X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tryksensitive knapper


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/06-03 13:42, rettet 10/06-03 13:42 
Hvad er jeres mening om subj?

Jeg må indrømme, at jeg nok helst så, at de blev af-opfundet igen. Selvfølgelig har de gode sider som f.eks. muligheden for i bilspil at give mere præcist gas og bremse i sving og under start. Dette er selvfølgelig ganske godt. Desværre betyder det også, at man skal trykke knappen 100% i bund for at opnå 100% gas f.eks. på en lige strækning i Gran Turismo, hvilket meget hurtigt bliver hårdt for håndleddet og huden på 'speeder-fingeren'.
Personligt måtte jeg under GT3 skifte til min gamle PSX controller, da jeg simpelthen ikke kunne holde ud at skulle anstrenge mig så meget for at være sikker på, jeg opholdte min topfart.
Problemet bliver jo ikke ligefrem mindre på Xbox, hvor de konvekse knapper giver ualmindeligt ondt i fingrene, når de skal presses 100% ned i flere minutter ad gangen.

Der er selvfølgelig spil, hvor knapperne bruges rigtigt godt - f.eks. visse sportsspil, men jeg må indrømme, at jeg ikke er imponeret.

Pointe: Vil man have analog gas/bremse, så brug det ene analog-stick - og lad digital-kørerne beholde vores knapper.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 10/06-03 14:08 
Jeg bruger altid shoulderbuttons til gas/bremse.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 10/06-03 14:12 
Øhh, jeg har nu altid brugt det ene analog stik til gas/bremse på PS2, og skulderknapperne på Xbox... Er du 100 % sikker på, at det trykfølsomme ikke kunne slås fra i GT3?

Jeg er selvfølgelig enig med dig i at de konvekse knapper på den normal Xbox controller gør nas, men nu har jeg så aldrig været "dum" nok til at bruge de knapper til gas/brems siden opfindelsen af det analoge stick...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/06-03 15:03 
Jeg er helt sikker på, at det ikke kunne slås fra i GT3. I Ridge Racer kunne det.
Jeg synes et analog-stick er meget upræcist som gas, så det bruger jeg ikke (Med andre ord: Jeg fatter det ikke).
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 10/06-03 15:15 
Men fatter du triggers? Analoge knapper er en dårlig undskyldning fra Sonys side for at der ikke var et par ordentlige triggers på deres kontroller da PS2 udkom.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/06-03 15:42, rettet 10/06-03 15:43 
Triggers fatter jeg - bare ikke til bilspil :) Jeg får ondt i hånden af at sidde og presse dem inde.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 10/06-03 15:47 
Nej nu stopper du sgu...
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 10/06-03 16:15, rettet 10/06-03 16:16 
DeluxScan >
Jeg synes et analog-stick er meget upræcist som gas, så det bruger jeg ikke (Med andre ord: Jeg fatter det ikke).

Jeg havde også svært ved at vende mig til det, men nu går det fint.
Pointe = tving dig selv til at bruge det, så kommer det efter nogle timer :)
APHAPHSkrevet 10/06-03 17:00 
DeluxScan >
Triggers fatter jeg - bare ikke til bilspil :) Jeg får ondt i hånden af at sidde og presse dem inde.

vil du have en kiks, mens du tører dine øjne? ;)

Den gamle xb controler er perfekt designet til racers, og man SKAL bruge triggers til gas/bremse hvis man vil have det optimale ud af ens spil
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/06-03 18:16, rettet 10/06-03 18:17 
Paasch >
Den gamle xb controler er perfekt designet til racers, og man SKAL bruge triggers til gas/bremse hvis man vil have det optimale ud af ens spil

Kiks til mig! :)

Jeg bruger også triggerne til nogle bilspil - de er perfekte til f.eks. at opretholde ens omdrejninger, samtidigt med man bremser.
F.eks. Sega GT er perfekt til triggers, mens spil som RalliSport er totalt uegnet til dem - imo.
Forskellen er muligheden for at give finere gas med knapper end med triggers - meget nyttigt når man glider gennem et sving og styrer med speederen. I spil som Sega GT skal man for det meste bare bremse ned inden et sving - og holde omdrejningerne - hvorefter man giver fuld gas efter svinget. Triggers er uovertrufne til det, hvis vi ser bort fra deciderede rat/speedere.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 10/06-03 18:26 
Nu var det så godt nok lige præcis RalliSport jeg havde i tankerne da jeg snakkede om at bruge triggers...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/06-03 18:52 
RalliSport er perfekt til styring med knapper imo.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PapandPapandSkrevet 10/06-03 20:00 
Jeg er 100% enig med DeluxScan. Jeg giver ofte controlleren skylden for at jeg ikke er hurtigere i Moto GP, fordi jeg er i tvivl, om jeg altid trykker knappen helt i bund. Triggers lærer jeg aldrig at bruge, og at bruge det analoge stick er simpelthen umuligt - for mig. De bør genopfinde de trykfølsomme knapper :-)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
dRxLdRxLSkrevet 10/06-03 20:07, rettet 10/06-03 21:03 
Er I dumme eller bare småtbegavede (en selvironisk joke selvfølgelig, jeg mener intet ondt med det)?
Triggers er det bedste der nogensinde er sket for bilspil. Triggers er bedre end pedaler da fingrene har en langt finere motorisk kontrol end de grove bevægelsesmuskler i underbenet. Pedaler bruges kun af folk der insisterer på at følelsen skal være den rigtige (de samme typer der insisterer på at analsex skal dyrkes ubeskyttet :-p).

Eller noget, ovenstående er selvfølgelig min dybt subjektive mening, men jeg kan altså ikke forstå at I ikke bare kan glæde jer over 2 trigger + analog kontrol (enten rat eller stick) og så holde kæft og spille jeres bilspil.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MadsMadsSkrevet 10/06-03 20:20 
Jeg er altså også ret glad for triggers til Project Gotham...
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
enfenenfenSkrevet 10/06-03 20:22 
Man SKAL bruge triggers...
What is the Matrix?
MadsMadsSkrevet 10/06-03 20:37 
Ja...
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/06-03 20:40, rettet 10/06-03 20:41 
dRxL >
Eller noget, ovenstående er selvfølgelig min dybt subjektive mening, men jeg kan altså ikke forstå at I ikke bare kan glæde jer over 2 trigger + analog kontrol (enten rat eller stick) og så holde kæft og spille jeres bilspil.

Jeg er fint tilfreds med triggers - og til nogle spil er der intet bedre, men jeg føler jeg har bedre kontrol i enkelte spil, når jeg bruger knapper, der jo desværre er analoge (Hvilket dog også har sine gode sider).
Mht. til pedaler/rat, så er vi enige. Hvis jeg kunne styre en rigtig bil med en Xbox controller fremfor rat og pedaler, så gjorde jeg da det :)

EDIT: Det jeg mener er, at jeg ville elske en analog knap, der kun skulle trykkes 60-70% ned for at yde 100%, hvis I forstår...?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Zzap!Zzap!Skrevet 10/06-03 23:01 
Her er GC-paddets triggers geniale, fordi de giver det der lille klik, når de bliver trykket helt i bund, så er man helt sikker på at der er max gas på.
At de så også er de behageligste at holde inde i lang tid, er en anden god ting ved dem.
Born to kill space
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/06-03 00:22, rettet 11/06-03 00:28 
I starten havde jeg intet imod GameCube controlleren, men efterhånden er jeg ved at være godt træt af den.
Det mest irriterende er Z-knappen, der er umulig at ramme, dernæst de almindelige knapper, der er alt for glatte. Skulderknapperne giver en billig 'sproing' lyd, når man slipper dem, og så kan man være uheldig at trykke dem skævt ind.
C-sticket går for hurtigt i stykker, da jeg har slidt den øverste gummi-dims af på TO sticks nu!
Digital-sticket er til grin, gudskelov bruges det ikke så meget.
Og sidst men ikke mindst er ledningen alt, alt for kort og vil ikke 'krølle ud' igen, når den først er blevet krøllet.

Til gengæld er analog-sticket fabelagtigt godt, specielt kan jeg godt lide de otte hak rundt om det - ligesom på N64.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ckruseckruseSkrevet 11/06-03 09:20, rettet 11/06-03 09:21 
Problemer med ledninger? Damn, Nicklas, jeg troede da du af alle mennesker havde fået en WaveBird by now. ;)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/06-03 12:06 
Nah, jeg er en stor fan af rumble... :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ChronoChronoSkrevet 11/06-03 12:57, rettet 11/06-03 13:08 
Apropos rumble så se lige hvad nogen har gjort for at forbedre det.

Electric shock Xbox controller!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 11/06-03 13:59 
He he :)

Jeg kommer til at tænke på ShockStation, eller hvad det nu er den hedder.
ChronoChronoSkrevet 11/06-03 14:27, rettet 11/06-03 14:27 
Den er ret sej, hvis jeg havde Xbox skulle den helt sikkert moddes sådan :)

En lille advarsel:
Make sure to keep the shocker in one hand! You never want to split the ground/voltage between two hands. If you do, the voltage runs through your heart, which is bad.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KTCKTCSkrevet 11/06-03 14:35 
Den knægt er jo syg. Kan vist kun anbefales masochister...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 11/06-03 16:55 
jaes >
He he :)

Jeg kommer til at tænke på ShockStation, eller hvad det nu er den hedder.


Det er skam noget så malende som: PainStation

Efter et spil.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/06-03 11:35 
Nu har jeg tvunget mig selv til at bruge triggers i RalliSport, hvilket jeg også gjorde i tidernes morgen, da jeg først fik spillet. Jeg må så indrømme, at de jo nok er på linie med knapperne.

dRxL >
Triggers er det bedste der nogensinde er sket for bilspil.
[Snip]


Ovenstående har ikke noget at gøre med, at DC'en var den første med den slags? ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 12/06-03 11:55 
Det var den faktisk ikke...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/06-03 13:41 
Hvad for en var da først? Saturn?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 12/06-03 14:00, rettet 12/06-03 14:02 
Ja. 3D controlleren, som jo på mange måder er DC controllerens forfader (Og udover selve det analoge "stick" er 3D controlleren også bedre på mange punkter, hvis du spørger mig).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/06-04 11:55, rettet 24/06-04 11:57 
Ja, nu bringer jeg dette her emne op igen, da jeg er og bliver en A-GAS + B-Brake guy. Triggerne er udmærkede, men jeg synes ikke rigtigt, jeg kan reagere så hurtigt med dem, da de har en betydeligt længere 'travel' end knapper - og så er det i øvrigt også sådan, at bilspil altid har skullet spilles med to knapper, speeder og bremse, og det kan jeg bare ikke sådan lige gå væk fra.
I RalliSport 1 kunne man indstille sin controller som man ville, og der gav jeg gas på A og bremsede på venstre trigger - det bedste fra begge verdener - og nok mit bedste setup nogensinde. Desværre kan man ikke lave så fine indstillinger på controlleren i RalliSport 2, så jeg er tvunget til at bruge analoge knapper, og det gør ONDT!

For at vende tilbage til emnet, så betyder det, at min tommeltot simpelthen bliver trykket helt følelsesløs, når jeg spiller sådan et par timers RalliSport. På Xbox har jeg ingen mulighed for at bruge en gammel digital Xbox controller, så jeg forbander da godt og grundigt de analoge knapper til helvede.
Jeg har selv ingen Controller S endnu - vil der være væsentlig forbedring i at købe sådan en fætter?
(Og til de trigger-liderlige, så synes jeg de er fantastiske til at skifte gear med, men gassen hører ikke til der).
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 24/06-04 16:57 
Jeg er heller ikke så meget for triggers. Mest fordi jeg får ondt i højre pegefinger af at holde gassen inde. Kan man ikke bruge de analoge sticks?
JmogJmogSkrevet 24/06-04 17:42 
Ondt i fingrene? Hvad er det for nogen træge triggers jeres joypads har.
jaesjaesSkrevet 24/06-04 17:52, rettet 24/06-04 17:52 
Hehe. Måske mangler jeg bare sul på fingrene ;)

Ikke desto mindre, føles det som at bære en indkøbspose i én finger, efter en times tid...
HeroldHeroldSkrevet 24/06-04 18:10 
jaes>
Jeg er heller ikke så meget for triggers. Mest fordi jeg får ondt i højre pegefinger af at holde gassen inde. Kan man ikke bruge de analoge sticks?

Muahahaha. Jeg spiller slet ikke bilspil. Problem solved... Bortset fra at jeg er nok ender med at komme til at spille en del Burnout 3 :/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 24/06-04 22:46 
det irreterede mig at i ridge racer 5, at kommer man til at trykke en smule for hårdt så pausede spillet, det er et stykke tid siden så husker ikke lige om man kunne slå det fra, for jeg skiftede til alm controller under spillet og tænkte ikke mere over det.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig