X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS Vita


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 08/04-07 23:08 
Dette emne har nok været oppe et par gange før, men nu laver jeg lige en også :)

Den nye PSP 2 eller, som nogen kalder den - PSP v2...
Nogen som har hørt om en mulig udgivelses dato?
Den skulle være mere fix end den nuværende. Bl.a et indbygget kamera og så dropper de UMD-formatet.
Jeg er selv, ret så glad for min PSP. Har snart brugt en del penge på den, bl.a en m... Se hele indlægget


PSP v.2 - Info....
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
1'159 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 08/04-07 23:08 
Dette emne har nok været oppe et par gange før, men nu laver jeg lige en også :)

Den nye PSP 2 eller, som nogen kalder den - PSP v2...
Nogen som har hørt om en mulig udgivelses dato?
Den skulle være mere fix end den nuværende. Bl.a et indbygget kamera og så dropper de UMD-formatet.
Jeg er selv, ret så glad for min PSP. Har snart brugt en del penge på den, bl.a en masse fedt tilbehør ;)
Så nu ved jeg ikke rigtig, om jeg skulle se og få den solgt, og bruge pengene på den nye v2, for er den dog så meget bedre?

PSP v.2 - Info....
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
JAAJAASkrevet 09/04-07 00:47 
Det ligner for mig det samme rygte, der har været fremme i snart et års tid, så jeg vil bare fortsætte med at glæde mig over min fine hvide PSP.
BeanoBeanoSkrevet 09/04-07 08:54 
KnightrideR>
Dette emne har nok været oppe et par gange før, men nu laver jeg lige en også :)

Jow, det emne har vist været oppe :)

"Ny PSP på vej.. måske?"
BeanoBeanoSkrevet 12/01-11 13:03 
RYGTE: PSP2 annoncering i denne måned?

"PSP2 set for 27th Jan reveal "
BeanoBeanoSkrevet 24/01-11 10:18 
Friske rygter: 3G understøttelse og OLED skærm. Spændende :)

"New PSP2 details revealed"
millenniummillenniumSkrevet 25/01-11 13:00 
spændende sager.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 25/01-11 13:09, rettet 25/01-11 13:11 
Der er også dukket et billede op...

http://kotaku.com/5742423/the-first-official-shot-of-the-psp2

Jeg syntes dog det ser fake ud - stylus og gammel type MemoryStick?

Det overordnede design kommer nok til at holde meget godt.
millenniummillenniumSkrevet 25/01-11 13:21 
IGN har en artikel om hvordan PSP 2 SKAL være, hvis den ikke må floppe...

Link...
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 27/01-11 08:14, rettet 27/01-11 08:16 
Så blev den officiel...

- Overordnet PSP design og ikke som PSP Go.
- To analog sticks - ligner mere rigtige sticks end "nub", bare mindre.
- 5" OLED touch skærm med 960x544 opløsning
- Touch panel på bagside
- Kamera på front og bagside
- Gyro og accelerator sensors (samme sensors som Move)
- Bruger cartridges - ligner lidt SD.
- 3G og Wifi
- Nyt UI.... ingen XMB? :(
- Lancering til jul
- Kodenavn NGP (Next Generation Portable)

Spil som Wipeout, Killzone, LittleBigPlanet, Uncharted, Resistance, HotShots Golf, Little Deviants, Gravity Daze, Reality Fighters, osv. annonceret.
Monster Hunter Third blev demonstreret på enheden - så den må være PSP BC :)

Engadget har masser af billeder fra eventen her.
JuggernautJuggernautSkrevet 27/01-11 08:18 
Beano>
- Bruger cartridges - ligner lidt SD.

Det vigtigste for mig! Frygtede lidt at det skulle være download only.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-11 08:36, rettet 27/01-11 08:40 
Beano>
Monster Hunter Third blev demonstreret på enheden - så den må være PSP BC :)

Derfor giver det også mening at skærmens opløsning er præcist 2x højere end PSP'ens. Men intet drev? Dvs download er eneste mulighed for PSP spil :/

Jeg synes den virker rigtig spændende. Nu skal der bare komme nogle spil jeg gider til den.

- Kodenavn NGP (Next Generation Portable)

Neo Geo Pocket.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/01-11 08:45, rettet 27/01-11 08:53 
Konsolkongen>
Derfor giver det også mening at skærmens opløsning er præcist 2x højere end PSP'ens.

4x... bare for at kneppe fluer ;)

Juggernaut>
Det vigtigste for mig! Frygtede lidt at det skulle være download only.

Sony har vist lært noget ifm. PGP Go eksperimentet - man skal ikke underminere detailledet som jo skal sælge hardwaren.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-11 08:55 
PSP: 480x272, NGP: 960x544.

960/2 = 480
544/2 = 272

:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/01-11 08:59, rettet 27/01-11 08:59 
960 x 544 = 522.240 pixels
480 x 272 = 130.560 pixels

522.240 / 130.560 = 4

Husk det er fordobling på X og Y :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-11 09:02 
Aha på den måde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/01-11 09:04 
;)

Bedre billeder:
http://kotaku.com/5744559/the-first-sexy-pics-of-the-psp-2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-11 09:10 
Det kan godt være fordi jeg ikke har sovet i nat; men ingen TV out? :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/01-11 09:14 
Ved ikke hvad porten i bunden er til - om det kun er USB eller noget mullti-out halløj.
millenniummillenniumSkrevet 27/01-11 09:37 
Den har ikke fået noget sliding panel, som mange mock-ups havde gættet på.

Så hvad siger i? Er det alt hvad vi har håbet på?

Personlig havde jeg forventet noget mere radikalt, men måske med en hands-on test bliver jeg overbevist.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 27/01-11 09:40 
millennium>
Den har ikke fået noget sliding panel, som mange mock-ups havde gættet på.

Øh jo. Hele bagsiden er et touchpanel og skærmen er multi-touch :D
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/01-11 09:51 
Hardwaremæssigt synes jeg den virker mere spændende end 3DS. Det lyder som om Sony har lyttet, og set på diverse ankepunkter. To rigtige analoge styrepinde!, væk med det strømslugende og langsomme drev, mere strømlinet, touch etc.

Umiddelbart kan jeg dog se nogle faldgruber i at man nu nærmere sig noget der kunne minde om konsolniveau. Jeg er absolut ikke interesseret hvis vi bare ser en masse direkte konverteringer, og ports af spil fra denne konsolgeneration - et problem jeg allerede synes man kan se antydet med 3DS. Jeg vil have eksklusiv titler!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JonassoeJonassoeSkrevet 27/01-11 10:03 
Selvom enheden uden tvivl er rigtig lækker, så lader det til, at filosofien bag den går direkte imod konceptet om bærbar gaming. På PSP'en kunne det meste af spiludvalget have været udført (bedre) på PS2, og NGP ser ud til at fortsætte denne trend.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
BeanoBeanoSkrevet 27/01-11 10:04, rettet 27/01-11 10:05 
@Echelon VI: Helt enig - forhåbentligt vises der meget mere af spillene på E3. Virker til at de bare gerne ville annoncere hardwaren nu inden 3DS launch så Nintendo ikke render med hele opmærksomheden :)

@Jonassoe: Er det ikke det samme med 3DS?
JonassoeJonassoeSkrevet 27/01-11 10:15, rettet 27/01-11 10:15 
Jo, 3DS gør det samme. Synes det er småt med interessante spil til 3DS, udover dem jeg har i forvejen på stationære konsoller.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
millenniummillenniumSkrevet 27/01-11 10:22 
Men har successen i Nintendos mobile konsoller ikke altid været kompromisløs mobilitet og stabilitet, som overtrumfer tekniske specs.

Der har altid være mobile konsoller med større wow-faktor end Gameboy, men Nintendos princip er jo at man kan tage sin spillemaskinen med en uge til grækenland, uden at skulle hive opladeren frem. Og skulle man tabe den på gulvet en 8-10 gange, sker der nok ikke noget.

Sonys princip er nærmere at tage så meget som muligt fra deres stationære konsoller, og proppe den ind i en mobil konsol, som er mindre robust og så strømslugende at man næsten altid skal have opladeren med i tasken. Tvivler på at PSP 2 bliver anderledes. Bevares, jeg er glad for min PSP, men indrømmet: jeg bruger den mest hjemme.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 27/01-11 10:22, rettet 27/01-11 10:47 
@Jonassoe: Tror udfordringen mere ligger i spillene frem for hardwaren - at finde på koncepter som er gode på farten. Noget jeg syntes iPhone/Touch har en fordel med - masser af små billige spil der er til at forstå :)
Meget spændt på at se om PSP2 bliver en success - Apple er blevet en stor vigtig spiller på markedet og deres hardware udvikler sig konstant.

@millennium: Hvad er det for en DS som du kan spille i en uge uden opladning. Jeg har haft 3 DS'er og batterilevetiden har aldrig været i nærheden af det du siger. 3DS har endnu kortere batterilevetid.
JonassoeJonassoeSkrevet 27/01-11 10:31, rettet 27/01-11 10:32 
millenium,

Præcis, og med 3DS går Nintendo i den helt modsatte retning. Kotaku beskriver den som en "anti-Gameboy"

http://kotaku.com/5742497/the-nintendo-3ds-is-the-anti+game-boy

3DS går i direkte konkurrence med PSP2/NGP, modsat den gamle DS, der stadigvæk holdt fast i Gameboy-kunderne. Ikke umiddelbart et klogt træk.

Beano,
Helt sikkert. Hvis jeg skulle vælge en håndholdt spilenhed lige nu, ville jeg vælge en Iphone (den kan i øvrigt nogle flere ting end de to andre).
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
LarsGLLarsGLSkrevet 27/01-11 10:38, rettet 27/01-11 10:40 
Jonassoe>
3DS går i direkte konkurrence med PSP2/NGP, modsat den gamle DS, der stadigvæk holdt fast i Gameboy-kunderne. Ikke umiddelbart et klogt træk.

Hvad var/er ikke et klogt træk? For såvidt jeg kan huske, er DS'en den mest solgte konsol overhovedet.

Edit: Såfremt jeg har misforstået dit indlæg, og du blot mener, at det ikke er et klogt træk at gå i direkte konkurrence med PSP2, trækker jeg naturligvis mit indlæg tilbage. ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
JonassoeJonassoeSkrevet 27/01-11 10:48 
Jep, det er konkurrencen med PSP'en, der er et dumt træk, specielt når dens marked er mindre end DS'ens.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
ChronoChronoSkrevet 27/01-11 11:07 
Det ser rigtig spændende ud synes jeg! Lækkert design og fede specs.

Hvad skal det touch-halløj bagpå bruges til?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 27/01-11 11:45, rettet 27/01-11 11:49 
Jeg vil tro det kan bruges til at scrolle og navigere med fingrene uden at skærmen samtidig skjules. Evt. noget cursor styring ala. mouse-pad på en bærbar pc.

EDIT: Specs her:
http://blog.us.playstation.com/2011/01/27/next-generation-portable-ngp-all-the-early-details
BeanoBeanoSkrevet 27/01-11 13:02 
Konsolkongen>
Det kan godt være fordi jeg ikke har sovet i nat; men ingen TV out? :/

Det er et nej :P

There was no announcement for any kind of HDMI support from the handheld at the press event, and SCEE confirmed to us this morning that "NGP does not have a video output feature".


Digital Foundry Sony NGP analysis
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/01-11 13:09 
Jeg syntes dual joysticks er på tide. Selvom det er spændende og flot, så er det totalt hat at styre rundt i Metal Gear Solid efter min mening.

Der er sådan set allerede en 3DS vs PSP2 konsolkrig startet igen, men under alle omstændigheder skal jeg nok have begge to.

At bruge små flash kort til spil virker også som en god idé i forhold til at bruge et disc-baseret medie til en håndholdt konsol.
KilroyKilroySkrevet 27/01-11 16:25 
Hvis Sony allerede nu udtaler at maskinen er regionsfri, så kaster jeg gladeligt penge efter den.

I det hele taget virker den spændende og jeg har ikke særlig meget fidus til 3DSen (Det er faktisk ret uhyggeligt, jeg tror jeg tænkte det samme for nogle år siden, bare med PSP og NDS i stedet. Og se hvordan det gik!)
Kilroy Was Here
CoreCoreSkrevet 27/01-11 19:48 
Kilroy>
Hvis Sony allerede nu udtaler at maskinen er regionsfri, så kaster jeg gladeligt penge efter den.

Du er en modig mand.

Jeg syntes PS3'eren viste os, at der er meget langt imellem hvad Sony lover før Launch, og hvad de indfrier efter.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoChronoSkrevet 27/01-11 20:34 
Jeg er nu glad for min PS3. Det er klart min mest brugte konsol.

Som Kilroy er jeg faktisk nærmest mere interesseret i NGP end i 3DS nu. Der skal selvfølgelig lige nogle flere spil på listen - af de nævnte er det nok kun LBP jeg kunne finde på at købe. De behøves ikke engang lave nogle baner i spillet - bare giv mig adgang til alle de baner andre spillere har lavet til LBP1 og 2. Så er der evig underholdning.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KilroyKilroySkrevet 27/01-11 20:53 
Core>
Du er en modig mand.

Inden for rimelighedens grænse ;)

Jeg tror jeg ville kunne strække mig til 2500 for den. Hvor realistisk lyder det?
Kilroy Was Here
ChronoChronoSkrevet 27/01-11 21:04 
Den ligner noget der koster 4000 synes jeg...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
GreaseballGreaseballSkrevet 27/01-11 21:16 
Beano>
@Jonassoe: Tror udfordringen mere ligger i spillene frem for hardwaren - at finde på koncepter som er gode på farten. Noget jeg syntes iPhone/Touch har en fordel med - masser af små billige spil der er til at forstå :)
Meget spændt på at se om PSP2 bliver en success - Apple er blevet en stor vigtig spiller på markedet og deres hardware udvikler sig konstant.

Hvis man skal se på de spil der kommer til Apples iPhone og Touch så er det primært små titler som er sjove når man lige skal stå og vente på toget. Mobilen er jo noget man altid har med sig.
De bærbare konsoller har mere udviklet til noget man har med når selve turen tager længere tid. Eller er over til venner, nemmere at tage med rundt.
At sige at iPhone har udviklet sig meget er vist lidt meget sagt. Mellem 3gs og 4 er der ikke det store spring. Det Apple gør rigtigt er deres måde at bringene softwaren ud til folk på. Man kan altid downloade den. Noget alle mobil producenter har fundet ud af og noget vi kommer til se på både 3DS og PSP2.
Men en maskine kan havde nok så gode ideer og specs, men er softwaren kedelig så er det ligemeget.
JmogJmogSkrevet 28/01-11 02:48 
Kilroy>
Jeg tror jeg ville kunne strække mig til 2500 for den. Hvor realistisk lyder det?

Hvis du importerer den fra US, så er det nok ikke helt galt. Læg en 500-700kr oveni, og så tror jeg du rammer EU prisen.

4000 er nok hvad den burde koste, hvis Sony skal tjene penge på den fra dag ét, men PS3 er en kæmpe kæp i julet. Der er grænser for, hvor meget dyrere end PS3, at de kan sælge en håndholdt uden at folk får det galt i halsen. Så de kommer til at sælge den med et tab, det er kun et spørgsmål om hvor stort.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/01-11 13:45 
Denne artikel på Kotaku opsummerer meget godt hvorfor jeg finder NGP mere interessant end 3DS. Jeg ser en stor risiko for at sidstnævnte løber ind i samme problemer som PSP gjorde. Thumb-nubet har i mine øjne virkelig holdt platformen tilbage, og er en del af årsagen til at jeg foretrækker DS fremfor PSP. Samtidigt ser jeg som sagt også en stor faldgrube når oplevelsen begynder at nærme sig konsollernes så meget. Dog er kombinationen af det tekniske niveau og de to analoge styrepinde klart det mest positive fra den kommende generation IMO.

The Best thing about NGP
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ElgenElgenSkrevet 28/01-11 14:23 
Beano>
@millennium: Hvad er det for en DS som du kan spille i en uge uden opladning. Jeg har haft 3 DS'er og batterilevetiden har aldrig været i nærheden af det du siger. 3DS har endnu kortere batterilevetid.

Jeg vil faktisk påstå at det kan jeg med min launch-model };-D
(altså ikke en uge i træk (7x24 timer), men et par timer eller 3 om dagen i en uge klarer den snildt på en enkelt opladning)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 28/01-11 14:37, rettet 28/01-11 14:38 
Ifm. DS launch testede jeg batterilevetiden og den kom aldrig over 6 timer 47 min. med Mario 64.

På DS lite og DSi har jeg ikke lavet samme test - men kunne da være interessant.

Indlæg 2005-01-09 19:51:18
BeanoBeanoSkrevet 30/05-11 08:10 
NGP's navn bliver PS Vita?

Kilde
JmogJmogSkrevet 31/05-11 01:10 
I så fald vil et oplagt kælenavn til den vel være "Pita" :-D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-11 15:18 
Playstation Pita bliver bagudkompatibel

PSP games played with the NGP will be smoothed and upscaled, and the NGP's dual analogue sticks will also be supported.

Det er jo rigtig gode nyheder.

http://www.eurogamer.net/articles/2011-06-02-ngps-backwards-compatibility-unveiled
HulleHulleSkrevet 03/06-11 15:23 
Yes, men det kræver at spillene er dyrt købt over PSN :(
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 03/06-11 15:27 
Lad os håbe det ikke bare er en framebuffer opskalering men PSP spillene bliver rendered i den højere opløsning.
SumezSumezSkrevet 06/06-11 08:54, rettet 06/06-11 08:54 
Hulle>
Yes, men det kræver at spillene er dyrt købt over PSN :(

Hvis der ikke er UMD-drev på den, er jeg ret ligeglad med den bagudkompatibilitet. :) Kan det overhovedet defineres som sådan?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 06/06-11 09:48 
PS Vita navnet lader til at være god nok - desværre :P

"Sony 'PS Vita' logo appears on EU trademark registry filing"
1'159 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig