X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS Vita


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 08/04-07 23:08 
Dette emne har nok været oppe et par gange før, men nu laver jeg lige en også :)

Den nye PSP 2 eller, som nogen kalder den - PSP v2...
Nogen som har hørt om en mulig udgivelses dato?
Den skulle være mere fix end den nuværende. Bl.a et indbygget kamera og så dropper de UMD-formatet.
Jeg er selv, ret så glad for min PSP. Har snart brugt en del penge på den, bl.a en m... Se hele indlægget


PSP v.2 - Info....
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/11-11 13:19 
Det er lige før det svarer til at tage penge for en demo. Man kunne næsten tro at der var noget "lost in translation".
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-11 13:50 
Ridge Racer er da generelt bare en serie af genbrug. Selvom det denne gang er helt usselt så er det svært at være overrasket :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 25/11-11 21:57 
Med WipeOut, Escape Plan og Uncharted i horisonten har jeg svært ved at hidse mig op over Ridge Racer. Så vidt jeg kan finde ud af, er spillet åbenbart blevet udviklet meget meget hurtigt, hvilket muligvis har indflydelse på dets meget spartanske indhold.

Men pænt er det ikke.
Kilroy Was Here
Bede-xBede-xSkrevet 27/11-11 23:05, rettet 27/11-11 23:06 
Er det her blevet nævnt?

A future PlayStation 3 firmware update will enable Vita Remote Play on all games, Eurogamer has learnt. However, this will be only at the PlayStation Portable 480x272 resolution, which will be upscaled to fill the screen. For future games, developers will be able to include Vita specific 480p modes, Eurogamer understands.

http://www.eurogamer.net/articles/2011-11-24-ps3-firmware-to-enable-vita-remote-play-for-all-games
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 29/11-11 08:36 
Sony tager godt fat mht. memory stick priserne :P

Tror jeg nøjes med 4GB eller 8 GB til at starte med for $120 for 32GB er jo sygt!

Vita memory card prices announced for US
enfenenfenSkrevet 29/11-11 10:05 
De kunne sgu da godt have valgt at benytte sig af normale memory cards.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 29/11-11 10:11 
Så kan de jo ikke tjene kassen på den måde :P
Bede-xBede-xSkrevet 29/11-11 10:49 
Har jeg misforstået noget eller kan det passe, at visse spil som fx Uncharted: GA ikke kan save på et memory card, men kræver at man har et memory card for at køre?

Ligegyldigt hvad så er priserne i hvertfald i den høje ende. Det er jo som at købe en harddisk hos Microsoft :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 29/11-11 11:12 
Det er helt korrekt at nogle spil kræver hukommelseskort. Om det er tilfældet med Uncharted ved jeg ikke.
BeanoBeanoSkrevet 12/01-12 22:55 
Okami + sidescrolling hack'n'slash = Sumioni: Demon Arts?

Info og trailer
JmogJmogSkrevet 13/01-12 00:21 
Ser interessant ud.
SumezSumezSkrevet 13/01-12 09:46 
Jeg er ret begejstret for musikken :D
Spillet i sig selv ligner et gimmickhelvede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/01-12 14:15 
Coolshop har postet deres pris... kr 1990,-

Link
KilroyKilroySkrevet 20/01-12 15:11 
Og Wipeout står til 379, mens Uncharted er oppe på 429.

Prisen for maskinen er lavere end jeg havde forventet.
Kilroy Was Here
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/01-12 15:39 
Hold da sjæft! Den pris havde jeg godt nok heller ikke regnet med, men den skal selvfølgelig også være bare lidt konkurrencedygtig med 3DS.

Jeg tror dog alligevel jeg ser tiden an - dyrere bliver den nok ikke :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/01-12 16:03, rettet 20/01-12 16:03 
Husk man også lige skal have det specielle memorykort til maskinen, hvilket hvis også skulle være dyrt.
Jeg er stadig klar på en Vita, men måske ikke lige fra launch... Nu må vi lige se.
Alf81Alf81Skrevet 20/01-12 16:12 
Nogen som ved om 3G er det eneste der er ekstra feature i 3G-versionen?
Ting om dét og pis.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/01-12 16:14 
Mon ikke Sandisk begynder at komme med nogle tredjeparts memory-kort som er billigere? Markedet er selvfølgelig rimeligt smalt, når det kun er Vita der bruger lige netop det format, men hvor dyrt kan det være at lave de normale M2-kort bare en lille smule om?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BazeBazeSkrevet 20/01-12 16:27 
Sådan som Vita'en fejler i Japan, ser jeg ikke nogen grund til at købe den på launch date, den prisnedsættelse kommer helt af sig selv.
BeanoBeanoSkrevet 20/01-12 16:39 
Echelon VI>
Mon ikke Sandisk begynder at komme med nogle tredjeparts memory-kort som er billigere? Markedet er selvfølgelig rimeligt smalt, når det kun er Vita der bruger lige netop det format, men hvor dyrt kan det være at lave de normale M2-kort bare en lille smule om?

Det er helt bevidst lavet for at skjule den rigtige hardware pris for forbrugeren. Det er ikke en ny standard som Sony introducerer eller udlicenserer som MemoryStick Pro. Det billigste for både Sony og forbrugerne ville have været at anvende et standard format (MSP, SD, M2, etc), men så kunne Sony jo ikke tjene kassen. Så vi skal nok heller ikke regne med at se SanDisk komme med dem, så tror jeg der er større chance for en skummel adaptor fra Kina.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/01-12 16:47 
Er du sikker på de slet ikke vil udlicensere? Der kom trods alt også tredjeparts kort til Playstation, Playstation 2, Gamecube, etc.

Ellers må man jo selv igang med at file og lime :p Det ligner altså næsten et M2-kort til forveksling.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 20/01-12 16:51, rettet 20/01-12 16:53 
Mange af de kort var ikke udlicenserede... og noget upålideligt Kina-skrammel :O
Bl.a. derfor de fandt på MagicGate så de bedre kunne beskytte formaterne.

Sony har udtalt at de ikke har planer om at udlicensere formatet. Om de ændrer mening skal jeg jo ikke kunne garantere, men fra deres synspunkt vil det være en dårlig ide :)

Echelon VI>
Ellers må man jo selv igang med at file og lime :p Det ligner altså næsten et M2-kort til forveksling.

Held og lykke - jeg vil næsten garantere at der er noget MagicGate-lign system på kortet ;)
KilroyKilroySkrevet 20/01-12 18:16 
Desuden kan der vel være nogle andre overførselshastigheder på Vita-kortene?
Kilroy Was Here
ChronoChronoSkrevet 20/01-12 19:05 
Jeg synes da godt nok det er dyrt. Er der nogle gode launch-titler som kan retfærdiggøre et køb?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 20/01-12 19:15 
Det er selvfølgeligt en smagssag men jeg kan sagtens finde 5-6 titler i launch line-up som jeg vil have. Regner dog med at begrænse mig til Uncharted, Wipeout 2048, Gravity Rush og måske Everybody's Golf 6 på dagen og købe resten senere når de falder lidt i pris.
enfenenfenSkrevet 20/01-12 19:24 
Jeg springer let og elegant over Vita. Og så gider jeg heller ikke støtte deres ukurante memorykort :)
What is the Matrix?
HulleHulleSkrevet 21/01-12 01:19 
Jeg springer også Vita over, men kun til at starte med. Efter at have brændt 800 unødvendige kroner af på 3DS, går der længe inden jeg køber en maskine det første halve til hele år efter den er udgivet.
Jeg syntes dog at Sony gør mange ting rigtigt, som Nintendo ikke gjorde med deres maskine.
Skulle der helt uventet komme et eksklusivt Monster Hunter spil, bliver den købt med det samme. Men det er der ingen tegn på sker.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
ChronoChronoSkrevet 21/01-12 15:18 
I Japan sælger den nu mindre end PSP'en gør. Det ser da ikke alt for godt ud.
http://kotaku.com/5878088/ps-vita-now-selling-less-than-psp-in-japan-says-report?tag=kotakucore
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KilroyKilroySkrevet 21/01-12 15:23 
Er det virkelig underligt at en maskine der er billigere, har et større softwareudbud og som i forvejen er populær, sælger bedre end en ny maskine?

Jeg kan forstå hvis der er samme problemer om et halvt års tid, men lige i øjeblikket?
Kilroy Was Here
happyEDhappyEDSkrevet 21/01-12 18:31 
Det er lidt sjov at i ud fra hvordan maskinen sælger, vurdere om i skal have den eller ej.

Jeg er sikkker på jeg skal, jeg syntes hardwaren ser spændende ud.
Faktisk er der ikke nogle spil der lige fanger mig ud over Sound Shapes som jeg ikke ved hvornår udkommer.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/01-12 22:15 
Well, jeg kan godt forstå at folk måske er lidt nervøse ved at inverstere i noget der måske ikke har særligt lang levetid. Personligt er jeg mest på udkig efter spillene... Hvis der er noget jeg virkelig gerne vil spille, så er jeg klar på at smide dét det nu måtte koste for konsollen.
RJKRJKSkrevet 21/01-12 22:34 
Chrono>
Jeg synes da godt nok det er dyrt.

Er det ikke billigere end både PSP og 3DS launchede til?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 21/01-12 22:42 
Dem købte jeg heller ikke ved launch.

Venter helt klart på et interessant spil før jeg køber den. Eller måske et prisfald - det var et prisfald som fik mig til at købe 3DS. Altså ikke det store prisfald, men det som Amazon havde nogle måneder efter launch.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 21/01-12 22:42, rettet 21/01-12 22:44 
Jeg syntes folk overreagerer voldsomt ved at erklære maskinen for død baseret på salgstal for een måned fra i een region. Men jeg forstår godt folk er tilbageholdende mht. prisen efter Nintendo's hurtige og drastiske prisnedsættelse af 3DS - det har (og får) med garanti haft stor indflydelse på salget. Og at der kom Mario Kart, Super Mario og Monster Hunter titler til 3DS umiddelbart inden Vita lancering har heller ikke hjulpet dem i Japan.
BeanoBeanoSkrevet 21/01-12 22:48 
RJK>
Er det ikke billigere end både PSP og 3DS launchede til?

Vita har samme vejl. pris som 3DS i USA. Der var ikke vejl. pris i Europa så lidt svært at sammenligne her.

Tror Coolshops Vita pris er lavere end vejl. men nok ikke meget.
JmogJmogSkrevet 21/01-12 23:06, rettet 21/01-12 23:11 
Da japanske salgstal er ikke en indikator for at maskinen skulle gå hen og få et problem. Den har solgt fint, men mangler japansk orienterede store titler, så det giver indtil videre fin mening.

Omvendt så er titlerne meget gearet mod os i vesten, så den kommer bestemt ikke til at sælge dårligt her.

Jeg har forudbestilt min Wifi model hos Gamestop og fik 500kr i rabat ved at indbytte min launch psp. Jeg køber nok ikke alle på een gang, men følgende skal jeg i hvert fald have: Uncharted, Wipeout, Gravity Daze.

Med undtagelse af et enkelt spil på launchdagen, så bliver det nok primært Amazon UK eller Videogamesplus.ca jeg køber mine spil hos. Det kan bedst betale sig.

Angående memorykortene, så kan jeg ikke hidse mig op over det. Jeg gav 1000kr for et 1gb memorykort til min psp, og det var endda kun det andendyreste/største dengang. Sandsynligvis kommer de fleste af vores Vita spilkøb stadig til at være fysiske udgaver, da de vil koste mindre, så 32gb vil være voldsomt overkill medmindre man absolut vil have hele musiksamlingen på den. Jeg skal højst have 16gb kortet.
BeanoBeanoSkrevet 21/01-12 23:18, rettet 21/01-12 23:18 
Jeg regner også med at købe de fleste spil på carts (de titler som udgives på carts selvfølgeligt), så 8GB kortet burde være tilstrækkeligt da jeg ikke skal bruge den som musik- eller videoafspiller. Jeg tror slet ikke 32GB kortet kommer til lancering i Europa.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/01-12 23:48, rettet 21/01-12 23:49 
Damn, 1000 bananer for et 1GB memory-kort :o Der sidder også 1GB i min launch PSP, og så meget mener jeg bestemt slet ikke jeg gav, men det blev vist heller ikke købt samtidig med maskinen.

Priserne for PS Vita memory-kort er ikke helt så urimelige, som jeg havde frygtet. Coolshop har 8GB til 289,- - Mon ikke der så også er plads til en enkelt demo ved siden af save-filerne!?

Er der nogen der ved hvor meget et PS Vita cartridge typisk kan indeholde?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 22/01-12 00:04 
Op til 4GB fra start men de kan selvfølgeligt lave dem større senere hvis det bliver nødvendigt.
SumezSumezSkrevet 22/01-12 00:10 
Urimeligt er et lidt relativt begreb her. At give 300kr for at få lov til at gemme sit spil kan man nok godt argumentere for er lidt en pebret sag. Men der følger vel et lille kort med maskinen, gør der ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 22/01-12 00:20 
Sumez>
Men der følger vel et lille kort med maskinen, gør der ikke?

Nej.
SumezSumezSkrevet 22/01-12 00:43 
Det må da seriøst være årets joke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 22/01-12 00:48 
Det er vel som med PSP?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/01-12 00:48, rettet 22/01-12 00:51 
Nej, den er god nok.

Edit: Fulgte der ikke et 32mb kort med den originale launch PSP value-pack?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 22/01-12 00:52, rettet 22/01-12 00:53 
Nej det er vist rigtig nok at jeg også skulle ud og købe et til PSP, men det forsvarer ikke rigtig noget. :)
Selv Nintendo kan finde ud af at inkludere et kort
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 22/01-12 00:53, rettet 22/01-12 00:53 
Echelon VI>
Jo, value pack'en - men maskinen kunne også købes løs fra launch svjh (kun EU måske).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/01-12 01:06 
Så er det bare mig der husker det som om at der ikke var andre muligheder end value pack'en :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 22/01-12 07:59, rettet 22/01-12 08:02 
Både Value Pack og Base Pack kunne købes ved PSP lancering i Japan mens Value Pack var den eneste SKU i Europa til lancering og Base Pack først kom lidt senere.

I japan har der været noget lign med Vita men det var vist kun i begrænset omfang (preorder halløj?).

Sumez>
Selv Nintendo kan finde ud af at inkludere et kort

Så var der tilgengæld andre vigtigere ting de glemte :)
SumezSumezSkrevet 22/01-12 10:59 
Beano>
Så var der tilgengæld andre vigtigere ting de glemte :)

Så er det den pinlige situation opstår, når det er billigere at få et ekstra thumbstick til sin 3DS end det er at få lov til at gemme sit spil på en Vita.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/01-12 11:09, rettet 22/01-12 11:10 
Jeg syntes det er mere pinligt at introducere en thumbstick-addon 5 måneder efter lancering end at sælge memorystick som tilbehør.

Nu kan du jo også få det lille 4GB kort til 189,- så er problemet trods alt ikke større. Det er heller ikke alle spil der kræver memorystick for at gemme.
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig