X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS Vita


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 08/04-07 23:08 
Dette emne har nok været oppe et par gange før, men nu laver jeg lige en også :)

Den nye PSP 2 eller, som nogen kalder den - PSP v2...
Nogen som har hørt om en mulig udgivelses dato?
Den skulle være mere fix end den nuværende. Bl.a et indbygget kamera og så dropper de UMD-formatet.
Jeg er selv, ret så glad for min PSP. Har snart brugt en del penge på den, bl.a en m... Se hele indlægget


PSP v.2 - Info....
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 21/01-13 15:30 
Darkbeat>
Haha jeg havde helt glemt Let's Fish Hooked On! Det er Sega bass fishing til Vita. Det bliver jeg nødt til at have :D

Udkommer i næste uge...

http://blog.eu.playstation.com/2013/01/21/rods-at-the-ready-lets-fish-hooked-on-release-date-confirmed
JuggernautJuggernautSkrevet 21/01-13 15:47 
Nu bliver jeg jo nødt til at have en Vita. Hvorfor skal den være så dyr? :(
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 21/01-13 15:51 
Der burde kunne gøres en god brugthandel på en Vita. Det er vel mindst et halvt år siden jeg gjorde en skidegod handel, og det har ikke ligefrem væltet ned med gode spil siden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 21/01-13 18:25 
Jeg kigger rundt omkring. Den tyske Ebay har nogle udemærkede priser, men mange sender ikke udenrigs. Men på et tidspunkt bør man vel have lov at være heldig. Hvor fandt du din maskine?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 21/01-13 19:13 
Vist nok på DBA.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 21/01-13 19:30 
Ja, den er også med i kiggeriet. Jeg må bare holde øje.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HankyHankySkrevet 28/01-13 21:06 
Findes der en PSN liste et sted på nettet, hvor man kan se hvad der findes til maskinen? Og ligeledes en liste over kompatible PSOne-spil? Har forsøgt at Google lidt uden held.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KamekKamekSkrevet 28/01-13 21:45 
http://www.playright.dk/info/titler?platform=144&serietype=3&distribution=2
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
HankyHankySkrevet 28/01-13 21:53 
Jeg tænkte nu på en lidt mere komplet liste, der også indebar PSP-titler til Vita'en, sammen med PSOne-spillene.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 28/01-13 21:56, rettet 28/01-13 21:57 
Husk at alle fysiske udgivelser også er på PSN. Jeg vil anbefale bare at kigge i Vita sektionen på PS3 PSN Store.

Alle PSone titler der er til PS3 i PSN Store virker også med Vita svjv.
RJKRJKSkrevet 29/01-13 16:37 
Nogen der kan sige noget definitivt om skalering af PS1-spil på Vita? Kan de skalere pixel-perfekt (x2) eller ej?

Jeg købte Final Fantasy VI på PSStore, men uanset hvilken skærmstørrelse jeg vælger, så er det skævt skaleret. "Original" størrelse og selvfølgelig uden filter ser umiddelbart rigtigt ud i højden, men det er galt i bredden, når man kigger efter. Jeg har ikke PS1-versionen af FFVI at sammenligne med (kun SNES-originalen), så det er muligvis bare en dårlig "optimeret" port, men har ikke lyst til at købe andre titler til Vitaen, hvis det er et generelt problem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-13 16:42 
Det var også skaleret ad helvede til uanset hvad man valgte på PSP. Så det undrer mig ikke at du ikke kan få det pixelperfekt på Vita.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 29/01-13 16:43 
Det ene spil eller generelt?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 29/01-13 16:50, rettet 29/01-13 16:51 
Vælger du "Original" så får du en ren 1:1 (eller 1:2?) skalering. Det gælder alle spil da de kører via den samme emulator.
HankyHankySkrevet 29/01-13 16:58, rettet 29/01-13 17:02 
Det er et generelt problem, ikke kun på Vita, men også på PSP og PS3. Det er vist den måde emulatoren håndterer spillene på. Den medregner åbenbart horisontal overscan, når den skal vise det i 4:3, og undlader den vertikale. Den viser altså et 1.28 aspect ratio i stedet for 1.33 (4:3), og derfor bliver det noget blurry crap.

PS Vita
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 29/01-13 17:03, rettet 29/01-13 17:04 
Det billede er også i "normal" skalering. Så skal det gå galt :P

Prøv at starte et spritebaseret spil som Rayman, så er forskellen tydelig at se.
HankyHankySkrevet 29/01-13 17:06 
Det virker bare underligt at selvom han (RJK) vælger "Original" på Vita'en, så ender han op med et billede der er mast sammen horisontalt?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 29/01-13 18:18 
Jeg kom i tanke om at jeg havde Final Fantasy Anthology i US, hvor PS1-porten af FFVI også er på. Selvom det ligger på en selvstændig disc, kan jeg jo så ikke vide om det er det samme, som det der findes på PSStore. Jeg ved fx ikke om det er PAL-udgaven.

Anyway, jeg prøvede det på en PS1, og der er altså IKKE problemer med skaleringen. En pixel er én pixel. Jeg havde Vitaen kørende i samme scener på samme tid, og forskellen i den horisontale skalering kan sagtens ses. Det er nemmest i bevægelse når der scrolles vandret, hvor billedet kører helt glidende på PS1'en, mens det "warper" på Vitaen. Ses fx tydeligt på ristene i gulvet helt i starten af FFVI, som er én pixel tykke, og derfor ændrer størrelse når der scrolles.

Jeg har forsøgt at tage et still-billede der viser forskellen, og jeg synes godt man kan se det, selvom det er elendige billeder :)

PSVita:
Læg mærke til den sorte skygge på bogstaverne. I ordet Window er den lodrette streg på "W" og "i" tykkere end den er på "n" og "d".

PS Vita

PS Vita

PS1 (på CRT):
Alle de sorte skygger er lige bredde, præcis 1 pixel hver.

PS Vita

PS Vita

Så for mig at se, så skalerer Vitaen billedet skævt - hvilket ikke giver nogen som helst mening - eller også er PAL-udgaven af FFVI mærkelig.

?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-13 20:38 
Det ligner lort. Det er nogenlunde samme erfaring jeg har med PS1 på PSP.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/01-13 21:40 
@RJK: Er det med Original eller Normal skalering på Vita?

Jeg har også de problemet med Normal men ikke med Original. Har ikke F6 men i FF7 ser det korrekt ud (med Original).
RJKRJKSkrevet 29/01-13 21:54, rettet 29/01-13 21:54 
Original, som jeg skrev. Men der er tilsvarende problem i alle størrelser.

Men jeg forstår det ikke, hvis det her er et generelt problem. Hvad skulle formålet dog være med at lave en eller anden syg skalering på den ene led? Der er jo absolut intet vundet ved det. Og hvorfor brokker andre sig så ikke over det? Tværtimod snakker folk om at dette er den bedste måde at spille PS1-spil på.

Anyway, nu prøvede jeg FFVI på PS3, og selvom mit HDTV og PS3'en skalerer lige elendigt, så ser det i hvert fald ikke ud til at være det helt samme problem. Der er ikke tydelig forskel i bredden, men præmissen er jo også lidt anderledes pga. opløsningen.

Er der et PS1-spil med 2d-spritgrafik og både vandret og lodret scroll, hvor du vil fastholde at der ikke er nogen problemer? Så må vi få det afklaret :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 29/01-13 21:56, rettet 29/01-13 21:57 
Ja Rayman :)

Jeg forsøger lige at tage billeder af FF7 og Rayman senere. Min Vita er ved at opdatere til 2.05 :P
RJKRJKSkrevet 29/01-13 22:03 
Nu prøvede jeg lige igen med de forskellige størrelser, og det er rigtigt nok at i alle de andre end Original, der er det også galt i højden. Men det er galt med bredden i alle størrelser. Normal er faktisk lidt bedre i bredden end Original :-/

Jeg må prøve Rayman senere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 29/01-13 22:13, rettet 29/01-13 22:15 
Woot!

Jeg checkede lige... har de lavet noget om emulatoren fornyeligt?

Det ser frygteligt ud i FF7 (menuerne) i både Normal og Original nu. Jeg har tidligere brugt Original netop pt skaleringen :O

EDIT: Der er en Custom screen-mode mode nu. Er den ikke ny?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/01-13 22:31 
Så umiddelbart lyder det ikke til at Vita er superløsningen på at spille gode gamle PS1 spil i handheld version... Normalt går jeg ikke super meget op i grafiske småfejl o.lign... Men en skæv skalering som nævnt/afbilledet ville drive mig til vanvid :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 29/01-13 22:36, rettet 29/01-13 22:37 
Det virker som en fejl der er kommet (måske ifm. Custom mode) for jeg er helt sikker på det har set ordenligt ud i FF7 tidligere (6-7 måneder siden jeg spillede det). Krydser fingre for en patch uanset!

Rayman ser dog stadig rigtig flot ud. Har ikke testet flere PS1 titler i dag.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/01-13 22:49 
Jeg håber det bliver patchet før eller siden, for jeg går da så småt og leger med tanken om en Vita en gang :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
RJKRJKSkrevet 29/01-13 22:53 
Jeg havde så også lige opdateret, inden jeg prøvede. Nogen der IKKE har opdateret deres Vita, og kan teste? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 29/01-13 22:57 
Ja det vil være interessant :)

Iflg. dette var det 1.80 jeg havde succes med i FF7:
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Vita_system_software
RJKRJKSkrevet 29/01-13 23:00 
Alligevel vildt hvis det er en bug der har været der i to måneder, uden nogen har opdaget det ;) Men alle amerikanere spiller vel PS1-spil i Full Screen Mode ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 29/01-13 23:08 
Dunno, vel ikke vildere end en sådan fejl kunne komme ud i august hvis det var tilfældet. Syntes i hvert fald det er svært at overse i f.eks. FF7's menuer :(
BeanoBeanoSkrevet 29/01-13 23:46 
Ok, jeg tror problemet opstår med PAL udgivelser. Jeg prøvede Alundra som er US import. Spillet er 2D spritebaseret og havde ingen skalerings problemer i Original. Men anvender jeg derimod Normal, kan jeg se problemet som forventet pga. billedet strækkes. Ikke storslemt men kan ses.
RJKRJKSkrevet 01/02-13 00:24 
Jeg købte også lige Alundra for at bekræfte, og det ser rigtigt nok pixel perfekt ud. Så det må vel være en bug i emulatoren.

Antaget at Sony ikke allerede er klar over problemet, hvad er mon så den bedste måde at gøre dem opmærksomme på det på?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 01/02-13 08:18 
Tror det bliver ekstremt svært at komme igennem uden de rette forbindelser :P
RJKRJKSkrevet 01/02-13 10:07 
Så: er der nogen der har nogle gode forbindelser? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/02-13 13:06 
Sad og kiggede mit nyhedsfeed igennem og faldt over denne artikel hvori Sony anerkender at det er nødvendigt markedsføre Vita'en bedre ved at udgive mere software til den. Det har sikkert krævet voldsomt mange markedsanalytikere at komme frem til den konklusion :D

http://www.computerandvideogames.com/390083/sony-we-have-to-do-a-better-job-promoting-vita/
BeanoBeanoSkrevet 08/02-13 15:10 
Darkbeat>
Sad og kiggede mit nyhedsfeed igennem og faldt over denne artikel hvori Sony anerkender at det er nødvendigt markedsføre Vita'en bedre ved at udgive mere software til den. Det har sikkert krævet voldsomt mange markedsanalytikere at komme frem til den konklusion :D

Ja den konklusion har dælme været dyr at nå frem til.... weeee.... holdadaheltopnoglespader...
BeanoBeanoSkrevet 13/02-13 08:50 
Rygter om en revideret Vita model...

With the one year anniversary of the PlayStation Vita fast approaching in North America, sources (who have requested that we keep anonymous) have hinted at the possibility of an upgraded model coming sooner than most may have expected.

Although the credibility of this report comes into question by myself and my colleagues, these are the details nonetheless:

- A new 4G LTE model of the PlayStation Vita will be replacing the 3G model sometime this year. According to the source, this will be the so-called “price drop” that has been rumored for the Vita as the new model will retain the $299 price point for an upgraded system.

- The Wi-Fi version will still be available on the market for $249

- To go along with the 4G model, a significant firmware update will go live bringing in a lot of requested features including new ways to organize apps in folders.

- The new model may be unveiled along with the rumored PS4 this month at PlayStation’s February 20th event or at E3, but will not hit the market until later in the year.

- A price cut on memory cards will be made. No details on prices.

According to the source, no other hardware changes will be made to the Vita and all other specs and features will remain the same. As for the 4G model, the regions where it will be available, in addition to info on any data plan pricing was not available.

As stated before, this is a rumor and credibility comes into question, so take it with a whole pile of salt, if you would like; But it should be interesting if it really pans out. We will reach out to Sony to see if they have any comment on this.


Kilde
SumezSumezSkrevet 13/02-13 08:59 
Beano>
- The Wi-Fi version will still be available on the market for $249

Så ingen wi-fi i den nye model? Det ville da godt nok være, i mangel af bedre ord, idiotisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 13/02-13 09:00, rettet 13/02-13 09:18 
Hvad er grunden til at man ikke har valgt XMB på Vita'en? Undrer mig hver gang den tændes. Det virker nærmest som om de bevist har valgt at gøre det hele teletubby agtigt.

Når det er sagt er Alien Breed ganske underholdende :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 13/02-13 09:09, rettet 13/02-13 09:10 
Sumez>
Så ingen wi-fi i den nye model? Det ville da godt nok være, i mangel af bedre ord, idiotisk.

Jo, som i dag med 3G modellen, vil 4G modellen naturligvis også være med Wifi.


Dark-Light>
Hvad er grunden til at man ikke har valgt XMB på Vita'en? Undre mig hver gang den tændes. Det virker nærmest som om de bevist har valgt at gøre det hele teletubby agtigt.

Mere touch-venligt end XMB.
SumezSumezSkrevet 13/02-13 09:54, rettet 13/02-13 09:54 
Beano>
Sumez>
Så ingen wi-fi i den nye model? Det ville da godt nok være, i mangel af bedre ord, idiotisk.

Jo, som i dag med 3G modellen, vil 4G modellen naturligvis også være med Wifi.

Så forstår jeg ikke det bulletpoint? Hvad er "wi-fi versionen"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/02-13 09:56, rettet 13/02-13 09:58 
Der er to modeller af Vita. Ligesom iPad, er der en version der kun har Wi-fi som er lidt billigere, og en version der har både 3G og Wi-fi, som koster lidt mere. 3G-modellen bliver, ifølge rygtet, opgraderet til 4G.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 13/02-13 09:58 
Sumez>
Så forstår jeg ikke det bulletpoint? Hvad er "wi-fi versionen"?

Wifi-only modellen
SumezSumezSkrevet 13/02-13 10:00 
Ah, det var ikke gået op for mig at der kommer to versioner af den reviderede Vita :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/02-13 10:14 
Iflg. rygtet er det kun 3G modellen der opgraderes til 4G.
fumfumSkrevet 13/02-13 12:38 
Ja, ellers giver ovenstående jo slet ikke mening.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
HankyHankySkrevet 13/02-13 19:12 
Haha, du er helt væk Sumez :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 14/02-13 10:01 
Jeg gad ikke læse kilden, jeg gik kun ud efter Beano's citering. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/02-13 10:09 
Min citering var hele artiklen, minus et par liner helt i bunden som ikke var relevant for historien :D
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig