X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

10 gode grunde til at vælge en PS3


Svar
RaGeRaGeSkrevet 28/03-07 02:40, rettet 28/03-07 02:42 
Spændende læsning, selvom meget af det er blevet diskuteret førhen.

Er Insomniac ejet af Sony forresten?..

10 reasons to own a PS3 ( By insomniac)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HeroldHeroldSkrevet 28/03-07 03:00 
Nej, de har bare et eksklusivt forhold :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/03-07 08:34, rettet 28/03-07 08:35 
Jeg ser ikke umiddelbart de punkter som argumentation for at jeg burde købe en PS3.. overhovedet..

Men jeg synes de gør ret godt rede for at PS3 sagtens kan vinde konsolkrigen i denne runde også, især punktet omkring PS2'ens salgstal.

Og denne her synes jeg bare er fed:
Your friend Reggie invites you over for a Wii Party. It’s awesome. You and your friends partake in whatever beverages are legally appropriate for your age group. The next day everyone who went to the party rushes out and buys a Wii.

A week later Reggie hosts another Wii Party. This time only half the group comes. It’s still fun, but there isn’t quite as much shoving to get at the Wiimote.

The next week Reggie hosts another Wii Party. You tell him you have bird flu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RooneyRooneySkrevet 28/03-07 09:50 
"Granted, some really great Xbox 360 games have squeezed onto a DVD9. Gears of War is a beautiful game and shows off the highest resolution textures of anything yet released, partly because of the Unreal Engine’s ability to stream textures. This means that you can have much higher resolution textures than you could normally fit in your 512 MB of RAM. It also means that you’re going to chew up more disc space for each level. With streamed textures, streamed geometry and streamed audio, even with compression, you can quickly approach 1 GB of data per level. That inherently limits you to a maximum of about 7 levels, and that’s without multiplayer levels or mpeg cutscenes."

Det var jo præcist det jeg spekulerede over i en anden tråd.

Tænkte nok at der var noget om det.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CronossCronossSkrevet 28/03-07 10:02 
Rooney>
Jeg leger lige potentiel kunde et øjeblik.

Mig: Hej hej, jeg har max 4000,- at gøre godt med, og jeg vil gerne ha' en ny next-gen spillekonsol.

Butik: Ja tak - jeg kan tilbyde dig en Xbox 360 Premium, som har harddisk og alle nødvendige kabler og trådløs controller. Vejl. pris på den er 3200,- og så kan du få to spil med til 500,- pr. stk. Det bliver 4200,- men vi siger bare 4000,- lige ud, fordi vi ved at nogle store kæder, sælger Premiums til under den vejledende pris.

Mig: Hvad så med den der PS3?

Butik: Ja - den koster godtnok 5000,- og spillene ihvertfald 500,- pr. stk.

Mig: 6000,- for en PS3 og to spil?? Ihvertfald 2000,- mere end en Xbox 360??

Butik: Ja, men du får et Blue Ray drev med i købet, så du kan se Blue Ray film på PS3'en.

Mig: Ellers tak - jeg skal bare bruge den til at spille på.


Du er da ret glad for din 6000 kr.'s investering nu :p
RooneyRooneySkrevet 28/03-07 10:06, rettet 28/03-07 10:07 
You live and you learn :-)

EDIT: Og hvornår skal du være min bitch i Motorstorm? ;-)
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CronossCronossSkrevet 28/03-07 10:10 
Haha, jeg ejer det ikke. Prøvede et par løb mod computeren, blev sidst i dem alle, og derfor er det ikke længere en del af min store PS#-samling :p
RooneyRooneySkrevet 28/03-07 10:16 
Arh come on; Jeg blev sidst i alle mine ca. 5-6 første løb, og var rimeligt nede over det, men så tog jeg mig sammen og puttede andre boller på suppen :-)

Men jeps - singleplayer er ihvertfald ingen pushover, og jeg får stadig masser af kamp i det.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CronossCronossSkrevet 28/03-07 12:09 
Det var nu meget fedt, og jeg skal da sikkert have det med hjem en gang. Lige nu har jeg bare nok at lave, så jeg spiller kun hvad jeg skal anmelde. Og racingspil er IKKE min specialitet :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/03-07 14:09 
Hvad koster den i strøm (kr/øre)?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KTCKTCSkrevet 28/03-07 14:35, rettet 28/03-07 14:37 
Rooney>
"Granted, some really great Xbox 360 games have squeezed onto a DVD9. Gears of War is a beautiful game and shows off the highest resolution textures of anything yet released, partly because of the Unreal Engine’s ability to stream textures. This means that you can have much higher resolution textures than you could normally fit in your 512 MB of RAM. It also means that you’re going to chew up more disc space for each level. With streamed textures, streamed geometry and streamed audio, even with compression, you can quickly approach 1 GB of data per level. That inherently limits you to a maximum of about 7 levels, and that’s without multiplayer levels or mpeg cutscenes."

Det var jo præcist det jeg spekulerede over i en anden tråd.

Tænkte nok at der var noget om det.
Nu ved jeg godt at de fleste tager det for gode varer, når det kommer fra en udvikler, men omvendt er han så tydeligt farvet af at komme fra et Sony-hus (lidt som Team Ninja er lidt for Xbox-glade). Hans argumenter holder bare ikke, for selv om man ikke kan komprimere teksturer så meget hvis de skal streames, så er der da ikke noget i vejen for at genbruge teksturer i flere baner. Det er da også totalt tåbeligt at slynge et tal ud, som når han siger at du maksimum kan have omkring 7 baner på en DVD9 skive.
Sådan kan man ikke regne. Langt de fleste spil bruger da en stor del af deres teksturer på flere af banerne, og så er der jo kun selve banens polygon-opsætning, scripts og andre forholdsvist små datafiler og de fylder altså ikke alverden...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 28/03-07 15:46 
lol .. Nr 9..
Lidt skægt at trække PS2 med ind for et godt argoment for at købe PS3...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KTCKTCSkrevet 28/03-07 15:53 
De fleste af de ting han siger kan jeg godt se, og det er da også rigtigt, at mainstream folket er tilbøjelige til at købe en Sony konsol næste gang, hvis de køber en PS2 nu...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 28/03-07 15:56 
At de køber en PS2 nu, er jo også et godt argument for at mange først køber en PS3 senere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 28/03-07 16:01 
Spørgsmålet mht. streaming er så om ikke det kræver at teksturerne er organiseret på en helt bestemt måde for at det kan fungere effektivt. Ved at skulle bundle teksturer der hørere sammen i en bestemt scene i en datapakke vil man så have en masse gentagelser, men øget performance/tekstur opløsning.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 28/03-07 16:52 
GrillBillerDK>
Lidt skægt at trække PS2 med ind for et godt argoment for at købe PS3...

Næh - det hedder brand loyalitet ;)
RooneyRooneySkrevet 28/03-07 16:57 
KTC>
Hans argumenter holder bare ikke, for selv om man ikke kan komprimere teksturer så meget hvis de skal streames, så er der da ikke noget i vejen for at genbruge teksturer i flere baner. Det er da også totalt tåbeligt at slynge et tal ud, som når han siger at du maksimum kan have omkring 7 baner på en DVD9 skive.
Sådan kan man ikke regne. Langt de fleste spil bruger da en stor del af deres teksturer på flere af banerne, og så er der jo kun selve banens polygon-opsætning, scripts og andre forholdsvist små datafiler og de fylder altså ikke alverden...

Er du programmør? Jeg spørger bare, fordi jeg læser det du skriver som om, at du ved mere om det end f.eks Insomniac.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 28/03-07 17:06 
Jeg havde også opfattelsen af at man lagde leveldata, textures, osv. i et sammenhæng på DVD'en for at kunne streame optimalt kontra at hente de samme data fra forskellige steder på disken. Men jeg kender ikke Unreal Engine's finurligheder... overhovedet ;)
KillercowKillercowSkrevet 28/03-07 17:34 
KTC>
Hans argumenter holder bare ikke, for selv om man ikke kan komprimere teksturer så meget hvis de skal streames, så er der da ikke noget i vejen for at genbruge teksturer i flere baner. Det er da også totalt tåbeligt at slynge et tal ud, som når han siger at du maksimum kan have omkring 7 baner på en DVD9 skive.
Sådan kan man ikke regne. Langt de fleste spil bruger da en stor del af deres teksturer på flere af banerne, og så er der jo kun selve banens polygon-opsætning, scripts og andre forholdsvist små datafiler og de fylder altså ikke alverden...

Nå ja, men det er jo også helt uden at medregne procedural synthesis, som kommer til at blive ganske almindeligt i denne generation. 360eren er nærmest bygget til at udnytte det. Se på et spil som Roboblitz, som har Unreal Engine 3 og voldsomme mængder textures. Det fylder under 50 MB. Træerne i Oblivion er også lavet med Speedtree (på både PS3 og 360), som er et stykke middleware, der fungerer på samme måde.

Man kan ikke bruge det til alt, men man kan bruge det til nok dele til, at en DVD-5 skive vil være alt rigeligt i de fleste tilfælde, hvis man holder sig fra FMV.

Man kan sige, hvad man vil, om Roboblitz som spil, men som en teknikdemo er det næsten overvældende.
KTCKTCSkrevet 29/03-07 09:35, rettet 29/03-07 10:18 
Rooney>
Er du programmør? Jeg spørger bare, fordi jeg læser det du skriver som om, at du ved mere om det end f.eks Insomniac.
Uddannet datamatiker, så det må være et ja til det første spørgsmål...
Men jeg synes da at jeg har lige så meget ret til at udtale mig om Epics engine som Insomniac har. Ingen af os har adgang til at kigge den nærmere efter "under kølerhjelmen"...

Killercow>
Nå ja, men det er jo også helt uden at medregne procedural synthesis, som kommer til at blive ganske almindeligt i denne generation. 360eren er nærmest bygget til at udnytte det. Se på et spil som Roboblitz, som har Unreal Engine 3 og voldsomme mængder textures. Det fylder under 50 MB. Træerne i Oblivion er også lavet med Speedtree (på både PS3 og 360), som er et stykke middleware, der fungerer på samme måde.
Ja, det er også en mulighed for at optimere et spil. For det første skal den ikke læse så meget fra det forholdsvist sløve DVD-drev, og som teknologien er nu, bliver GPUerne noget mere stresset end CPUerne, så der burde være overskud til at fodre dem med nogle beregnede teksturer. Et klasseeksempel på texture synthesis er .kkrieger demoen på PC, som med sølle 96kb (0,094MB) formår at skabe en kompleks og imponerende verden.

EDIT: Jeg kom til at skrive procedural textures i stedet for texture synthesis...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 29/03-07 09:41 
KTC>
Men jeg synes da at jeg har lige så meget ret til at udtale mig om Epics engine som Insomniac har. Ingen af os har adgang til at kigge den nærmere efter "under kølerhjelmen"...

Noget af en påstand... hvad ved du hvad Insomniac har adgang til?
Unreal Engine 3 findes på både Xbox 360 og PS3. Mener faktisk at Sony har licenseret UE3 til inkludering med PS3 udvikler kits.
KTCKTCSkrevet 29/03-07 09:48, rettet 29/03-07 09:49 
Okay, hvis de må, så vil jeg også ;)
Nej, lad os ikke gøre dette til en hvem-har-mest-ret-til-at-udtale-sig-om-Epics-engine tråd. Det må da være klart for enhver, at man ikke bare kan slynge et generelt tal ud på, hvor mange baner man kan presse ned på en DVD-skive. Det bør man da også kunne forstå, selv om man ikke er programmør...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 29/03-07 09:54 
Jeg er enig mht antallet af baner som han slynger ud - der er jo mange ting som spiller ind og man er jo heller ikke tvunget til at streame leveldata :)
SumezSumezSkrevet 29/03-07 10:07, rettet 29/03-07 10:08 
KTC>
som teknologien er nu, bliver GPUerne noget mere stresset end CPUerne, så der burde være overskud til at fodre dem med nogle beregnede teksturer. Et klasseeksempel på procedural textures er .kkrieger demoen på PC, som med sølle 96kb (0,094MB) formår at skabe en kompleks og imponerende verden.

Helt bestemt! Jeg mener også at den slags teksturer er "fremtiden". At hente en komplet bitmap ind og smække på en polygon burde snart tilhøre fortiden (til en vis grænse :)), hvis udviklingen indenfor 3D-spilgrafik skal holde samme tempo som den har de sidste 10 år.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/03-07 11:19 
Helt overordnet set, så pure nægter jeg at tro på, at Microsoft har sendt en maskine ud, hvor pladsen på spilmediet er et kæmpe problem.

De må have vist at Sony kunne finde på at bruge BluRay, og det må åbentlyst have været deres vurdering, at DVD og evt. to skiver i ekstreme tilfælde, ville være nok.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 29/03-07 11:28 
Så er Blue Dragon et über-ekstremt tilfælde når den er på 3 skiver? ;)
SumezSumezSkrevet 29/03-07 11:39, rettet 29/03-07 13:29 
Man kan jo håbe :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/03-07 11:42 
Kan man ikke forestille sig, at der sker det samme for X360 som på PC:

PC-titler var i starten på CD. Senere kom de på både CD og DVD. Nu kommer der en hel del kun på DVD.

Dvs. X360 går eksklusivt HD-DVD med nogle (virkelig) store fremtidige titler... og hvis man vil spille dem, må man købe deres HD-DVD-drev (eller BluRay, hvis HD-DVD bukker under inden da).
BeanoBeanoSkrevet 29/03-07 12:08, rettet 29/03-07 12:09 
Det vil være en stor fejl hvis MS skifter standpunkt og begynder at udgive nogle spil på HD-DVD. Ingen grund til at fragmentere markedet yderligere.
SephirothSephirothSkrevet 29/03-07 12:45 
Hyakotake>
Dvs. X360 går eksklusivt HD-DVD med nogle (virkelig) store fremtidige titler... og hvis man vil spille dem, må man købe deres HD-DVD-drev (eller BluRay, hvis HD-DVD bukker under inden da).

Det ville virkelig være at skyde sig selv i foden.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/03-07 12:56 
Beano>
Jeg er enig mht antallet af baner som han slynger ud

Ironisk?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
AsseAsseSkrevet 29/03-07 13:05 
Jeg tror Beano mener at han er enig med KTC?
BeanoBeanoSkrevet 29/03-07 13:21, rettet 29/03-07 13:23 
DeluxScan>
Ironisk?

Nej, bare dårligt formulerende... jeg er enig med KTC's holdning mht. antallet af baner ;)
NaieraNaieraSkrevet 29/03-07 15:13 
Hyakotake>
Dvs. X360 går eksklusivt HD-DVD med nogle (virkelig) store fremtidige titler... og hvis man vil spille dem, må man købe deres HD-DVD-drev (eller BluRay, hvis HD-DVD bukker under inden da).

De har da vist nok flere gange bekræftet, at det _ikke_ vil ske.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KLTKLTSkrevet 29/03-07 15:20 
Nej og der er jeg så også helt enig, det ville virkelig være et dårligt valg af Microsoft at begynde at udgive spil på HD-DVD.
Jeg finder det ekstremt usandsynligt, det ville ganske enkelt dele markedet hvis folk skulle ud og investere i det drev for at spille visse af de nye spil.
9/11 Was An Inside Job
RooneyRooneySkrevet 29/03-07 17:50 
KTC>
Uddannet datamatiker, så det må være et ja til det første spørgsmål...
Men jeg synes da at jeg har lige så meget ret til at udtale mig om Epics engine som Insomniac har. Ingen af os har adgang til at kigge den nærmere efter "under kølerhjelmen"...

Jeg vælger nu at tro på, at Insomniac ved lidt mere om Epic's engine end du gør - no offense :-)
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KillercowKillercowSkrevet 29/03-07 20:42 
Beano>
Så er Blue Dragon et über-ekstremt tilfælde når den er på 3 skiver? ;)

*host* FMV *host*

Det skal bare dø (FMV - ikke Blue Dragon) :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig