X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

hvem hører indie?


Reply
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 09/06-03 21:51 
nu hvor metal folkene har deres eget emne om "pop-death", "goth-punk", "growl-metal" og en masse andre genrer med bindestreg synes jeg også at vi indie-folk skulle have et sted at snakke om musik. når jeg siger indie mener jeg hovedsagligt musik henad britpop genren, og især nu hvor der har været godt gang i "jeg glæder mig til mandag"-tråden synes jeg at vi skal dele vores interesse. hvad hører folk? nogen bands der kan anbefales?

radiohead burde være bekendte for de fleste, og jeg værdsætter helt sikkert også bandet. jeg har dog ikke været helt så vild med deres seneste eksperimenter på kid a og amnesiac, men det ser jo ud til at de er ved at være på rette spor med deres nye skive...som jo naturligvis skal erhverves i morgen!
derudover må jeg klart nævne the coral, som er et britisk band, der er temmelig vanskeligt at beskrive. de spiller en omgang skæv rock med masser af humor...hør bare dreaming of you og så ved i hvad det handler om.
nu skal dette jo ikke ende som et foredrag om min personlige musiksmag, så kom glad med jeres favoritkunstnere, også gerne nogle, der måske ikke er kendt for enhver!

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 09/06-03 21:57 
Jeg hører rigtig meget Radiohead. Udover det er der dog osse et par britiske bands indenfor den sub-genre du nævner, som jeg osse hører. The Coral har jeg stiftet bekendtskab med, og de er faktisk udmærkede. Så er der The Doves, lidt a la Coldplay. Og selvfølgelig Coldplay. Chris Martin har simpelthen en gudestemme. Ellers er det mest elektronisk musik såsom Röyksopp, Amon Tobin, Boards Of Canada og Plaid der tager min tid. Se det er mums!
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MIKA-LMIKA-LSkrevet 09/06-03 22:02 
MUSE

- simpel as' that!

Og så selvfølgelig danske Mew, Coldplay her og der - og skal det lyde lidt anderledes, Soulwax.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
dchangdchangSkrevet 09/06-03 22:02, rettet 09/06-03 22:10 
Yeah! Muse! Havde glemt alt om dem. Btw, hvis i ikke har Hullabaloo-dvd'en, så gør det. Den er virkelig fed.

Yderligt mere er Mew's "Frengers" et af de bedste danske albums i år, hvis ikke det bedste.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MIKA-LMIKA-LSkrevet 09/06-03 22:12 
Helt ærligt - glemme MUSE....TSK!

Alle deres CDer har noget unikt over sig, Origin Of Symmetri er IMHO den bedste, men Hullabaloo kommer snært efter. Har selv CDversionen, men kan låne mig til DVDen ;)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
dchangdchangSkrevet 09/06-03 22:15 
Matt Bellamy har virkelig osse en fantastisk stemme. Især på OOS hvor han ofte knækker over i det sopran-agtige, det lyder så fedt.

Og Hullaballoo dvd'en er sublim, og meget intim. Den har osse været mange gange gennem Amitech'en her i huset.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
jaesjaesSkrevet 09/06-03 22:21 
Jeg hører en del Ash og Feeder i øjeblikket - ikke rendyrket indie, men nærmere en blanding af indie og klassisk garage rock.
- og så har de begge leveret til sange til flere af GT-spillene ;)
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 09/06-03 22:32 
Der er kun Mew i min verden for tiden!
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
la0sla0sSkrevet 09/06-03 22:36 
jeg er ingen ekspert og kun semilytter, men hvis eksempelvis Looper og de lidt(nærmere: noget) mere pompøse Tindersticks må være med her, så er jeg da med på et kvartmandat.

Så må jeg da iøvrigt også kippe med flaget for Tiger Tunes ( www.tigertunes.dk ).. der klarer sig rigtig fint.. og passer i mit kram med deres arkade inspirerede lo fi...
Hvad sker der?
tastasSkrevet 09/06-03 22:52 
Pink Floyd.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 10/06-03 09:48 
yes, tiger tunes, de er jo kanon fede! de har virkelig deres helt egen lyd...i burde checke dem ud, på deres hjemmeside er der gratis mp3'ere! det bliver spændende at se hvad det bliver til med deres pladekontrakt. de skal jo spille på roskilde :O

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
-AbbadOn--AbbadOn-Skrevet 10/06-03 11:17 
Er der slet ingen herinde der hører, eller bare har hørt om, Interpol? Deres nyeste album Turn on the Bright Lights blev ydnævnt til 2002's bedste udgivelse af Pitchforkmedia.com

Jeg vil sige at det er en af de bedste CD'ere i min samling, kun overgået af And You Will Know Us By the Trail of Dead og Dismemberment Plan.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
ckruseckruseSkrevet 10/06-03 11:25 
Er Cardigans ikke indie pop? I så fald er jeg med. ;)
jaesjaesSkrevet 10/06-03 12:02 
Jo, og indie-begrebet er også blevet temmelig udvasket efterhånden.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me