X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil 4 til Wii


Svar
RooneyRooneySkrevet 05/04-07 10:18 
Killer app på vej!

Yikes!!
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
200 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar
RJKRJKSkrevet 09/04-07 15:56, rettet 09/04-07 15:58 
Det eneste jeg ikke forstår her er, hvorfor Capcom ikke snart annoncerer, at "Xbox 360 skal være maskinen man kan køre ALLE Resident Evil-spil på"?

Følg mig:

Serien var oprindeligt (stort set) kun på PS1. Da PS2 kom var det oplagt at fortsætte på den, men den er jo bagudkompatibel, så Capcom kunne ikke konvertere de gamle spil og sælge dem igen. Pis.

Løsning: Dreamcast. Konsollen man kan spille ALLE Resident Evil-spil på. Konvertering af PS1-spillene og et nyt eksklusivt RE-spil. Desværre sælger DC dårligt (så CV må lige få en PS2-konvertering for at redde den hjem). Pis.

Løsning: GameCube. Konsollen man kan spille ALLE Resident Evil-spil på. Konvertering af DC-spillene, som var konvertering af PS1-spillene, og to nye eksklusive RE-spil. Desværre sælger GCN dårligt (så RE4 må lige få en PS2-konvertering for at redde den hjem). Pis.

Så kommer Wii og det er oplagt at fortsætte på den. Men - åh-åh - den er også bagudkompatibel. Man prøver alligevel at konvertere de gamle spil (RE4) for at sælge det igen, men alle bliver bare sure, for man kan jo spille de gamle udgaver i forvejen, og så kan man ikke sælge de samme spil for fjerde gang. Pis. Og PlayStation 3 er også bagudkompatibel. Dobbelt pis.

Løsning: Xbox 360. Konsollen man snart kan spille ALLE Resident Evil-spil på. ALLE er glade. I hvert fald Capcom...

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dpldplSkrevet 09/04-07 16:08 
Jeg kan nu godt følge dig. Men der er stadig 2 ting som du siger, der er lidt forkert. Først så er der en god del som er glade for Wii udgaven og så efter hvad jeg ved solgt RE4 bedre på GC end PS2?
(Ham der ståd for RE4 har selv været ud at sig undskyld for PS2 port :o )
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Danny SallingDanny SallingSkrevet 09/04-07 16:57 
Konsolkongen>
Er der nogen forskel?

Kan godt nok heller ikke se nogen forskel, det skulle da lige være farven på jakken ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HulleHulleSkrevet 09/04-07 17:37 
Jeg er personligt meget skuffet over at Capcom har valgt at genudgive RE4 til Wii, magen til ubrugelig beslutning.

Men til jer der ikke har spillet GC udgaven: Glæd jer, meget.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 09/04-07 17:50 
RJK>
Løsning: Xbox 360. Konsollen man snart kan spille ALLE Resident Evil-spil på. ALLE er glade. I hvert fald Capcom...

Det har de allerede gjort : taget alle zombierne fra RE serien og proppet dem i et stort indkøbscenter ;)
CoreCoreSkrevet 09/04-07 18:23 
Vi er allerede nogen, der spændt venter på Nemesis Rising :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
QQSkrevet 09/04-07 18:44 
dpl>
...og så efter hvad jeg ved solgte RE4 bedre på GC end PS2?

Han mener nok at Gamecuben i sig selv solgte dårligt, derfor en lille køberskare, der så blev udvidet med PS2 udgivelsen, som jo også har solgt udemærket.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
dpldplSkrevet 09/04-07 18:54 
Men det var ikke min point. Den var nemlig RE sælger mere på en konsol der solgt langt mindre end PS2. Og læst mange der genkøbte PS2 udgave for spille det.

Større købskare betyder jo ikke bedre salg, det betyder kun "større chance" for et bedre salg af en vare.

Og som sagt han der stod bag RE4, var heller ikke glad for den blev ported til PS2 :o. Men som altid er det jo pengene der tæller mest!
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
RooneyRooneySkrevet 10/04-07 17:04 
Det er - sjovt nok - blevet pænere på Wii; Også mere smooth at se på.

Link
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HankyHankySkrevet 10/04-07 17:19, rettet 10/04-07 17:22 
Du bedømmer ud fra magasin-scans, at spillet er blevet mere "smooth" at se på? :D

Har du overvejet, hvor mange "trin" de billeder har gennemgået, til de ender så du kan sidde og bedømme grafikken ud fra dem?

EDIT: For resten af billederne, som ikke er scans fra et magasin, ligner GC-spillet på en prik, bortset fra Wii-ikonerne.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RooneyRooneySkrevet 10/04-07 17:35 
Er bare spændt på at se hvordan det endelige spil ser ud, når det står i butikkerne. Måske er det pænere i Wii versionen - måske er det ikke. Time will tell, men jeg tror Wii versionen bliver pænere end GC versionen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/04-07 18:23 
Er jeg den eneste, der frygter Wii kontrollen?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
00Void00VoidSkrevet 10/04-07 18:53 
Kontrollen har været udemærket i de fleste andre spil til wii.
Jeg kan ikke forestille mig det skulle være anderledes denne gang.
Og da slet ikke når vi taler ff4. Det ville være selvmord at sende det ud, med elendig styring. Jeg går udfra det er gennemtestet.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-07 18:57 
Nej jeg har bitchet over den flere steder i tråden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
00Void00VoidSkrevet 10/04-07 19:02 
Du bitcher generelt så meget at det har mistet al betydning :P
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/04-07 10:37 
Jeg er på mange måder rigtig godt tilfreds med Wii og wiimoten.
Den fungerer smukt i Wii Sports, og jeg savner kun sjældent en almindelig controller i Zelda.

Men i de mere almindelige ikke-Nintendo titler synes jeg hurtigt udviklerne kommer til kort.
Det er som om de ikke tør lade være med at bruge wiimotens funktioner, når nu de er der.

Styringen i NFS:Carbon er standard helt til grin, og så godt som umulig f.eks.

Men ellers synes jeg den største provokatør er rystefunktionen.
Efter kort tid begynder det at irriterer mig grænseløst, at skulle ryste controlleren i tide og utide i SSX:Blur og Tony Hawk. Det har INTET med intuition at gøre.

Faktisk undgår jeg det meste af tiden de der smarte angreb i Zelda, hvor man skal ryste et eller andet, fordi jeg synes de virker ad H... til.

Jeg synes RE:4 på Wii lyder som en rigtig god ide. Sigte direkte i ansigtet på zombies og andet sjov.
Men at skulle lade ved at ryste wiimoten? ARGH!!!
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SephirothSephirothSkrevet 13/04-07 19:32 
Super cheesy trailer:

RE4wii
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RaGeRaGeSkrevet 13/04-07 21:54, rettet 13/04-07 21:59 
Jeg brækker mig :/ Og den styring så da fuldstænding fucked ud. Man skal lede længe efter en så ringe trailer, hold da op.

Hvis det fortsætter med sådan nogle retarderede ports, så er jeg godt tilfreds, at jeg kom af med min Wii.

Føj for den lede!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KTCKTCSkrevet 13/04-07 22:17 
Lol, jeg synes den trailer er fed på en 80er agtig måde. Den der fantasi og sorgløshed, og så prøver den heller ikke at være popsmart og pynte på spillet med cgi-film.
Fantasien og indlevelsen tilbage i spillet, det må jo også være det Wiien handler om, når det kommer til stykket.

Men derfor render jeg nu ikke ud og køber Wii-udgaven af spillet, når jeg nu har det til PS2 i forvejen. Men jeg har faktisk helt fået lyst til at spille det igen :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 14/04-07 15:36 
I den nyeste episode af The 1UP Show taler de om RE4 Wii og deres hands-on erfaringer med styringen - de er positive :)

Luke siger op?
WeskerWeskerSkrevet 14/04-07 18:33 
Er der nogen der ved om der kommer noget nyt til spillet, lige som der kom "Another Order" til PS2 vresionen?
Spiller nu: Resident Evil 4, Godfather, The: Blackha..., Scarface: The World Is ...
3of193of19Skrevet 14/04-07 19:16 
Svjv er alt ekstra fra PS2 versionen med. Bare med den bedre grafik
EchoEchoSkrevet 15/04-07 17:33 
Jeg har bestemt mig - jeg skal have det!
Spillet er så vellykket i forvejen, og jeg er sikker på, at jeg vil spille det mange gange de kommende år, så hvis jeg kan få bedre styring, så betaler jeg gerne for det!
For mig er det ikke penge ud af vinduet eller fusk fra Capcoms side.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
sinarsinarSkrevet 16/04-07 18:35 
En railshooter? Øv.

http://www.gamespot.com/wii/action/residentevilseries/news.html?sid=6169092&om_act=convert&om_clk=newlyadded&tag=newlyadded;title;1
Spiller nu: Halo 3
QQSkrevet 18/04-07 01:58 
Det er RE: Umbrella Chronicles der bliver en railshooter, ikke RE4: Wii Edition.

Men ja, det er da lidt øv, og lidt lousy at det stort set kun foregår i i forvejen kendte miljøer, denne gang dog fuld 3D rendered. Men mon ikke Capcom har en gennemført titel i ærmet alligevel? Man har vel lov at håbe...

Synes personligt railshooter-banerne i Rayman: Raving Rabbids var sjove på Wii, de blev dog hurtigt trivielle, og efterlader en lidt tom fornemmelse, eftersom det bare handler om at skyde på alt hvad der rører sig.
Vi kan i hvert fald være sikre på at få et RE spil som vi ikke har set det før...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
dRxLdRxLSkrevet 18/04-07 11:35 
Hølmkjær>
Men mon ikke Capcom har en gennemført titel i ærmet alligevel? Man har vel lov at håbe...

Taler vi om det samme Capcom? De har vidst aldrig skammet sig over at spytte lige dele perler og venstrehåndsarbejde på markedet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/04-07 12:56 
Der er Capcom og Crapcom, og de skiftes åbenbart til at udgive titler.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Per SPer SSkrevet 18/04-07 15:00, rettet 18/04-07 15:00 
Pressemeddelelse fra idag:

2 X RESIDENT EVIL PÅ WII!

Bergsala får to nye Resident Evil-spil til Wii til distribution

Nintendo of Europe bekræftede i dag, at to Resident Evil-spil til Wii kommer til Europa i løbet af 2007. Det første kommer til Danmark allerede i slutningen af juni.

Det ene er Resident Evil® 4 Wii Edition, der er en forbedret version af Resident Evil 4, der blev udgivet til GameCube. En stor forskel er, at denne version udnytter til fulde Wii's bevægelsesfølsomme håndkontroller. Det bliver også muligt at spille en bane med den mystiske Ada Wong. Resident Evil® 4 Wii Edition lanceres i Europa den 29. juni 2007.

På vej er også Resident Evil®: The Umbrella Chronicles, der er en helt ny titel til Wii, der lader spilleren få mere at vide om, hvad der ligger bag alt det, der er sket i Resident Evil 0, 1, 2 og 3. Du kommer til at besøge kendte miljøer fra de tidligere spil, men også helt nye steder, blandt andet Umbrellas hovedkvarter.

Resident Evil®: The Umbrella Chronicles vil være en "first-person shooter" med interaktive og spændende miljøer, et arsenal af nye våben og masser af blodtørstige fjender. Resident Evil®: The Umbrella Chronicles kommer til Europa senere i år 2007.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RooneyRooneySkrevet 18/04-07 15:35 
Der ligger film af RE: Umbrella Chronicles på bl.a Gametrailers. Det ser fedt og stemningsfuldt ud, og de grafiske effekter i miljøerne virker effektive; Lys effekterne og animationerne ser godt ud, så who cares at det er en onrails shooter; Jeg vil bare ha' noget solid shooter action i denne titel.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 18/04-07 17:31, rettet 18/04-07 17:31 
Jeg kan heller ikke se nogen problemer i, at det er en railshooter. Det er vel kun et problem, hvis det er en dårlig railshooter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/04-07 10:43 
Edge skrev også på et tidspunkt noget om det latterlige i, at railshooter er blevet et fy ord.

Alle spil sætter jo grænser for spilleren på én eller anden måde.
Og selvom sandkasse modellen nu er blevet et must, så findes der altså rimelig mange udgivelser, der på ingen måde lever op til Zelda og GTA's standarder.

Og så kommer jeg lige i tanke om ét de sidste års mest oversete spil: Oddworld: Stranger's Wrath.
Der var også nogle fede dele på rails.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ChronoChronoSkrevet 19/04-07 11:48 
Killer7 er vel også en slags rail shooter. Hos mig er det ikke et fy ord.

Pistolspil synes jeg tilgengæld ofte er ret ringe, og de foregår også på rails.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 19/04-07 11:59, rettet 19/04-07 11:59 
Jeg har det lige omvendt - at lyspistol spil er on-rails giver perfekt mening, men sidde og pege på skærmen med en Wiimote-cursor virker direkte fjollet IMO.
De kunne i det mindste simulere lyspistol-spil via wiimoten frem for at spilleren skal sigte med en cursor.

Jeg er stor RE fan men der er grænser for hvor tyndt gameplayet kan være før jeg siger fra.
BeanoBeanoSkrevet 23/05-07 09:01 


"Famitsu gives Resident Evil 4 Wii a 9.5 out of 10"
EchoEchoSkrevet 23/05-07 17:52 
Jeg havde alligvel bestemt mig for at købe det, når det en dag kommer til EU, så det her giver mig bare endnu mere blod på tanden!
Jeg glæder mig utrolig meget til at prøve det. Selvom Wii endnu ikke har vist mig 100%, at den nye kontrol er den rigtige vej frem, så tror jeg på, at det er her spil kan være med til at overbevise mig.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
ckruseckruseSkrevet 24/05-07 19:11 
Umiddelbart så wiimotefunktionerne ret lame ud i præsentationsvideoen ("SHAKE! SHAKE!"), men det virker åbenbart bedre i praksis.
EchoEchoSkrevet 24/05-07 19:40 
kr0oZe>
("SHAKE! SHAKE!")

Er vel lige så godt, som "A" og "B" der lyser. Jeg kan ikke rigtig se den store forskel..
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BeanoBeanoSkrevet 18/06-07 09:18, rettet 18/06-07 09:19 
.

Eurogamer tager RE4 Wii under"kærlig" behandling
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/06-07 10:16 
Ja det var også nogenlunde det jeg havde forventet. Grafik der ikke er bedre end de gamle og en dårligere kontrol. Og så er PS2 versionen meget billigere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
EchoEchoSkrevet 18/06-07 10:59 
Det lader virkelig til, at I vil have det her spil ned med nakken.
Come on, det er een anmeldelse som siger, at kontrollen ikke virker, og at grafikken er ringe, mens famitsu gav det 9,5. Hvad med at give spillet en chance, før i dømmer det på den måde?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BeanoBeanoSkrevet 18/06-07 16:11, rettet 18/06-07 16:11 
Echo>
Det lader virkelig til, at I vil have det her spil ned med nakken.

Well.. jeg har postet link til både en positiv score og en negativ, så.
EchoEchoSkrevet 19/06-07 12:34 
Jeg tænkte nu også mere på den her kommentar...

Konsolkongen>
Ja det var også nogenlunde det jeg havde forventet. Grafik der ikke er bedre end de gamle og en dårligere kontrol. Og så er PS2 versionen meget billigere.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/06-07 12:59 
Det var jo det jeg havde forventet... Det skrev jeg allerede tidligere i tråden. Der kommer med sikkerhed rigtig mange fine spil til Wii'en, men multiplatform titler vil nok altid være meget svagere på den pga. den påklistret gimmick kontrol.

Da jeg selv havde Wii synes jeg da at Super Monkey Ball, Wii Sports og Excite Truck fungerede ret godt. Zelda derimod brød jeg mig ikke om, mest pga manglen på knapper så man skulle svinge kontrolleren for at angribe. Det samme gælder ved RE4, der er mangel på knapper og derfor skal man ryste kontrolleren for at reloade osv. Det er åndsvagt og besværligt så derfor vil jeg altid vælge PS2 versionen frem for Wii'ens.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 19/06-07 13:19 
Nogen er - mildest talt - uenige med Eurogamer.

http://www.rllmukforum.com/index.php?showtopic=155804&st=180
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
EchoEchoSkrevet 20/06-07 08:29, rettet 20/06-07 08:38 
Ign er meget positive omkring spillet. De giver det 9.0, og jeg glæder mig :)

Gamespot giver det 9.1, og skriver at "The controls soften the difficulty level a bit", hvilket må betyde, at kontrollen er knivskarp :)

Gamespy giver det 5 stjerner ud af 5 mulige, og skriver at "new controls work really well".

Jeg tror ikke, at der er nogen tvivl om dette spils kvalitet. Jeg glæder mig som et lille barn til at prøve det!

Actually better with the Wii remote.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
QQSkrevet 03/09-07 20:22, rettet 03/09-07 20:22 
Er det korrekt forstået at man også har mulighed for at bruge en almindelig GC controller i Wii versionen? Eller Classic Controller?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Zzap!Zzap!Skrevet 03/09-07 22:19 
Jeg har kun hørt CC.
Born to kill space
QQSkrevet 03/09-07 22:35, rettet 03/09-07 23:15 
Okay... Nogen der har spillet der kan be- eller afkræfte noget?

EDIT: Nå, Wiki siger at man kan bruge både Wiimote, Classic Controller og Gamecube Controller... NICE! Cassamassina havde ret, det ER den ultimative version...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Zzap!Zzap!Skrevet 04/09-07 00:02 
Lige bortset fra, at Bergsala som sædvanlig har valgt at være griske og presse citronen så meget så som muligt, ved at sælge et spil som er budget i resten af verden, til fuld pris i Skandinavien.
Born to kill space
rapsacrapsacSkrevet 04/09-07 06:35 
399,- fuldpris?

jeg har set det til 449 og 499 men 399,- er den vejl. pris som bla. Merlin benytter sig af
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
200 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig