X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS Vita


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 08/04-07 23:08 
Dette emne har nok været oppe et par gange før, men nu laver jeg lige en også :)

Den nye PSP 2 eller, som nogen kalder den - PSP v2...
Nogen som har hørt om en mulig udgivelses dato?
Den skulle være mere fix end den nuværende. Bl.a et indbygget kamera og så dropper de UMD-formatet.
Jeg er selv, ret så glad for min PSP. Har snart brugt en del penge på den, bl.a en m... Se hele indlægget


PSP v.2 - Info....
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Svar
KilroyKilroySkrevet 06/06-11 11:25, rettet 06/06-11 11:26 
Så længe den ikke hedder Wii, er jeg såmænd ret tilfreds.

Desuden giver det også forkortelsen PSV, som jo ikke er brugt fø... Oh.
Kilroy Was Here
KalicolaKalicolaSkrevet 07/06-11 10:05 
Kan man spille sine gamle PSP spil på PS Vita? Nogen som ved det?
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/06-11 10:08, rettet 07/06-11 10:14 
Læs syv indlæg længere oppe!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 07/06-11 10:32 
Dooh...
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/08-11 13:07 
Det bliver først i 2012 forbrugerne i Europa og Amerika, kan sætte tænderne i pitaen.

(Og skulle vi ikke ændre trådtitlen til PSP Vita?)

2011: Kun Japan
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 04/08-11 13:16 
Ærgeligt - men ikke overraskende da Tretton på E3 sagde regnskabsåret 2011 world wide... dvs. inden 1. april 2012 :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/08-11 13:32 
Det er selvfølgelig klassisk Sony - hjemmepublikummet kommer i første række.

På den lyse side, kan det være der når at komme nogle gode importtitler :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 04/08-11 13:48 
Echelon VI>
Det er selvfølgelig klassisk Sony - hjemmepublikummet kommer i første række.

Ja, og når de samtidig er meget PSP-glade, kan man næsten forstå beslutningen... selvom de er nogle banditter :)
JmogJmogSkrevet 04/08-11 19:00 
Ingen overraskelse at det først bliver næste år.

Men så er det jo oplagt at overveje at importere den, hvis man ikke kan vente. Jeg må indrømme at tanken ikke er mig fjern. Hvis Uncharted viser sig at være launchspil og på engelsk, så er der ikke meget der kan holde kreditkortet i lommen.
BeanoBeanoSkrevet 14/09-11 10:55 
Ifm. Sony's TGS 2011 event er der kommet flere Vita detaljer.

Lanceres i Japan d. 17 december med 26 titler (et par apps imellem):
http://www.eurogamer.net/articles/2011-09-14-japans-ps-vita-launch-line-up

Planlagt 100 titler inden udgangen af marts 2012:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-09-14-playstation-vita-the-other-74-games

Specs inkl. info om batterilevetid:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-09-14-vita-battery-life-is-3-5-hours

Billeder af dyret samt officielt tilbehør:
http://www.eurogamer.net/gallery.php?game_id=&article_id=1399589
SumezSumezSkrevet 14/09-11 10:56 
+ der kommer en original Cave shooter til maskinen :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/09-11 14:06 
Billeder af Vita spilæsker og carts.

Klik
millenniummillenniumSkrevet 15/09-11 15:37 
Nooooo.....

Kan... ikke... klemme... flere... store... spilæsker... ind... i... hjemmet.

En af verdens dummeste beslutninger var, ikke at udgive DVDfilm i almindeligt CD-cover format, men fulgte bredden og højden på et VHS bånd. Og nu sidder vi med den lange tunge arv efter beslutningen.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 15/09-11 16:26, rettet 15/09-11 16:29 
Jeg tror Vita æskerne er noget mindre end DVD og bluray cases - vurderet udfra cart størrelsen. Måske ca. samme størrelse som PSP cases.

EDIT: Jeg googlede lige lidt :)

http://www.examiner.com/video-game-in-national/playstation-vita-box-size-comparison

Så ca. samme størrelse som DS cases.
BeanoBeanoSkrevet 16/09-11 19:57 
Smukt...

Gravity Daze trailer
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/09-11 08:55 
PS Vita bliver regionsfri :D

Tak, Sony!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 17/09-11 12:38 
Beano>
Billeder af Vita spilæsker og carts.

Fornuftigt at de har valgt at droppe disc-mediet. Men var den ikke bagudkompatibel med PSP?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/09-11 14:06 
Dem som kan downloades fra PSN Store.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/09-11 12:31 
Måske vil Sony vil fxe et af de største irritationsmomenter ved PS3, og i mindre grad PSP, på den nye platform.

Uendelig update-cyklus
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 19/10-11 09:27, rettet 19/10-11 09:28 
Vita har fået en lanceringsdato for Europa: 22. februar. Vejl. pris er stadig €250 men ingen Dansk pris sat på endnu.

Kilde
JmogJmogSkrevet 19/10-11 20:03 
250€. så bliver den danske pris nok lige omkring 2400kr.

Nogen der kan huske dansk launchpris for 3DS? Den var så vidt jeg husker også prissat i EU til 250€, så dens danske pris burde være den samme som Vita får.
BeanoBeanoSkrevet 19/10-11 20:16, rettet 19/10-11 20:25 
Til sammenligning koster PS3 160GB også vejl. €250,- i Europa, så Vita bør ligge noget under DKK 2400,-... men lad os se hvad NFI finder på.

3DS havde ikke et vejl. pris i EU.
HulleHulleSkrevet 19/10-11 20:39 
Dansk launch på 3DS var 2100.. Hvilket jeg, set i bakspejlet, var dum nok til at give for den.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 19/10-11 20:45 
Sikker på det var en vejl pris sat af Nintendo?

Kilde
HulleHulleSkrevet 19/10-11 21:43 
Der var vist ingen vejledende pris på maskinen, var der? Det var mere eller mindre op til forhandlerne hvad de ville sælge den til. Launch prisen her hjemme var vist 2000-2300.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 19/10-11 21:54 
Ok, så er vi enige :)
SumezSumezSkrevet 20/10-11 10:01, rettet 20/10-11 10:01 
Jeg mindes man skulle importere 3DS fra England for at få den "så billigt" som 2000-2100kr. Ellers kostede den vist 2300 de fleste steder herhjemme lige efter launch, så det stemmer meget godt overens med det jmog siger, hvis jeg ikke husker helt galt?

Jeg gav 800,- for min 3DS :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/10-11 10:41, rettet 20/10-11 10:42 
Sumez>
Jeg mindes man skulle importere 3DS fra England for at få den "så billigt" som 2000-2100kr. Ellers kostede den vist 2300 de fleste steder herhjemme lige efter launch, så det stemmer meget godt overens med det jmog siger, hvis jeg ikke husker helt galt?

Husk bare på at 3DS ikke havde vejledende pris i Europa og prisen var sat af forhandlerne selv. Tror helt det afhænger af NFI's grådighed. Men under 2K kommer den næppe.

Jeg gav selv 1950,- for min 3DS inkl 2 spil og en case ved launch fra UK :)
JuggernautJuggernautSkrevet 20/10-11 14:17 
Sumez>
Jeg gav 800,- for min 3DS :D

Det var da en ganske fin pris. Hvorhenne om man må spørge? :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 20/10-11 16:39 
I New York.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 31/10-11 10:09, rettet 31/10-11 10:10 
Ups...

During a PS Vita Press Conference on Friday, Sony Computer Entertainment Taiwan announced the PS Vita will launch in Taiwan on December 23, at the conference SCET's new spokeswoman Rainie Yang, a well known celebrity in Taiwan, came out and spoke to the media. At the stage when asked about her favorite PlayStation game, Rainie claimed that her favorite is Nintendo's "Super Mario Bros" - a game that never appeared on PS platforms.

Her answer wowed the crowd at the press confernece, aware that something went wrong, she started posing to the media to divert the attention. However when she started holding the PS Vita on her hand, she held it upside down, and of course she wowed the media again with her reckless behavior! It seems she is either clueless on video games, or she hates Sony.


PlayStation Vita + Rainie Yang = Big Mess
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/10-11 10:45, rettet 31/10-11 10:45 
Genialt :D

Men Det kan jo ske for selv den bedste...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 31/10-11 11:17 
hjælp
BeanoBeanoSkrevet 11/11-11 09:53, rettet 11/11-11 09:53 
Sony har afsløret UMD Passport programmet i Japan.

It costs between £4 and £12 to play your PlayStation Portable UMD games on your PlayStation Vita, Sony has announced.

The UMD Passport program, announced in Japan today, lets you download versions of your UMD games at a price.

To do this, you download a UMD Registration Application from the PlayStation Store to your PSP, boot up the UMD Registration Application from your PSP's XMB menu, then insert the UMD you want to register.

Then, follow the on-screen prompts to register your UMD disc with your PSN account. You can then download the downloadable version of the game at a discount price.

UMD Passport supports around 200 games from 40 companies at launch. Games such as Gran Turismo are included. Pricing in the list ranges from 500 yen (£4) to 1500 yen (£12).

For download versions, you can download the game directly from the PS Store, or download it to your PS3 and transfer it to your Vita.

Meanwhile, Andriasang has revealed how playing a PSP game on Vita works.

PSP games show up in the LiveArea. If it has a digital manual, the icon for it displays here. In play options you can toggle bilinear filtering, change settings for the right analogue stick and switch the colour space to match the colour of the PSP.

For games that use the system's camera, you can switch between the front and back camera. You can transfer your PSP saves to your Vita, through the Vita Content Management program on your PS3 or PC.

Lyder som en fornuftig løsning hvis priserne ikke er for høje og at der kommer mere end 200 titler. Også godt at se at man kan overføre saves fra PSP til Vita.

Kilde
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/11-11 10:14, rettet 11/11-11 10:18 
Jeg synes det lyder som en forfærdelig løsning!

Skal jeg nu betale 12 pund, altså ca. 100 danske kroner, for at downloade spil jeg allerede ejer? Et er at betale for opdaterede versioner der gør brug af højere opløsning etc. Det her er rent bondefangeri. Hvis Sony har fundet en måde hvorpå jeg rent faktisk kan registrere mine UMD spil, kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle betale en øre for at hente dem.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-11 10:25, rettet 11/11-11 10:28 
Synes også det lyder som en elendig løsning. Havde lidt håbet på, at de ville lokke nuværende PSP brugere med løftet om at kunne spille deres gamle spil på maskinen uden og skulle betale gennem næsen for det. 4-12 pund er normalt hvad jeg vil give for et PSP spil. Ikke hvad jeg vil give for at få lov til at spille det på nyt hardware, når jeg allerede har købt det en gang.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 11/11-11 10:27 
Problemet er nok også at 3rd party udviklere ikke er særlig interesseret i at støtte det her. Hvis det var gratis, kunne folk jo bare låne UMDer fra hinanden for at registrere uden rent faktisk at eje spillet od udgivere ville ikke få noget ud af det.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/11-11 10:32 
Jeg kan sagtens se problematikken for udgiverne, men 100 kroner!? Som Bede-X siger, er det ikke langt fra hvad jeg normalt giver for et PSP-spil.

I så fald burde de kalde en spade for en spade, og sige at det ikke kan lade sig gøre på grund af rettigheder. At sige "Vi har fundet en fantastisk løsning, så du kan spille dine UMD'er på den nye Vita. Du skal bare betale for dem igen!!" og vente på at få et stort bifald og dacapo.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 11/11-11 10:39, rettet 11/11-11 10:51 
Echelon VI>
Jeg synes det lyder som en forfærdelig løsning!

Skal jeg nu betale 12 pund, altså ca. 100 danske kroner, for at downloade spil jeg allerede ejer? Et er at betale for opdaterede versioner der gør brug af højere opløsning etc. Det her er rent bondefangeri. Hvis Sony har fundet en måde hvorpå jeg rent faktisk kan registrere mine UMD spil, kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle betale en øre for at hente dem.

Problemet er at de ikke kan forhindre at du udlåner eller sælger dine UMD spil videre bagefter. Det vil spiludgiverne næppe være glade for. Jeg er enig i at kr 100 er for meget men det er heller ikke en officiel pris. Det er blåøjet at tro at de vil gøre det gratis. Alternativet var en service hvor man kunne indsende ens UMD spil og få en download kode retur - men det havde nok heller ikke været gratis pga. administrationshelvede.
Nu kommer det fuldstændigt an på priserne hos os (og om det overhovedet kommer her), men et fint tilbud hvis man absolut vil spille ens UMD PSP spil på Vita frem for på ens PSP. Jeg kommer dog ikke til at bruge det - med mindre det er MEGET billigt :)


EDIT: Jeg kan se der er en japansk prisliste på EG's side, priserne ligger typisk på 500-1000 yen. Der er kun et par som er over 1000 yen og en enkelt på 100 yen.
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-11 11:13 
Beano>Jeg er enig i at kr 100 er for meget men det er heller ikke en officiel pris.

Jeg synes prisspekteret fra 4-12 pund er for meget. For den sum ville jeg forvente at man fik spillet. Altså uden at have købt det en gang i forvejen og endvidere skulle igennem deres formular besvær. Ligesom man henter spil som Limbo, Outland, Vagrant Story og Beyond Good & Evil osv i det prisleje.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 11/11-11 11:31, rettet 11/11-11 11:32 
Ja, man er heldigvis fri til at få mere værdi for pengene på andre måder :)

Jeg er mere nysgerring om hvor god PSP emuleringen er - hvis spillene ser 100% ud som på PSP, ser jeg slet ikke nogen grund til spille dem på Vita. Så skulle det være for at slippe for at have to enheder med på ferie eller lign.
BeanoBeanoSkrevet 23/11-11 09:11 
Sony har annonceret 1. party launch titler for Europa:

- Uncharted: Golden Abyss
- WipEout 2048
- Reality Fighters
- Little Deviants
- ModNation Racers: Road Trip
- Everybody's Golf
- Escape Plan
- Top Darts
- Hustle Kings
- Unit 13
- MotorStorm RC (http://www.eurogamer.net/articles/2011-11-22-motorstorm-rc-unit-13-announced-for-vita)

Namco har bekræftet:

- Touch My Katamari
- Shinobido 2: Revenge of Zen
- Ridge Racer

Ser ud til at blive en flot line-up til februar :)

Kilde
SumezSumezSkrevet 23/11-11 09:52 
Ja, hvis man kan lide racerspil :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/11-11 10:05, rettet 23/11-11 10:19 
Ja hele 4 spil ud af de annoncerede 14 - katastrofe! :)

EDIT: Værd at nævne at Motorstorm RC er en PS3/Vita kompatibel titel - dvs. man køber det een gang og kan så spille det på både PS3 og Vita med delt save info. Spilles det på PS3 understøtter det 4 player split-screen. Håber det er et koncept Sony vil pushe for download titler i fremtiden.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/11-11 10:13 
Jeg synes nu heller ikke det er noget der kan få mine hænder op over hovedet. Det virker ikke som om der er noget iblandt jeg ikke kan få som bedre oplevelse på Playstation 3. Uncharted har min interesse, og eventuelt Little Deviants, men det meste er noget jeg har prøvet mange gange før.

Jeg tror det bliver platformens død, hvis Sony satser udelukkende på at man kan få samme oplevelse på en Vita, som på konsol.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 23/11-11 10:25, rettet 23/11-11 10:26 
Husk det ikke en komplet liste - de fleste 3. parts EU launch titler er ikke bekræftet.

Havde dog håbet på at Gravity Daze/Rush og LBP også var på listen. Sidstnævnte udnytter Vita's egenskaber på en ny måde.
SumezSumezSkrevet 23/11-11 11:47 
Ikke en katastrofe, bare ikke noget spændende lineup for mig overhovedet, når de eneste af titlerne som siger mig noget netop er de 4 racerspil. Eneste undtagelser derudover er Uncharted-spillet og Katamari, hvoraf sidstnævnte i hvert fald næppe må formodes at være anerledes end de forrige 15 katamari-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/11-11 11:58 
Jeg håber også Katamari er et nyt spil og ikke bare genbrug/port - det samme gælder Ridge Racer. Eller er det lige meget for mit vedkommende.
Kunne være lækkert hvis Motorsport RC bliver lidt a.la. Micromachines spillene - en oplagt sofa-multiplayer titel så :)
KilroyKilroySkrevet 23/11-11 15:44 
Katamari vil i hvert fald benytte den bagerste touch-skærm, således at du kan strække katamarien både i højden og i breden. Det gør det da i hvert fald anderledes end de tidligere.
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 24/11-11 09:30 
Ridge Racer blev lige slettet fra min liste... kun tre gamle baner?

De er ikke raske!

"Ridge Racer Vita only offers 3 tracks, 5 cars "
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig