X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rock Band-tråden


Svar
jaesjaesSkrevet 03/04-07 11:26 
Underligt at ingen har nævnt dette spil endnu. Jeg mener, et virtuelt rockband lige midt i stuen for dælen! ;)

Og fra skaberne af Guitar Hero I og II bliver det formentlig godt.

I kan lige få den uredigerede annonceringstekst:

HARMONIX, MTV: MUSIC TELEVISION AND EA ANNOUNCE ROCK BAND - THE ULTIMATE INTERACTIVE MUSIC VIDEOGAME EXPERIENCE

Creators... Se hele indlægget
225 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 27/07-08 13:13 
Ja, Geddy Lee er ret aktiv. Han spiller også fodbas med sådan nogle pedaler ala dem, et kirkeorgel har.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/07-08 13:16, rettet 27/07-08 13:18 
Wow, de larmer godt nok, de trommer. Jeg skal helt sikkert have nogle lyd-pads, når jeg køber sættet.

EDIT: Eller en anden idé: spil med høretelefoner, så kan eventuelle tilskuere døje med mit plak-plak-plakken. :-) (Jeg bruger alligevel kun Xboxen når jeg er alene)
CoreCoreSkrevet 27/07-08 13:31, rettet 27/07-08 13:31 
Hvor er det nederen at Rock Band-guitaren er så meget federe end guitar Hero-guitaren, men samtidig dårligere at spille på :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HankyHankySkrevet 27/07-08 13:32, rettet 27/07-08 13:33 
Jeg synes faktisk ikke, at larmen fra trommerne er saa slem. Det lyder i hvert fald ikke lige saa voldsomt, som det kommer til udtryk på overstaaende film :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 27/07-08 13:37 
Core>
Hvor er det nederen at Rock Band-guitaren er så meget federe end guitar Hero-guitaren

Ja, Fender skal kobles på Guitar Hero, og det kan kun gå for langsomt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-08 13:41 
Core>
Hvor er det nederen at Rock Band-guitaren er så meget federe end guitar Hero-guitaren, men samtidig dårligere at spille på :(

Den kan vel næppe være dårligere end de trådløse til GHIII?
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 27/07-08 14:31 
Konsolkongen>
Den kan vel næppe være dårligere end de trådløse til GHIII?

Hvis du sammenligner med PS3-guitaren, så er selv en NES-controller bedre.

360-guitaren er ikke lige så ringe, og i forhold til den, så syntes jeg at RB-guitaren er ringere.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 27/07-08 14:41 
Konsolkongen>
Den kan vel næppe være dårligere end de trådløse til GHIII?

Hvordan er de dårlige?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 27/07-08 14:48, rettet 27/07-08 14:49 
Der en masse delay-bøvl (der ikke kan kalibreres) og problemer med at strum-baren slår igen (og det er _bare_ nederen at få på hatten af en plastic-dims). Men det er kun PS3-guitaren der er fucked.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-08 16:44 
Den trådløse PS2 guitar virker da heller ikke. Jeg har ikke tal på hvor mange vi har måtte bytte af dem. Ofte var det den røde knap der bare ikke ville mere, og andre gange var det modtageren.

Ved ikke om problemet med PS3 guitaren skyldes delay. Men ofte vælger den blankt at ignorere hvad jeg trykker på. Lidt træls når man på arbejde kan spille PS2 versionen der fungerer perfekt.

I øvrigt er der mange der siger at GHII controlleren til 360 også er bedre end den nye. Men de er IMO også den gode gamle PS2 Guitar langt underlegen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/07-08 16:53 
Core>
Der en masse delay-bøvl (der ikke kan kalibreres) og problemer med at strum-baren slår igen (og det er _bare_ nederen at få på hatten af en plastic-dims). Men det er kun PS3-guitaren der er fucked.

Hvad vil det sige at den "slår igen"? Jeg slipper da aldrig min strum bar, så jeg forstår ikke lige hvordan den skulle kunne "slå".
CoreCoreSkrevet 27/07-08 17:21 
Konsolkongen>
Den trådløse PS2 guitar virker da heller ikke.

OK, den har jeg ikke prøvet, jeg har kun prøvet kablet PS2-guitars.

Konsolkongen>
Den trådløse PS2 guitar virker da heller ikke.I øvrigt er der mange der siger at GHII controlleren til 360 også er bedre end den nye.

Mon ikke det er pga bøvlet der opstår i samlingen? For dét er irreterende. Men jeg tror også at mange foretrækker den ene frem for den anden, på grund af personlige præferencer mht halsens tykkelse m.m.

Min egen GHII-guitar er en af dem, med de slatne whammy-bars, så den er jeg træt af :(

Jmog>
Hvad vil det sige at den "slår igen"? Jeg slipper da aldrig min strum bar, så jeg forstår ikke lige hvordan den skulle kunne "slå".

Nu er du heller ikke den eneste i verdenen der spiller Guitar Hero ;)

For dem der slipper den, slår den igen ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JmogJmogSkrevet 27/07-08 19:51 
Core>
Nu er du heller ikke den eneste i verdenen der spiller Guitar Hero ;)

For dem der slipper den, slår den igen ;)

Jamen hvorfor sliper i den? :-D. Gør det det ikke sværere at spille?
CoreCoreSkrevet 27/07-08 20:07 
Jmog>
Jamen hvorfor sliper i den?

Hvordan skulle vi ellers kunne kaste Heavy Metal håndtegn?

Jmog>
Gør det det ikke sværere at spille?

Jo - men sjovere ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 29/07-08 01:22 
Hyakotake>
Jeg skal helt sikkert have nogle lyd-pads, når jeg køber sættet.

Sådan nogle snuppede jeg med fra London her i weekenden; jeg melder lige tilbage når jeg har prøvet om de virker godt ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 29/07-08 08:46 
Core>
Der en masse delay-bøvl (der ikke kan kalibreres) og problemer med at strum-baren slår igen (og det er _bare_ nederen at få på hatten af en plastic-dims). Men det er kun PS3-guitaren der er fucked.

Det må det være, for jeg har en GH2 og en GH3 guitar, begge til X360, og den fra 3'eren er KLART at foretrække! Den anden føles som noget billigt plasticskrammel. Har hørt at hardcore-konkurrencefolk kan få mere ud af GH2-guitaren, men jeg foretrækker personligt at spille på en controller der ikke føles som om den er ved at gå i stykker hver gang man trykker på den. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 29/07-08 08:47 
Ved I iøvrigt om det amerikanske Rock Band virker på en europæisk X360?? Har en sambo i USA lige nu...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/07-08 08:59 


Play-Asia siger næj
CronossCronossSkrevet 30/07-08 09:55 
Hvorfor ikke bare købe spillet i en af de danske butikker der har spillet på lager?
KalicolaKalicolaSkrevet 11/08-08 16:34 
Hvordan kan det være at under improvisations delene på trommer, er lyden forsinket... Hvorfor? Det lyder jo ad H til, og det er ikke fordi jeg ikke kan finde ud af det :)
For The Love Of The Game
CoreCoreSkrevet 11/08-08 16:59, rettet 11/08-08 17:00 
[Spontan_Galde]
Hvor er det nederen at der er så mange genbrugsnumre fra Guitar Hero. Hvor er det klamt at man som 1 spiller på Live, kun kan enten tabe eller spille halve numre, fordi at alle quitter når de kommer for langt bagud. Hvor er det komplet latterligt, at man ingen indflydelse har på hvilke numre der skal dystes i på Live. Hvor er tracklisten bare crap.
[/Spontan_Galde]

...men hvor er det fedt at spille på trommer.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 11/08-08 18:15 
Imorgen kommer både en Megadeth og Dream Theater som DLC. (samt andet)
Airbourne – Runnin’ Wild - 80 MSP - $0.99
DevilDriver – Clouds Over California - 80 MSP - $0.99
Dream Theater – Constant Motion - 80 MSP - $0.99
Killswitch Engage – My Curse - 80 MSP - $0.99
Machine Head – Aesthetics Of Hate - 80 MSP - $0.99
Megadeth – Sleepwalker - 80 MSP - $0.99

Jeg skal sgu have både Dream Theater og megadeth, især til den pris.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-08 18:39 
Ja Sleepwalker havde også været must-buy for mig hvis jeg havde haft spillet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 11/08-08 18:56 
AAAARRRGGGHHHHH!!!!!

Dream Theater, Devildriver OG Machine Head!!!!!

De tre alene er den bedste trackliste i et rytmespil nogensinde.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 12/08-08 08:43 
Og jeg føler mig stadig forfærdelig røvrendt af spilproducenter, der ikke går ud fra at folk gider spille andet end metal. Eller, det ville jeg gøre, hvis jeg havde købt spilelt endnu. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 12/08-08 10:17, rettet 12/08-08 10:18 
Så kan du fryde dig over at der intet metal (udover et Metallicanummer, som vel nærmere er hard rock) er på selve skiven. Det hele skal købes seperat :(

Men når man vil spille guitar, er det vel ikke den store overraskelse at metal dukker op. Det kræver jo selvsagt genrer der bliver spillet på guitar. Resten må vente til Keyboard Hero.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 12/08-08 10:53 
Jeg kan tænke på ret meget forskellig fed musik, der spilles på guitar, men den diskussion har jeg allerede haft så mange gange. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 12/08-08 12:57 
Også genrer der ikke allerede er repræsenteret?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 11/09-08 15:18 
Steven Colbert's "Charlene" nu i Rock Band som gratis sang... damn den sang er "80'er skrækkeligt" ;)

"Stephen Colbert brings freedom, 'Charlene' to Rock Band" (musik video i artiklen)
dpldplSkrevet 20/11-08 18:05 
Sparker lige live i deete topic for at sige.

ROCK BAND 2 er ude imorgen. MEN blockbuster sælger dem idag!.

Personlig nyder jeg det sgu en del mere end jeg regnet med, kun regnet med det var RB med nye sange. De dropped gamle singleplayer mode og gået over til Band World Tour(Kan spilles alene nu også!).
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
dpldplSkrevet 22/11-08 21:54 
Undskyld for dobble post.><

Anyway. Fik spillet i torsdag jeg sagde og nu jeg fået spillet det en god del. Uheldigvis er de ikke udgivet nogen instrumenter til det endnu :( (Min guitar dør nok snart og vil gerne have trommer)

Spilelt forklaret hurtig er bare sig rock band 1 med nye sange og et par ændringer. Men det er enlig også hele ideen med spillet.
Største forskel spil har er man SKAL lave et band ligemeget om man spiller selv eller flere. Men dette betyder også at world tour kan gøres solo. Udover det ser world tour ud til at være det samme som RB med forskel det virker online og solo.
I starten troede jeg de havde taget gamle måde at unlock sange og klar spillene på var taget ud. Men fandt hurtig ud de var bare blevet lavet om til "challenges" mode i ens band. Virker enlig på samme måde, man vælger bare en setlist og spiller det. Vis man gennemføre det unlocker man næste sværhedsgrad(er 7 og sidste hedder impossible) af den challenge. Men challenges tilbyder også andre random challenge som ser ud til kan tilføjes med DLC(Har f.eks en disturbed og RHCP challenge. Begge som bruger DLC!). Men samme tid er der også battle of the bands, hvilket er udfodring/turnering som har harmonix smider op til folk. Så der skulle være nok holdbarhed i spille til de fleste folk.

Spillet tilbyder 104 sange eller deromkring. De 84 første er som man kender fra tidliger spil en blanding af kendte og ukendte folk. Alt fra megadeth, AC/DC, Dream Theater, judas prist til Duran Duran, Journey, Grateful Dead og så videre. Så er der et par der går igen(Wayward son fra kansas og ace of spades fra motorhead) men det nogen af de gode og jeg personlig er sindsyg glad for de er tilbage(elsker den kansas sang). Så allerede her er RB2 nok min favorit angående sang listen. Men udover det giver harmonix altså 20 ukendte/inde sang med helt grats(koden er bag på manualen!). Og til sidste med alt den DLC og export af RB1- Så er der sgu ingen ting der kommer tæt på RB2 vis vi snakker sange udvalg(DET ER MIN MENIG!!), da der er OVER 500 sange.
Og der er noget til alle mennesker, både i sværhedsgrad og musik smag. Noget af det skal købes, men personlig jeg glad for screaming vengaence albummet til spillet! Der er alt fra en sang ALLE kan gold star og 100% på bass til nogen syge sange til gode spiller.

Personlig er dette mit favorit spil af GH og RB serien. Lidt tvivl om købe GH:WT tidliger idag, men efter fået spillet en del online med en ven og prøvet flere sange. Så blev let at se hvilket spil jeg vil nyde bedste(sange udvælg er vigtigest for mig i disse spil)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/11-08 22:35 
Oy, hele 7 sværhedsgrader? Vildt! Jeg synes eller de 4 var meget passende (heh, jeg spiller alligevel kun easy og medium, så om de laver "Impossible X2 Hyper Mode" er totalt ligegyldigt for mig).
dpldplSkrevet 22/11-08 22:40 
Den misforstod du vidste lige.

Med sværhedsgrad snakker jeg mere om ligesom du start venue 1 også går op i venue og de giver dig svære og svære sange.(F.eks start med eye of the tiger i første venue og sidste venue har sange som battery og painkiller)

Stadig 4 kendte sværhedsgrade også de 5 eller 6 under sværhedsgrad(Om det er en let expert sang eller rigtig hård expert)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CoreCoreSkrevet 22/11-08 23:18, rettet 22/11-08 23:18 
dpl>
Dream Theater

Mer', mer', mer'.

Vi er stadig kun oppe på sølle tre numre med ypperlige Dream Theater (Et her, et i GH: World Tour og et som DLC i RB1; Panic Attack, Pull Me Under & Constant Motion). Og det er stadig nogle af bandets "mainstream"-numre. Vi kunne godt bruge nogle af de episke klassikere som Octavarium, Sacrificed Sons, Metropolis, Ministry Of Lost Souls eller det lækre tunge Honor Thy Father.

Jeg er SÅ klar med pengepungen, hvis der skulle blive lagt et helt album (eller flere) op på Live.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/11-08 23:24 
Du er vel nok hardCORE :-)
CoreCoreSkrevet 22/11-08 23:28 
Øhhhh.....jada!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 23/11-08 00:26 
kan godt lide deres sange selv. Så klager ikke vis der kommer, men de kan være fucking svære at spille!!!

Men personlig venter jeg på ac/dc og skal jeg også finde penge til megadeth albummet(samt andre jeg skal teste som The Who). Men kommer nyt hver uge.

Bare næste uge kommer der
3 fra Yngwie Malmsteen
3 fra The Killers
2 fra Soundgarden
1 fra Lamb of God

Så kommer mere end nok sange hver uge.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CoreCoreSkrevet 23/11-08 00:52 
Yngwie Malmsteen ligger nok også i den svære ende.

Ved man hvilket Lamb Of God-nummer der er på vej?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 23/11-08 01:03 
Laid To Rest
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CoreCoreSkrevet 23/11-08 01:12 
Nejda - det er jo genbrug, hvorfor gør de så meget i det - Go' stil ville være at afholde sig fra at genbruge numre, der allerede har optrådt i GH-serien.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 23/11-08 01:22 
Nu er der jo folk der vil have genbrug (Jeg er en af dem. Men fik min kansas sang in Rb2. Så jeg er glad ><)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CoreCoreSkrevet 23/11-08 01:31 
Wayward Son er også fed, men alligevel, det er der stadig mange andre ikke-repræsenterede der også er ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-08 16:36 
Der er ikke rigtig noget af musikken i RB1 der siger mig det helt store. Men kan man købe toeren uden instrumenter og bruge dem fra GH:WT istedet (RB trommerne ser for svage ud) GH instumenterne skulle jo virke med RB1. Virker alle downloads til RB1 også til toeren for så bliver det must-buy for mig når jeg har købt GH:WT.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 23/11-08 17:00 
Ja og ja...mener jeg. Rock Band-spillene er spilbare med GH-hardware, og DLC kan også bruges i RB2. Og ja - så kan du ikke undvære...med 3 numre af både Disturbed og All That Remains, så bliver du nødt til at hoste op ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 23/11-08 17:05, rettet 23/11-08 17:13 
Rock Band skal ses som en Platform.

ALT DLC virker på 1 og 2. Samt flest sange fra 1 kan exports og samme vil glæde med nye AC/DC rock band spil som lavet med Rb1(er en kode med til export). Og samme skulle være sandt med fremtiden af serien.

ALLE instrumeter skulle virker i RB2(hørt trommer fra GH:WT ike gøre på PS3. Men den er ikke ude her)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/11-08 18:14 
Jeg har brugt min trådede GH2-guitar til at spille både GH2, GH3 og RB1... og jeg går sandelig ud fra, at den også vil virke til RB2.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/12-08 15:19 
Vil lige spørge generelt til alle guitar/musikspillene: Hvilke kan spilles med en alm. controller? Jeg ved kun, at GH3 kan spilles med controller (for der er en achievement for det), men kan alle de andre også? Rock Band 1+2 kan så vidt jeg ved ikke. GH1, GH2, GHAero?
HeroldHeroldSkrevet 06/12-08 17:12 
Hvad er det bedste køb, hvis man vil have en bandpakke lige nu til Xbox 360, og hvor? Jeg har RB1 og 2 uden trommer og alt det der, og vil egentlig gerne have mulighed for at få det sidste med. Jeg ved at Fona har GHWT til 1700 med det hele, og overvejer lidt at købe den pakke, men den er garanteret billigere et andet sted - er de overhovedet kompatible på tværs? Help me, Obi Wan Kenobi!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dpldplSkrevet 06/12-08 17:26 
Alt Gh:WT skulle virked med RB2(På begge konsoller).

Af band pakke er der enlig kun RB1 og GH:WT. Personlig har jeg ikke hørt meget godt om begge 2. Derimod kun hørt godt om trommer og guitar til RB2(Især trommer), derfor jeg valgt at vente på de kommer her i december eller januar.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CoreCoreSkrevet 06/12-08 17:40, rettet 06/12-08 17:46 
Hyakotake>
Vil lige spørge generelt til alle guitar/musikspillene: Hvilke kan spilles med en alm. controller?

Rock Band vil slet ikke lade dig gå ind i "Guitar-touren", hvis ikke der registreres en tilsluttet guitar. Så her er det i hvert fald håbløst (og skide-irriterende af andre årsager).

Jeg ved ikke Guitar Hero: World Tour, det har jeg ikke testet. Men jeg kan ikke forestille mig andet, end at det også skelner mellem controller-varianter.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
225 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig