X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS Vita


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 08/04-07 23:08 
Dette emne har nok været oppe et par gange før, men nu laver jeg lige en også :)

Den nye PSP 2 eller, som nogen kalder den - PSP v2...
Nogen som har hørt om en mulig udgivelses dato?
Den skulle være mere fix end den nuværende. Bl.a et indbygget kamera og så dropper de UMD-formatet.
Jeg er selv, ret så glad for min PSP. Har snart brugt en del penge på den, bl.a en m... Se hele indlægget


PSP v.2 - Info....
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 01/03-12 13:02 
Er det udelukket at vi får lov til at spille PS1-classics på vores Vita?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JmogJmogSkrevet 01/03-12 13:29 
Core>
Er det udelukket at vi får lov til at spille PS1-classics på vores Vita?

Nej, Sony har faktisk meldt, at de går igang med PS1 classics kompatibilitet så snart de er færdige med at få alle PSP PSN-udgivelserne til at virke på Vita. Det burde være lige om snart. De er i hvert fald oppe på over 90% af i hvert fald de japanske titler.

Det er heller ikke ligefrem en umulig opgave, når nu det er noget som den gamle PSP er istand til og Vita er i stand til at køre PSP-titler.
BeanoBeanoSkrevet 01/03-12 13:41, rettet 01/03-12 13:42 
Core>
Syntes vi, men det ændrer ikke på at mange så anderledes på det, og smed pap-æskerne ud.

Det bliver det bare ikke engangsemballage af, sorry :)

Der kan være flere grunde til de ofte mangler på brugtmarkedet. Jeg har f.eks. selv mistet en stor stak N64+GBA æsker ved en fejl (slemme mig!) fordi jeg ikke opbevarede dem sammen med spillet. Mange spilæsker kan også bare være blevet mishandlet af poderne så de er smidt ud efter et stykke tid.


Core>
Er det udelukket at vi får lov til at spille PS1-classics på vores Vita?

Det skulle være på vej og "snart":

https://twitter.com/#!/PlayStationEU/status/170540929457987584

EDIT: Slow :)

Jmog>
Det er heller ikke ligefrem en umulig opgave, når nu det er noget som den gamle PSP er istand til og Vita er i stand til at køre PSP-titler.

Præcist - det er bare deres emulatorsoftware de skal have portet over.
SumezSumezSkrevet 01/03-12 14:06 
Beano>
Jeg har ikke talt om eksistensen af det fysiske spilsalg. Jeg påstår SÅ LÆNGE der er et fysisk spilsalg, vil der også være medfølgende spilæsker/cases.

Hvor længe der overhovedet vil være fysisk spilsalg, er en anden sag. Sælges der ikke fysiske spil vil der selvfølgeligt heller ikke sælges spilæsker, det er jo indlysende :D

Jeg er rimelig sikker på at vi var flere der netop hentød til det faktum at fysisk spilsalg ikke har langt igen. Mit eget gæt lyder på at det allersenest uddør i løbet af den næste generation.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/03-12 14:14, rettet 01/03-12 14:15 
Nu skrev Rune specifikt "spilæsker" men om det var fysiske udgivelser generelt han mente, skal jeg ikke kunne sige. Jeg var ikke den eneste som opfattede det som spilæsker alene :)

Mht. om fysiske udgivelser forsvinder i løbet af næsten generation, er jeg ikke uenig i. Håber dog der stadig er plads til begge distributionsformer i mange år som med musik nu.
RJKRJKSkrevet 01/03-12 14:33 
Og jeg mente specifikt æsker.

At forbrugerne ikke skulle acceptere blistercrap eller lignende, noget tid efter de har accepteret at manualerne røg, betragter jeg som naivt. Hvad med Vsmile-spil, fx?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 01/03-12 14:43 
VSmile, er det ikke de der billige supermarkedsspil til små børn?
RJKRJKSkrevet 01/03-12 14:45 
Konsolkongen>
Jeg tror dog sagtens at vi kan komme til at se en ringere cover kvalitet end den vi kender i dag.

Og så er spørgsmålet, om det ikke også allerede er ved at ske? På mine tre Vita-spil er der fx så store afvigelser i det blå tryk på kanten af coveret og cartridgesne, samt et enkelt klistermærke der er trykt så dårligt, at det ligner en fotokopi, at jeg for tidligere generationer ville have overvejet om det var piratkopier :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 01/03-12 14:47, rettet 01/03-12 14:51 
Beano>
VSmile, er det ikke de der billige supermarkedsspil til små børn?

Der er vel hverken det store spring i målgruppe eller pris til de fleste Wii- eller DS-spil?

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 01/03-12 14:59, rettet 01/03-12 15:00 
Med mine naive øjne syntes jeg de markedføres helt forskelligt selv om der er overlap i målgruppe.

Men for diskussionens skyld kunne man vel godt forestille sig at "rigtige" kr 500,- spil kunne komme i en lign. engangs-blisterboks som de der V-Smile cartridges. Spørgsmålet er så om det kan betale sig i forhold til en billig DVD case? Coveret skal der jo til uanset.
RJKRJKSkrevet 01/03-12 15:07 
Pointen var vel mere, at hvis du som samler er helt ligeglad med om manualen er med, så kan vi vel også godt sansynliggøre, at den almindelige spilkøber er helt ligeglad med om æsken er med. Og i hvert fald er der både før og nu solgt spil uden æsker.

Jeg ved ikke med blister, men fx en lille plasticlomme er vel indiskutabelt billigere end en æske, bl.a. i forbindelse med transport.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 01/03-12 15:31 
Hvorfor (fanden!) er der så meget fokus på fysiske udgivelser? De er sgu da (pisse!) ligegyldige...
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 01/03-12 15:37, rettet 01/03-12 15:44 
RJK>
Pointen var vel mere, at hvis du som samler er helt ligeglad med om manualen er med...

Det har jeg vist aldrig sagt. Jeg har sagt at jeg ikke har noget imod at manualen er elektronisk når den er med spillet hvilket er tilfældet her. Jeg er mere interesseret i indholdet end om den er på papir eller elektronisk.


RJK>
Jeg ved ikke med blister, men fx en lille plasticlomme er vel indiskutabelt billigere end en æske, bl.a. i forbindelse med transport.

Enig men jeg tror udgiverne vejer besparelsen op imod forbrugernes ønske og markedsforventninger når det kommer til en lomme kontra en alm. DVD case der er lidt dyrere. Vita manualen har Sony gjort elektronisk for at spare trykningen, markedsføre sig som grønne og fordi de mener at de fleste forbrugere ikke læser eller bemærker den alligevel. Det er svært at digitalisere et cover/æske på samme måde når vi taler om fysiske udgivelser, uden det vil have negativ indvirkning på hvordan spillet fremstår på hylden i butikken. Er enig i at æskerne sagtens kan blive billigere produceret - se bare med 3DS æskerne som har huller for at spare plastik, men ser identiske ud som de gamle.


Alf81>
Hvorfor (fanden!) er der så meget fokus på fysiske udgivelser? De er sgu da (pisse!) ligegyldige...

Nooooo.... :D
RJKRJKSkrevet 01/03-12 15:49, rettet 01/03-12 15:50 
Den er da kun sparet for at spare. Det er sådan det er.

Som jeg startede med at skrive, så synes jeg det er en forkert og tvivlsom vej at gå, fordi det fysiske indhold er med til at man som forbruger føler, at man får noget for pengene ved det fysiske køb (som stadig er 2/3 af markedet :)). Jeg føler mig fx stadig lidt snydt, hver gang jeg køber en film, hvor der ikke er noget indlæg i.

Det handler jo reelt om at producenten sparer 0,1 øre, mod at jeg som køber får en dårlig smag i munden. Så kan man diskutere om dén besparelse således kan betale sig i det store billede, men man kan jo se på henved alle produkter og konstatere, at der med tiden spares mere og mere væk, og at forbrugeren med tiden accepterer dette.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 02/03-12 08:39 
"fordi de mener at de fleste forbrugere ikke læser eller bemærker den alligevel."

Og det skal egentlig nok passe. Jeg tror ikke jeg har læst en manual til et spil siden 90'erne.
JmogJmogSkrevet 02/03-12 18:21, rettet 02/03-12 18:24 
Beano>
Købte Motorstorm RC i går på Vita - det spiller godt og jeg kan anbefale man checker demoen ud hvis man er til top-down racers. Hentede den også gratis til PS3 bagefter - nice spil og så til kun 45,- :)

Jeg kunne ikke være mere enig. Det er rigtig sjovt og man skal bare liiige have alle tre medaljer på hver bane. Der går også stor sport i at slå ens psn-venners highscores.

Og jeg bliver aldrig træt af at se spillet skrive "You humiliated Beano" ;-)
BeanoBeanoSkrevet 02/03-12 18:34 
Kæmpe løgner!!

...mit PSN ID er BeanDK ;)
JmogJmogSkrevet 02/03-12 19:21 
Doh!
CoreCoreSkrevet 04/03-12 12:38, rettet 04/03-12 12:59 
Så kender min Vita og jeg efterhånden hinanden ret godt, og jeg må sige, at jeg er ret uenig/uforstående overfor nogle af de kritikpunkter jeg læser om her.

Jeg selv er vildt imponeret, og har aldrig prøvet at være så hooked på en håndholdt konsol, som jeg pt er det på Vita'en.

Nogle skriver at de ikke er så tilfredse menuerne, og at disse skulle virke rodet og besværlige. Det forstår jeg ikke. Jeg har selv opsat alle mine skærmbilleder, og har derved sorteret ikonerne efter typer (Cartridge-spil, spil på Mem. card, Communitys (PS Store, Facebook, browser m.m.), medier (Musik, film, billeder) osv.).

For pimp'eriets skyld, har jeg på nettet, fundet en masse wallpapers, med pre-definerede rammer til ikonerne (som jo forbliver præcist hvor du placerer dem), så det hele ser lidt lækkert ud.

Her er som eksempel, skærmbilledet af min "PSP/AR-spil"-side:
PS Vita

Og her min medie-side:
PS Vita

Jeg syntes at PSV'en har et vildt lækkert og meget overbevisende "Next-gen"-feel, og dens mange funktioner, tror jeg kommer til at byde på mange gode gameplay-elementer.

Sammen med konsollen, købte jeg (og har spillet):
Little Deviants, Uncharted, Rayman, Ridge Racer og Motorstorm RC.

De to bilspil, er bare bilspil (også selvom det ene er RC), så dem har jeg ikke så mange meninger om.

Uncharted derimod, syntes jeg er helt fantastisk, og helt på niveau med de "stationære" spil i serien. Kritikken omkring sniper-missionerne forstår jeg ikke, da jeg syntes at disse fungerer rigtig godt, især når man har fået rigtig godt styr på at kombinere analog- og gyro-sigte.
Jeg er lige så uforstående overfor kritikken af kontrollen, da denne jo altid er i to varianter, og bryder man sig ikke om touch, gyro og vippe-kontrol, er alle knappernes funktioner fuldt ud til rådighed, og så spilles det præcis ligesom Uncharted 1-3. Det fedeste er dog helt klart (igen), når man har udviklet sin egen lille kombination af alle aspekter. De få gange man tvinges til at bruge touch, syntes jeg kun direkte generer i nærkamp, og dette er sjældne og helt enormt korte sekvenser alligevel. Jeg savner dog Elena, hun er hot.

Little Deviants er en kæmpe omgang mini-spil, designet til at demonstrere alt hvad konsollen kan, og dette virker ganske godt. Jeg er ikke så langt i det endnu, men hygger mig ganske godt med det, og det er sjovt som konsollens funktioner og ens egen reaktion/funktion med de forskellige elementer overrasker. Jeg har ret gode forventninger til de næste mange minispil, bl.a. fordi at både jeg og konen allerede har moret os over de tidlige, og fordi at jeg er ret glad for nogle af Bigbig's tidligere udspil.

Rayman O er bare Rayman O, men nu med flere gemte "artifacts" og Ghost Mode. Jeg er vild med Origins, og PSV er nu det tredje format, jeg påbegynder dette spil på (Har dog gennemført Xbox-versionen). Cell-shading er LÆÆÆÆKKERT på PSV.

Jeg glæder mig meget til at se hvad tiden vil bringe af fremtidige PSV-spil, og jeg håber helt vildt at min kollegas udsagn om at Final Fantasy X som PS2-classic, vil være spilbart herpå, ikke er en and.

Jeg kan godt forstå de af jer, der er lidt utilfredse over at blive tvunget ud på touch-skærmen i tide og utide. Jeg selv er dog ikke rigtig generet af det, men kan sagtens se, at især touch-pladen på bagsiden kan gøre nogle spil unødvendigt svære.

Eksempel:
I Shinobido kan du selv vælge om du vil sigte (med gribeklo-tingen der) med analogstick eller touch-pad (bagsiden). Og spiller man med analogt sigte, bliver det rigtig svært, når man glemmer at man ikke må røre bagsiden af konsollen, for det er jo af naturlige årsager her, størstedelen af dine hænder befinder sig. Men jeg håber på udvikler-hjerner der er skarpe nok, til at lade os deaktivere bagsiden helt, efter behov i fremtiden.

Mine egne kritikpunkter:
- Manglen på HTML5-browser, er direkte latterligt. Hvad kan man bruge en browser, der ikke engang understøtter Youtube-videoer til?
- Facebook-app'en, er mildest talt, lige til at lukke op og skide i.
- JEG VIL HAVE PS CLASSICS SPILBARE PÅ PSV NU!!!

In short: Sony har gjort det de kan, rigtig godt denne gang, mens de igen sejler hovedløst rundt i online-land, og ikke har styr på en skid. Så her er alting som det plejer at være.

Sidst syntes jeg at de tvungne installationer er dumt, men jeg går ud fra og håber på at der er en meget god grund til disse.

Hvis nogle kender til estimater på hvornår de næste små finesser kommer i spil, læser jeg meget gerne mere enten her eller via link.
Her tænker jeg især på:
- PS Classics,
- PS2 Classics,
- UMD til DL-programmet,
- Opdatering af browser,
- Lancering af digitale tegneserier i EU på PSV.

For dem af jer, der måske undres, kan jeg fortælle at TDC, ikke havde helt styr på deres egen deal ifbm. 3G-modellen fra start af. Men som det ser ud nu, får jeg Wipeout i DL-version i form af en redeem-kode, første gang jeg tanker data-tid op, efter min gratis uge er udløbet (det gør den i næste weeekend). Så det kommer til at koste mig 29 kr.

DET glæder jeg mig til. Wipeout var klart spillet med den største WOW-faktor ved PSP'ens release.

Er der digitale tegneserier med i Ultimate Marvel Vs Capcom 3?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Alf81Alf81Skrevet 04/03-12 13:54 
Jeg er godt nok også positv overrasket, mildest talt. Og ja, synes at menuerne er enormt intuitive og funktionelle, og kan slet ikke se hvordan man kan sige at de virker rodet. Om det er grimt eller ej, er vel en smagssag, men her er jeg heller ikke enig.

Mht. Uncharted, så tog jeg gyroskopstyringen af, inden jeg nogensinde fik det prøvet. I alt af kontrollen hvor man kan undgå touch, gør jeg det. Så ja, for mig, så føles Uncharted også som det plejer (på godt og ondt), mere eller mindre.
Ting om dét og pis.
BazeBazeSkrevet 04/03-12 13:56 
PS Classic kan altså ikke komme hurtig nok!
Alf81Alf81Skrevet 04/03-12 13:57 
Helt enig!
Ting om dét og pis.
JmogJmogSkrevet 04/03-12 14:09 
"- UMD til DL-programmet, "

Det er sløjfet i vesten. Kommer kun i Japan.
BeanoBeanoSkrevet 04/03-12 14:11, rettet 04/03-12 14:18 
Core>
Sidst syntes jeg at de tvungne installationer er dumt, men jeg går ud fra og håber på at der er en meget god grund til disse.

Det er meget få data der installeres - data til Live Area delen og trophies så du har adgang til disse uden spillet er i maskinen og er offline. Alle PS3 (efter ca. 2008) og 360 spil laver også en lille trophy/achievement installation første gang de startes.

Lige et tip: Du kan tage screenshots af din Vita's UI og inde i nogle spil, ved at holde PS+Start knapperne inde i 1-2 sekunder. Så slipper du for at bruge dit kamera eller mobiltelefon :)

Min lock skærm:

PS Vita

Jeg har uploaded mine Vita wallpapers (70+ stk) som en zip fil, hvis man savner nogle.
Filen kan hentes her: http://www.bean.dk/pr/vita_wallpapers.zip
RJKRJKSkrevet 04/03-12 15:28 
Så får I da også lidt opsamling herfra :)

Først, nu hvor jeg ovenpå jeres ros har siddet specifikt og kigget på hovedmenuen, så tenderer jeg faktisk til at sige, at den er direkte dårlig.

Rodet eller ej? Det er bare en stak ikoner der er hældt på i tilfældige rækkefølge - kan det blive mere rodet? Ja, så er det da fint nok (og helt nødvendigt) at man selv kan flytte rundt i dem - dog i en besværlig editor, der er ekstremt begrænset (fastlagte størrelser og positioner etc.). Jeg siger ikke det er værre end andre touch-menuer - bare cirka lige dårligt.

Kønt eller ej? Det er en stak ikoner, og så er de 3d-renderede, hvor de står og vrider og bevæger sig. Om animerede menuer generelt kan man vel sige, at det er sådan noget man tænker "flot" første gang man ser dem, og så irriteres over alle efterfølgende gange.

Det er bare generelt dårligt menudesign i min bog. Og det går jo igen i alle mulige detaljer. Den der start-wall er fin nok i nogle spil/programmer, men ligegyldig i andre, så man spilder tiden med at skal igennem den. Hvorfor kan man ikke bare starte programmerne direkte? Hvorfor skal man slide skråt for at lukke et program igen? Hvorfor kan man ikke - i ellers 100% touch-styrede programmer - komme ud af dem igen, uden at skulle bruge en knap?

Hvis man nu sammenligner med hovedmenuen på PSP, så er den til sammenligning elegant i klassisk design, simpel og overskuelig, og meget hurtigere at navigere rundt i. Det er bare langsommere og mere besværligt (og især: skærmfedtende) at skulle sidde og slide etc. i en touchmenu, end at have direkte kontrol med stick/knapper. Vita-menuen (som måske maskinen generelt) fremstår som en underlig blanding af to forskellige apparater (hhv. en klassisk spilhåndholdt og en iPad), der ikke spiller sammen.

Det er selvfølgelig detaljer, og spillene er langt vigtigere. Jeg har ikke spillet nogen af dem ret meget, men der har jeg alligevel lidt den samme splittede fornemmelse:

Rayman Origins - Ligeså fremragende som konsoludgaverne, og jeg får også lyst til at gennemføre det igen. Men det ER jo bare det samme.

Uncharted: Golden Abyss - Virker helt ligegyldigt og de ekstremt mange påduttede gimmicks fremstår grinagtige. Jeg har ikke spillet konsoludgaverne så meget, så jeg ved ikke hvad jeg havde forventet, men det her er klart den største spilskuffelse for mig.

Wipeout 2048 - Det teknisk mest imponerende af spillene, og det fungerer bare som det skal. Men giver mig selvfølgelig ikke noget nyt, jeg ikke har spillet før.

Lumines Electronic Symphony - Som at være tilbage til PSP launchen. Der er intet at udsætte på det, og det er sjovt og vanedannende - men ikke noget nyt overhovedet.

Super Stardust Delta - Nok det spil jeg har mest lyst til at spille, det er velfungerende og sjovt, men det føles bare som PS3-udgaven om igen.

Army Corps Of Hell - Den eneste "nye" spiloplevelse jeg har haft på Vitaen. Det er egentligt ganske interessant og fungerer umiddelbart fint, men det skriger også launchtitel med et trods alt meget simpelt koncept, der hurtigt bliver meget ensformigt.

Hvis jeg skal konkludere, så kan jeg enormt godt lide selve maskinen, som der vist ikke er mange der har kommenteret på. Måske er de fire primære knapper lidt små, men sticksne virker ekstremt følsomme (på den gode måde) og d-paddet er umiddelbart fremragende. Skærmen er som ventet perfekt. Min største bekymring hardwaremæssigt er låget til cartridgesne, som virker meget skrøbeligt.

Min bekymring på maskinens vegne går mere på, om den finder en plads i markedet i det mellemrum, den lægger sig i. For alt jeg har set indtil videre, så er det kvaliteterne fra den klassiske håndholdte Vitaen excellerer i, mens alle forsøgene på at være Apple virker påtaget. Jeg tror heller ikke Sony ved hvad de vil eller hvor det skal ende. Vil man konkurrere med iTunes om små 6 kroners spil, eller vil man satse på konsoloplevelsen på farten? Og er sidstnævnte et stort nok marked? Hvis vi ser tilbage, så vandt DS'en hos mig over PSP'en på sine mere "små" spiloplevelser, og jeg kom aldrig til at spille ret mange af de mere konsolprægede (action)spil. En del af det samme problem har 3DS'en selvfølgelig også (og mange flere til!).

Jeg er bange for at for meget af markedet går i Apples retning, og derfor bør 3DS og Vita primært skille sig ud, ved de ting de kan gøre bedre, end bare at forsøge at gøre det samme. Et eller andet sted sidder jeg med fornemmelsen af, at jo mere fantastisk hardware vi får (og her er Vitaen jo i særklasse), jo mere ligegyldige spil kommer der ud af det i sidste ende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 04/03-12 15:46, rettet 04/03-12 15:50 
Jeg har ikke lige rodet nok med det, men findes der ikke noget der ligner et mappesystem? Ellers er det jo', mere eller mindre, som med så meget andet. Både på iPhone/iPad og 3DS skal man jo' også selv flytte rundt på skidtet, hvilket jeg personligt synes er fedt.

Det kunne sagtens være pænere. Men som udgangspunkt, så er fint nok til at virke (altså, som i, ikke nok til at irritere _mig_). Og mon ikke også at vi får nogle andre interfacedesigns at se.

EDIT:

Uncharted er bare ret middelmådige spil.
Ting om dét og pis.
BazeBazeSkrevet 04/03-12 15:48 
Multitasking sidder desuden lige i skabet. Det er så dejligt man kan skifte i mellem apps lynhurtigt, og ikke mindst lukke dem ned på 2 sek. :)
BeanoBeanoSkrevet 04/03-12 15:53, rettet 04/03-12 15:57 
@alf: Der er ikke nogen mappe mulighed på Vita som f.eks. på iOS, det kan være det kommer senere som så mange andre ting. Jeg har dog ikke savnet det og syntes ikke det er spor rodet når man selv arrangerer det som man vil på flere sider. Men muligheden for at flytte hele sider kunne gøre tingene nemmere på sigt.
Mit største kritikpunkt går også på spil-porten som er unødig bøvlet at komme til- specielt hvis man er neglebidder som mig.
CoreCoreSkrevet 04/03-12 17:14, rettet 04/03-12 17:14 
Jmog>
Det er sløjfet i vesten. Kommer kun i Japan.

Så er det jo også Sony som som vi kender dem.

Den kommer til at kunne blablablabla...næh vent....har du allerede købt den?...så kan den kun det halve, resten har vi droppet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 04/03-12 20:03 
Lad os fokusere lidt mere på at det efter 18 år endelig er lykkedes Sony at lave et godt D-pad.
Er der nogen der har prøvet det i mere "følsomme" genrer som 2D fighters og shooters endnu? Er det virkelig så godt som det føles? For det virker umiddelbart som det bedste D-pad jeg har prøvet siden Neo-Geo-pad'ets microswitch-ting.
Jo mere Sony bliver rost for det, jo mere håber jeg at de vil gentage successen på PlayStation 4, og at de andre følger trop...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 04/03-12 20:10 
Sumez>
Lad os fokusere lidt mere på at det efter 18 år endelig er lykkedes Sony at lave et godt D-pad.

Ahhh, så har de sikkert styr på onlinedelen omkring 2024. Hold da op, det er mange COD og Fifa-spil fremme i tiden :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RaGeRaGeSkrevet 06/03-12 22:37 
Nogle der kender prisen for Rayman Origins eller Uncharted Golden Abyss på PS storen?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KamekKamekSkrevet 06/03-12 22:42 
Rayman Origins: 262 kr.

Uncharted: 333 kr.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 07/03-12 01:12 
Sumez>
Er der nogen der har prøvet det i mere "følsomme" genrer som 2D fighters og shooters endnu?

Jeg prøvede det lidt tidligere i aftes med Fate/Unlimited Codes til PSP og jeg syntes det virkede rigtig godt. Nemt at lave lige de inputs jeg ville lave.
JmogJmogSkrevet 08/03-12 03:14 
Så er Geekcultures anmeldelse af Vitaen online. Den ville nok have været der en uge tidligere, hvis ikke mit memorykort var ankommet så sent :-)

GCs Vita anmeldelse
CoreCoreSkrevet 12/03-12 21:57 
Jeg fik idag mit Wipeout fra TDC.

Det kostede mig 29 kr (en dags data), efter min indledende 7 dages gratis data var udløbet (Sim-kort medfulgte ved køb af 3G-konsollen).

Hold da kæft, det er godt. Jeg elsker de nye banedesigns, jeg er vild med at barrel-rolls'ne fra Fury er kommet med og at farten føles yderligere øget.

Og så er det dæl'me et flot spil.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 13/03-12 08:55 
Jeg kunne ønske at de havde nedtonet grafikken en smule så frameraten havde været stabil. Og spiller man med cockpit kamera kan det være svært at se noget for forskellige udstødningseffekter. Men ja, ellers et fedt spil og flot :)

2048 er ikke hurtigere end f.eks. Wipeout HD men hastigheden er bare højere fra starten. Det ser ud til de helt er fjernet de traditionelle Wipeout klasser - eller har jeg misset noget?

Husk nu at slå pilot assist fra :)

Ser frem til HD/Fury udvidelsen som bliver gratis hvis man allerede ejer PS3 spillet.
JmogJmogSkrevet 14/03-12 02:44 
Klasserne er der stadig, de hedder bare A, B og C nu. Spillede Zone mode for første gang i går - sikke en oplevelse. Grafisk er det endnu federe en i Wipeout HD.

De lidt lange loadetider generer mig egentlig ikke. Især efter jeg er begyndt at gå efter at slå mine PSN-venner på alle baner jeg begynder på. Så skal de alligevel genspilles et par gange og så er reload-tiderne jo ret korte.
BeanoBeanoSkrevet 14/03-12 11:24 
Jmog>
Klasserne er der stadig, de hedder bare A, B og C nu.

Ok tak :)


Jmog>
De lidt lange loadetider generer mig egentlig ikke. Især efter jeg er begyndt at gå efter at slå mine PSN-venner på alle baner jeg begynder på. Så skal de alligevel genspilles et par gange og så er reload-tiderne jo ret korte.

De generer nu mig lidt og burde ikke være på et håndholdt spil der indlæses fra cart eller memorystick. Men ja, rart at det er hurtigt når man genspiller en bane.
BeanoBeanoSkrevet 04/04-12 11:44 
Ny firmware 1.66 oppe nu.

- The [System Music] setting in Settings > [Sound & Display] now affects BGM in PS Store, near and Sign-Up screens as well as the Home menu.
- When searching for location data, users now have the option to 'Retry' and 'Cancel' when a failure occurs.
- A progress bar is introduced for application installation.
- A direct link to PlayStation Store is made available for new applications that users may discover on near.
- Users can now update data at any time within near, provided they are within the same location.
- The display time of notification alerts has been reduced from 5 seconds to 3 seconds.
- Functional improvements have been made in the following games and applications: Unit 13, Gravity Daze, near.

Man kan også sætte sleep-mode til 10 min og slå notifications helt fra (tak!)

Desværre ingen PSone emulator endnu :(

Kilde
SumezSumezSkrevet 04/04-12 11:53 
Beano>
Desværre ingen PSone emulator endnu :(

Hvad betyder det? At man ikke kan spille PSone-spil hentet fra PSN!?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/04-12 11:58 
Nemli...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/04-12 06:33 
Japan har fået en app der hedder Wake Up Club. Nu er det at vågne også en social oplevelse!

http://youtu.be/Sbb3q3N5YIQ
SonicSonicSkrevet 26/04-12 09:20 
What did I just watch?! :o
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 26/04-12 10:21 
Der er kommet gratis Skype klient til Vita i PSN Store. Prøvede det i går og der fungerede det fint.
Bede-xBede-xSkrevet 23/05-12 00:39 
Ny bundles på vej mod Europa:

http://www.pocketgamer.co.uk/r/PS+Vita/PlayStation+Vita/news.asp?c=41239
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/05-12 08:43, rettet 24/05-12 08:44 
Nyt music/kamp spil på vej fra Zen Studios...

KickBeat, a "music combat game" from Zen Studios, launches on Vita this Summer.

You'll be matching beats to pull off various martial art moves in time with the music. They'll be no on-screen prompts as in other music games - you'll be free to create your own sequence of attacks.

The soundtrack is made up of licensed tunes from the likes of Pendulum and Marilyn Manson, alongside lesser known acts such as Taiwanese rapper Shen Yi. You'll also be able to import your own music into the game and use the built-in analyser to create your own tracks.

Take a look at the trailer below for a better idea of how it works.

"Kickbeat is a showcase example of passion, risk and creativity," commented Zen Studios chief Zsolt Kigyossy.

"Traditional publishers might shy away from this type of thinking, but we will embrace it. After all, what's the point of working in video games if you just keep making the same one?"

It's not yet clear whether the game will be download-only or see a full retail release.

Zen's past work includes Zen Pinball on PlayStation 3 and Pinball FX on Xbox 360.

Det er bekræftet som download-only spil svjv.

Kilde og trailer
BeanoBeanoSkrevet 04/06-12 21:12, rettet 04/06-12 21:13 
Sound Shapes udkommer d. 7. august til både Vita og PS3 som "pay-once" titel. Ikke den måde de sælger Vita maskiner på men fedt hvis man har begge konsoller. Det understøtter automatisk indholdsdeling/sync mellem de to versioner via skyen. Pris bliver $15 i USA.

Mere info
happyEDhappyEDSkrevet 04/06-12 21:50 
super også ps3
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 08/06-12 09:23 
Jet Set Radio kommer også til Vita, udover PS3 og 360. Håber det bliver en pay-once title på PS3/Vita.

1UP Hands-on
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig