X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 FAQ


Svar
SlothSlothSkrevet 23/03-07 01:15, rettet 23/03-07 01:15 
Jeg har gået og samlet en del Q&A's omkring PS3, og har "udgivet" dem på PS3Forums.

Har I spørgsmål mht. PS3, så prøv at checke denne tråd:

http://www.ps3forums.com/showthread.php?p=1212964

Har I spørgsmål eller rettel... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 21/11-10 19:00 
Den... "nye"? Er der kommet en ny udgave af slim eller er det bare den du mener? For den er i hvert fald ikke bagudkompatibel.
solid snakesolid snakeSkrevet 21/11-10 21:30 
Jeg ved den første der kom kunne, og har ikke hørt at den/de nye udgave skulle kunne, pånær de løse rygter.. Så jeg ville lige høre om der var hold i de rygter.

Jeg har nemlig ikke købt en PS3, pga den ikke kan afspille de gamle spil.. :-S
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 21/11-10 22:37, rettet 21/11-10 22:37 
Der er nu efterhånden nok eksklusive titler i den gode ende til at det kan betale sig. Hvis du ikke har en BD afspiller i forvejen, så er den faktisk blandt de hurtigste af slagsen.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/11-10 23:00 
PS3 kan stadig ikke afspille PS2-spil, pånær de allerførste produktionsmodeller.

Rygterne er fortsat løse...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 18/01-11 15:48 
Der kom sidste år en revideret slim med produktnummeret CECH-2100A - denne har endnu lavere strømforbrug end den første slim (og måske også støjniveau?).

Nogen der ved hvor udbredt denne model er i DK?

Vist også kommet en CECH-25?? model.

Har ikke helt styr på PS3 hardware revisioner for tiden ;)
jaesjaesSkrevet 29/01-11 18:51 
Kan se der p.t. er mindst to forskellige PS3 Slim i de danske butikker. Er der andre forskelle end harddisk-størrelsen? (fx mindre strømforbrug, forskellige drev og blæsere, der i så fald måske kan opføre sig forskelligt mht. støj eller andet)?

Er der måske ligefrem forskellige udgaver af hver af de to hovedtyper?

Hvor meget fylder downloadspil og installation af disk-spil i øvrigt - tænker om jeg skal vælge den ene eller den anden størrelse harddisk?

Og til sidst: Nogle der kender til gode tilbud på PS3 for tiden.
BeanoBeanoSkrevet 30/01-11 08:10, rettet 30/01-11 08:12 
Der er mindst 3 revisioner af slim - og de har alle forskelligt strømforbrug. CECH-2500 modellen er den nyeste og har laveste strømforbrug, men om den også støjer mindre ved jeg ikke.
CECH-2500 er den model der pt. sælges med 320GB.

Pladskrav til installation varierer meget. Mange spil installerer slet ikke eller meget lidt, mens andre ukritisk installerer hele skidtet. Regn med gennemsnitligt 2-4GB for de spil der skal installeres.
Download spil har ikke en øvre grænse mht. størrelse - de fleste er kun omkring 100-500MB mens nogle store titler kan godt være 2-3GB.

Jeg vil anbefale at gå efter 320GB modellen - laveste strømforbrug og størst HDD. Du kan f.eks. godt købe 160GB modellen nu og så opgradere HDD'en senere hvis behovet opstår. Det er nemt og billigt, men kan tage lang tid at overføre data via USB backup/restore.
Jeg vil mene at det er et par hundrede kr. værd at nuppe 320GB modellen fra start.
jaesjaesSkrevet 30/01-11 13:36 
Tak. Kiggede på en chart, og de fire nyeste udgaver af Slim har samme strømforbrug: CECH-21xxA og B (vist 120 GB og 250 GB) og CECH-25xxA og B (160 GB og 320 GB).

Ja, det kan godt være, det ikke kan betale sig af købe en med 160 GB. Men det skulle mere være som forberedelse til evt. dansk videobutik. Kommer også lidt an på, hvad der findes/er på vej af videobutikker til computere (er ikke særlig opdateret) - foretrækker de mere åbne systemer i den retning :)
BeanoBeanoSkrevet 30/01-11 16:10, rettet 30/01-11 16:11 
jaes>
Tak. Kiggede på en chart, og de fire nyeste udgaver af Slim har samme strømforbrug: CECH-21xxA og B (vist 120 GB og 250 GB) og CECH-25xxA og B (160 GB og 320 GB).

25xx sluger faktisk en anelse mindre end 21xx iflg. den oversigt jeg fandt - ca. et par watt over hele linien så ikke den store besparelse :D

http://www.justpushstart.com/2010/07/30/new-ps3-model-now-more-eco-friendly/
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/02-11 22:40 
Jeg giver op nu, kan slet ikke finde hoved eller hale i det med wireless på PS3. Jeg skal connecte min PS3 med wireless og det kræver jeg holder den AOSS knap nede men den har jeg ikke på min Airport Extreme. Hvad gør jeg så, skal jeg ind i setings på routeren og gøre noget?
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 01/02-11 23:03 
Tror slet ikke du skal bruge det der AOSS?
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/02-11 23:16, rettet 01/02-11 23:26 
Jeg kan ikke komme vidre uden det. Er helt lost.

Edit: Jeg venter bare til jeg sidder med en, der har what it takes. Kan godt komme på med wired, men så skal jeg lave en update og den vil jeg ikke have. Men Phuck it, det kommer til at virke en dag :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 12/09-11 21:06 
Hvordan kan det være jeg får en besked der siger jeg har en strict NAT når min PS3 fortæller mig at jeg har en NAT type 2 (OPEN) ?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 12/09-11 21:11 
Hvor får du den besked?
nerosnerosSkrevet 12/09-11 21:22 
Warhammer 40k Space Marine. Beskeden popper op når jeg går i online mode?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 12/09-11 21:26, rettet 12/09-11 21:27 
Test network i XMB flere gange, evt med genstart imellem, og se om NAT resultatet er det samme hver gang. Hvis det er, kan det være spillet som er problemet. Hvilken ISP har du?
nerosnerosSkrevet 12/09-11 21:28 
Når jeg tester det siger den NAT 2. Men måske jeg skal prøve det nogen flere gange så. Jeg har telenor :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 12/09-11 21:31 
Den elendige zyxel router som Telenor bruger, kan gode give den slags NAT problemer. Jeg har oplevet underlige ting med den. Har heldigvis droppet Telenor nu.
nerosnerosSkrevet 12/09-11 21:32 
Jeg fandt lige det her så det er spillet i stedet for...PIS !

Bug!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 12/09-11 22:04 
Trods alt bedre end hvis det var routeren/Telenor som er problemet :)
nerosnerosSkrevet 12/09-11 22:06 
Ja puha ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 16/09-11 18:14, rettet 16/09-11 18:14 
Beano>
Test network i XMB flere gange, evt med genstart imellem, og se om NAT resultatet er det samme hver gang. Hvis det er, kan det være spillet som er problemet. Hvilken ISP har du?

Ok ud af 5 gange test stod min NAT på "NAT 3" en af gangene de andre fire test stod den som den skulle altså på "NAT 2". Hvad så? Skal jeg til at lege med min router for 117 gang igen. Jeg har en 660R zyxel.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 16/09-11 18:37, rettet 16/09-11 18:38 
Tjaaa... jeg skiftede udbyder og har nu Dansk Kabel TV som har stillet en Cisco router til rådighed. Den funker bare med både PSN og XBL uden at forwarde porte. Så kan Telenor stikke deres Zyxel router et vist sted hen...
nerosnerosSkrevet 16/09-11 18:48 
Hmm..! Hvilke andre udbydere har Cisco routere? Jeg kan godt huske de vist skulle være de bedste af slagsen. Jeg er SÅ træt af telenor og deres skidt.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 16/09-11 19:01 
Tror ikke du skal sætte det som absolut krav, men en god ide at undgå Zyxel ihvertfald. Kig på hvilke alternativer du har og ring til dem for at høre hvilket hardware de leverer og evt. om de har erfaringer med PSN og XBL.
nerosnerosSkrevet 16/09-11 19:16, rettet 16/09-11 19:16 
God ide, men hvis folk ved noget mere om den slags så kom gerne med input ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 21/09-11 15:27 
De kommende par måneder bruger jeg nok udelukkende mobilt bredbånd hjemme, og har i den forbindelse et par spørgsmål:

- Kan man downloade spil fra PSN til en computer og lægge dem over på PS3 bagefter, fx med USB-harddisk? I Sonys program Media Go ser det ud til, at man kun kan downloade PSP-spil, men håber der er en anden mulighed/at jeg har overset noget...

- Kan man dele internet-forbindelse (Oister/3G) mellem PS3 og en computer med Windows XP via WiFi? De guides jeg har fundet nævner nemlig kun kabel :)
BeanoBeanoSkrevet 21/09-11 16:57 
Du kan kun downloade firmware updates via PC men ikke PS3 spil da de skal aktiveres til hardwaren.

Jeg mener godt du kan lave mobil bredbånd deling fra XP, har dog ikke lige en opskrift ved hånden :)
Kan være din udbyder kan hjælpe?
nerosnerosSkrevet 21/09-11 19:16, rettet 21/09-11 19:18 
Ok så har jeg fået en ny type router (Zyxel: P-2601NH) Den er skam også trådløs :-) Dog vil jeg bare tilslutte den med kabel til at starte med.

Men jeg har et lille problem med at få min PS3 til at godkende den. Jeg kan ikke komme i online store f.eks. ?

I status står der at min internetforbindelse er aktiveret, men UPnP er ikke tilgængelig, og når jeg tester min forbindelse for jeg time out?

Hvad er problemet mon?
Bashful Neophyte
HulleHulleSkrevet 21/09-11 19:37 
PSN er vist nede nu.. Måske det er problemet.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
nerosnerosSkrevet 21/09-11 19:54 
Nåh ok det giver ihvertfald mening så.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 22/09-11 10:28, rettet 22/09-11 10:30 
Beano>
Du kan kun downloade firmware updates via PC men ikke PS3 spil da de skal aktiveres til hardwaren.

Jeg mener godt du kan lave mobil bredbånd deling fra XP, har dog ikke lige en opskrift ved hånden :)
Kan være din udbyder kan hjælpe?

Tak. Ved ikke hvorfor jeg ikke tjekkede hos udbyderen først :/

EDIT: "hos" tilføjet ;)
BeanoBeanoSkrevet 30/11-11 08:53 
PS3 firmware 4.0 er kommet som primært vedrører Vita integration.

A new system software update (v4.00) will be released this week. In preparation for the launch of PS Vita in Japan, this update will prepare the PS3 to serve as a content management device. It will allow users to copy their media content such as games, music, photos, and videos between PS Vita and PS3, back up PS Vita save data to your PS3 hard drive, and update the system software for your PS Vita system using the network features of your PS3.

Other changes to take effect with this update include:

PlayStation Plus members can now choose to enable or disable each automatic update feature

- Game patches
- System software
- Recommended games and videos
- Sync trophy information

New PSN privacy settings for filtering friend requests and messages


Kilde
SonicSonicSkrevet 09/12-11 23:04, rettet 10/12-11 09:37 
Tror min PS3 Fat 40 GB er brændt af :(
Når jeg tænder den, slukker den sig selv med det samme, efterfulgt af 3 bip. Den røde diode står derefter og blinker, indtil man slukker maskinen.

Hvad kan der være galt?

Edit: Ser ud til den er ramt af YLOD :( Og den er selvfølgeligt lige ude for garantien :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 10/12-11 15:36 
Føj da... ja det lyder som YLoD :(

Min kammi's launch model blev ramt af den for ca. 1 måned siden.
SonicSonicSkrevet 10/12-11 16:48 
Har fundet en biks der vil reppe den for 600 kr. men det kan vel næppe lønne sig? :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 10/12-11 19:01 
Tja, det er trods alt billigere end en ny maskine og så bevarer du save games.
SonicSonicSkrevet 10/12-11 20:10 
Det er rigtigt nok, men er det ikke noget med, at de dør ret hurtigt igen efter en rep? Eller er det kun hvis man selv fedter rundt med en hårtørrer?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 10/12-11 20:37, rettet 10/12-11 20:37 
Det ved jeg ikke noget om, men mon ikke reperatøren kan sige noget om det?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-12 23:39 
Min PS3 er desværre lidt sløj for tiden:

Konsollen er ikke rigtigt interesseret i at afspille hverken Blu-Ray film/spil, DVD'er eller CD'er. Jeg har haft krabaten åbnet, helt ind til organerne, og forsøgt at rense det blå øje ganske nænsomt, dog uden nogen effekt. Er der andre der har erfaring med en DIY-løsning på en ellers rask konsol, der pludselig ikke orker at afspille nogen former for fysiske medier? Den kan fint tænde, logge på PSN og kommer ikke med nogen fejlmeldinger; Der dukker blot ingen valgmuligheder op, når man sætter en disk i. Der kommer end ikke nogen "læse-lyde" når man sætter en disk i.

Al hjælp tages imod med kyshånd.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 28/04-12 15:08, rettet 28/04-12 15:08 
Det lyder som præcis det samme der skete med min launchmodel. Den blev repareret.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/04-12 15:46 
Det er desværre bare fire år siden jeg købte maskinen, så der er ikke rigtigt nogen garanti på den længere :/
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 28/04-12 17:31 
Et nyt drev kan fås på dealextreme.com. En af mine kammerater havde samme problem som dig og skiftede sit drev og nu kan den læse skiver igen. Jeg har selv samme problem med min, så jeg skal lige ved lejlighed have bestilt et drev derfra. Det var efter sigende nemt at skifte.

Man skal dog lige huske at åbne sin maskine og tjekke hvilken model drev det er, da der er forskellige.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/04-12 19:31 
Super tip. Jeg har allerede haft dyret åben, så det er ikke noget problem at skifte det, eller finde model nummeret på drevet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/05-12 15:09, rettet 06/05-12 10:25 
Jeg endte med at købe et istandsat drev på eBay til en pris af 500 bananer, da jeg ikke havde mod på at skifte selve indholdet i drevet. Indtil videre er det en succes, men hvor lang tid det så holder, tør jeg ikke gætte på - forhåbentligt mindst yderligere fire år.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 11/06-12 17:24 
Hvad gør man hvis der ligger noget corrupt data, som ikke vil slettes på sin PS3 ?? :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 11/06-12 17:32 
Google fandt dette...

http://community.us.playstation.com/thread/525046?start=0&tstart=0
nerosnerosSkrevet 11/06-12 18:10 
Så endten dette:

"1. Turn off Playstation 3.
2. Hold the power button down; the system will turn on and turn off once again.
3. Once the System has been shutdown, re-press you finger until you hear 2 consecutive beeps
4. When you hear the 2 beeps take finger off power button.
5. You will be prompted to plug in your controller via USB and then hit the PS button
6. The Recovery menu will pop up.
7. Select "Restore File System" from the Recovery menu.
8. Agree to restoring the file system.

You'll see a progress bar detailing the restoration, and once it is finished your system will restart. Your "Corrupted File" icons will still be there, but you will now be able to delete them."

Eller

Vente 15-20 minutter og håbe på det bliver slettet?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 11/06-12 18:22 
Jeg ville først prøve at vente, og så prøve recovery menu hvis der ikke sker noget.

Hvilke type data er korrupte?.. game data, save data, spil, film, ?
nerosnerosSkrevet 11/06-12 19:42 
Ja jeg må lige prøve at vente og se først før jeg giver mig i kast med recovery.

Det er game data fra Resistance 3 det møg spil ;-)
Bashful Neophyte
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig