X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

PS Vita


Reply
KnightrideRKnightrideRSkrevet 08/04-07 23:08 
Dette emne har nok været oppe et par gange før, men nu laver jeg lige en også :)

Den nye PSP 2 eller, som nogen kalder den - PSP v2...
Nogen som har hørt om en mulig udgivelses dato?
Den skulle være mere fix end den nuværende. Bl.a et indbygget kamera og så dropper de UMD-formatet.
Jeg er selv, ret så glad for min PSP. Har snart brugt en del peng... Se hele indlægget


PSP v.2 - Info....
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
1'159 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Reply
JuggernautJuggernautSkrevet 26/02-14 19:47 
Jeg er så uenig med meget af det ovenstående. Persona 4 skuffede fælt. Måske fordi at mine forventninger var for høje. Indie titlerne er imo uden sjæl og forsøger at skabe en originalitet som man havde i slut 80erne.
Til gengæld har jeg haft stor glæde af Gravity Rush, Everybodys Golf og den seneste måneds tid, også The Pinball Arcade.
Lige nu venter jeg på Demons Gaze og det ser ud som om at det kommer til vesten i april.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
la0sla0sSkrevet 26/02-14 20:07 
Ja, det virker også på mig til at indietitlerne virkelig lever på platformen. Men det er egentlig også fedt, for det er vel svært at finde bedre spilkontrol på noget andet i den størrelsesorden.

Hvordan tror I at situationen er om et år? Ligeså magert med de store titler, men sprudlende som indie platform?
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 26/02-14 20:10 
slk486>
TxK er i øvrigt grund nok :D

Du er ikke registreret på mit scoreboard, har du syncet? ;)
slk486slk486Skrevet 26/02-14 20:57, rettet 26/02-14 20:59 
Les sagde min score var droppet ud forleden :D

@la0s: Kommer meget an på hvor Sonys focus for Vita ligger og mit gæt er det bliver tydeligt til E3. Hvis de ikke har en helt eksklusiv lineup til Vita i støbeskeen, så bliver den PS4 remote play- og indie platform.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 26/02-14 21:07 
Minter's geder har nok spist din score ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/02-14 21:09 
slk486>
Les sagde min score var droppet ud forleden :D

@la0s: Kommer meget an på hvor Sonys focus for Vita ligger og mit gæt er det bliver tydeligt til E3. Hvis de ikke har en helt eksklusiv lineup til Vita i støbeskeen, så bliver den PS4 remote play- og indie platform.

Jeg håber ikke de bare ser den som en PS4 add-on :( Det har jeg personligt ingen interesse i, omend det er sjovt nok at det virker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 27/02-14 07:41, rettet 27/02-14 07:42 
la0s>
Hvordan tror I at situationen er om et år?

Så længe man holder forventningerne realistiske bliver man nok ikke skuffet. Maskinen sælger dårligt og det kommer selvfølgelig til at forsætte med at påvirke udgivelserne. Lidt fra Sony selv, nogle japanske nichespil, diverse indieports og ikke alt for meget andet, er vel hvad der er i vente?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 27/02-14 08:12 
Jeg håber ikke de bare ser den som en PS4 add-on :( Det har jeg personligt ingen interesse i, omend det er sjovt nok at det virker.

Det håber jeg heller ikke, det er bare det der ligger i kortene, hvis de ikke opper sig.
j/k
SumezSumezSkrevet 27/02-14 10:36 
Nuclear Detergent>
Enig med SLK. Der er nogle enkelte virkelig gode eksklusiv titler (Persona 4 Golden, Gravity Rush, Tearaway), men det er indie-titlerne som virkelig tager sig godt ud på den håndholdte, der sørger for at maskinen ikke samler støv for mit vedkommende. På sin vis er det dog lidt et luksus-produkt, da langt de fleste titler kan spilles på andre platforme.

Hvad er det for nogle indie-titler der er værd at bruge tid på på Vita? Jeg har svært ved at finde noget som helst jeg vil spille på den, og er begyndt at være i tvivl om hvorfor det nu var jeg købte den XD

Er interesseret i TxK, men har aldrig været særlig vild med Tempest-spillene, så gider ikke blind-buy uden en demo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/02-14 10:43, rettet 27/02-14 10:44 
Nævner bare lige nogle i flæng her:

TxK
Gunslugs
Guacamalee!
Lone Survivor
Superfrog
Velocity Ultra
Sky Force
Hotline Miami
Spelunky
Terraria
j/k
fumfumSkrevet 27/02-14 10:46 
Ja, som sædvanligt kommer det an på spillene:
Super Stardust: Genial twinstick shooter.
Pinball Arcade: Den er også spillet meget.
Rainbow Moon: Hyggeligt RPG. Også mange timer brugt der.
TxK: Også godt, men ikke i nærheden af Super Stardust.
Og så selvfølgelig
Montezuma Blitz: Hyggeligt, og billigt (= gratis)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
slk486slk486Skrevet 27/02-14 10:49 
Disclaimer: Super Stardust Delta havde naturligvis også været på listen, hvis ikke Sumez spurgte efter indie titler :)
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/02-14 10:59, rettet 27/02-14 10:59 
Jeg synes det svært at sætte grænsen for hvad der er egentlige indie-titler. Meget af det man i dag kalder indie, er vel så etableret at det knap nok kan få den titel. Jeg har følgende indie og småtitler liggende på min Vita som jeg synes er værd at nævne:

Sine Mora
Retro City Rampage
Alien Breed
MotorStorm RC
Spelunky
Guacamelee!
FROBISHER SAYS!
Thomas Was Alone
Hotline Miami
Superfrog
Lone Survivor
Super Stardust Delta
Rock Boshers DX
Wizorb
Where is my Heart?
Flower
Stealth Inc.

Disse har jeg endnu ikke købt, men er stadig værd at nævne:
OlliOlli
Proteus
Machinarium
Tales from Space: Mutant Blobs Attack
Velocity Ultra
Limbo
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 27/02-14 11:03, rettet 27/02-14 11:05 
Well, titler i det hele taget. Anyway, snakker dog om eksklusiv-titler, altså spil der refærdiggør mit Vita-køb. Guacamelee, Lone Survivor, Hotline Miami, Spelunky, Terraria og Pinball Arcade har jeg allerede på andre platforme, så selvom de er gode spil, tæller de ikke i min personlige bog ;)

Gunslugs, Velocity Ultra og Super Stardust ser ret skægge ud, dem må jeg lige tjekke ud. Superfrog syntes jeg var rædsomt i Amiga-udgaven, så det holder jeg mig fra :P
Sky Force ligner en Psikyo "wannabe" - er det noget særligt eller er det bare en "udmærket" shooter for fans?

edit: Nuclear Detergent: Sine Mora og Retro City Rampage var nok nogle af de største indie-skuffelser for mig i 2012 >__< Har du spillet dem meget?


PS:
fum>
Pinball Arcade: Den er også spillet meget.

Ja, du er den kontakt jeg har på PR med de højeste scores - jeg har de fleste highscores på 360-udgaven, der ikke er kompatibelt med deres cross-platform leaderboard, så jeg er gået i gang med at slå dine rekorder på PS3-udgaven - du må gerne komme i gang med at tage revanche på dem hvor du nu er bagud ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/02-14 11:03 
Jeg synes det svært at sætte grænsen for hvad der er egentlige indie-titler

Sure, men når de er udgivet af Sony... :)

Machinarium er fantastisk
j/k
slk486slk486Skrevet 27/02-14 11:05, rettet 27/02-14 11:06 
Sumez>
Well, titler i det hele taget. Anyway, snakker dog om eksklusiv-titler, altså spil der refærdiggør mit Vita-køb.

Det er jo netop det vi siger: Der er få eksklusive titler der retfærdiggør et Vita køb alene, men som indie platform - uafhængigt af eksklusivitet - skinner den. Hvad du har spillet før, efter og under er ligegyldigt ;)

Sine Mora er forfærdeligt som spil, men flot.
j/k
SumezSumezSkrevet 27/02-14 11:06 
Ved godt du gør en dyd ud af det, men jeg gør det ikke så meget i at double-dippe ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/02-14 11:07 
Lol :D

Det er ikke min pointe :p
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/02-14 12:12, rettet 27/02-14 12:13 
Jeg spiller ikke på PC så jeg er meget glad for platformen hvor mange indie titler kommer på Vita/PS3/PS4 med cross-buy og cross-save - der står Vita meget stærkt. Men det meste er multi-platform og ports, så har man, som Sumez, allerede spillet dem på PC eller lign er det naturligvis ikke så spændende.

Af det Vita-eksklusive, bruger jeg for tiden primært min Vita til turn-based multiplayer i Everybody's Golf og TxK. Det er top underholdning i små doser :)

Tror ikke der vil ske den store udvikling i unikke Vita eksklusive titler der kan sælge maskinen. Måske lidt fra Japan men Sony lader ikke til at have det store 1st party udvikling fokus, pænt sagt. Ærgerligt for det er en super fed maskine :P
SumezSumezSkrevet 27/02-14 14:26, rettet 27/02-14 14:27 
Er der iøvrigt forskellige revisioner af D-pad'en? Kunne ikke finde noget der peger på det på Google, men jeg husker det som anderledes dengang jeg prøvede en releasemodel lige efter udgivelsen - der var jeg virkelig begejstret over endelig at prøve en konsol med et virkelig solidt D-pad med responsive knapper og en "microswitch-agtig" feedback, så man aldrig trykkede den forkerte retning.

Den jeg sidder med nu har stadig et meget fornuftigt D-pad - i hvert fald er det gudskelov noget bedre end både PS3 og X360, og samtidig mere ergonomisk end 3DS/WiiU, men umiddelbart føles det løsere og mindre "klikkende" end jeg husker det. Er det bare mig der overvurderede det da jeg prøvede det dengang og husker det bedre end det er, eller er der evt. udsving i produktionskvaliteten på tværs af samme serie? (husker noget om at PS4 har Japan- og Kina-enheder)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 27/02-14 15:03 
Jeg har ikke hørt om variationer af d-pads på Vita.
BeanoBeanoSkrevet 07/03-14 18:51 
JmogJmogSkrevet 07/03-14 23:33 
Fantastisk! Det er et af de spil til PS4 jeg glæder mig mest til. Crossbuy, tak!
BeanoBeanoSkrevet 25/03-14 08:06, rettet 25/03-14 08:08 
Firmware 3.10 skulle komme op i dag...

- You can now display up to 500 applications on the home screen (up from 100)

- A Calendar application has been added for PS Vita, allowing you to set up gaming events with your friends. Sync your Google calendar to have all your events with you on your PS Vita. You can also share your favorite events by using the Messages and Email applications.

- A new “Manage Content on Memory Card” option has been added to the Content Manager application. You can now view the data on your memory card, making it easier than ever to manage content on your PS Vita. You can now view memory usage by content type, and delete content and applications.

- You can now send and receive voice messages using the Messages application on PS Vita. Exchange voice messages with your friends and players on PS4 and PS Vita.

http://blog.us.playstation.com/2014/03/24/ps-vita-system-software-update-3-10/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/04-14 20:50 
Jeg synes det ser ud som om at man og sletter sine savefiles når man sletter et downloadet spil på en Vita? Det ved jeg da aldrig kan være rigtigt... ikke sandt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 12/04-14 20:58, rettet 12/04-14 21:01 
Det er det desværre, med mindre det skulle være blevet fikset for nyligt (har ikke tjekket seneste firmware updates).

Man er nødt til at bruge PS+ og cloud saves eller lave backups, hvis man vil bevare save games.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/04-14 21:23 
Utroligt. Og det lader også til at maskinen merger update files med saves så man heller ikke kan slette updates separat fra retail spil heller.

Jeg har bare intet positivt at sige om det. Heldigvis er man stadig (som i altid) bedre stillet ved at købe spil på retail da det så fylder mindre på memory cardet og der går længere tid før man skal døjes med at tage backup af saves pga et elendigt OS :(

Jeg havde længe haft en mistanke om at det var så frygteligt skruet sammen, men nu hvor jeg rent faktisk prøvede at slette noget må jeg indse at det er sandt :(

Utroligt at de ikke kunne nøjes med at lave et super grimt interface...
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 13/04-14 00:04 
Til gengæld kan man hente en download version af et cart-spil og fortsætte med det samme save. Det var en behagelig overraskelse, da jeg hentede mine PS Plus-udgaver af Gravity Rush og Uncharted Golden Abyss.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-14 01:11 
Det burde man da kunne uanset? :) Det ville jeg også forvente at jeg kunne hvis jeg downloadede et af mine retail spil på PS3'en :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 13/04-14 13:23 
Sådan er det desværre ikke altid. Ind i mellem er download udgaven en anden - trælst, men for eksempel Infamous 2 og Motorstorm Apocalypse har "(download)" i titlen og jeg mener de gemmer på anden kode.
j/k
CoreCoreSkrevet 27/05-14 20:50 
En støvaftøring i lørdags, førte til at en ophængt trommestik faldt ned, og tog en ligeledes ophængt guitarhero-controller med sig i faldet, hvorefter sidstnævnte landede med sele-knoppen, durk oven i skærmen på den Vita der lå til opladning nedenunder.

Vitaen er død. Skærmen er flækket, dog på indersiden, det yderste glas er stadig intakt.
FFX gør at den ikke kan undværes, og jeg har allerede købt en ny.
Men er der noget at stille op med den defekte?

Kan den laves?
Er der nogen der er nået til at modde sådan nogle, sådan at dens jordiske rester evt. kunne have noget værdi for nogen?
Eller er den bare en smart mursten nu, hvis eneste formål er busstoppesteds-pranks?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-14 23:14 
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 06/06-14 15:38 
Gravity Crash Ultra på Vita i juli...

http://youtu.be/s0H7P8j25no
JmogJmogSkrevet 06/06-14 18:33 
Ser lækkert ud.
slk486slk486Skrevet 06/06-14 19:12 
Ha! Selv musikken minder mig om Amiga dagene :)
j/k
JuggernautJuggernautSkrevet 06/06-14 19:31 
Det ligner jo bare en megademo tilsat lidt gameplay.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
millenniummillenniumSkrevet 28/07-14 10:39 
Første 24 timer med PS Vita slim:

Hold kæft hvor kan Sony bare ikke finde ud af, at lave opladere der ikke føles som et stiv og uduelig klods. Store ledninger fra den en røv og den anden, skal rulles sammen og proppes i tasken, hvis man vil have Vitaen med på tur. Jvf. Apples opladere damnit. Mobile devices kræver mobile chargers.

Nå, men - stikket i og så kører den nemt. Jeg er virkelig IKKE fan af grænsefladen, der ligner App icons fra det forrige årti, men nu er jeg også lidt en sucker for flat design. Kunne meget bedre lide det gamle PSP UI, som havde samme logik som PS3, men mobile enheder skal åbenbart have denne APP baserede GUI.

Vitaen er tilgengæld blev rigtig flad. Og let. Føles meget mindre bulky end forrige generation, og ligner mere en stor Android telefon. Pludselig minder den gamle Vita lidt om min GameGear.

Jeg har intet sammenligneligt grundlag omkring hardwaren bag skærmkvaliteten, så for mig er det bare godt, trods alle de mange negative invendinger om skærmens reducerede lysstyrke. Jeg kan da se alt hvad der foregår.

I med en 8GB memory card, og det blev der brug for. Det er bare en god følelse at logge ind på sin PSN konto, og se listen over alle cross buy titler, som bare venter på at blive hentet. FEZ, Spelunky, All-star Battle, Starwars pinball, Guacameele, m.fl. ... tidligere var det et must at man skulle købe sit første spil når man købte en ny konsol, men det var nærmest ikke nødvendigt.

Vitaen var meget tændt og stod konstant og downloaded de store titler, men batteriet holdt stand i lang tid. Først i aftes måtte den i opladeren igen ... pokkers den grimme oplader.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 28/07-14 10:44 
Hvis man ikke gider have Vita opladeren med på farten, kan jeg anbefale denne lille dims:

http://www.ebay.co.uk/itm/USB-Cable-Power-Charge-Adapter-Converter-for-PS-Vita-/140771816479

Virker perfekt med den originale Vita i hvert fald.
millenniummillenniumSkrevet 29/07-14 09:30, rettet 29/07-14 09:35 
Nice... har ikke set denne før.

God pakke at have med on-the-go. ... umiddelbart inkl. 8GB kort (ser det ud til - nok fordi det er downloads)


PS Vita Mega pack Lego
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 29/07-14 09:38 
Kan alle LEGO spillene overhovedet være på 8GB kortet? :D
millenniummillenniumSkrevet 29/07-14 09:39 
Doubtfull. Jeg tjekkede lige de udenlanske versioner, som umiddelbart bliver solgt med 16GB kort.

Derfor. :D
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 14/08-14 08:49, rettet 14/08-14 08:49 
El Giganten sælger også denne megapack nu for 1.499,- med slim model, fem spil (et par af dem er reelt PSP spil) og et 8GB kort.

Ret godt sted at starte hvis man overvejer :)


Link...
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 25/09-14 09:02 
Spilpressen har beskrevet Vita'en som lidt af Sonys problembarn, fordi firmaet ikke rigtigt ved hvordan de skal positionere konsollen og hvad der skal kendetegne den.

Men jeg synes efterhånden de er begyndt at bruge den som platform for den eksperimentielle linje af indie-titler, som Sony så gerne vil have som en uniquie selling proporsition.

Jeg hygger mig meget med Hohokum på Vita, fordi platformen er god til de små zen-agtige spilsessions. Luftrausers gider jeg kun spille på Vita. Og det kommende MurasakiBaby ser godt nok interessant ud.

Keep going, Vita. Nogle gange skal man vokse sig til succes.


MurasakiBaby
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 25/09-14 17:32 
Jeg elsker min Vita. De gode AAA-opkevelser ligger nok kun i fortiden (Gravity Rush er min favorit), men der er en overflod af gode indie titler. Ja, mange af dem findes også på PC, men det er bare vild luksus at kunne ligge i sengen og spille. På Vitaen altså.
BeanoBeanoSkrevet 01/10-14 16:49, rettet 01/10-14 16:49 
Port af Söldner-X 2 på vej til Vita, cross-buy med PS3 versionen.

Info og trailer:
http://blog.us.playstation.com/2014/10/01/soldner-x-2-final-prototype-coming-to-ps-vita-this-winter
JuggernautJuggernautSkrevet 01/10-14 17:15 
Mon ikke vi snart ser Everybodys Golf Tutorial Mode Beano style?
;-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 01/10-14 17:16 
Beano>
Port af Söldner-X 2 på vej til Vita, cross-buy med PS3 versionen.

Info og trailer:
http://blog.us.playstation.com/2014/10/01/soldner-x-2-final-prototype-coming-to-ps-vita-this-winter

Det ser vanvittigt godt ud!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 01/10-14 17:21 
Juggernaut>
Mon ikke vi snart ser Everybodys Golf Tutorial Mode Beano style?
;-)

Jegskagidigskajeg!!! :)
BeanoBeanoSkrevet 01/10-14 19:07, rettet 01/10-14 19:07 
millenniummillenniumSkrevet 01/10-14 22:57 
Spændende. Håber det bliver en buggy fri oplevelse.
The medium is the message.
1'159 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me