren i Wiimoten. COOL !
JAAJAASkrevet 14/04-07 01:15, rettet 14/04-07 01:16 
Jeg har lige kigget på videoen, og det ser fa'me godt ud :D Er Kyushu Shinkansen "Tsubame" (den fra Fukuoka til Kagoshima) med?
ConkerConkerSkrevet 14/04-07 08:51 
Jeg har endnu ikke det fulde overblik over hvilket ruter der er med - og mit Japansk kundskab er ikke synderligt godt :)
dRxLdRxLSkrevet 14/04-07 12:43, rettet 14/04-07 15:09 
Jeg ved ikke så meget om tog-simulatorer men ville bare lige bemærke at jeg finder det utroligt lækkert at der stadig er nogen på playright der formår at begå tråde der handler om glæde og begejstring. Modsat de uendelige "min er større end din" diskutioner som de fleste andre tråde efterhånden lider under. Også lidt frækt at det handler om noget lidt udover det almindelige.

Tak.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JAAJAASkrevet 14/04-07 13:46 
Kalder du os nørder?
dRxLdRxLSkrevet 14/04-07 13:49, rettet 14/04-07 14:02 
Nej, bare playright brugere hvis opførsel jeg sætter pris på =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 14/04-07 15:17 
JAA> Kalder du os nørder?
Ja, selfølgelig er I da nørder, hvad lavede I ellers her på P:R? };-)
Men i relation til kommentaren
dRxL> ...Modsat de uendelige "min er større end din" diskutioner...
kan jeg kun sige, at jeg i hvert fald er en større nørd end jer! };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 14/04-07 15:22 
Elgen>
kan jeg kun sige, at jeg i hvert fald er en større nørd end jer! };-)

Nope. Du bruger composite-kabler. Der røg dén titel :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ElgenElgenSkrevet 14/04-07 15:49 
Nå, okay. Så retro-nørd da };-)
(skal nok lade være med at inficere denne tråd med mere utidighed };-) )
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
XsaneXsaneSkrevet 23/04-07 20:10, rettet 23/04-07 20:11 
Så fik jeg min Densha De Go 64 og controller :-) jeg kan bare ikke få min controller til og virke, er der nogle der kan japansk der kan hjælpe mig? jeg kunne tage nogle billeder af manualen og sende det på mail, eller vi kunne mødes.
dRxLdRxLSkrevet 23/04-07 20:57 
Min bror læser japansk og jeg har lige aftalt med ham at han lige kigger på de billeder af manualen som du sender til hans gmail.
Jeg PM'er dig lige adressen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig