X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS Vita


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 08/04-07 23:08 
Dette emne har nok været oppe et par gange før, men nu laver jeg lige en også :)

Den nye PSP 2 eller, som nogen kalder den - PSP v2...
Nogen som har hørt om en mulig udgivelses dato?
Den skulle være mere fix end den nuværende. Bl.a et indbygget kamera og så dropper de UMD-formatet.
Jeg er selv, ret så glad for min PSP. Har snart brugt en del penge på den, bl.a en m... Se hele indlægget


PSP v.2 - Info....
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Svar
BazeBazeSkrevet 21/02-12 18:25, rettet 21/02-12 18:26 
RJK>
Og jeg troede jeg var smart, da jeg bestilte spil+mem card hos Axel, for amerikanerne har jo haft Vita en uge før os, så de kunne sende i god tid. Og alligevel har de ikke engang sendt mine ting endnu :-/

Det samme her... Det fik mail fra mig tidligere i dag, om at du godt måtte skynde sig lidt...

Ved i, om Wipeout kræver memory card? For så bliver det nok det, jeg køber i morgen, når jeg alligevel kommer forbi elgiganten.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-12 18:26 
Beano>
Jeg har selvfølgeligt fået en defekt maskine :(

Der er nogle underlige streger på skærmen...

Surt :( Hvor har du købt fra?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/02-12 18:26, rettet 21/02-12 18:27 
Ja jeg oplever det samme. Ellers en rigtig god butik på alle andre områder.

(edit: ang. planetaxel)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 21/02-12 18:37 
Nu er det spændende (for mig) så om postvæsenet kan fragte pakken med min Vita fra Stockholm til Ikast på tre dage. Stockholm til Malmø tog en dag, og det gjorde Malmø til København også - så er der kun den sidste dag tilbage...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 21/02-12 19:18, rettet 21/02-12 19:19 
Konsolkongen>
Surt :( Hvor har du købt fra?

Elgiganten så den er meget nem at returnere da der ligger en butik tæt på mig. Men så går jeg glip af preorder kittet :P

Der er forresten begyndt at dukke spil og demoer op i Store. Har lige spillet Super Stardust demoen :)
happyEDhappyEDSkrevet 21/02-12 19:25 
Nu har i den, hvad syntes i om den?

Jeg får min i morgen kl 13.30 :) men må pænt vente at tænde den til sen aften da jeg skal til møde.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/02-12 19:30 
Den er fin. Lettere end jeg regnede med og med en super flot skærm. Reality Fighters er overraskende sjovt.
BeanoBeanoSkrevet 21/02-12 19:41 
Ja imponerende skærm - lige bortset fra det problem jeg har, men det er en defekt :P

Passende vægt og størrelse men sticks og knapper skal man lige vænne sig til. Mindre end jeg havde forventet.

Lidt en skam at der ikke er opladning via std. USB port eller USB oplader. Virker kun med den medfølgende USB oplader.
GreaseballGreaseballSkrevet 21/02-12 22:27 
Prøvede også en inde på Fisketorvet idag. Den var pæn lettere end jeg havde først troet og meget flot skærm.
Dog virkede den kun nogen minutter så døde den igen. Ham som havde butikken fortalte den gjorde det hele tiden. Må håbe det kun er dem med DEMO software til butikker som har den fejl.
BazeBazeSkrevet 21/02-12 23:10 
Så fik jeg afbestilt på PlanetAxel. Er det videogameplus, som er det eneste reelle alternativ, hvis man gerne vil have 32gb?
JmogJmogSkrevet 22/02-12 01:40 
Baze>

Ved i, om Wipeout kræver memory card? For så bliver det nok det, jeg køber i morgen, når jeg alligevel kommer forbi elgiganten.


Det gør det.
JmogJmogSkrevet 22/02-12 01:43 
Baze>
Så fik jeg afbestilt på PlanetAxel. Er det videogameplus, som er det eneste reelle alternativ, hvis man gerne vil have 32gb?

Det er i hvert fald det billigste sted. De sendte mit tidligere i dag sammen med Modnation Racers. Tjek deres spilpiser. De er PÆNT lave.
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 08:48, rettet 22/02-12 08:49 
Købte Motorstorm RC i går på Vita - det spiller godt og jeg kan anbefale man checker demoen ud hvis man er til top-down racers. Hentede den også gratis til PS3 bagefter - nice spil og så til kun 45,- :)
BazeBazeSkrevet 22/02-12 09:03 
Beano>
Købte Motorstorm RC i går på Vita - det spiller godt og jeg kan anbefale man checker demoen ud hvis man er til top-down racers. Hentede den også gratis til PS3 bagefter - nice spil og så til kun 45,- :)

Tak, så venter jeg bare på, at planetaxel refunderer mine penge.
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 11:16 
Så fik jeg fat på en ny (og forhåbentligt ikke defekt) Vita i Gamestop. Nuppede UMvC med for en hund hvilket er en ok pris da jeg ikke ejer det allerede :)
Dog en skam jeg skal returnere preorder kittet til Elmutanten med den defekte maskine - pungen er ret nice :P
RJKRJKSkrevet 22/02-12 11:30 
PostDK leverede og ingen problemer med min maskine :) Men jeg kan ikke engang spille det medfølgende Lumines fra "bundlet" uden at have et memory card :-/ Så jeg må vist også i El Giganten - jeg har i hvert fald droppet Axel, der efter en lille uge STADIG ikke har memory cards på lager...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BazeBazeSkrevet 22/02-12 11:36 
Jeg overvejer også helt seriøst at købe et 4GB kort, og så sælge det igen, når jeg får mit 32GB.
enfenenfenSkrevet 22/02-12 12:18 
Beano>
Så fik jeg fat på en ny (og forhåbentligt ikke defekt) Vita i Gamestop. Nuppede UMvC med for en hund hvilket er en ok pris da jeg ikke ejer det allerede :)
Dog en skam jeg skal returnere preorder kittet til Elmutanten med den defekte maskine - pungen er ret nice :P

Hvorfor får du ikke bare en ny i Elgiganten?
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 22/02-12 12:54, rettet 22/02-12 12:55 
Thomas Vigild giver sin dom over PS vita.

Især prisen og Sonye nye Vita memorykort er en streg i bogen.

På den anden side, var han også hård mod 3DS, men jeg må sige at den konsol virkelig har vokset i modenhed siden launchen.

Link...
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 13:10, rettet 22/02-12 13:12 
enfen>
Hvorfor får du ikke bare en ny i Elgiganten?

Fordi de ikke har enheder i butikken endnu - de sagde de først får nogen ind i næste uge, Skal den sendes ind går der mindst lige så lang tid.
RJKRJKSkrevet 22/02-12 13:26, rettet 22/02-12 13:34 
RJK>
uden at have et memory card :-/ Så jeg må vist også i El Giganten

Okay, det ligner en launch-farce herovre... I min jagt på et memory card kan jeg give en launch report fra Herning:

El Giganten - får slet ikke noget Vita i den her omgang. I følge ekspedienten vil Sony kun levere til de største El Giganten-butikker, og der faldt Herning så åbenbart udenfor. Han ville dog gerne sælge mig et memory card - som så viste sig at være et standard SD-kort. De vidste ikke at Vitaen bruger et andet format...

Bilka - skulle have fået al deres Vita igår, men har endnu ikke fået noget, eller nogen forklaring. I følge ekspedienten er situationen den samme for alle Bilkaer i Danmark, INGEN har modtaget noget Vita endnu.

GameStop - har maskiner og spil, men INGEN memory cards. I følge ekspedienten er GameStop den eneste butikskæde der overhovedet har fået memory cards, og i Herning har de kun fået tre styk i alt, som alle gik til forudbestillinger. Han havde endda solgte dét, han selv skulle have haft.

Som skrevet, en farce...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 13:32, rettet 22/02-12 13:36 
Da jeg var i Gamestop Vejle i formiddags blev jeg tilbudt memorystick, så jeg går ud fra de har (eller havde) dem.

Vedr. Elgiganten, det var også mit indtryk da jeg talte med dem i går at kun de store butikker får enheder først. Idiotisk.

EDIT: Jeg kan se coolshop og gamebits har både 4GB og 8GB kort på lager. 16GB er pt. udsolgt hos dem.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/02-12 15:03 
Der er ikke noget at sige til at fysiske spilbutikker må dreje nøglen om hvis de ikke kan leverer varene. Tror du havde været bedre tjent med at bestille fra Coolshop eller Game.dk @RJK
RJKRJKSkrevet 22/02-12 15:08, rettet 22/02-12 15:11 
Ja, det er jo klart nu :) Memory cards koster bare nær det halve i USA og 32 GB kan ikke fåes herhjemme, så derfor tog jeg det hos Axel, i stedet for Game.dk, hvor jeg købte maskinen. De fysiske butikker var bare til nød, nu hvor jeg ikke engang har et eneste spil jeg kan spille (selvfølgelig min fejl at jeg troede Lumines ville virke uden, men...). Oh well. Jeg bestilte et 4 GB tidligere på dagen hos Elgiganten, som var det eneste de havde hjemme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 22/02-12 18:15, rettet 22/02-12 18:16 
Jeg har leget med de features der er tilgængelige, uden memory card. Det er godt nok ikke ret meget ;) Men alligevel lidt kommentarer:

Hele menusystemet synes jeg er meget skuffende. I stedet for den velfungerende menu fra PSP og PS3, er der bare noget ripoff af Apple. Så vidt jeg kan se kan man kun styre den med touch, hvilket jeg finder idiotisk. Vitaen har jo netop masser af sticks og knapper, i modsætning til iPad/iPhone, så hvorfor må jeg ikke bruge dem? Jeg er tvunget til at sidde og fedte skærmen til - man kan ikke engang starte uden at skulle fedte fingeren henover skærmen, fuldstændig uden grund. Man er jo nødt til at have en klud liggende hele tiden, som med iPad'en - irriterende.

Grafisk er det også ret usmart og klodset ift. forgængeren, slet ikke så stilrent. Det er også meget rodet at finde rundt i, ligesom 3DS. Til gengæld virker shoppen umiddelbart ret godt og veldesignet (dog også kun touch her, helt uden grund), og lysår bedre end den tilsvarende kaos på 3DS.

Jeg har også prøvet med Remote Play, som jo potentielt er fantastisk, nu hvor der er to sticks (i modsætning til PSP). At kunne spille alle PS1, 2 og 3-spil hvor som helst i huset på Vitaen, kunne jeg godt bruge. Det virker da også, og lag er ikke så slemt som jeg troede, men billedkvaliteten er ikke fantastisk (komprimering) og som det værste er der nærmest ingen spil der virker. Det eneste jeg kunne finde var Lair, og så alt PS1 - det er jo som det var på PSP. Hvorfor kan jeg ikke bare få lov at spille alt? Det hele virker jo, så det kan vel kun være en bevidst begrænsning.

I det mindste kan det altsammen fikses med senere opdateringer. Selve hardwaren virker jo umiddelbart fremragende, hvis man lige kigger udover batteritiden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 22/02-12 18:25 
Hvordan kan den spille PS3-spil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 22/02-12 18:28, rettet 22/02-12 18:29 
Remote Play :) PS3'en afvikler spillene, streamer billede og lyd til Vitaen, som sender kontrol tilbage. Det var jo også til PSP, men som skrevet er det jo mere brugbart på Vita, fordi man nu har den komplette kontrol med to analoge sticks.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 22/02-12 18:32 
Det lyder meget smart, men det virker samtidig rimelig formålsløst - hvis man alligevel har en PS3 i nærheden kan man da ligeså godt spille det på sit TV, eller? :)

Det eneste jeg har brugt PSP'en til er PS1-spil fra PS3'en, og der overførte den hele spillet så jeg kan spillet det i bussen osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 22/02-12 18:38 
Det er nok forskelligt for folk. Jeg har en del tid, hvor jeg af forskellige grunde ikke har adgang til tv'et med PS3'en, men gerne ville spille de samme spil andre steder i huset. Selvom billedkvaliteten ikke var perfekt og med en smule lag, tror jeg at jeg ville bruge det nogle timer om ugen, hvis det altså virkede med alle spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 22/02-12 18:40 
Det må jeg prøve når jeg en gang får mig en stor mansion, og ikke orker at gå op på 2. sal for at spille PS3 :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 22/02-12 18:42 
Måske multitasker jeg bare meget mere end dig ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 22/02-12 18:48 
Er det i øvrigt ikke også ét af de store selling points for Wii U? Så der må jo være andre end mig, der kan bruge det :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 22/02-12 18:48, rettet 22/02-12 18:51 
Jeg har desperat været på jagt hele eftermidagen, og har (efterhånden grænsende til det rasende) været i:

- Elgiganten Herlev: Har intet,
- Gamestop Glostrup: Har ingen mem. Cards,
- Gamestop Tåstrup: Har ingen mem. Cards,
- Gamestop Valby: Har ingen mem. Cards,
- Gamestop Ballerup: Har ingen mem. Cards,
- Gamestop Lyngby: Har ingen mem. Cards, ingen af spillene fra deres bundle, men kunne dog sælge mig en 3G konsol (MEGET uforstående overfor at jeg ikke ville have et bundle-spil med, selvom de hverken har dem, eller kan udlevere det i anden butik),
- Fona Lyngby: Ingen 3G-model, ingen mem. Cards og ingen af Toptitlerne,
- Gamestop Rødovre: Har ingen mem. Cards, men kunne sælge mig Uncharted og Little Deviants.

Det her er fucking joke.
Der skal da seriøst skiftes ud i nogle sælger/indkøbs-stabe.
Ud af 5 PS-konsoller er dette den fjerde der er så godt som ubrugelig uden mem.card, og alligevel har man ikke indkøbt/indsolgt mem. Cards nok til de fordelte konsoller.

Damn, det her er dumt. I morgen kører jeg fra Rødovre til Århus, og tjekker alt på vejen, i håb om at finde Mem. Card (16 GB), Rayman, UMvsC3 og Wipeout. Hvis nogen kender nogen fysisk butik der har bare mem. Cardet, vil jeg MEGET gerne have et tip.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 19:03 
Hvorfor køber du det ikke online?
RJKRJKSkrevet 22/02-12 19:03 
Core>
Jeg har desperat været på jagt hele eftermidagen

Tak, nu har jeg ikke så ondt af min egen spildte tur rundt i byen ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 19:04 
RJK>
Er det i øvrigt ikke også ét af de store selling points for Wii U? Så der må jo være andre end mig, der kan bruge det :)

Men det virker ikke med alle PS3 spil... eller?
RJKRJKSkrevet 22/02-12 19:07, rettet 22/02-12 19:14 
Som skrevet var det eneste, jeg kunne få til at fungere, Lair. Jeg har googlet mig til at der er lidt flere, men helt irrelevante endnu. Samme googling afslørede at nogle hackere har lukket op, så man kan spille det meste. Sony har også vist flere spil. Så det er muligt, så det kommer vel også officielt på et senere tidspunkt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 19:37 
Er Lair ikke kun PSP-remoteplay kompatibel?

Altså lavere opløsning...
RJKRJKSkrevet 22/02-12 19:40 
Meget muligt. Jeg har ikke rigtigt andre virkende spil at sammenligne med, så jo svært at afgøre :) Men videoafspilning fra PS3'en så i hvert fald væsentligt meget bedre ud
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 22/02-12 19:41 
Beano>
Hvorfor køber du det ikke online?

Lang forklaring, men ventetid på levering er også en faktor ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 19:43 
Coolshop leverer dag-til-dag på lagervarer ... 99% af tiden :)
BazeBazeSkrevet 22/02-12 19:44 
Elgiganten i Randers har heller ikke modtaget noget Vita overhovedet. Desuden er Marvel Vs Capcom 3 enten revet væk eller så for dyrt.

Maskinen er super dejlig, og glæder mig virkelig til at få den prøvet. Dog har jeg kun Rayman, og det man SKAL åbenbart have et memory card, lidt ærgeligt. Så nu må jeg bare vente på Amazon kommer UMvC3 eller Video Game Plus kommer med mit memory card. :)
RJKRJKSkrevet 22/02-12 19:45, rettet 22/02-12 19:47 
Beano>
Altså lavere opløsning...

Har du da fundet noget dokumentation på, hvad der skulle virke i højere opløsning? Jeg kan ikke bruge den til andet, så jeg tester gerne ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 19:52 
Nej desværre :P

Sony annoncerede bare at gamle psp-remoteplay ville køre i psp opløsning mens de nye ville køre i højere opløsning. Der var en masse sites det misforstod udtalelsen og troede det betød alle ps3 spil ville virke med Vita remote-play :)
RJKRJKSkrevet 22/02-12 19:55 
Det er mig også helt uforståeligt, at det ikke er tilfældet. Det er jo "hele konsollen" der streames, så ingen grund til at begrænse spillene. Jeg kunne så forstå hvis det var fordi man ville undgå at folk kom til at spille SingStar eller sådan noget på deres portable, men det er så åbenbart én af de titler der rent faktisk virker... Bizart.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 20:01, rettet 22/02-12 20:02 
Jeg troede det have noget med performance at gøre, men hvis det virker med hacket firmware uden problemer forstår jeg det heller ikke. Ja bizart...
RJKRJKSkrevet 22/02-12 20:06 
Hvad for noget performance? På Vitaen? Den modtager og decoder jo bare videosignalet, så den er lige hårdt belastet uanset hvad der kører på PS3'en :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 20:15, rettet 22/02-12 20:15 
Jeg taler om PS3'en der pludseligt skal downscale og komprimere et framebuffer der kan være op til 1080p (dog normalt 720p). Hvis spillet allerede benytter alle SPU'er kan jeg ikke se hvordan det kan lade sig gøre uden det påvirker spillets performance.
BazeBazeSkrevet 22/02-12 20:18 
Det er desuden pisse lækkert med bluetooth, så skal man ikke tage hensyn til andre eller tænker på ledninger! :)
BeanoBeanoSkrevet 22/02-12 20:22 
Jeg har aldrig taget hensyn til andre :)
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig