X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Min nabo Totoro


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/03-07 18:25 
Hayayo Miyazakis (Det levende Slot) klassiske animé-eventyr "Min nabo Totoro" udsendes for første gang på det store lærred i Danmark. Camera Film har erhvervet sig rettighederne til den populære film fra 1988...

Yessssss! :D

...og har suppleret eventyret med helt nye danske stemmer fra bl.a. Sofie Gråbøl og Jens Jacob Tychsen.

Nooooooo! ...YOU BASTARDS!!

Godt eller skidt?
AV Intelligent Terminal
ContainerContainerSkrevet 26/03-07 11:26 
Jeg må først sige at jeg elsker den film! Det ver den første anime jeg så (vis man ikke tæller Mumitolden med... ja det er anime)

Jeg syndes det er fedt at den endelig komme i biografen, men selvfølgelig ville det være fedt vis man kunne se den med de originale Japanske stemmer... selvom jeg synes at Danmark er ekstremt gode til at oversætte Tegnefilm.

jeg har en posetiv holdning til at den kommmer til danmark og jeg tror også jeg skal ind og se den :)
3of193of19Skrevet 26/03-07 14:50 
Jeg synes nu det er ok den kommer på dansk. Selvfølgelig er det for animepurister en katastrofe, men de har den vel da alligevel på dvd derhjemme :)
Til gengæld kommer mange børn til at få glæde at kunne se og forstå filmen.
HeroldHeroldSkrevet 26/03-07 16:05 
Ja, det er sandt nok. Og det er en dejlig historie, der helt bestemt bør udbredes.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/03-07 16:25, rettet 26/03-07 16:26 
Det ville bare være ekstra lækkert, hvis de også kørte et par sene forestillinger med original tale.

Om ikke andet betyder det vel, at vi får en billig "Dansk" DVD-udgivelse, hvor man selv kan vælge sproget :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 26/03-07 17:11 
Har der ikke været lavet danske stemmer før? Det troede jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/03-07 17:40, rettet 26/03-07 17:43 
Jep, den har åbenbart bare fået et nyt lag i moderigtige pastelfarver.
AV Intelligent Terminal
WikzoWikzoSkrevet 26/03-07 17:45, rettet 26/03-07 17:45 
Hørte lige om det i Troldspejlet. Fedt :)

Så den forresten (MENER det var med danske stemmer) på DR1 for en hel del år siden.

Har i øvrigt også Mummitroldene og Kometen på VHS. Ret spøjs film. Kommer i biograferne i næste uge.
3of193of19Skrevet 26/03-07 17:47 
Jeg mindes at have set den på DR for mange år siden. Men kan ikke huske om det var dubbed...
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/03-07 18:58 
Jeg har den liggende optaget fra DR et eller andet sted. Jeg synes stemmerne var fine dengang (og min datter havde stor glæde af filmen). Det er ret underligt at den kommer op nu, med nye stemmer. Godt nok ikke så underligt, som relaunchen af "Kometen kommer" som har været ude i hundrede år på VHS og DVD. Meget mærkeligt. I øvrigt er hele anime-serien af mumitroldene ganske fremragende og ligger supertæt på Tove Janssons bøger.
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 26/03-07 19:10 
Er jeg den eneste som har mega-traume over Mumitroldene? Det kørte en gang for mange år siden i "fjernsyn for dig", og det omhandlede et eller andet monster, der gjorde det blinde eller fjernede alt sollys eller noget i den dur (måske er det "Kometen kommer"). Siden da har jeg _aldrig_ turde se bare 5 sekunder af dem.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/03-07 19:22 
Søster Salsa>
Er jeg den eneste som har mega-traume over Mumitroldene?

LOL, jeg kan huske, at min far var næsten direkte fobisk, når jeg sad og så serien. Han må bestemt have fået et traume på ét eller andet tidspunkt. Når lille My var på skærmen, måtte han ligefrem forlade lokalet. Det undrede mig temmelig meget... og gør det stadig :)
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 26/03-07 19:36, rettet 26/03-07 19:36 
Jeg var/er vild med Mumitroldene. Både på DR1 og vist nok senere på TV2. Hvis hele skidtet kom på DVD, og helst med dansk tale ;), ville jeg seriøst overveje at købe sådan et sæt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 26/03-07 19:46 
Søster Salsa>
Er jeg den eneste som har mega-traume over Mumitroldene?

Nej de var ret skumle, da man var lille. Husker tydeligt det stakkels egern, der frøs ihjel, fordi det ikke ville lytte til, at men ikke bevæger sig ud på isen, når kulden kommer. De havde altid en dyster, melankolsk stemning. Finske børn er hardcore.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 26/03-07 19:56 
Jeg var vist ret glad for Mumierne, men hver gang Mumrikken dukkede op på skærmen måtte jeg kigge væk.
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/03-07 21:07 
Søster Salsa>
Er jeg den eneste som har mega-traume over Mumitroldene? Det kørte en gang for mange år siden i "fjernsyn for dig", og det omhandlede et eller andet monster, der gjorde det blinde eller fjernede alt sollys

Murren... skrup-uhyggeligt. Brrr...
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/03-07 21:09 
Naiera>
Jeg var/er vild med Mumitroldene. Både på DR1 og vist nok senere på TV2. Hvis hele skidtet kom på DVD, og helst med dansk tale ;), ville jeg seriøst overveje at købe sådan et sæt.

Der er kommet 16 DVD'er med den japansk animerede serie, men de gamle "dukke"-film tror jeg godt du kan glemme... desværre :)
NaieraNaieraSkrevet 26/03-07 21:21 
Nå ja, jeg har da os' hørt/læst om DVD-udgivelserne. Jeg tænkte også på den animerede serie. Dukkerne er jeg ligeglad med. De var bare uhyggelige :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/03-07 21:24 
Dem kan man åbenbart også få... scary shit. Må ejes :)

Er der mennesker indeni?!??!?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig