X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 salg styrtdykker!


Svar
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 06/04-07 13:20 
Salget af PS3 konsoller er dykket i maskinens 2.uge på markedet i England. De officielle tal viser et fald på omkring 82% (!). Ouch!

Sales down dramatically on second week of release
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
165 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
Jack_DJack_DSkrevet 29/05-07 13:49 
Jeg undre mig bare over, hvorfor der er denne evige fokus på de negavtive ting når det kommer til Sony og PS3, mens de postive ting stort set ikke bliver bemærket selv om der rent faktisk er noget at juble for.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 29/05-07 14:03 
Jeg synes faktisk ikke, at brevudvekslingen er entydig negativ mod Sony. Også Microsoft bliver der kigget på og ikke altsammen i positiv retning. For mig er det svært at forstå, hvordan man kan blive sur over en brevudveksling om markedssituationen. Man må skulle være lidt mere investeret i tingene, end jeg er :)

Jeg håber ikke, at du bliver skræmt væk fra at poste artikler om industrien, Hya. Der er nogen af os, som godt kan lide at læse dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-07 14:06, rettet 29/05-07 14:08 
Jacky_Di:

Mon ikke det er fordi du kun læser det negative om Sony. Mindst lige så mange har brokket sig voldsomt over Xbox 360'eren (mig selv inkl.).

Jeg synes at PS3'en er en fin maskine. Den har rigtig mange gode features, men desværre også mange fejl.
Det samme gælder Xbox 360, den har Xbox Live som sit helt store plus, mens maskinen er det værste bras nogensinde, og går i stykker for et godt ord. Begge maskiner kunne lære meget fra hinanden.

Og så er der Wii'en som der bare ikke bliver sagt nok negativt om... :)

Jeg hælder selv mest til PS3'en i denne generation.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/05-07 14:13 
Konsolkongen>
Og så er der Wii'en som der bare ikke bliver sagt nok negativt om... :)

Det er fordi den er så lille at man helt glemmer man har den til at stå og samle støv ;)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/05-07 14:25 
Jack_D>
Hvad er det lige du vil bidrage med andet end ligeglydige links til lidt smalltalk der giver sig ud for at være den endegyldige sandhed?

Har du en PS3 eller agter du at købe en, siden du interessere dig så meget for hvordan det går med Sony PS3?

Oh boy, så er han tilbage igen :-/

Det er da meget muligt jeg køber en PS3 engang, men der er dælme lang vej. Der er så mange problemer og gode alternativer, at vi nok snakker 4-5 år fremme. Bare prisen er jo helt sindssyg (og nej, jeg har ikke behov for en BD, jeg vil godt selv vælge hvornår jeg hopper på HD-bølgen).

Det er selvfølgelig ikke den endegyldige sandhed at læse i mit link, og jeg glemte faktisk et "?" i enden af sætningen "Sony in trouble". Det er "smalltalk", ja, men det er ikke langt fra en plausibel udvikling i mine øjne.

Og når du nu er så forhippet på at poste gode historier om Sony/PS3, så er det da opsigtvækkende så få links du poster til reel information, i stedet for blot at hakke løs med dine egne ekstreme holdninger.
Jack_DJack_DSkrevet 29/05-07 14:36, rettet 29/05-07 14:41 
LOL, du fortsætter i samme spor, din mission er åbenbart at bashe sony og PS3. Det jeg mener er hvornår har du sidst postet noget negavtivt om MS og Xbox360?

Du nævner der er mange problemer, gider du lige konkretisere dette, mig bekendt er ingen kritiske. Prisen er ganske fornuftig lige nu kan du får den for under 4k og det er næppe hvad man kan kalde for sindsygt.

mht. BD kontra HD-DVD, så er går udvikling i én retning og det er sejr til BD, så hvorfor ikke bare hoppe på BD vognen nu?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 29/05-07 14:47 
Hvor kan man få PS3 for under 4K?
RooneyRooneySkrevet 29/05-07 14:53 
I Læsehesten i Aalborg.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 29/05-07 14:55 
ok
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/05-07 15:00 
Jack_D>
Du nævner der er mange problemer, gider du lige konkretisere dette, mig bekendt er ingen kritiske. Prisen er ganske fornuftig lige nu kan du får den for under 4k og det er næppe hvad man kan kalde for sindsygt.

Det var ikke "problemer" som at læse "hardware-mæssige problemer". Det er problemer i forhold til at JEG skal smide penge på disken.

De to største:
Prisen. Som nævnt, latterlig høj.
Spiludvalg. Ingen eksklusive spil til min smag. Bevares, de kommer da måske om nogle år, men hvorfor skulle jeg så købe en PS3 nu?

Jack_D>
mht. BD kontra HD-DVD, så er går udvikling i én retning og det er sejr til BD, så hvorfor ikke bare hoppe på BD vognen nu?

Jeg er ikke overbevist om en BD-sejr, før HD-DVD-markedet lukker ned. Så enkelt er det. Og om flere år er BD (hvis de overlever krigen) nede i en meget mere overkommelig pris (set i forhold til kvalitet). Jeg har INTET behov for HD nu... eller i morgen... eller om 1 år. HD gør sit indtog når standard-DVD-produktionen stopper. Jeg kan sagtens "klare mig" med den nuværende kvalitet.
BeanoBeanoSkrevet 29/05-07 15:05 
Hyakotake>
HD gør sit indtog når standard-DVD-produktionen stopper.

Så får du da vist først HD om mange år :)
RooneyRooneySkrevet 29/05-07 15:29 
Hyakotake>
De to største:
Prisen. Som nævnt, latterlig høj.
Spiludvalg. Ingen eksklusive spil til min smag. Bevares, de kommer da måske om nogle år, men hvorfor skulle jeg så købe en PS3 nu?

Må jeg spørge hvad der fik dig til at købe en Xbox 360, hvis spørgsmålet er udfra samme betragtninger du gør dig i ovenstående? Jeg kan huske at du har været meget lidt interesseret i 360'eren, og ville vente på at der kom noget helt vildt lækkert til den.

Jeg er iøvrigt enig i, at PS3'en er for dyr.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Jack_DJack_DSkrevet 29/05-07 16:28, rettet 29/05-07 17:41 
Hyakotake>
Det var ikke "problemer" som at læse "hardware-mæssige problemer". Det er problemer i forhold til at JEG skal smide penge på disken.

Ok fair nok, det var ikke lige til at se ud fra dit indlæg.

Hyakotake>
De to største:
Prisen. Som nævnt, latterlig høj.
Spiludvalg. Ingen eksklusive spil til min smag. Bevares, de kommer da måske om nogle år, men hvorfor skulle jeg så købe en PS3 nu?

Er 3999kr latterligt højt?

Hyakotake>
Jeg er ikke overbevist om en BD-sejr, før HD-DVD-markedet lukker ned. Så enkelt er det.

Tja, det skyldes så din uvidenhed om den nuværende situation. Men fakta er, at BD lejren fører og styrer direkte mod en total dominans. Det eneste de mangler er at Universal skifter side og begynder at udgive BD og HD-DVD simultant og det sker iflg insidere engang til efteråret.
Men selv uden Universal er der stort set intet der kan true BD.

Hyakotake>
Og om flere år er BD (hvis de overlever krigen) nede i en meget mere overkommelig pris (set i forhold til kvalitet).
Jeg har INTET behov for HD nu... eller i morgen... eller om 1 år. HD gør sit indtog når standard-DVD-produktionen stopper. Jeg kan sagtens "klare mig" med den nuværende kvalitet.

Du virker med dine indlæg som om ikke har oplevet HD enten ved HD-DVD eller BD og det forklare jo meget godt hvorfor du mener som du gør.
Gør dig selv den tjeneste at slå et smut forbi Tapeconnection eller HiFi Klubben hvis du bor i Århus eller en anden velrenomeret butik og oplev det live. Indtil da lader vi bare diskutionen ligge.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
CoreCoreSkrevet 29/05-07 17:13, rettet 29/05-07 17:49 
Jeg tænkte på at skrive et længere indlæg, men kom frem til at det nok var bedst at lade være. Så i stedet har jeg brugt 20 (meget fornøjelige) minutter på at læse gamle tråde, for at kunne smide et quote der burde tale for sig selv af i farten:

Jack_D>
Er 3999kr latterligt højt?

Jack_D>
Nixen biksen, den går ikke Granberg. Da det eneste der er oplyst af priser eller pris niveau er vejl. er det også det som der skal sammenlignes med.

Jeg er ude igen, go' fornøjelse ;)

EDIT: Link tilføjet, for at få "context" med.

Det er KUN vejl. udsalspris der er gældende i prissammenligninger.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HankyHankySkrevet 29/05-07 17:31, rettet 29/05-07 17:34 
OT: Så er freden forbi - de 14 dage var nu ellers dejlige :)

Jack_D>
Indtil da lader vi bare diskusstionen ligge.

Jeg håber Hyakotake tager dig på ordet. Jeg hader diskusstioner, hvad det så end er.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Jack_DJack_DSkrevet 29/05-07 19:09 
Core>
Jeg tænkte på at skrive et længere indlæg, men kom frem til at det nok var bedst at lade være. Så i stedet har jeg brugt 20 (meget fornøjelige) minutter på at læse gamle tråde, for at kunne smide et quote der burde tale for sig selv af i farten:

Jack_D>
Er 3999kr latterligt højt?

Jack_D>
Nixen biksen, den går ikke Granberg. Da det eneste der er oplyst af priser eller pris niveau er vejl. er det også det som der skal sammenlignes med.

Jeg er ude igen, go' fornøjelse ;)

EDIT: Link tilføjet, for at få "context" med.


Your point being?
Det er da iøvrigt utroligt hvad kan få folk til at finde frem af gamle indlæg. At du vælger at finde et gammelt indlæg og bruge det taget ud af context, siger jo lidt om dig.
Men du magtede åbenbart heller ikke denne gang at forstå essencen i mit gamle indlæg, så lad mig skære det ud i pap for dig.

Når vi taler om at sammenligne priser 2 konkurrende produkter imellem, tager jeg udgangspunkt i vejl. udsalgspris som du rigtigt nok nævner, men i denne tråd er der ingen der taler om at sammenligne priser, men blot om at finde den billigste pris på PS3, så dit indlæg giver ingen mening.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/05-07 20:14 
For mig er både HD-DVD og BR taber-formater. Efter min mening er det for tidligt. Og kvalitets-springet er ikke stort nok. Jeg er i den grad ikke imponeret. Og det er da muligt at en enkelt BR kan indeholde samtlige Star Wars-film, men jeg er da ligeglad... dem har jeg jo i forvejen! Jeg skifter da ikke min filmsamling ud igen, her 7 år efter. "De 39 trin" og "Suddenly" bliver alligevel ikke meget bedre. Det er da klart at næste gang jeg skal skifte afspiller kan det da godt være at den som noget ekstra må kunne afspille et eller begge af de to nye formater, men så længe der bliver ved med at udkomme dvd'er så er det der mine penge lander. Og nu vi snakker om penge, så er det for dyrt. Jeg ved da godt at forskellen på en nye film på DVD og BR er marginal, men jeg gider da ikke (gen)købe "Striptease" til 250 kr... fok dem, de har allerede tjent på de gamle film flere gange... så de burde kun koster 50-99!

ah, så fik jeg det ud... :D
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 29/05-07 20:44, rettet 29/05-07 20:46 
Eftersom Hyako ikke har besvaret, vil jeg tillade mig at skrive en mindre respons, eller rettere reaktion til det du har skrevet, Jack_D.

Jack_D>
Er 3999kr latterligt højt?

Ja, det er det, for en nyttesløs konsol.

Jack_D>
Hyakotake>
Og om flere år er BD (hvis de overlever krigen) nede i en meget mere overkommelig pris (set i forhold til kvalitet).
Jeg har INTET behov for HD nu... eller i morgen... eller om 1 år. HD gør sit indtog når standard-DVD-produktionen stopper. Jeg kan sagtens "klare mig" med den nuværende kvalitet.

Du virker med dine indlæg som om ikke har oplevet HD enten ved HD-DVD eller BD og det forklare jo meget godt hvorfor du mener som du gør.
Gør dig selv den tjeneste at slå et smut forbi Tapeconnection eller HiFi Klubben hvis du bor i Århus eller en anden velrenomeret butik og oplev det live. Indtil da lader vi bare diskutionen ligge.

Jeg synes ikke at det er en særlig god idé at gå ud fra, at han ikke har oplevet "god" HD, blot fordi du selv er betaget af det og ønsker at andre også skal være. Nu ved jeg naturligvis ikke hvor fantastisk det er i "Tapeconnection" og "HiFi Klubben" i Århus, men jeg vil gå ud fra, at den "opløsning" Hyakotake ser hver dag, når han kigger ud af vinduet med sine egne øjne, er langt højere end nogen opløsning et HDTV kan tilbyde. Med andre ord, er vi mennesker faktisk vant til utroligt "høje opløsninger". Ergo forklarer hans holdning jo absolut ingenting om hans oplevelser med HD. Det er blot en sammenhæng du har skruet sammen, af uvisse grunde.
Selv hvis han gik ind i disse steder som du foreslår, er det jo ingen garanti for, at han får et behov for HD.
Flotte billeder fra fjernsynet finder jeg heller ikke uønsket, men film og spil bliver ikke automatisk bedre af HD. En klam lort, er stadig en klam lort, selv i HD.

Jeg synes at du skal gøre os allesammen en tjeneste, i stedet for at bede andre om at gøre tjenester, og undlade at skrive modbydelige ting, såsom at folk er uvidende. Der findes bestemt andre måder at udtrykke ens holdning på, og det er hvad vi allesammen bør stræbe efter.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 29/05-07 20:47, rettet 29/05-07 20:51 
Det er jo heller ikke et krav at du skal genkøbe alle dine gamle film ;-) Drevet er jo bagudkompatibel.
det er kun hvis man er fanatisk... og vil have det bedste af det bedste at man så kan købe en highdef version...

lige pt. så ligger toshibas hd dvd hd a2 på 5. pladsen bestsellers under electronic. og så vidt jeg lige kunne se.. var der ingen Blu ray afspiller af nogen form på den top 100.

efter highdefdigest.com `release` liste... så kommer der 36 nye Blu ray titler i næste månede hvor 57 i hd dvd.
Shooter - den nye med Mark Wahlberg. Den vil kun have Dolby Digital på Blu Ray versionen hvor HD DVD vil have Dolby Digital + (mulighed for 1.5mb mod 640kb på DD)


//Tilføjelse...
Hvis man går ind under dvd players og kigger på bestsellers listen.. så ligger hd dvd på #1 og Samsung BD-P1200 på plads #28
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
NaieraNaieraSkrevet 29/05-07 21:14 
King Chaos>
For mig er både HD-DVD og BR taber-formater. Efter min mening er det for tidligt. Og kvalitets-springet er ikke stort nok. Jeg er i den grad ikke imponeret. Og det er da muligt at en enkelt BR kan indeholde samtlige Star Wars-film, men jeg er da ligeglad... dem har jeg jo i forvejen! Jeg skifter da ikke min filmsamling ud igen, her 7 år efter. "De 39 trin" og "Suddenly" bliver alligevel ikke meget bedre. Det er da klart at næste gang jeg skal skifte afspiller kan det da godt være at den som noget ekstra må kunne afspille et eller begge af de to nye formater, men så længe der bliver ved med at udkomme dvd'er så er det der mine penge lander. Og nu vi snakker om penge, så er det for dyrt. Jeg ved da godt at forskellen på en nye film på DVD og BR er marginal, men jeg gider da ikke (gen)købe "Striptease" til 250 kr... fok dem, de har allerede tjent på de gamle film flere gange... så de burde kun koster 50-99!

Du kan ikke få meget bedre kvalitet. Du kan kun se 'så' meget opløsning med dine øjne. Hvis du skulle bruge mere end 1080p skal du op iMAX-agtige lærredstørrelser før det virkelig betyder noget. At du i den grad ikke er imponeret, kan have noget at gøre med, at du kun har set formaterne på nogle elendige LCD TV. Dér kan det ikke være vildt imponerende.

Desuden er der ingen der tvinger dig til at købe alle dine film igen. Man kan sagtens nøjes med at købe de største en gang til, og så købe nye film på de nye formater. Og de nye film koster kun mere hvis man insisterer på at købe i fysiske butikker; jeg betaler i snit 150-160 per HD DVD og Blu-ray film. Billigere end en dansk DVD til vejledende udsalgspris.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 29/05-07 21:16 
Wan Dou Chou>
Ja, det er det, for en nyttesløs konsol.

Helt ærligt. Det er jo til grin at kalde den nyttesløs. Jeg nyder min i fulde drag, og jeg har endnu ikke et spil til den! Og når Final Fantasy XIII kommer, så er det lige pludselig den vigtigste konsol...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 29/05-07 21:19 
Wan Dou Chou>
(...) når han kigger ud af vinduet med sine egne øjne, er langt højere end nogen opløsning et HDTV kan tilbyde. Med andre ord, er vi mennesker faktisk vant til utroligt "høje opløsninger". Ergo forklarer hans holdning jo absolut ingenting om hans oplevelser med HD.

Det er altså noget vrøvl. HD sammenlignes med DVD og ikke med 'opløsningen i virkeligheden'. Ellers ville DVD jo være FULDSTÆNDIG uacceptabelt. At flere herinde ikke er imponerede, kan have noget at gøre med, at de kun har oplevet Blu-ray på nogle sløve 32" LCD TV. For det første er TV'ene ringe, og for det andet er det yderst begrænset hvor meget HD man oplever, hvis man sidder 3-4 meter fra et 32" TV. Ligemeget om det er CRT, LCD eller plasma.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CoreCoreSkrevet 29/05-07 22:00, rettet 29/05-07 22:09 
Jack_D>
i denne tråd er der ingen der taler om at sammenligne priser, men blot om at finde den billigste pris på PS3

Aaarj, der bliver snakket om hvorvidt PS3 er for dyr en konsol eller ej. Når dens prisniveau vurderes, gøres det ud fra prisen på alverdens andre konsoller, og derfor bliver den naturligvis sammenlignet med resten af markedet. Derved er det mest naturlige at sammenligne med den næstdyreste (Xbox 360) eller i et bredere omfang konsollens to eneste konkurrenter (360 & Wii), i sådan en sammenligning bør man ud fra dit eget udsagn forholde sig til de vejledende udsalgspriser. Ingen har spurgt efter det billigste sted at købe en PS3, men derimod hævdet at makinen ikke er sin pris værd.

Og uden at have til hensigt at hælde benzin på en bål under opsejling, vil jeg lige påpege, at det ikke hænger sammen at du i samme indlæg skriver at jeg ikke fatter hvad du skriver/har skrevet, samtidig med at du giver mig ret i at jeg har forstået din holdning rigtigt.

Jack_D>
Men du magtede åbenbart heller ikke denne gang at forstå essencen i mit gamle indlæg

Jack_D>
Når vi taler om at sammenligne priser 2 konkurrende produkter imellem, tager jeg udgangspunkt i vejl. udsalgspris som du rigtigt nok nævner

Hvad enten du mener at der bliver sammenlignet, eller ledt efter billigste forhandler, så bekræfter du selv at om ikke andet, så er dit gamle indlæg forstået.

Og så tror jeg, at jeg holder vejret, mens der stadig (næsten) bliver talt pænt ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 29/05-07 22:11 
Naiera>
Wan Dou Chou>
Ja, det er det, for en nyttesløs konsol.

Helt ærligt. Det er jo til grin at kalde den nyttesløs. Jeg nyder min i fulde drag, og jeg har endnu ikke et spil til den! Og når Final Fantasy XIII kommer, så er det lige pludselig den vigtigste konsol...


Meget ærligt mener jeg, at den ikke er særlig nyttesfuld. At du vil le af det, er jo bare godt. Det at grine og have det sjovt, siges jo at være sundt.
Med "nytte", mente jeg dog ikke "kan underholde", "ser flot ud i stuen" og "god grund til at bruge mange penge til ens egne selviske formål". Jeg hentydede til den pris den koster i forhold til den nødvendighedsfaktor den har for at overleve i denne verden. Jeg beklager min vage udtalelse, og håber at det står klart for allesammen nu.

Jeg finder det dog underligt, at du mener at den pludselig bliver den vigtigste konsol når Final Fantasy XIII udkommer, for har der ikke været tale om at den måske ikke bliver PS3 ekslusiv? Det er dog nok mig, der ikke er med på nyhederne i den front.
Personligt føler jeg dog ikke særligt meget for FF serien, men den kommer vel til at spille en markant rolle for Sony, hvis den kun er til PS3.

At du mener at jeg vrøvler angående HD, er ærgerligt. Jeg mener dog ikke selv at jeg vrøvler, idet jeg ikke taler om HDs overlegenhed i forhold til normal DVD, men forsøgte at forklare at en god HD oplevelse, som sætter billedoplevelsen i kontrast til normal DVD, ikke nødvendigvis påkalder et egentlig behov for HD, fordi at HD, omend det er en forbedring fra DVD, ikke er særligt specielt i andre områder end fjernsyn og lignende.

Rent billedkvalitetsmæssigt, er det mere eller mindre forståeligt at du ikke kan acceptere DVD-billeder i sammenligning med virkeligheden, men vi skal huske, at man gør meget andet end blot at se på billeder med høje og lave opløsninger, når man ser film og spiller spil. Vi tolererer den dårlige billedkvalitet, fordi at billederne ikke kommer alene, men sammen med lyd giver en eller anden form for underholdning, eller fortæller os noget i form af nyheder og andet. Omend mere er ønskeligt, så gør HD ikke andet, end at give flottere billeder end DVD, til en pris så høj at det for visse mennesker virker tåbeligt at købe, når det de søger ikke er flotte billeder, men alt det andet som en film eller et spil kan tilbyde. Derfor er det, at jeg ikke har et behov for at købe HD, til de priser der nu findes, og jeg formoder at Hyakotake også har det sådan.
Min post var derfor ikke rettet imod HD som teknologi, men var et forsøg på at klargøre for Jack_D hvorfor et besøg hos HiFi Klubben ikke kan plante et behov for HD uden videre, idet HD blot er endnu en teknologi der ikke kan måle sig med vore øjne, og ikke automatisk indebærer gode film og gode spil.
NaieraNaieraSkrevet 29/05-07 22:14 
Wan Dou Chou>
Jeg finder det dog underligt, at du mener at den pludselig bliver den vigtigste konsol når Final Fantasy XIII udkommer, for har der ikke været tale om at den måske ikke bliver PS3 ekslusiv?

'Måske' er nøgleordet. Indtil andet er bekræftet er det en PS3-eksklusiv titel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 29/05-07 22:17, rettet 29/05-07 22:20 
Wan Dou Chou>
Omend mere er ønskeligt, så gør HD ikke andet, end at give flottere billeder end DVD, til en pris så høj at det for visse mennesker virker tåbeligt at købe, når det de søger ikke er flotte billeder, men alt det andet som en film eller et spil kan tilbyde.

Hvis du med 'HD' mener HD DVD og Blu-ray, så tager du fejl. Bedre lydformater og (langt) mere strømlinede menuer er bare et par af de ting, som HD-formaterne tilbyder over DVD.

Jeg tror ikke nogen sætter spørgsmålstegn ved, at HD ikke nødvendigvis giver bedre film, men der er jo en grund til at vi ikke stadig sidder med 20" sort/hvid TV. Folk ér jo interesseret i bedre billedkvalitet. Jo tættere vi kommer på det korrekte billede og jo større dette billed bliver (hvilket HD tillader uden det begynder at ligne bæ), jo tættere kommer vi på instruktørens vision. Dét giver en bedre oplevelse af filmen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Jack_DJack_DSkrevet 30/05-07 00:04 
GrillBillerDK>
Det er jo heller ikke et krav at du skal genkøbe alle dine gamle film ;-) Drevet er jo bagudkompatibel.
det er kun hvis man er fanatisk... og vil have det bedste af det bedste at man så kan købe en highdef version...

lige pt. så ligger toshibas hd dvd hd a2 på 5. pladsen bestsellers under electronic. og så vidt jeg lige kunne se.. var der ingen Blu ray afspiller af nogen form på den top 100.

efter highdefdigest.com `release` liste... så kommer der 36 nye Blu ray titler i næste månede hvor 57 i hd dvd.
Shooter - den nye med Mark Wahlberg. Den vil kun have Dolby Digital på Blu Ray versionen hvor HD DVD vil have Dolby Digital + (mulighed for 1.5mb mod 640kb på DD)


//Tilføjelse...
Hvis man går ind under dvd players og kigger på bestsellers listen.. så ligger hd dvd på #1 og Samsung BD-P1200 på plads #28


tja, de seneste Nielsen Videoscan tal jeg har set siger 67/33 til BD's fordel i markedsandele. Så klart at Toshiba vil gøre alt for at få deres afspillere ud i de små hjem, men det ændre blot ikke på at det vil være småt med ekslusivt content på HD siden.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 30/05-07 00:05 
Core>
Aaarj, der bliver snakket om hvorvidt PS3 er for dyr en konsol eller ej. Når dens prisniveau vurderes, gøres det ud fra prisen på alverdens andre konsoller, og derfor bliver den naturligvis sammenlignet med resten af markedet. Derved er det mest naturlige at sammenligne med den næstdyreste (Xbox 360) eller i et bredere omfang konsollens to eneste konkurrenter (360 & Wii), i sådan en sammenligning bør man ud fra dit eget udsagn forholde sig til de vejledende udsalgspriser. Ingen har spurgt efter det billigste sted at købe en PS3, men derimod hævdet at makinen ikke er sin pris værd.

Du tager fejl. Når Hypo mener den er vanvigttig dyr, må det nødvendigvis være fordi han kigger på den vejl. pris, jeg fortæller ham så at den rent faktisk kan fåes for 3999.- og spørger om dette er vanvittigt.
Det sætter alt andet lige PS3 i et andet lys. Man kan drage en parallel til biler og flåderabatter.

Det sidste var en smutter.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 30/05-07 00:46, rettet 30/05-07 00:53 
Naiera>
At flere herinde ikke er imponerede, kan have noget at gøre med, at de kun har oplevet Blu-ray på nogle sløve 32" LCD TV.

Det er også et problem, at det ikke er nok. For det betyder, at man BÅDE skal have en dyr skærm og en dyr afspiller. Jeg kan snildt følge at nogen føler, at den forøgelse i kvalitet man får, ikke er pengene værd.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/05-07 01:03 
Beano>
Hyakotake>
HD gør sit indtog når standard-DVD-produktionen stopper.

Så får du da vist først HD om mange år :)

Jep, og det passer mig fint. Til den tid er en standard-afspiller nok nede i en tusse.

Rooney>
Må jeg spørge hvad der fik dig til at købe en Xbox 360, hvis spørgsmålet er udfra samme betragtninger du gør dig i ovenstående? Jeg kan huske at du har været meget lidt interesseret i 360'eren, og ville vente på at der kom noget helt vildt lækkert til den.

Jeg har ingen X360 endnu, men jeg køber lidt spil ind allerede nu, så jeg er max klar, når jeg får den købt. :-)

Har jeg været "meget lidt interesseret"? Det mindes jeg ikke... men jeg har jo også lige været en hel generation bagude, og har spillet en masse GameCube mens alle andre har haft gang i X360 og Wii osv.

Der er efterhånden kommet pænt mange titler, som jeg glæder mig til at spille igennem på X360 - I kan bare kigge på min spilliste/ønskeliste.

Jack_D>
...En lang smøre med slet skjulte personangreb...

Ja, 4000 som billigste pris er stadig ca. 1200 mere end en X360, som har flere spil, bedre spil, har en meget bedre integreret Live-del osv. osv. Det kan sagtens være, at PS3 haler ind på disse områder, men dér snakker vi nok om 1-2 år... og så længe kan jeg alligevel ikke vente på "next-gen".

Jeg er skam ikke "Sony-basher". Jeg rapporterer bare lidt nyhedshistorier ind imellem, som kunne være interessante at diskutere på et normalt interesse-niveau. Jeg kan jo ikke rapportere om at X360 larmer, eller går tit i stykker - for det er almen-kendt, og der ER simpelthen ikke den samme mængde skandaler som med Sony for tiden. Det kan da godt være, at der nærmest er gået sport i at være efter Sony og finde den værste fadæse, men jeg ville da lige så gerne ønske, at de klarede sig ud af krisen, fik styr på deres konsol og pumpede gode spil ud. Men som det ser ud nu, har de overvurderet forbrugerne fatalt... så fatalt, at de har manøvreret sig ind i et hjørne uden udvej. Hjørnet indeholder et vindue, som de nok bliver nødt til at springe ud af... men det kommer til at gøre ondt at lande 10 etager nede... og der er lang vej op igen.

Er du i øvrigt klar over, hvad de 14 dages karantæne du fik, var beregnet til? Du skulle ligesom tage en slapper, revurdere dit engagement, reflektere lidt over situationen. Men det virker mere som om du bare har revet to uger ud af kalenderen, og er tilbage fuldstændig i samme rille, som da du røg ud. Jeg tror ikke jeg fejlvurderer, hvis jeg siger, at fortsætter du sådan, så er det ikke sikkert 14 dage kan gøre det igen. Dæmp gemytterne, find nogle positive Sony-historier (eller for den sags skyld nogle andre diskussions-værdige emner) og lad os tale på et plan, hvor sagligheden sejrer over de personlige fordomme.

Naiera>
Wan Dou Chou>
Ja, det er det, for en nyttesløs konsol.

Helt ærligt. Det er jo til grin at kalde den nyttesløs. Jeg nyder min i fulde drag, og jeg har endnu ikke et spil til den! Og når Final Fantasy XIII kommer, så er det lige pludselig den vigtigste konsol...

Ja, men man kan jo også bare spille FFXIII på sin X360, lader det til :-)
http://www.ps3center.net/story-394.html
Nå, den har I allerede snakket om... men det ser da ud til at være mee "confirmed" end bare rygter nu. (?)
Bede-xBede-xSkrevet 30/05-07 01:17, rettet 30/05-07 01:18 
FF13(hovedspillet) er stadig ikke bekræftet til andre maskiner end PS3.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 30/05-07 01:17 
Hyakotake>
Jeg har ingen X360 endnu, men jeg køber lidt spil ind allerede nu, så jeg er max klar, når jeg får den købt. :-)

Husk nu bare at købe den i Merlin, så du ikke skal igennem telefon-support-helvedet, når/hvis den bryder sammen :-)
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/05-07 01:19, rettet 30/05-07 01:20 
Hov hov ikke tale slemt om de flinke tech-supportere hos Microsoft, bare fordi de snakker gebrokkent/uforståeligt dansk :P
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SlothSlothSkrevet 30/05-07 01:56, rettet 30/05-07 03:16 
Wan Dou Chou>

Meget ærligt mener jeg, at den ikke er særlig nyttesfuld. At du vil le af det, er jo bare godt. Det at grine og have det sjovt, siges jo at være sundt.
Med "nytte", mente jeg dog ikke "kan underholde", "ser flot ud i stuen" og "god grund til at bruge mange penge til ens egne selviske formål". Jeg hentydede til den pris den koster i forhold til den nødvendighedsfaktor den har for at overleve i denne verden. Jeg beklager min vage udtalelse, og håber at det står klart for allesammen nu.

Den livsanskuelse synes jeg ikke passer sammen med nogen form for video/computerspil - ultimativt er langt de fleste af de ting vi bruger penge på jo unødvendige.

Wan Dou Chou>

Omend mere er ønskeligt, så gør HD ikke andet, end at give flottere billeder end DVD, til en pris så høj at det for visse mennesker virker tåbeligt at købe, når det de søger ikke er flotte billeder, men alt det andet som en film eller et spil kan tilbyde. Derfor er det, at jeg ikke har et behov for at købe HD, til de priser der nu findes, og jeg formoder at Hyakotake også har det sådan.
Min post var derfor ikke rettet imod HD som teknologi, men var et forsøg på at klargøre for Jack_D hvorfor et besøg hos HiFi Klubben ikke kan plante et behov for HD uden videre, idet HD blot er endnu en teknologi der ikke kan måle sig med vore øjne, og ikke automatisk indebærer gode film og gode spil.


Hvis jeg køber film i HD, så betaler jeg ikke mere end jeg ville gøre hvis jeg købte dem på DVD. Selvfølgelig er startprisen højere, for jeg skal investere i en afspiller (f.eks. en PS3) for at kunne afspille HD-film, me for mig er der betydelig større nydelse ved at se en film i HD på min PS3 end at se en billigudgave afspillet over Scart-stik på en Denver DVD afspiller købt i Føtex.

Ikke blot er billedet meget flottere, men også lyden er en del bedre.

Sammenligningen med den virkelige verden og den opløsning øjet fysisk er i stand til at se, er irrelevant IMO. Selvfølgelig bliver en films kunstneriske værdi ikke bedre af at komme op i HD, og en dårlig film bliver heller ikke god af en HD-version, for som sagt er en klam lort en klam lort... Når det så er sagt, så vil jeg stadig vove den påstand, at det bedre billede og den bedre lyd vil forøge nydelsen af en god film. Hvis ikke det var tilfældet, kunne vi vel allesammen se film på et 20-tommers TV med mono-lyd og spare en masse penge.

Angående Hyakotake's syn på ny teknologi har han og jeg haft mange diskussioner om det. Hyakotake er filmnarkoman, og kan godt lide at spille spil på konsol og PC. Han er desuden meget prisbevidst, og kan sagtens leve med at spille "forældede" spil, for så slipper han for at betale fuld pris. En forståelig holdning med de priser nye udgivelser har i dag. Desuden kigger han ikke så meget på den tekniske kvalitet af det han spiller/ser, men mere på underholdningsværdien.

Han og jeg er dog ikke enige, for jeg er teknologi-freak, og ofte en af de første til at punge ud for det nyeste af det nyeste. Han respekterer min mening, og jeg respekterer hans. For mig hører underholdningsværdien meget sammen med den tekniske præsentation, og jeg får større nydelse af et bedre billede og bedre lyd på en HD-film, og af bedre grafik og lyd på en ny konsol.

Sådan har det altid været mellem Hyakotake og jeg - han spiller pt. Gamecube, jeg spiller PS3. Jeg vil have bedre grafik end Gamecuben kan præstere, mens hans fokus mere er på, om man får nok for pengene. Det er ikke fordi han er nærig, han prioriterer simpelthen bare anderledes.

**********************************

Edit: Denver - IKKE Denon - undskyld til alle DVD-afficionados derude der nåede at læse min grufulde fejl ;o)

Tak Naiera!
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 30/05-07 02:14, rettet 30/05-07 02:18 
Bede-x>
Det er også et problem, at det ikke er nok. For det betyder, at man BÅDE skal have en dyr skærm og en dyr afspiller. Jeg kan snildt følge at nogen føler, at den forøgelse i kvalitet man får, ikke er pengene værd.

Det er fjernsynene, eller måske deres ejeres, problem, ikke formaternes. Nu har jeg dog også hørt fra flere med LCD TV der skam VAR imponerede, men det er bestemt ikke med LCD man kommer vanvittigt langt med Blu-ray og HD DVD. Det er så pænt uheldigt, at dén teknologi er dominerende på fladskærmsmarkedet.

Sloth>
(...) end at se en billigudgave afspillet over Scart-stik på en Denon DVD afspiller købt i Føtex.

Denver! ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 30/05-07 02:22, rettet 30/05-07 02:24 
Naiera>
Det er fjernsynene, eller måske deres ejeres, problem, ikke formaternes.

Det er da bestemt formaternes problem, hvis de ikke overbeviser forbrugerne om, at den forbedring de tilbyder, er pengene værd. Det gør at HD afspillere vil være langsommere til at overtage markedet end ellers antaget.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 30/05-07 02:30, rettet 30/05-07 02:31 
Heldigvis får folk større fjernsyn, så der bliver mere brug for den opløsning de nye formater kan tilbyde.

Der er intet i vejen med de nye formater, men hvis man tror på at man får en kæmpe revolution fra DVD til HD DVD/Blu-ray på sit 32" LCD TV der kostede 7000,- sidste år, så er man gået galt i byen.

Men samtidig er det jo værd at huske på, at priserne på afspillerne falder, så de snart er nede omkring 2000,-, hvor der utvivlsomt vil være flere købere der melder sig. Det bliver således, at man da ligeså godt kan snuppe den højt opløselige udgave, nu man er igang, for selvom man ikke kan se den store fordel på billedsiden, så er lyden jo bedre, og så er der interaktivt indhold oveni hatten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/05-07 02:35 
Nu ved jeg ikke hvor meget en Famitsu-liste kan bruges til, men det er da meget godt klaret, at 8 ud af 20 toptitler er PS3. (4 ud af top 5 endda)

Kan man håbe at japanerne får gang i PS3-indkøbene, når disse titler udkommer?

Famitsu Most Wanted Games
SlothSlothSkrevet 30/05-07 03:17 
Det kan du bande på! ;o)
Kiss me, would you kindly?
RJKRJKSkrevet 30/05-07 03:18 
Ellers går Square Enix fallit ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 30/05-07 04:08, rettet 30/05-07 04:21 
Naiera>
Men samtidig er det jo værd at huske på, at priserne på afspillerne falder, så de snart er nede omkring 2000,-, hvor der utvivlsomt vil være flere købere der melder sig.

Bestemt, men det er jo noget helt andet. Det vi diskuterede var forbedring vs pris, som det så ud nu. Der er det meget dyrt, at få en "stor" forbedring.

Mange hopper selvfølgelig på vognen, når det bliver billigere.

Hyakotake>
Kan man håbe at japanerne får gang i PS3-indkøbene, når disse titler udkommer?

Der skal nok komme fremgang. Det kan vel nærmest ikke gå længere tilbage :P

Det store spørgsmål er nærmere, om det er nok til at klare Nintendo og dét er en smule mere tvivlsomt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SlothSlothSkrevet 30/05-07 04:42, rettet 30/05-07 04:43 
Jeg synes ikke at man skal blande Wii ind i diskussionen om denne konsolgeneration. Det eneste den har til fælles med 360 og PS3 er, at den blev udgivet i samme tidsrum.

Ifølge denne definition ville en relancering af Dreamcasten i november 2006 gøre den til en next-gen konsol.

Allerede nu er der mange der har en Wii som bare står og samler støv - magien er ved at forsvinde.
Kiss me, would you kindly?
enfenenfenSkrevet 30/05-07 06:29 
Naiera>Nu har jeg dog også hørt fra flere med LCD TV der skam VAR imponerede, men det er bestemt ikke med LCD man kommer vanvittigt langt med Blu-ray og HD DVD. Det er så pænt uheldigt, at dén teknologi er dominerende på fladskærmsmarkedet.

Nu gælder det heldigvis ikke alle LCD tv. Omvendt er det heller ikke alle Plasma tv, der viser flotte billeder m.m. :)
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 30/05-07 10:28 
Bede-x>
Det vi diskuterede var forbedring vs pris, som det så ud nu. Der er det meget dyrt, at få en "stor" forbedring.

Men det er, igen, ikke de nye formaters skyld. Det har mere at gøre med hvad vores øjne kan opfatte. Sidder man 4-5 meter, som åbenbart er ret normalt, fra et slatten 32" LCD TV, så har man bare ikke så meget at bruge HD DVD eller Blu-ray til mht. billedkvalitet. Men det er, som sagt, ikke formaternes skyld!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 31/05-07 05:10, rettet 31/05-07 06:05 
Hvis de ikke leverer en mærkbare kvalitetsændring i forhold til prisen, er det. Ellers kan du ligge ansvaret et andet sted(producenterne/teknologien osv).

Men det bliver aldrig forbrugernes skyld, hvis de synes, at det koster for mange penge, i forhold til hvad man får.

Sloth>
Jeg synes ikke at man skal blande Wii ind i diskussionen om denne konsolgeneration.

Selvfølgelig skal man det. Den kæmper jo for det samme marked, selv om den tilsyneladende også udvider det. Det er meget problematisk for Sony, hvis Wii sætter sig på det japanske marked. Det vil komme til at have kæmpe betydning på denne generation.

Det samme gælder, hvis den vinder. Jeg vil da gætte på, at markedet vil blive udsat for betydelige ændringer, hvis Nintendo sælger mest, set i forhold til de konsekvenser en Sony/MS føring vil have.. Det er der allerede tegn på.

Den kan absolut ikke ignoreres.

Sloth>
Allerede nu er der mange der har en Wii som bare står og samler støv - magien er ved at forsvinde.

Det er jeg absolut ikke enig i. Tværtimod virker det til, at den kun lige er begyndt.

Så langt som salgstal angår, er der heller ingen ændring at spore. Meget tyder på, at de er ved at sætte produktionen op til 1.5 millioner enheder om måneden:

http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=16288

Om den så kan forsætte med den her fart fremover, kan man snildt sætte spørgsmålstegn ved. Men pt kører det jo, som på skinner.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/05-07 09:59 
Hvilke markedsændringer vil en Wii-føring bevirke, som er forskellig fra en PS3/X360-føring? Mener du hvilke spil-genrer, der udgives flest spil til?
NaieraNaieraSkrevet 31/05-07 10:22, rettet 31/05-07 10:24 
Bede-x>
Hvis de ikke leverer en mærkbare kvalitetsændring i forhold til prisen, er det. Ellers kan du ligge ansvaret et andet sted(producenterne/teknologien osv).

Hvad for en pris? Hvis du har hovedet med dig er det kun afspillerens pris; filmene koster det samme, hvis man vil.

Men nej, det er IKKE formaternes skyld at de fleste sidder langt fra et 32" LCD TV, og ikke kan se den store forbedring. Formaterne fejler _intet_ i den henseende. Du kan ikke lave et tredje, bedre format, der giver en større kvalitetsforbedring på omtalte TV. LCD TV'enes dominans og danskernes opfattelse af at 32" er den ultimativt bedste TV-størrelse, er et helt andet problem.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/05-07 11:53 
Naiera>
...danskernes opfattelse af at 32" er den ultimativt bedste TV-størrelse, er et helt andet problem.

Måske er det, det bedste for normale danske familier, med normale stuer, og normale tv/film behov?
SlothSlothSkrevet 31/05-07 11:58 
Det er muligt at Wii'en stadig sælger, men rigtigt mange på Nintendos forums er ikke ovenud tilfredse med den - mange af spillene virker som GC spil med Wii kontroller patchet ovenpå. De er trætte af at få alle de ports fra PS2, og synes generelt at den ikke opfylder de forventinger de havde til den.
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 31/05-07 12:03 
King Chaos>
Måske er det, det bedste for normale danske familier, med normale stuer, og normale tv/film behov?

Nej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
165 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig