X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS Vita


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 08/04-07 23:08 
Dette emne har nok været oppe et par gange før, men nu laver jeg lige en også :)

Den nye PSP 2 eller, som nogen kalder den - PSP v2...
Nogen som har hørt om en mulig udgivelses dato?
Den skulle være mere fix end den nuværende. Bl.a et indbygget kamera og så dropper de UMD-formatet.
Jeg er selv, ret så glad for min PSP. Har snart brugt en del penge på den, bl.a en m... Se hele indlægget


PSP v.2 - Info....
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Svar
BazeBazeSkrevet 22/02-12 20:23 
Nogle skal jo gøre det for dig! ;)
CoreCoreSkrevet 22/02-12 20:23 
Baze>
Elgiganten i Randers har heller ikke modtaget noget Vita overhovedet. Desuden er Marvel Vs Capcom 3 enten revet væk eller så for dyrt

Hvor er det for dyrt?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 22/02-12 20:25, rettet 22/02-12 20:25 
Beano>
Jeg taler om PS3'en der pludseligt skal downscale og komprimere et framebuffer

Okay, det er selvfølgelig rigtigt. Men kræver det så meget i dagens forhold? Det er vist primært Killzone 3 som Sony selv har brugt til at demonstrere, og det skriver folk kørte perfekt, selvom det vel må forventes at være noget af det mest performance tunge på PS3.

Vi må nok bare vente og se... :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 20:27 
KZ3 var også en speciel build... i bedste Sony-stil :)
BazeBazeSkrevet 22/02-12 20:28 
Jeg kiggede i:

Fona (hjemmeside): 399,-
Game.dk: 349,-
Cdon.dk: 379,- + porto

Amazon tog omkring 270,-, så hellere vente lidt, nu når man alligevel og venter på memory card.
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 20:36 
Baze>
Jeg kiggede i:

Fona (hjemmeside): 399,-
Game.dk: 349,-
Cdon.dk: 379,- + porto

Amazon tog omkring 270,-, så hellere vente lidt, nu når man alligevel og venter på memory card.

Der stod 399,- på det gamestop eksemplar jeg fik med min maskine for en hund. Godt nok var de flinke i butikken, meeen.....
BazeBazeSkrevet 22/02-12 20:48 
Okay, men jeg tror også Gamestops priser svinger mellem 299,- til 399,- kroner. Bedste pris var klart Coolshop, men de fik ikke nok på lager. Elgiganten har også fjernet spillet på deres side.
happyEDhappyEDSkrevet 22/02-12 21:59 
Ingen problem at få hvad jeg skulle i horsens + 16 gb mem.

Og hold da op jeg er positiv over maskinen. En indtil nu god oplevelse, lidt sjovt at det meste af tiden er gået med at spille where is my heart, som jeg ikke havde prøvet før. Virkelig lækkert spil

Er der nogle der ved om der på et senere tidspunkt kommer flere end de psp spil der er i store nu?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BazeBazeSkrevet 22/02-12 22:00 
Yay, VideoGamePlus har allerede sendt spillet. Never Planetaxel igen!
NaieraNaieraSkrevet 22/02-12 22:06 
Axel er dog stadig det eneste helt toldsikre sted ;) Men de bliver tydeligvis nemt berørt når der er mangel på forskellige produkter, så engang imellem går det lidt galt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 22:21 
happyED>
Er der nogle der ved om der på et senere tidspunkt kommer flere end de psp spil der er i store nu?

Syntes jeg kan huske de har nævnt at der løbende vil komme PSP titler i Storen.
Jeg ledte selv forgæves efter Pac-Man Championship (mini) som jeg mener jeg har set før. LBP, Speedball 2 og Mission Impossible kunne jeg dog fint hente igen :)
HulleHulleSkrevet 22/02-12 22:44, rettet 22/02-12 22:46 
Yes! Fed maskine, men er enig i at det er underligt at man ikke kan bruge dpad i menuen. Men det er småting som sikkert bliver rettet.
Syntes også at det er underligt med de PSP spil som mangler i shoppen. Jeg ledte forgæves efter Monster Hunter Unite som jeg havde glædet mig til at se opscaleret.. Men der findes en måde at omgå det på. Hvis man køber et PSP spil via PS3 eller MediaGo kan man redownloade på Vita, hvis man kigger i sin download historik.. Underligt at man kan snyde systemet på den måde :/

Er der nogen der ved om man mister 1 af sine 2 licenser ved at købe på denne måde?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 22:48 
Er MH ikke i din download-list på Vita?
happyEDhappyEDSkrevet 22/02-12 22:56 
mh er ikke på min
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JmogJmogSkrevet 22/02-12 23:02 
Sumez>
Det lyder meget smart, men det virker samtidig rimelig formålsløst - hvis man alligevel har en PS3 i nærheden kan man da ligeså godt spille det på sit TV, eller? :)

Jeg kan sagtens se en ide i at kunne fortsætte et spil mens jeg ligger under dynen. Og så er det jo heller ikke begrænset til når du er på dit egen hjemmenetværk - bare du er online via wifi, så virker det. Det er rimelig cool at kunne besøge venner/familie, hoppe på deres wifi og så lave en "i skal lige se Skyrim 5 som jeg har købt til min PS3. Det er helt vildt godt!" eller sådan noget :-)
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 23:05 
Jeg fandt endeligt Pacman CE minien i min download liste men den kan ikke hentes til Vita endnu. Jeg kan tilsyneladende se alt i min Vita download liste/historik (selv PS3 stuff) så underligt i ikke har MH liggende.
JmogJmogSkrevet 22/02-12 23:12 
Core>.

Damn, det her er dumt. I morgen kører jeg fra Rødovre til Århus, og tjekker alt på vejen, i håb om at finde Mem. Card (16 GB), Rayman, UMvsC3 og Wipeout. Hvis nogen kender nogen fysisk butik der har bare mem. Cardet, vil jeg MEGET gerne have et tip.

Jeg var selv på memorykort jagt efter jeg hentede min Vita i dag, da mit 32gb fra Canada endnu ikke er nået frem. Jeg ringede til Elgiganten og de fortalte mig at ingen forretninger i København har nogen, men han kunne se at der var nogen på lager i deres forretning i Nykøbing Falster. Det er for langt væk for mig, men hermed et tip til dig :-)

Gutterne i Gamestop Fisketorvet, hvor jeg hentede min, fortalte at de ingen memorykort havde fået udover de preorders, der var lagt senest i starten af sidste uge. Det samme gjaldt flere af spillene. Jeg forudbestilte selv Rayman i sidste uge, men de havde kun fået tre, og jeg var nummer fire, der havde bestilt det. De fortalte mig, at det er Nordisk Film, der har fucket op i distributionen. Stort set ingen forretninger i Danmark har fået allokeret alt hvad de har bestilt. Det lyder ualmindeligt bekendt...

Nå, men inden alle render land og rige rundt for at kigge i andre forretninger end dem i gik forgæves i idag, så prøv at ringe til jeres lokale Gamestop i morgen. Så vidt jeg kunne forstå så får de måske nye forsyninger fra Nordisk Film i morgen, men de aner ikke hvad eller hvor meget. Måske memorykort. Måske ingen. Måske kun flere maskiner. Måske kun flere spil. De ved det ikke endnu. Det er en underlig måde NFI arbejder på, og det kan kun være frustrerende for butikkerne.
HulleHulleSkrevet 22/02-12 23:16, rettet 22/02-12 23:17 
PS3/MediaGo tricket virker vist kun med nogen titler, MH er en af dem det virker med, Pacman er så åbenbart ikke. Har man købt MH kan det redownloades, men man kan ikke købe det i Vita butikken.
Jeg læste en der skrev at han havde købt God Eater, altså et af dem som er i Vita Store, men han måtte ikke downloade det, af samme årsagersom du oplever med Pacman.. Der er vist lidt start vanskeligheder hist og her :)

Edit: Og jeg tror ikke man mister en licens ved at downloade til PS3 og overføre til Vita.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 23:41, rettet 22/02-12 23:44 
Har du checket download-list på Vita?

Ikke bare Store....

Den bør være der uanset om du kan downloade den eller ej.
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 23:44, rettet 22/02-12 23:45 
Hulle>
Jeg læste en der skrev at han havde købt God Eater, altså et af dem som er i Vita Store, men han måtte ikke downloade det, af samme årsagersom du oplever med Pacman..

Nej, Pacman er en PSP mini mens God Eater er en PS2 classic som kun kan køre på PS3. Jeg kan fint hente andre PSP minis.
RJKRJKSkrevet 23/02-12 00:11 
God Eater = PSP-spil :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 23/02-12 00:18 
Jeg må drikke noget mere kaffe... tænkte på God Hand :D
JmogJmogSkrevet 23/02-12 08:50 
Udover Lumines så kan hverken Uncharted eller Wipeout startes, hvis man ikke har et memorykort i maskinen. Da mit kort ikke er kommet endnu må jeg nøjes med at beundre menuerne.

Det virker ærligt talt ret fjollet. Jeg kunne forstå det hvis spillet skulle bruge noget plads til at streame data ind (ok, faktisk muligt det er det de 64mb Uncharted kræver er), men spil der kræver mindre end et par mb burde være i stand til at boote uden.
RJKRJKSkrevet 23/02-12 12:09, rettet 23/02-12 12:09 
Gad vide hvor mange i Danmark der har siddet og været lige så dumme som os ;)

Jeg får en dag mere, for Elgiganten har først sendt mit memory card i dag. Jeg betalte ekstra for "ekspress behandling", så de pakkede lagervarer EKSTRA hurtigt. Det tog så kun 22 timer ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 23/02-12 12:53 
Gamestop Fisketorvet har i dag fået 8GB og 16GB på lager. De får muligvis også nogen 4GB i morgen.
BazeBazeSkrevet 23/02-12 13:01 
Jmog, skriver du ikke lige, når du modtager dit memory card fra videogameplus? Jeg hører at det er ret hurtige.
JmogJmogSkrevet 23/02-12 13:22 
Will do. Sidst jeg bestilte noget tog det tre dage, men det er over et år siden. Håber de holder standarden :-)
RJKRJKSkrevet 23/02-12 13:33 
Hvis den ikke ender i PostDK-helvede :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BazeBazeSkrevet 23/02-12 13:39 
Jeg skrev til dem, at jeg var fra Europe, så hvis de kunne fjerne tydelige mærker, som viser, at de er fra Canada, så måtte de gerne det. Men ellers har jeg hørt at de sender tingene som gave, så nu må vi se. :)
CronossCronossSkrevet 23/02-12 13:56 
I Aarhus blev de fleste maskiner så vidt jeg er informeret revet væk, men de havde bare ikke rigtig nogle memory cards. Så de fleste sidder nok tilbage med en lidt grim smag i munden, når de skal prøve deres nye maskine.

Jeg var dog "heldig" at få et 4 Gb kort - det allersidste kort i butikken kun en time efter launch, hvilket dog betyder, at jeg KUN kan have et enkelt spil som jeg skal anmelde installeret.
Selve maskinen er lækker, men uden at afsløre alt for meget om mine kommende anmeldelser, så er jeg ikke specielt imponeret over spillenes kvalitet. Fifa - som jeg IKKE anmelder - er dog rimelig vellykket, omend ikke fantastisk grafisk imponerende.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/02-12 14:10 
Så skal du spille BlazBlue. Det er flot! :)
KamekKamekSkrevet 23/02-12 14:18 
Jeg modtog mit memory card fra Videogameplus i løbet af 6 dage. De havde angivet pakken som en gave og værdien til $22 - selvom det reelt var $100...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
HulleHulleSkrevet 23/02-12 14:40 
Jeg har lavet en tutorial om at få PSP spil som ikke er i Vita Store, på Vita.
Jeg kan dog ikke garantere at det virker med alle PSP spil, men som jeg viser med Monster Hunter, så virker det med nogen.

På min kanal er det også en guide til at overføre PSP savegames, hvis nogen skulle kunne bruge det.

Den er på gebrokkent engelsk..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CronossCronossSkrevet 23/02-12 14:55 
Darkbeat>
Så skal du spille BlazBlue. Det er flot! :)

BlazBlue er spillet, der fylder hele mit memory card ;-)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/02-12 17:13 
Efter at have brugt lidt mere tid med den er jeg enig i hvad RJK skriver om interfacet. Det er ikke særligt pænt, til gengæld er det super hurtigt hvilket jeg syntes er virkelig fedt. Man kan lynhurtigt lukke ting og have flere ting åbne uden den laver ballade og selvom digitale manualer ikke er rart set fra et samler perspektiv, er det fedt at have dem lige ved hånden i spillet.
CoreCoreSkrevet 23/02-12 20:31, rettet 23/02-12 20:31 
Gamestop i Slagelse kunne i formiddags sælge mig et 16 GB-kort. Derudover kunne den enormt flinke ekspedient, hjælpe mig til stadig at benytte bundle-tilbuddet og derved få Raman med for 100,-

Derudover nappede jeg også (i kådhed) Shinobido med.

1000 points til Gamestop Slagelse, og Kim Awesome. Nu er jeg ved at være ret godt kørende.

Bilka'erne har i øvrigt alle fået 4 GB-kortene, og en lille håndfuld spil.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 24/02-12 14:03 
RJK>
Så vidt jeg kan se kan man kun styre den med touch, hvilket jeg finder idiotisk.

Og det fortsætter i spillene :-/ Er det mon et krav Sony har sat, eller er alle udviklerne bare pludseligt forblændede af touch-muligheder? Når der nu er en start-knap, hvorfor må jeg så ikke få lov at starte spillet på den, i stedet for at skulle plante min fedtede finger midt på skærmen, så jeg skal tørre den af bagefter, for at se billedet ordentligt? Forhåbenligt ændrer det sig med tiden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 24/02-12 14:15 
Shinobido foregår primært på knapperne.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 24/02-12 14:21 
Det gør dem jeg har spillet også - blot menuerne i dem, der alle kun kan styres med touch.

Min pointe: det som Vita har på iPad/iPhone er jo netop knapper/stick - at man ikke er begrænset til touch. Så brug det da :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 24/02-12 14:53, rettet 24/02-12 15:02 
RJK>
Og det fortsætter i spillene :-/ Er det mon et krav Sony har sat, eller er alle udviklerne bare pludseligt forblændede af touch-muligheder? Når der nu er en start-knap, hvorfor må jeg så ikke få lov at starte spillet på den, i stedet for at skulle plante min fedtede finger midt på skærmen, så jeg skal tørre den af bagefter, for at se billedet ordentligt? Forhåbenligt ændrer det sig med tiden.

Kunne ikke være mere enig! Det er meget inkonsistent og forskellige fra spil til spil. F.eks. i Uncharted skal man nogle steder udelukkende navigere i menu via touch men så lige bagefter trykke på Start knappen for at lukke en menu.
Det er ofte teknisk muligt at gøre begge, så det syntes jeg er synd udviklerne ikke gør - eller i det mindste sørger for det er konsistent i samme spil. Virker som om Sony ikke har nogen strenge krav (eller noget overhovedet) til hvordan der skal implementeres touch og menuer.

Ellers syntes jeg det er en super fed maskine og kan godt lide interfacet selv om det kunne være designet pænere hist og pist og der mangler en lille feature her og der. Ikke noget som ikke kan forbedres via firmware opdatering - solid start featuremæssigt og er hurtigt at bruge.
Fedt koncept med at alle spil automatisk får deres egen lille "Live Arena" app hvor man kan se venner's aktivitet, poste beskeder, læse manual, hoppe til relevante websites, osv. lidt ala facebook wall men fokuseret på de enkelte spil og er ikke i vejen for spillet.
Fungerer også fint med custom soundtrack i de spil jeg har prøvet. Bare start den musik man vil høre i music app og start spillet.

EDIT: Opdagede forøvrigt ud af den oplader når den er tilsluttet min PC, men batteriindikatoren viser det bare ikke.
happyEDhappyEDSkrevet 24/02-12 15:44 
Nu prøvede jeg tricket med psp spil download via ps3
Men ys seven. Desværrer virker det ikke :(
Så håber da det kommmer på tidspunkt så mine 109 ikke er spildt :)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
CoreCoreSkrevet 24/02-12 19:08, rettet 24/02-12 19:09 
I Shinobido fik jeg rabatkoder, der giver 10€ (75 kr) i rabat på Ridge Racer og Touch My Katamari med.

Jeg har selv brugt og købt Ridge Racer, men den anden skal jeg ikke bruge.

Er der nogen der har tænkt sig at købe DL-versionen af Katamari og derved kan bruge koden?

Hvad sker der egentlig for at flere af PSP-spillene kan købes i Storen, mens de på min Download-list ikke kan hentes fra en PS Vita?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 24/02-12 19:51 
Du kan vel ikke købe dem i PSN Store på Vita så?

Så vidt jeg ved, vil de løbende tilføje flere PSP titler på Vita Store. Jeg håber selv på at Power Stone Collection kommer op engang og prisen ikke er latterlig. Hvilke titler mangler du?
CoreCoreSkrevet 24/02-12 20:05 
Som minimum Resistance, men mener jeg stødte på et par andre.

Resistance kan købes i Vita-shoppen, men er på min Download List, ikke mulig at downloade på PS Vita.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 24/02-12 20:33 
Ok lidt mystisk når den kan købes på Vita Store. Forhåbentligt bare en fejl der rettes op.
BazeBazeSkrevet 24/02-12 21:54 
Jeg har stadigvæk ikke fået mulighed for at spille på den endnu, så jeg har leget lidt med systemet og kigget lidt på storen. Systemet kører til min store overraskelse totalt flydende, og multitasking virker rigtigt. Alt i alt klippe stabilt.

Jeg tog kigger på PS Store efter nogle gode PSP spil. Opmærksomheden var på bla. Dissidia, som ser virkelig sjovt ud, men for pokker hvor er det dyrt. Jeg kan ikke forstå man sætter en grænse for priserne. PSP burde ligge et sted mellem PS One og PS2 priser. GTA spillene var dog pænt billige, så jeg hapsede Vice City Stories og jeg overvejer også Chinatown Wars, men er ikke helt besluttet endnu.
happyEDhappyEDSkrevet 25/02-12 00:49 
Er der ingen der har prøvet

Tales from Space: Mutant Blobs Attack

Pt bedste vita spil ;)

50 kr
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/02-12 09:35 
Det har Bo i hvert fald (håber jeg :D )
SumezSumezSkrevet 25/02-12 20:07 
Han snakkede i hvert fald meget positivt om det i går, på vej til Næstved :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 25/02-12 20:49, rettet 25/02-12 20:50 
Baze>
Jeg skrev til dem, at jeg var fra Europe, så hvis de kunne fjerne tydelige mærker, som viser, at de er fra Canada, så måtte de gerne det. Men ellers har jeg hørt at de sender tingene som gave, så nu må vi se. :)

Jeg har ikke fået min pakke endnu, men ingen af de ting du nævner ville have nogen effekt. Jeg tror vi skal næsten ti år tilbage før Postdanmark holdt op med at tage sig af om noget var markeret som gave eller ej. Og selvom man ikke var nødt til at skrive på en pakke hvilket land den kom fra, så kan du være helt sikker på, at de har noget sortering af indkommende post, så de ikke er i tvivl om hvorvidt noget kommer udenfra EU eller ej.

Toldmæssigt, så er der kun to ting der har noget at sige, og det er hvilket land pakken er fra og hvilken værdi, der er angivet på pakken. Er ingen værdi angivet, så vil de tilbageholde pakke en uges tid for at irritere dig, og derefter sende et brev, hvor de beder dig angive hvor meget pakken er værd og vedlægge beviser.
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig