X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS Vita


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 08/04-07 23:08 
Dette emne har nok været oppe et par gange før, men nu laver jeg lige en også :)

Den nye PSP 2 eller, som nogen kalder den - PSP v2...
Nogen som har hørt om en mulig udgivelses dato?
Den skulle være mere fix end den nuværende. Bl.a et indbygget kamera og så dropper de UMD-formatet.
Jeg er selv, ret så glad for min PSP. Har snart brugt en del penge på den, bl.a en m... Se hele indlægget


PSP v.2 - Info....
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 22/01-12 11:24 
Det er stadig dyrere end thumbstick-addon'en. Jeg synes begge dele er pinlige, og det sætter tingene lidt i perspektiv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 22/01-12 11:37, rettet 22/01-12 11:53 
Hvis de ikke tjener penge så er de der slet ikke.
At man vil have sine egen mem kort kan jeg slet ikke se noget problem i. Jeg vil næsten sige selvfølgelig i stedet for andre skal tjene på ens produkt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 22/01-12 11:44, rettet 22/01-12 11:47 
@sumez: Den lille prisforskel der evt. måtte være er sagen ligegyldig - det tåbelige er at man skal have en klodset addon for sticket med eget batteri frem for bare at have indbygget det fra starten.
Det er noget nemmere at fixe memorykort "problemet" med en Value-bundle som jeg er ret sikker på dukker op senere - specielt hvis world-wide salget ikke laver op til forventningerne.

Hvad er DK prisen for 3DS sticket?


EDIT: Fandt en ældre artikel som lister nogle af de spil der ikke kræver memorystick, og omvendt:

The following games can saved to the internal memory:

- Asphalt Injection
- Ultimate Marvel vs Capcom 3
- F1 2011
- Dynasty Warriors Next
- Shin Kamaitachi no Yoru
- Dark Quest Alliance
- Army Corps of Hell
- Shinobido 2
- Power Smash 4
- Blazblue Continuum Shift Extend
- Michael Jackson
- Mahjong Fight Club
- Let’s Try Bass Fishing Fish on Next
- Lord of Apocalypse

The following titles require a separate card:

- @field
- Uncharted
- Dream Club Zero
- Disgaea 3 Return
- Hot Shots Golf 6
- Monster Raider
- Ridge Racer

http://www.vg247.com/2011/10/21/report-specific-vita-games-to-require-memory-card-for-saving/
JuggernautJuggernautSkrevet 22/01-12 13:33 
Her er et lille klip med 5 spil. Uncharted ser altså rigtigt godt ud.

Top 5 2011
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/01-12 13:54 
Det med vita memory kort er blæst ALT for stort op. (rundt på nettet)
Det er et engangs beløb. slemmer er det ikke!

Kan du ikke li sony.. fair nok.
Men undskyldning om kortet er for svagt.

Glæd jer nu til, at der kommer mere hardware til os nørder :D
Prisen på den er "spot on"
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 22/01-12 13:56 
Så lige en video af Modnation Racers til Vita. Det skal helt klart ejes - det ser dødsjovt og simpelt ud at bygge baner.

Mht. memorykort, så ser det langt mere spiseligt ud, hvis man importerer. Videogamesplus.ca:
4gb: 113kr
8gb: 226kr
16gb: 340kr
32gb: 567kr
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/01-12 14:31, rettet 22/01-12 14:50 
happyED>
Hvis de ikke tjener penge så er de der slet ikke.
At man vil have sine egen mem kort kan jeg slet ikke se noget problem i. Jeg vil næsten sige selvfølgelig i stedet for andre skal tjene på ens produkt.

Det er selvfølgelig fedt for et firma at kunne prisdiskriminere som de vil, men det har tendens til at skabe noget dødvægt, selvom efterspørgslen (på de små kort) må være ret uelastiske, da der endnu ikke er noget alternativ. At vælge et helt separat format, hvorpå der ikke er noget konkurrence, er ikke nødvendigvis ensbetydende med størst mulig indtjening for Sony, og rent økonomisk er det hvert fald slet ikke effektivt. Havde de valgt et lidt mindre propriotært format, som f.eks. M2, hvor der er andre producenter end Sony selv, kunne Sony's egen profit sagtens være større (licensindtjening medregnet).

Jeg tror nærmere Sonys bevæggrunde er at de er nervøse for pirateri, end det er rent økonomiske overvejelser (så ville priserne være højere - se evt. Microsofts harddiske som eksempel).

Jeg er dog enig i at det er blevet talt meget negativt om det, i forhold til den faktiske pris.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 22/01-12 14:42, rettet 22/01-12 14:43 
ChronoSousa>
Det er et engangs beløb. slemmer er det ikke!

Det betyder stadig at du skal slippe 21-2200 i stedet for 1900 for maskinen.

Kan du ikke li sony.. fair nok.
Men undskyldning om kortet er for svagt.

Jeg tror ikke der er nogen der kritiserer mersalget af memory card fordi det er Sony. Nok snarere fordi det er mersalg af et dyrt memory card.

Iøvrigt er denne tråd første gang jeg har hørt om issuet, og er da glad for at jeg blev gjort opmærksom på det før jeg løb ud for at købe en Vita.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/01-12 14:49, rettet 22/01-12 14:51 
Echelon VI>Havde de valgt et lidt mindre propriotært format, som f.eks. M2, hvor der er andre producenter end Sony selv, kunne Sony's egen profit sagtens være større (licensindtjening medregnet).

Hvordan dog det?

Langt de fleste køber et memorykort så når det kun er Sony er sælger dem og sætter prisen helt uden konkurrence, må indtjeningen være højere uanset licensindtægter fra 3. parts producenter.

Er dog enig i at kopibeskyttelse nok har været en faktor også.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/01-12 15:11, rettet 22/01-12 15:19 
Hvis vi forestiller os at de fleste forbrugere nøjes med at købe et lille memory-kort frem for et stort, og nogen helt undlader at købe, fordi prisen er høj i forhold til lignende produkter, og det faktum at der er tale om en luksusvare, vil det skabe noget dødvægt (tabt profit), i forhold til et marked med optimal konkurrence, hvor prisen, ved hjælp af markedskræfterne, bliver justeret efter efterspørgsel. I et sådant ville flere folk købe memorykort og af en større størrelse, fordi prisen er lavere. Gruppen med en willingness-to-buy der er lavere end Sonys fastsatte pris, indtræder nu på markedet. Markedet for folk der køber (store) memory-kort til deres PS Vita bliver altså større. Der er flere firmaer på markedet, men samtidig er der også flere købere, som med al sandsynlighed køber større kort (Man kunne argumentere for at den lavere pris derfor også ville generere et mersalg af software og Vita'er, da de er komplimentere produkter, men selvom det er plausibelt for software er det en anelse tyndt for selve konsollen). Oven i kommer så indtjeningen fra licens. En forudsætning er at der er større profit på de store memory-kort.

Det er selvfølgelig mere komplekst i praksis.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 22/01-12 15:23, rettet 22/01-12 15:24 
Når alt kommer til alt, så tror det er ekstremt få som dropper Vita pga. memorykortet, så køber de snarere et mindre i stedet til at starte med og måske et større senere.
Profitten er nok lidt mindre på de små kort men det er stadig udelukkende Sony som har indtjeningen og sætter prisen.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 22/01-12 15:34, rettet 22/01-12 15:34 
Yea det bliver næppe en deal breaker for nogen der vil have en VITA at de skal købe et mem card ved siden af.

Men derfor kan man vel godt kritisere at der ikke medfølger et som standard i Vita pakken. Men omvendt, det har der jo aldrig gjort til Sony's konsoller eller håndholdte, med mindre det har været bundles af en art, så det var vel forventet?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/01-12 15:35, rettet 22/01-12 15:40 
Beano:
Det kan også sagtens være tilfældet, at profitten er størst når kun Sony er på markedet - tilfældet kan også være det andet. Det var ikke ment som en "enten/eller", men et argument for at Sonys overvejelser ikke udelukkende var økonomiske, men i lige så høj grad havde med beskyttelse af platformen at gøre (set i lyset af den faktiske pris) :)

Azzkikr:
Nej, det er vist rigtigt. Jeg kan huske at jeg var møgtræt af at der ikke fulgte et memory-kort med som standard til min Playstation 2 i sin tid, da jeg så ikke kunne gemme - Merkøbstvang har det med at gøre forbrugere irriterede :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 22/01-12 15:53, rettet 22/01-12 15:53 
Ja, det kan kun være førstegangs PlayStation-købere og guldfisk der kan blive oprigtigt overrasket over det ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/01-12 16:02 
Pyha, godt det var mit første Playstation-produkt :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 22/01-12 16:33 
Jeg mente mht. Vita - kalder ikke nogen her for guldfisk :D
SumezSumezSkrevet 22/01-12 18:59 
Beano>
Ja, det kan kun være førstegangs PlayStation-købere og guldfisk der kan blive oprigtigt overrasket over det ;)

Jeg synes det var kritisabelt da de udgav PS1. At de stadig ikke har taget sig sammen 20 år senere synes jeg er kedeligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/01-12 19:02 
Måske men du er forhåbentligt ikke overrasket.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/01-12 22:00 
Nu vi snakker om opdagelser, er det netop kommet mig for øre at 3G forbindelsen i 3G-udgaven af konsollen ikke kan bruges til at spille online, og har, ligesom Apples produkter, en 20 mb download-grænse på 3G-nettet. Hvad i alverden skal man så bruge 3G til?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 22/01-12 22:08 
Det lyder som en and. Hvad er kilden?
JmogJmogSkrevet 23/01-12 02:05 
Echelon VI>
Nu vi snakker om opdagelser, er det netop kommet mig for øre at 3G forbindelsen i 3G-udgaven af konsollen ikke kan bruges til at spille online, og har, ligesom Apples produkter, en 20 mb download-grænse på 3G-nettet. Hvad i alverden skal man så bruge 3G til?

Den er skam god nok. 3g er til Near (Vitas Streetpass), webbrowseren og ting på psn, der fylder mindre end 20mb. Det er vist ikke 110% sikkert at der er lukket for online spil over 3g. Der er bare ikke nogen spil der understøtter det endnu.

Men det med de 20mb er godt nok fjollet. Både på Vita og iPhone. Hvis man har et abo med fri data, så skal man da have lov til at gå amok.
BeanoBeanoSkrevet 23/01-12 07:07, rettet 23/01-12 07:31 
20mb 3G limit er kendt og siden Near bruger GPS, som kun er i 3G modellen, virker det ikke på wifi modellen. Webbrowser, twitter app, etc. og lign. virker selvfølgeligt også via wifi. Men at man ikke kan spille online via 3G har jeg ikke hørt om og kan slet finde noget om det med google søgning. Kilde?

EDIT: Det lykkedes mig at finde dette via en forum tråd på playstation.com:

“You will be able to play asynchronous (turn based) games, think Words with Friends style play,” said Sony Computer Entertainment America’s Kyle Shubel. “We have several in our launch window already working, such as Hot Shots Golf and Hustle Kings, where you take your shot (Hustle Kings) or play your round of golf (Hot Shots) and then transmit this turn to me.”

For 3G,” he continued, “you can still stay connected with your friends. So you will receive updates when a friend knocks you down a leaderboard, or someone is attacking your lair, etc. If you are in a party, via our Party app, you will remain in that party while on 3G and still get updates.”

http://www.industrygamers.com/news/playstation-vita-3g-data-plans-rapid-reaction/

Da fuldstændige ligegyldigt med den 3G model hvis det ikke er til alle online spil og kun til de "sociale features".
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/01-12 09:53 
Ja, jeg forstår det heller ikke :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HulleHulleSkrevet 23/01-12 09:56 
Er udelukkelsen ikke for at forebygge lag ved online spil? Uden jeg er inde i det tekniske, så virker 3G ikke vildt stabilt. Jeg ville personligt finde det super irriterende at 3G spillere skulle ødelægge online spil med dette.
Måske når der kommer 4G kan det lade sig gøre?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/01-12 10:02, rettet 23/01-12 10:02 
Jo, det er jo nok en teknisk begrænsning der er årsagen - 3G dækker ret forskellige hastigheder. Det er dog, på den baggrund, svært at se 3G-modellens berettigelse.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 23/01-12 10:02 
Det var også min tanke mht. stabilitet/ping, men jeg tror der er mange 3G købere der får en kedelig overraskelse :P

Kommer 3G modellen overhovedet til launch i Europa?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/01-12 11:18, rettet 23/01-12 11:24 
Beano>
20mb 3G limit er kendt og siden Near bruger GPS, som kun er i 3G modellen, virker det ikke på wifi modellen.

Så vidt jeg har forstået virker Near på ALLE Vita modeller. WiFi-modellen bruger bare WiFi-spots til at estimere brugerens placering.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 23/01-12 11:34 
Ok - den mulighed havde jeg lige glemt :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/01-12 00:16 
Vita 3G Bundle Includes Memory, Game and Data Pass
http://vita.ign.com/articles/121/1217392p1.html

Nu ikke mere brok over memory kort ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 28/01-12 01:51 
Jo, hvis det passer at man ikke kan spille online med 3G-modellen? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BazeBazeSkrevet 28/01-12 11:01 
Daihyoumaru måtte da meget gerne poste hans indtryk af maskinen! :)
BeanoBeanoSkrevet 28/01-12 14:50 
ChronoSousa>
Vita 3G Bundle Includes Memory, Game and Data Pass
http://vita.ign.com/articles/121/1217392p1.html

Nu ikke mere brok over memory kort ;)

Den bundle er også for US, intet annonceret for Europa endnu :P
enfenenfenSkrevet 28/01-12 17:52, rettet 28/01-12 17:54 
Mon ikke det også kommer, når man kigger på de lidt sløje salgstal?
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 28/01-12 18:40 
Bliver nok afklaret i næste uge, kan være SCEE der er lidt langsomme (gisp!) og bare ikke har annonceret det endnu.
JmogJmogSkrevet 05/02-12 13:19 
Amazon har en bundle hvor man får et gratis 8gb kort med og kan vælge mellem udvalgte spil og købe dem til 15£:
http://www.amazon.co.uk/gp/feature.html/ref=pe_97161_28604941_as_txt_1/?ie=UTF8&docId=1000613683

Der måtte godt have været nogle flere titler, men Lumines og især Rayman kunne sagtens friste mig.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/02-12 15:02 
Ja det er sgu billigt.
Vita
8gb kort
og et spil for 2100 kr
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 05/02-12 17:17 
Sig til når den koster det halve. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/02-12 18:07 
Til den tid syntes du nok farven er forkert.
Alf81Alf81Skrevet 06/02-12 14:10 
Orv... Det var et fedt tilbud! Tak!
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 06/02-12 14:37 
ChronoSousa>
Ja det er sgu billigt.
Vita
8gb kort
og et spil for 2100 kr

Ikke helt... forsendelse er ikke gratis? :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/02-12 14:39 
Jo, man kan vælge gratis forsendelse også... Så går der bare lidt længere tid inden den dukker op.
BeanoBeanoSkrevet 06/02-12 14:57 
Nice :)
PapandPapandSkrevet 06/02-12 17:24 
Kan se vi har den til 1990,- inkl Rayman og headset. Så hvis man alligevel skal have Rayman, så er det vel en fin handel.

GAME.dk
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BeanoBeanoSkrevet 06/02-12 19:11, rettet 06/02-12 19:12 
Fin deal.

Har GAME butikker i nærheden af Vejle, Kolding eller Fredericia?

Syntes ikke det står på deres hjemmeside.
RJKRJKSkrevet 06/02-12 19:23 
De fysiske butikker er lukket i Danmark.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 06/02-12 19:33 
Så giver det mere mening :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/02-12 19:38 
Ikke dårligt. Med er memorykort oven i bliver det samme pris som hos amazon, så det var værd at overveje.
Captain NCaptain NSkrevet 06/02-12 20:31 
Spurgte for nylig i Gamestop om hvem der kommer til at håndterer 3G netværket i Danmark og de sagde det med al sandsynlighed ville blive 3 der ville stå for det men at man vidst skulle kunne få en speciel ordning hvis man allerede havde et 3 abonnement.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
JmogJmogSkrevet 06/02-12 23:55, rettet 06/02-12 23:57 
Hvem der skulle håndtere 3g netværket? Er der noget der forhindrer en i at sætte et hvilket som helst SIM-kort i en Vita?

Med hensyn til den specielle ordning, så er der tre af 3's abonnementer, hvor man gratis kan få to ekstra SIM-kort, som man kan bruge til sin eksisterende data-pakke på abonnementet. Det kan være det er det han snakkede om.
Captain NCaptain NSkrevet 07/02-12 01:10 
I USA mener jeg at selskabet AT&T havde eneret på VITAens netværk.
Men skal ikke gøre mig alt for klog her for ved ikke meget om det.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig