X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii classic controller til gamecube spil


Svar
biggiesbiggiesSkrevet 05/04-07 01:09 
Findes der en måde hvorpå man kan spille sine gamecube spil, ved at bruge wii classic controlleren. En adaptor eller lign?

Jeg ville være træt af at skulle have 4 wiimotes + nunchuks, 4 classic og 4 gamecube controllers liggende foran, min så nydelige wii :)
nerosnerosSkrevet 05/04-07 09:19 
Kan man tilslutte GC controllers til Wii...? Viste jeg ikke.
Bashful Neophyte
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/04-07 10:16 
Du åbner lågen i toppen af maskinen, og tilslutter dine GC controllers. Intet problem.
Samme med GC memory card.

Men slå nu lige koldt vand i blodet.
I hvor mange spil, er det reelt nødvendigt, at bruge mere end én GC eller Classic controller?

Jeg har ikke downloadet vildt mange spil til Wii, men som jeg lige husker det, har jeg ikke set et eneste, der KUN understøttede enten GC eller Classic controller.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RooneyRooneySkrevet 05/04-07 10:27 
Hvis man vil spille GC spil på Wii, så skal man bruge en original GC controller.

Eftersigende, er Classic Controlleren noget crap til GC spil; Den er primært designet til VC spillene og ikke andet.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Zzap!Zzap!Skrevet 05/04-07 11:59, rettet 05/04-07 12:15 
Jeg er ret overbevist om at Nintendo på et tidpunkt vil gøre det muligt at bruge CC til GC spil. Den har alle de knapper der skal bruges, inklusiv de analoge triggers med klik, som ikke bruges i nogle retro spil, og som sikkert ville have været valgt fra til en mere generel controller.

Min teori er at de lægger ud med en 100% sikker "emulation" hvor de er sikre på at *alle* GC spil kan køre, fordi der reelt ikke er nogen forskel mellem Wii i GC mode og en rigtig GC.
Når de så har fået alle GC spil til at virke, med software hooks til at gå tilbage til Wii menuen og mulighed for at bruge CC etc. så vil de åbne muligheden med en software update.
Born to kill space
QQSkrevet 05/04-07 21:36, rettet 05/04-07 21:41 
Rooney>
Eftersigende, er Classic Controlleren noget crap til GC spil; Den er primært designet til VC spillene og ikke andet.

Den KAN ikke spille GC spil...

Desuden kan en GC controller fungere fint som Classic controller, så har du fire GC controllers, får du aldrig brug for en CC.
Der er dog enkelte spil hvor den er nødvendig. Svjv. enkelte MD og TGX16 titler
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HulleHulleSkrevet 27/09-07 16:28 
Downloadede Super Mario World til virtual console i dag, men må erkende at GC pads er elendige til netop dette spil, da løbeknappen er placeret håbløst ubrugeligt, så jeg må investere i en classic controller :(

Mit spørgsmål lyder: Får man Wii points med i pakken og hvor mange? Har ikke kunnet finde det på nettet.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
QQSkrevet 27/09-07 16:49 
Nope, ingen Wii Points med en Classic controller
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
dRxLdRxLSkrevet 27/09-07 17:33 
Hvad havde du regnet med, det er Nintendo vi taler om. De har altid været de absolut bedste i konsolbranchen... til at tjene penge.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 28/09-07 08:49, rettet 28/09-07 08:53 
Synes du at det er en dum kommentar? Så må du lige uddybe hvori dens dumhed består. Jeg synes at det er meget fair at påpege at Nintendo altid har taget sig rigeligt betalt og ikke har givet noget ved dørene. De har tilmed i hvert fald én dom for at have været lidt for kreative med henblik på at holde strømmen af indtjening kørende.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 28/09-07 08:54 
Og det er bestemt ikke forkert :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 28/09-07 08:59 
Men køb nu bare den controller. Den er rigtig god. Jeg tror faktisk det er min favorit-controller - som SNES'ens, men i bedre kvalitet og med analogsticks.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HulleHulleSkrevet 28/09-07 09:58 
Grunden til mit spørgsmål, er fordi de i Japan åbenbart får (eller har fået) 5000 point oven i hatten når de købte deres, derfor håbede jeg på at der også faldt lidt af til os her ovre.

Tror alle firmaer er lige opsat på at tjene penge, det er jo derfor de er her, men der bare nogen der er bedre til det end andre :) Nintendo har en grum fortid hvor de opførte sig arrogante, det gav bagslag. Lige nu er der vist en anden på markedet der skal til af lære af samme fejl..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Zzap!Zzap!Skrevet 28/09-07 12:19, rettet 28/09-07 12:23 
Hulle>
Tror alle firmaer er lige opsat på at tjene penge, det er jo derfor de er her

Ville de så ikke bare have startet et pyramide spil, være blevet våbenhandlere eller være blevet narkobaroner?

Uanset hvor lidt comme il faut det er at mene det, så garanterer jeg dig for, at en overvejende procentdel af alle de mennesker der arbejder i spil branchen (der vil altid være nogle letchers, som suits, krejlere og andre gøjlere der gør det fordi de tror de har fundet "fidusen"), holder af spil og gør det for meget andet end bare pengene.

Penge er et middel, ikke et mål.

Og BTW, ja, CC er en klasse controller, køb den nu.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 28/09-07 16:23 
Chrono>
Men køb nu bare den controller. Den er rigtig god. Jeg tror faktisk det er min favorit-controller - som SNES'ens, men i bedre kvalitet og med analogsticks.

Ie. en dual shock? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 28/09-07 16:29 
Sumez>
Chrono>
Men køb nu bare den controller. Den er rigtig god. Jeg tror faktisk det er min favorit-controller - som SNES'ens, men i bedre kvalitet og med analogsticks.

Ie. en dual shock? :P

Størrelsen og manglen på håndtag gør at placeringen af sticks og knapper betyder langt mindre.
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig