X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

S.T.A.L.K.E.R. advarsel


Svar
TheDukeTheDukeSkrevet 27/03-07 08:33 
Jeg ville bare lige advare folk mod at købe dette spil.

Jeg købte det selv igår og selv om spillet selv så godt nok ud, så crasher det efter 5-10 minutters spil. Jeg gik derfeter ind på udviklernes forum og fandt flere hundrede posts fra andre der havde det samme problem, alle med high-end systemer.

GSC Game World's respons til alle disse posts var at lukke deres forum, ... Se hele indlægget
158 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 04/04-07 22:04 
Du skal tænke på at det er meget gamle løfter. Der har været info om at det er blevet skåret væk for at få spillet ud, så jeg forstår ikke rigtigt at du regnede med at det var der :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HolisticHolisticSkrevet 04/04-07 22:15 
I know... Var oss mest et desperat håb om at alt det de havde lovet mig og som blev så hyped omkring den første gang den skulle ha været released, stadig var gemt i spillet et eller andet sted :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
HeroldHeroldSkrevet 04/04-07 22:26 
Der er referencer til det - er det ikke godt nok? :D

Jeg håber på en udvidelse eller en federe to'er :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TheDukeTheDukeSkrevet 05/04-07 03:06 
Jeg tror (håber) en eller anden kreativ sjæl modder køretøjerne ind igen snart.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/01-08 16:27 
Så kom jeg også igang med Stalker og jeg har fundet min nye bedste ven. Den øst-europæiske/post-apocalyptic setting er lige tilpas anderledes.

Det der imponere mig mest er spillets fantistiske gruppedynamik og dynamiske scriptede sekvenser. Et lille eksempel fra "Zhe Zone": jeg havde været ude i marken på jagt efter spændende artefakter, og kom gående op imod en duty outpost. Pludselig begyndte duty-soldaterne at skyde imod mig - underligt da vi sådan set var på samme side. Jeg begyndte straks at instille mig på det værste: Det var sikkert en bug, og at jeg blev nød til at reloade min sidste save. Forvirret kiggede jeg mig omkring og opdagede at soldaterne ikke skød på mig, men på nogle banditter bag mig. "FEDT!" tænkte jeg og skyndte mig om bag soldaternes barrikader, og hjælp dem med at nedkæmpe banditterne.

Jeg har haft en del andre lignende oplevelser som får mig til at holde umådeligt meget af Stalker - jeg har ikke oplevet en dynamik så vellykket og næsten fejlfri som tilfældet er her.

Af andre eksempler jeg lige umiddelbart har lyst til at nævne er det naturlige handle mønster mange af spillet dyr har. Opdager man et par hunde, kan man affyre et par geværskyd for at jage dem. Har man ikke gjort sit forarbejde godt nok, og scoutet området, kan man hurtigt få numsen på komdie, da hundene hurtigt kan vende tilbage i store flokke, for at angribe dig.

Spillets våben fysik er desuden genial. Pludselig betaler det sig at have lært rent faktisk at skyde med et våben. Er målet langt væk, skal der siges lidt over det, mens man i langt højrere grad end i andre spil, skal tage højde for målets horizontale bevægelsesmønster også.

Der er dog en række småfejl, og spillet er stort set umuligt at afvikle på en almindelig dødelig Pc, hvis man slår dynamic range til. Dets størrelse og de muligheder man for stillet til rådighed vejer dog alle småting op.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkenDarkenSkrevet 12/01-08 04:37 
Mange mange mange bugs i det spil.
og våbene er skod, seriøst og pistolerne er rimmelig ubruglig selv på klodshold, ai'en for både mennesker, dyr og lignende (pånær zombificeret mennesker den er fin nok ;) har også en del mangler.

Jeg er glad for at jeg fik prøvet det (og reloadede et par gange for at se et par af de forskellige slutninger), men det er bestemt ikke noget jeg kan anbefale. Men stemningen og sceneriet fejler intet.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 12/01-08 04:50 
You're doing it wrong, Darken :P

Der var mange bugs, ja, og AI'en var ikke altid helt skarp - men våbnene var perfekte. Du, og en del andre, har helt misset hvordan spillet fungerer - det er i bund og grund et rollespil, hvor du udvikler dig via det udstyr du finder. Pistoler SKAL være underlegne våben i forhold til en riffel - det er sådan det er i det virkelige liv. Står du 50 meter fra en mand der bevæger sig, skal du have teknikken i orden for overhovedet at ramme. Jeg har hørt mange brokke sig over våbnene - de fejler intet, det er jeres tilvænning til Counter-Strike-våben der er problemet :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HolisticHolisticSkrevet 12/01-08 09:14 
Det jeg syntes gjorde mest ondt var simpelthen slutningerne.
De er da noget af det største antiklimaks :)
Dog var der også steder i spillet hvor jeg var rædselslagen pga. den stemning spillet gav, spillet i sig selv var ganske ok, dog ikke det man havde forventet, havde man derimod aldrig hørt om spillet, tror jeg at jeg var blevet mere positivt overrasket og ikke været så hård ved det.

Men der var noget med en 2'er eller addon ting der skulle komme, hvad skete der med den?
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
HeroldHeroldSkrevet 12/01-08 10:09, rettet 12/01-08 10:09 
De viste den vist på E3 - THQ har cuttet alle bånd til udvikleren, så de kommer ikke til at udgive den. Jeg tror de shopper efter en udgiver til spillet, der vist bliver en standalone udvidelsespakke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 12/01-08 14:30, rettet 12/01-08 14:37 
Herold>
men våbnene var perfekte. Du, og en del andre, har helt misset hvordan spillet fungerer - det er i bund og grund et rollespil, hvor du udvikler dig via det udstyr du finder. Pistoler SKAL være underlegne våben i forhold til en riffel - det er sådan det er i det virkelige liv. Står du 50 meter fra en mand der bevæger sig, skal du have teknikken i orden for overhovedet at ramme. Jeg har hørt mange brokke sig over våbnene - de fejler intet, det er jeres tilvænning til Counter-Strike-våben der er problemet :P

Darken>
pistolerne er rimmelig ubruglig selv på klodshold

Tror du missede min "klodshold" del der min væn Herold ;)

Når man går i knæ, sigter og skyder en lille vuffer i hovedet når den er så tæt på at den savler på din gun, så skal den også lægge sig når man trykker på aftrækkeren. (JA! jeg har luret at man ikke laver HS på afstand med en deagle i det spil) Og så har jeg ikke spillet CS i ihvertfald 2 år =P

Kan det være at det har været fikset i en patch? Da jeg prøvede (og gennemførte det), havde jeg lånt det til et lan (ja singleplayer til et lan, når folk alligevel kun gad dota =( hvor vi ikke havde internet.

Skulle der komme en 2'er eller bare et spil der ligner, så kunne man ønske sig en bedre ai, en bedre udbyggelse af factions, foruden et bedre fungerende kamp system (herunder våben og hvor stor en kaliber der skal til for at ligge en vovse ned).. og så måske en smule mindre eller mere linært... spillet prøver at være forholdsvis åben (for en skooter) men jeg synes bare at det bringer mere fokus på manglerne end hvad godt er. Legede en del rundt i byen tæt på slutningen, bare fordi jeg synes der var så meget potientale der.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
WehnerWehnerSkrevet 12/01-08 15:02 
Det er et af de spil, jeg er ked af ikke kommer til 360 - alle advarsler og bugs til trods.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/01-08 00:47, rettet 13/01-08 00:48 
Våbene fungerer netop, som det er intenderet. Man kan nedlægge de fleste fjender, med et enkelt skud, hvis man sigter korrekt, ligger helt stille og rent faktisk rammer. Derimod er det ganske givet, at du skal smide en god håndfuld bønner efter en muteret hund, hvis du løber væk fra den med en pistol i hånden, og skyder vildt efter den. Jeg siger ikke at det sidste scenarie nødvendigvis er realistisk, men det er altså voldsomt svært rent faktisk at ramme med en pistol i det virkelige liv, især hvis man løber baglæns! Stalker forsøger jo heller ikke at være en ultrarealistisk shooter a la de gamle Rainbow Six spil (spillet indeholder mutanter og zombier).

Med det sagt så er Stalker selvfølgelig ikke perfekt. AI'en opfører sig i den opdaterede version jeg spiller dog ganske fornuftigt. Fjenderne forsøger at flankere mig, og søger straks i ly, hvis de bliver beskudt.

Ellers er jeg enig med Darken i at en udbyggelse af de fleste af spillets features ville være godt, hvilket forhåbentlig sker i "Clear Sky".
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
FourDFourDSkrevet 13/01-08 02:32 
Darken>
Da jeg prøvede (og gennemførte det), havde jeg lånt det til et lan (ja singleplayer til et lan, når folk alligevel kun gad dota =( hvor vi ikke havde internet.

Haha, sådan noget lignende har jeg også oplevet. Vi var et større hold drenge på netcafé, og der var blevet drukket lidt forinden, så jeg kunne simpelthen ikke koncentrere mig om at skulle skyde ordentligt i CS, så jeg endte med at spille Half Life 2: The Lost Coast igennem. Ganske udemærket spil (men mit indtryk af spillet skal nok tages med forbehold, min tilstand taget i betragtning :P)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
DarkenDarkenSkrevet 13/01-08 09:04 
hmn så må jeg jo gi mig og nedfælde i min kritik at problemerne med våbene var pga manglende patch, for det lyder helt anerledes når i snakker om det... for jeg havde også problemer med feks snipers... et skud i baghovedet (hvor man kan se det rammer) er heller ikke nok til at droppe en normal person.. det irreterede mig grusomt.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/01-08 10:59 
Sådan er det ihvertfald ikke nu ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 13/01-08 11:50 
Darken>
hmn så må jeg jo gi mig og nedfælde i min kritik at problemerne med våbene var pga manglende patch, for det lyder helt anerledes når i snakker om det... for jeg havde også problemer med feks snipers... et skud i baghovedet (hvor man kan se det rammer) er heller ikke nok til at droppe en normal person.. det irreterede mig grusomt.

Jeg spillede spillet før der kom patches, og jeg havde ingen problemer overhovedet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 13/01-08 13:28 
Well det havde jeg og der var den altså rigtig rigtig gal. Jeg spillede det kun igennem fordi jeg ville se hvordan det endede.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 02/02-10 18:44, rettet 02/02-10 19:55 
Fik aldrig spillet Stalker i sin tid, men efter at have læst om STALKER Complete 2009 trækker det lidt igen. Lyder til at der er MANGE forbedringer både grafisk og feature-mæssigt, samt fikset en masse bugs.
http://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009

I øvrigt er CLEAR Sky Complete lige blevet annonceret.
http://artistpavel.blogspot.com/2010/01/mod-clear-sky-complete.html

STALKER Complete 2009:
S.T.A.L.K.E.R. advarsel

EDIT: Bør måske nævne, at der er tale om mods til spillene, ikke special editions eller lignende :)
KalicolaKalicolaSkrevet 02/02-10 19:03 
Man skal bare lige huske at de der completes ikke virker med steam udgaverne.
For The Love Of The Game
enfenenfenSkrevet 02/02-10 19:22 
Jeg går stadig og håber på en 360/PS3 udgivelse.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 02/02-10 19:55 
Det var da lidt irriterende, så er der slet ingen grund til at spille den originalversion jeg har haft liggende og boble i lidt for lang tid. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/02-10 19:59 
Der er tale om et mod, så du får indirekte glæde af den originale version :)

- hvis din pc i det hele taget kan klare den nye grafik. Tror min er for sløv, men så må det blive ved næste udskiftning...
DarkenDarkenSkrevet 02/02-10 20:13 
uuhhh det lyder jo som en god grund til at hive 1'eren frem fra skuffen. ja ja... står stadig ved min kritik længere oppe, men til 25,- bobs synes jeg det var et must-buy. Har bare ikke prøvet det igen/endnu. (andre end mig der har en hylens masse folie spil som man bare ikke kan finde tid til at prøve? :P)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/06-11 23:26 
Damn, nu er jeg jo blevet hooked på det her spil. Og det er måske ikke så godt. Spilverden er simpelthen så trist. Regn, rust og brunt-i-brunt over det hele. Jeg ender sgu med at få en depression. Og så lige midt i min sommerferie :(

Men det er nu et meget godt spil, selv om det har nogle mærkelige glitches engang imellem. Før jeg gik i gang med det, havde jeg en ide om, at det var en helt traditionelt PPS, så jeg blev overrasket over, hvor meget sandkasse/RPG, der er i det. Heldigvis er det ikke lavet nær så belastende som i FarCry 2, så jeg må bare huske at gå ud og nyde solen lidt engang imellem. For det skal sgu gennemføres :)
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 27/06-11 11:54 
Har du installeret de der patches, der gør det pænere?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/06-11 17:23 
Nej, jeg tror desværre ikke min PC er hardcore nok til at kunne trække det :/
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/06-11 13:29, rettet 30/06-11 13:29 
Nu fik jeg gennemført det. Jeg havde ikke installeret Complete, men bare den seneste officielle patch. Alligevel blev jeg godt nok mange gange udsat for bugs, som var tæt på at være game breaking :/

Men stemningen i spillet er så fantastisk, at jeg godt kan se igennem fingre med det.

Når jeg engang får bygget mig et rigtig monster af en PC, skal jeg en tur igennem igen med Complete smækket på :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 30/06-11 13:38 
Hvad er kravene for den der Complete-ting? Jeg har haft spillet til at ligge og lugte herhjemme rimelig lang tid efterhånden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/06-11 13:44 
Det er et godt spørgsmål. Nu henter jeg det bare alligevel og ser, om det tager pusten fra min maskine :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 30/06-11 13:54, rettet 30/06-11 13:55 
Nu læste jeg så lidt tilbage i tråden, jeg tror lige jeg misforstod hvad Complete var. :) Kan det passe det er gratis??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/06-11 14:06 
Ja, det er en gratis opgradering lavet af fans :)

Nu forsøgte jeg lige at køre det, men det hakkede og hoppede og dansede desværre. Min spand er ikke kraftig nok :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 30/06-11 14:41 
Og hvad kan din spand? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/06-11 15:08 
Phenom II x4 910e 2.6 GHz
Radeon HD 5770 (MSI R5770 Hawk)
3 GB RAM
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 30/06-11 15:11 
Ja ok, det kan min slet ikke måle sig med... :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/06-11 15:25, rettet 30/06-11 15:25 
Jeg havde også sat næsten alt grafikhalløj til max, så det var måske ikke helt fair over for min stakkels PC. Hvis jeg nedjusterer lidt, kører det sikkert fint. Men nu hvor jeg lige har gennemført det, har jeg ikke så meget lyst til at bruge tid på det.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/07-11 17:01 
Mit største problem er vist, at jeg løber tør for RAM, når jeg har spillet et stykke tid. Jeg ved heller ikke, hvorfor jeg valgte at installere 32 bit Windows 7. Nu har jeg bidt i det sure æble og har 64 bit Windows 7 og 8GB RAM på vej med posten.
AV Intelligent Terminal
dpldplSkrevet 01/07-11 17:50, rettet 01/07-11 17:51 
Løber tør for ram, altså du har memory leak imens du spiller?

det jo en bug fra spillets side af, derfor complete version er så vigtig, der fixer en del bugs. Jeg oplever ikke memory leaks med min PC og stalker complete (win 7 64bit, men kun 3gb ram og steam versionen)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/07-11 18:08, rettet 01/07-11 18:09 
dpl>
altså du har memory leak imens du spiller?

Nej, jeg løber bogstaveligt talt tør for RAM. Jeg har slået sidefilen fra og bruger en klump på RAMDisk, så der er reelt set kun ca. 1½GB tilbage at rutte med. Uden Complete brokker Windows sig lidt, men det går. Med Complete lukker Windows spillet ned.

Der er ikke nogen eller noget på denne grønne jord, som kan få mig til frivilligt igen at slå den tåbelige sidefil til. Så den eneste løsning er at skaffe mere RAM :)
AV Intelligent Terminal
dpldplSkrevet 01/07-11 18:22 
lyder mærkelig. Hvor meget ram har du lige i din pc? :P

Lyder stadig som memory leak til mig og da er uden complete version, så spiller du jeg en ren "bugfest" spil.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/07-11 18:44, rettet 01/07-11 18:47 
dpl>
lyder mærkelig.

Nahh, jeg synes nu ikke, det lyder urealistisk, at Complete udgaven skal bruge et par GB hukommelse ialt, når man kører det med høj opløsning og mange detaljer. Når spillet tilsyneladende bruger mindre end det, er det jo fordi Windows "snyder" og benytter sig af sidefilen.

dpl>
Hvor meget ram har du lige i din pc? :P

Mere end mit styresystem kan æde. Det' jo 32 bit, så det kan kun håndtere lidt over 3GB.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 04/07-11 10:17, rettet 04/07-11 10:28 
Så kom jeg endelig i gang med spillet, og det er med ret blandede følelser.

Jeg forstår SLET ikke at det er blevet hypet så højt, men det er måske klart at hvis man er til FPS-spil, er der ikke så mange af denne slags titler, da FPS-genren i høj grad er blevet reduceret til lineære skydegallerier på det seneste.
Med det sagt, synes jeg det er et rigtig godt spil, bare med rigtig mange fejl og mangler.

Kort og godt, synes jeg konceptet er rigtig fedt. Områderne er spændende og stemningsfulde, det er fedt at udforske "The Zone", og finde nye ting alle steder, men det er da forfærdeligt kedeligt konstant at backtracke frem og tilbage mellem de forskellige quest-områder og startstedet (går ud fra at der kommer andre "checkpoints" senere, men det redder ikke spillet fra backtrackinghelvede), der ville have været meget fint hvis man havde haft nogle waypoints af en art, men kombinationen af meget begrænset bæreevne (inkl. tung ammunition...), en helt der bliver udmattet efter at have løbet mere end få sekunder ad gangen, og fjender der vender tilbage til nøglepunkter (f.eks. afspærringen under jernbanen nær starten af spillet), gør det til virkelig kedeligt arbejde at bevæge sig frem og tilbage hele tiden.

Jeg synes heller ikke kampene er sjove. Der er virkelig meget FPS-kamp hele spillet igennem, og selvom jeg måske ikke er den store FPS-fan, skyldes det nu ikke at jeg ikke kan lide spillene. Jeg synes Half-Life og CoD-spillene er sjove, og Jedi Knight, System Shock 2 go Bioshock er blandt mine yndlingsspil, men i STALKER er der simpelthen bare for meget kamp, og kampene er temmelig svære og enaverende, synes jeg. Hver gang man støder på fjender, risikerer man at stå bag den samme væg og gemme sig indtil mellem 10 og 20 fjender har været forbi, hvilket især er irriterende ved de hårdhudede soldater-fjender, når man meget hellere bare vil fortsætte med at udforske området.
I det hele taget lægger spillet op til latterligt meget save/load nærmest hver gang man tager et skridt, og den slags synes jeg bare ikke er fornuftig spildesign.

Jeg overvejer lidt at sætte sværhedsgraden til den letteste, for at få mere ud af spillet. Er der nogen der har noget erfaring med det?


edit: Har nu læst lidt tilbage i tråden igen, og kan se at mine indtryk faktisk stemmer overraskende godt overens med andres. Bl.a. de enaverende kampe, "respawnende" fjender, og hele det der med "jeg rammer ikke noget når jeg skyder".

Jeg tror virkelig spillet havde egnet sig bedre til konsol, både pga. den forvirrende styring/interface, hvor man tit er hæmmet af at skulle flytte den (irriterende langsomme) mus rundt over skærmen, den RPG-agtige kort/missions-struktur, og så hele kampsystemet - hvis idéen er at ens styrke primært skal være baseret på det udstyr man har optjent, burde kampene også være mindre actionbaserede, og mere i stil med Fallout 3 eller Red Dead Redemption, så de ikke er så stor en hæmsko som de er i spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/07-11 13:09 
Sumez>
men det er da forfærdeligt kedeligt konstant at backtracke frem og tilbage mellem de forskellige quest-områder og startstedet (går ud fra at der kommer andre "checkpoints" senere, men det redder ikke spillet fra backtrackinghelvede)

Det fandt jeg også rimeligt irriterende. Det bliver faktisk bare værre, når der kommer flere kontakpersoner. Så oplever man ofte af to missioner, som er løst i det samme område, giver belønninger fra personer i hver sin ende af kortet. Det er en lidt billig måde at forlænge spilletiden på :/

Sumez>
men kombinationen af meget begrænset bæreevne (inkl. tung ammunition...), en helt der bliver udmattet efter at have løbet mere end få sekunder ad gangen

Hvis du bare holder dig under de røde tal, og har de rigtige artifacts i bæltet, kan du løbe uendeligt. Det gælder bare om kun at slæbe rundt på det mest essentielle. Ellers be'r man selv om det ;)


Sumez>
og fjender der vender tilbage til nøglepunkter (f.eks. afspærringen under jernbanen nær starten af spillet), gør det til virkelig kedeligt arbejde at bevæge sig frem og tilbage hele tiden.

Jeg synes overhovedet ikke det er slemt i Stalker. Faktisk synes jeg, det er meget rart, at området ikke bare er "dødt", når man har været igennem det. Har du spillet FarCry 2? Dér har du er spil, hvor det er belastende lavet.

Sumez>
Hver gang man støder på fjender, risikerer man at stå bag den samme væg og gemme sig indtil mellem 10 og 20 fjender har været forbi, hvilket især er irriterende ved de hårdhudede soldater-fjender, når man meget hellere bare vil fortsætte med at udforske området.

Gemme sig? Som i "ikke nakke alt, der rører sig"? Hvorfor!? :D

Du bliver nok noget skuffet, når du kommer til Den Røde Skov. Derfra og fremefter forsvinder RPG-elementerne næsten fuldstændigt.

Sumez>
I det hele taget lægger spillet op til latterligt meget save/load nærmest hver gang man tager et skridt, og den slags synes jeg bare ikke er fornuftig spildesign.

Ja, det bryder jeg mig heller ikke voldsomt meget om. Selvom jeg selvfølgelig heller ikke vil have et spil, hvor man ikke bliver straffet for sine dumheder. Jeg fik aldrig gennemført Fallout(1) af samme grund. Men efter jeg har gennemført Stalker, har jeg faktisk fået lidt blod på tanden igen :)

Sumez>
Jeg overvejer lidt at sætte sværhedsgraden til den letteste, for at få mere ud af spillet. Er der nogen der har noget erfaring med det?

Jeg har kun spillet på "Stalker". Det synes jeg var meget passende. Jeg tror, det går hen og bliver kedeligt, hvis du sætter den lavere. Det er trods alt en FPS/RPG. Hvis du prøver at undgå FPS-delen, er spillet nok ikke noget for dig.

Sumez>
og hele det der med "jeg rammer ikke noget når jeg skyder".

Det må vist stå for egen regning. De små håndvåben kan ikke bruges til en skid andet end nærkamp, og riflerne kan man naturligvis kun ramme med, hvis man affyrer enkeltskud eller små bursts. Spillet har en nogenlunde realistisk tilgang til våbnene, og det synes jeg egentlig er meget fedt. Jeg havde aldrig problemer med at ramme.. undtagen de gange hvor jeg blev så forskrækket, at jeg holdte aftrækkeren inde :D

Sumez>
Jeg tror virkelig spillet havde egnet sig bedre til konsol, både pga. den forvirrende styring/interface, hvor man tit er hæmmet af at skulle flytte den (irriterende langsomme) mus rundt over skærmen, den RPG-agtige kort/missions-struktur, og så hele kampsystemet

Det synes jeg, tværtimod, overhovedet ikke. Netop pga. den (relativt) realistisk tilgang til kampene. Jeg synes det fungerede rigtig godt.

Er der ikke en setting til musefølsomhed i menuen?

Sumez>
hvis idéen er at ens styrke primært skal være baseret på det udstyr man har optjent, burde kampene også være mindre actionbaserede, og mere i stil med Fallout 3 eller Red Dead Redemption, så de ikke er så stor en hæmsko som de er i spillet.

Hvordan er det en hæmsko?
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 04/07-11 13:15, rettet 04/07-11 13:17 
Killer Bean 2>
Hvis du bare holder dig under de røde tal, og har de rigtige artifacts i bæltet, kan du løbe uendeligt. Det gælder bare om kun at slæbe rundt på det mest essentielle. Ellers be'r man selv om det ;)

Selvom jeg holder mine tal under de røde synes jeg hele tiden han bliver udmattet alligevel (men det er så vidt jeg kan se ikke til at se hvor "udhvilet" man er nogen steder??)

Og det med kun at slæbe rundt på det essentielle synes jeg er noget sværere end det lyder, alene det at have mere end to våben og ti medkits i sit inventory ad gangen tager en stor portion. Derudover skal man have en masse ammo, da det bliver brugt rigtig hurtigt, især ved de automatiske våben. Og man skal være rimelig sikker på hvilken type våben man vil bruge, for der er heller ikke plads til at rende rundt med shotgun shells, hvis du også ønsker at bruge en AK47 og en pistol, så hvis du pludselig finder et rigtig godt våben af en anden type, er det bare ærgerligt.

Og så vejer de ting der kan sælges jo gerne en del, og en ret stor del af spillet er netop at samle ting op for at sælge dem, og det er stort set umuligt hvis man vil holde sig under 60kg...

Killer Bean 2>
Gemme sig? Som i "ikke nakke alt, der rører sig"? Hvorfor!? :D

Nej, gemme sig som i stå bag en væg og vente på at fjenderne dukker op én ad gangen, og så reloade hver gang en af dem er heldige nok til at ramme dig i ansigtet eller lignende.
Det er virkelig trist og slet ikke underholdende, IMO. Så kan jeg bedre lide at kæmpe mod mutanterne, men dem er der ikke mange af endnu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 04/07-11 13:20 
Killer Bean 2>
Er der ikke en setting til musefølsomhed i menuen?

Jo, men den ændrer kun mouse aim-følsomheden.

Killer Bean 2>
Sumez>
hvis idéen er at ens styrke primært skal være baseret på det udstyr man har optjent, burde kampene også være mindre actionbaserede, og mere i stil med Fallout 3 eller Red Dead Redemption, så de ikke er så stor en hæmsko som de er i spillet.

Hvordan er det en hæmsko?

JEG synes kampene er en hæmsko, da spillet ikke virker som om det kan finde ud af om det vil være et rent actionspil, eller benytte sig af RPG-agtig fremgang afh. af hvilket udstyr man finder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 04/07-11 13:23 
Iøvrigt kører "Complete" også rimelig skidt på min computer, hvilket muligvis kan være årsag til flere af mine problemer med spillet. Er der nogen der har eksperimenteret med at afinstallere det, og kan man beholde sine saves bagefter?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/07-11 13:46, rettet 04/07-11 13:47 
Sumez>
Selvom jeg holder mine tal under de røde synes jeg hele tiden han bliver udmattet alligevel

Også selvom du har artifacts, der giver ekstra endurance, sat i bæltet?

Sumez>
Derudover skal man have en masse ammo, da det bliver brugt rigtig hurtigt, især ved de automatiske våben.

Jeg sørgede for det meste for kun at have ca. 300 patroner til hver af mine våben. Det synes jeg passede meget godt. Specielt hvis man er lidt fornuftig, når man planter skudene. Man får, efter min mening, rigeligt med ammo fra de døde fjender.

Sumez>
for der er heller ikke plads til at rende rundt med shotgun shells


Jeg droppede hurtigt overhovedet at have shotguns i tasken. Jeg lod bare dem og shells ligge, når jeg fandt dem.

Sumez>
hvis du også ønsker at bruge en AK47 og en pistol, så hvis du pludselig finder et rigtig godt våben af en anden type, er det bare ærgerligt.

Det synes jeg netop er en mega fed del af spillet. Man bliver tvunget til at prioritere. Hvis man finder et våben, man bare MÅ have, kan man som regel alligevel godt finde frem til en 5-10kg skrammel, som kan smides på jorden.

Sumez>
Og så vejer de ting der kan sælges jo gerne en del, og en ret stor del af spillet er netop at samle ting op for at sælge dem, og det er stort set umuligt hvis man vil holde sig under 60kg...

Det synes jeg da heller ikke er unfair? Hvis vil tjene penge på at samle skrammel, må du jo arbejde lidt for det. Jeg synes også hurtigt, man finder ud af hvilke ting, der har de bedste forhold mellem vægt og værdi. Det er feks. hul i hovedet at tjene penge på at sælge body armour og rifler.

Sumez>
hver gang en af dem er heldige nok til at ramme dig i ansigtet eller lignende.

Det var lige præcis det, der fik mig til at gå død i Fallout :D

Sumez>
JEG synes kampene er en hæmsko, da spillet ikke virker som om det kan finde ud af om det vil være et rent actionspil, eller benytte sig af RPG-agtig fremgang afh. af hvilket udstyr man finder.

Og JEG synes, at den del af spillet virker perfekt :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 04/07-11 14:03 
Killer Bean 2>
Også selvom du har artifacts, der giver ekstra endurance, sat i bæltet?

Jeg har en moonlight eller hvad det hedder, som jeg fandt i kloakken, det er det eneste. Har ikke fundet særlig mange artifacts endnu, og dem jeg har er for det meste ubrugelige pga. radiation, jeg har intet der modvirker radiation fra artifacts.

Jeg sørgede for det meste for kun at have ca. 300 patroner til hver af mine våben. Det synes jeg passede meget godt. Specielt hvis man er lidt fornuftig, når man planter skudene. Man får, efter min mening, rigeligt med ammo fra de døde fjender.

Det tip vil jeg forsøge at holde mig til, synes bare hele tiden jeg løber tør for ammo på mine automatvåben.

Jeg droppede hurtigt overhovedet at have shotguns i tasken. Jeg lod bare dem og shells ligge, når jeg fandt dem.

Det vil jeg også gøre så, hvis du mener det er en god idé. Jeg var ikke helt sikker på om der opstår et tidspunkt hvor det er en fordel at have dem...

Sumez>
Det synes jeg netop er en mega fed del af spillet. Man bliver tvunget til at prioritere. Hvis man finder et våben, man bare MÅ have, kan man som regel alligevel godt finde frem til en 5-10kg skrammel, som kan smides på jorden.

Det er så noget af det jeg er værst til, når jeg spiller, det med at prioritere og fravælge gode ting. Du skulle se mit Diablo 2-stash. :) Jeg hader Blizzard for at indføre runer i det spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/07-11 14:26 
Sumez>
Killer Bean 2>
Også selvom du har artifacts, der giver ekstra endurance, sat i bæltet?

Jeg har en moonlight eller hvad det hedder, som jeg fandt i kloakken, det er det eneste. Har ikke fundet særlig mange artifacts endnu, og dem jeg har er for det meste ubrugelige pga. radiation, jeg har intet der modvirker radiation fra artifacts.

Okay, du kan også først rigtig begynde at få fat i artifacts, når du har fået body armour, som beskytter mod radiation.

Sumez>
synes bare hele tiden jeg løber tør for ammo på mine automatvåben.

Jeg tror også jeg endte med at dræbe ca. 95% af alle fjenderne med headshots. Det sparer en del :D

Sumez>
Det er så noget af det jeg er værst til, når jeg spiller, det med at prioritere og fravælge gode ting. Du skulle se mit Diablo 2-stash. :) Jeg hader Blizzard for at indføre runer i det spil.

Så kan jeg godt forstå, at du bliver træt af Stalker. Det kræver virkelig, at man er hård ved sig selv på det punkt :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 04/07-11 14:37 
Killer Bean 2>
Okay, du kan også først rigtig begynde at få fat i artifacts, når du har fået body armour, som beskytter mod radiation.

Det har jeg, men det beskytter kun mod radiation i området, ikke på artifacts...

Sumez>
Jeg tror også jeg endte med at dræbe ca. 95% af alle fjenderne med headshots. Det sparer en del :D

Jeg er bare ikke så god til at ramme, især når accuracy på alle mine våben er temmelig lav...
Og militærgutterne er også temmelig resistente overfor headshots.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/07-11 15:02 
Sumez>
Killer Bean 2>
Okay, du kan også først rigtig begynde at få fat i artifacts, når du har fået body armour, som beskytter mod radiation.

Det har jeg, men det beskytter kun mod radiation i området, ikke på artifacts...

Jeg bruger heller de artifacts, som afgiver stråling. Men der er jo masser af andre at vælge imellem. Jeg fatter ikke, hvorfor du kun har fundet en enkelt. Det vrimler jo med dem :)

Sumez>
Killer Bean 2>
Jeg tror også jeg endte med at dræbe ca. 95% af alle fjenderne med headshots. Det sparer en del :D

Jeg er bare ikke så god til at ramme, især når accuracy på alle mine våben er temmelig lav...
Og militærgutterne er også temmelig resistente overfor headshots.

Undskyld, jeg spørger, men har du en ordentlig mus? :D
AV Intelligent Terminal
158 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig