X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilket Silent Hill?


Svar
nerosnerosSkrevet 09/03-07 11:29 
Jeg har fået lyst til at spille lidt Silent Hill til PS2. Hvilket er det bedste? Skal man spille det første altså 1'eren til PS1, eller 2 og 3 til PS2? Jeg har ikke noget imod, at skulle spille det første bare det er et godt spil og man kan føle uhyggen krybbe ned af ryggen ;-)!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/03-07 12:37 
1'eren til Playstation hænger sammen med 3'eren til Playstation 2, mens 2'eren er et seperat spil, som dog kædes en smule sammen med 4'eren, der som udgangspunkt bruger en sidehistorie fra 2'eren. Der skulle dog ikke være noget problem i at spille de tre spil hver for sig, selvom du selvfølgelig får mere ud af at spille spillene i rigtig rækkefølge.

2'eren er IMO klart det bedste i serien, og er et godt sted at starte.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KTCKTCSkrevet 09/03-07 12:59 
Jeg synes helt klart toeren er den bedste i serien. Godt nok har jeg ikke gennemført etteren, men jeg synes desværre ikke den er blevet pænere med alderen, og så virker den umiddelbart ikke så sammenhængende for mig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 09/03-07 13:39 
2'eren er det bedste og mest selvstændige, men man bør da spille alle fire.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 09/03-07 17:38, rettet 10/03-07 12:04 
Alright så må det blive til et køb af Silent Hill 2 til at starte med. Det er ihvertfald meget billigt fortiden.
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/03-07 19:00, rettet 09/03-07 19:01 
Tilknytter mig også de andres svar dér...2'eren er suverænt. Nu må 5'eren godt se at komme :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 09/03-07 19:42 
1'eren er klart mest uhyggeligt, det synes jeg tæller en del, selvom jeg ved de fleste prioriterer 2'erens twistede historie højere. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WeskerWeskerSkrevet 10/03-07 19:59 
Vis du vil ha' selve Silent Hills' historie, skal du spille SH1 & SH3.
Sh2 & SH4 er, andres oplevelser med hændelserne fra/med Silent Hill.

Men som de fleste vil jeg også helt klart sige Silent Hill 2 er det bedste, og glæder mig squ til SH Origins & SH5.
Spiller nu: Resident Evil 4, Godfather, The: Blackha..., Scarface: The World Is ...
QQSkrevet 10/03-07 23:21 
Har længe overvejet at erhverve/spille SH2, men har ikke gjort det, da jeg ikke kan finde ud af hvilken slags spil det er. Er det som Resident Evil, mere adventurepræget, eller hvordan fungerer det? Har ikke helt kunnet finde et entydigt svar på hvordan gameplayet er, formoder at SH er noget helt for sig selv...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KTCKTCSkrevet 10/03-07 23:39 
Det minder umiddelbart om Resident Evil, men med mindre våben, mere historie, mere gys og meget mere gennemtænkte puzzles. Du skal regne med at måtte flygte engang imellem i stedet for at tage kampen op.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
The DaneThe DaneSkrevet 10/03-07 23:40, rettet 10/03-07 23:42 
Jeg vil nu ikke sige Silent Hill og Silent Hill 3 hænger "sammen". Der er tale om nogen af de samme figurer - to - og det er sådan set også det. Silent Hill 3 foregår næsten mindre i Silent Hill end Silent Hill 4 gør det - forstået på den måde at det tager meget lang tid for hovedpersonen at komme hjem og så endelig få baggrunden med. (ok, de hænger nok sammen - men de burde det ikke :D).

Efter min mening så er det bedste i serien Silent Hill -> Silent Hill 2 -> ... 3 -> ... 4. (hvilket nærmest er lidt ærgeligt).

Silent Hill serien skal nok anses som den "tænksomme" serie hvor Resident Evil er den actionprægede. Silent Hill er også efter min mening mere decideret uhyggeligt.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 10/03-07 23:45 
SH1 og SH3 hænger da meget sammen! Der er stor sammenhæng i personer, men også i både historie og lokaliteter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 11/03-07 04:18, rettet 11/03-07 04:19 
tjaa, det er nok bare mig som synes de burde hænge mere direkte sammen :) (og ikke blot ved personer og enkelte steder).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/03-07 12:08 
Så vidt jeg husker giver Silent Hill 3 da en del afsluttende forklaringer på spørgsmål stillet i Silent Hill!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/03-07 23:28, rettet 12/03-07 23:31 
Hølmkjær>
formoder at SH er noget helt for sig selv...

Absolut. Et andet spil med en lignende atmosfære kunne være Forbidden Siren, der dog kan være - mildest talt - frustrerende at spille. Men hvor jeg også synes belønningen viser sig efter man har levet sig ind i spillets tunge pace og spilmekanik. Det var sådan jeg havde det i hvert fald. Bortset fra Project Zero-spillene har ingen skræmt mig mere end Forbidden Siren og Silent Hill 2 (som jeg dårligt turde spille i mørke :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/03-07 23:29 
KTC>
Det minder umiddelbart om Resident Evil, men med mindre våben, mere historie, mere gys og meget mere gennemtænkte puzzles. Du skal regne med at måtte flygte engang imellem i stedet for at tage kampen op.

Det er vel så kun det første SH-spil der havde virkelig gennemtænkte puzzles. Jeg var ved at springe fra flere gange, men i sidste ende er jeg glad for, at jeg hang på til det sidste (trods spilfrustrationer der nærmer sig det "Forbidden Siren"-agtige :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/03-07 23:36 
The Dane>
Efter min mening så er det bedste i serien Silent Hill -> Silent Hill 2 -> ... 3 -> ... 4. (hvilket nærmest er lidt ærgeligt).

Synes SH4 er undervurderet, men jeg erkender at det som helhed ikke var en mindeværdig spiloplevelse. Voyeur-elementerne var nok det mest interessante aspekt af spillet :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KTCKTCSkrevet 13/03-07 01:27 
SkyblazeR>
Det er vel så kun det første SH-spil der havde virkelig gennemtænkte puzzles. Jeg var ved at springe fra flere gange, men i sidste ende er jeg glad for, at jeg hang på til det sidste (trods spilfrustrationer der nærmer sig det "Forbidden Siren"-agtige :)).
Prøv at spille toeren med puzzle level på hard, og du skal få lov at tænke lidt over tingene :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/03-07 02:14 
Tror lige jeg render igennem Xbox-udgaven på Normal først :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 10/04-10 00:49 
Dagens ligegyldige observation, som jeg ikke synes fortjener en helt ny tråd:

Den amerikanske udgave af det første Silent Hill har åbenbart nogle andre monstre i introen, hvor man først følger Cheryl ned i en blindgyde. I stedet for de små dæmoner med kløer, ser man små børn med knive. Det har jeg aldrig hørt om før. De kan ses i den her video. Der er også en video på YouTube med blindgyde-scenen som den ser ud i den europæiske (og så vidt jeg kan se også den japanske) version.

http://www.youtube.com/watch?v=6LiO7-D5ds8

Underlig ændring, måske er børne-dæmonerne censureret væk fordi de minder for meget om, ja, børn?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/04-10 09:22, rettet 10/04-10 12:04 
Han er der godt nok irriterende at høre på ham manden der :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 10/04-10 11:54 
Ja, jeg så den uden lyd :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/04-10 18:28, rettet 10/04-10 18:34 
Jeps, mener jeg engang læste om censoreringen i PlayStation Magasinet. Har gennemspillet US-udgaven flere gange, men ikke prøvet PAL-spillet. Fra Wiki...

--
Grey Children - Knife-wielding, faceless child-like monsters. They were censored in the PAL version of the game due to their child-like appearance and were replaced by Mumblers. Near the end of the game, they can still be seen as a transparent silhouette similar to the Larval Stalkers (see below). They represent Alessa's fear/hatred of children who picked on her in school.
--
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Silent_Hill_monsters#Silent_Hill_.281999.29

Nogen, der husker, om de her "Mumlere" bare mumler, eller om de er lige så skingrende ubehagelige at høre på som de "Grå børn" fra US-spillet?! :)

EDIT: Mumblers er jo faktisk også tilstede i US-spillet, men først senere - husker bare ikke helt konfrontationerne med dem...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 10/04-10 18:57 
Damn hvor skuffende. Nej, "mumblers" er hverken skingre eller ubehagelige at høre på. Tværtimod gav det nærmest en lettelse når de dukkede op i spillet, da de ikke er særlig uhyggelige, men nærmere nuttede, og nogle af de letteste fjender i spillet at overvinde.
Nu vil jeg helt vildt gerne have US udgaven af spillet. :)

Mumblers, som de åbenbart hedder, er som jeg husker det næsten kun med i skolen. De dukker også op lidt senere, tror det er i forlystelsespakken, men der er kun et par stykker af dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/04-10 20:56, rettet 10/04-10 20:57 
Spøjst, jeg husker kun vagt de mumblers, men sikkert fordi der er færre af dem i US-spillet. Længe siden jeg har spillet det, men husker tydeligt, at skolen plages af en del grey children. Synes Gans' filmudgave af dem er noget overkill, hvor de er endnu mere skingrende at høre på (nærmest voldtægt på trommehinderne i DTS!). Det er vildt så meget, den film udnytter spillets/spilseriens elementer ud i ekstremerne. Men synes nu stadig, den er blandt de bedre spil-filmatiseringer. Er vild med sceneovergangen til countrysangen The Ring Of Fire. :) Fik endelig smidt Blu-ray-udgaven op på projektor for nylig. I'm in awe... :O
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PlaykidPlaykidSkrevet 10/04-10 21:08 
Konami har afsløret de arbejder et nyt Silent Hill spil: http://www.eurogamer.net/articles/konami-reveals-new-silent-hill-game .
Synes ikke jeg ville oprette en ny tråd med de rimligt sparsomme detaljer :)
Spiller nu: Halo 3
CoreCoreSkrevet 10/04-10 21:35 
neros>
Alright så må det blive til et køb af Silent Hill 2 til at starte med.

Der findes en fin lille lille boks til PS2, med Silent Hill 2, 3 og 4 i. Med den er du da ret godt på vej ;)

Silent Hill Collection
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/04-10 00:12, rettet 11/04-10 00:13 
Jeg er ret ligeglad med et nyt SH-spil, efter Akira Yamaoka har forladt Konami. Han var jo den, der overtog stafetten fra og med SH2, efter SH's originale skaber kastede sig ud i spilserien Forbidden Siren. Min tiltro til SH-seriens fortsatte kvalitet dykkede egentlig med SH4, men både Homecoming og (især) Shattered Memories har genopvakt noget af spilseriens oprindelige kvalitet. Jeg betragter sidstnævnte som et mindeværdigt punktum for serien og ikke en ny begyndelse.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 11/04-10 11:45 
Jeg så også både SH2 og 3 til 25kr stykket i hhv. Blockbuster og en rodebutik ude på en tur på Nørrebro i dag. Desværre ikke 3'eren, som jeg har manglet siden min forsendelse fra Blockbuster gik tabt :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 11/04-10 11:56 
SkyblazeR>
Han var jo den, der overtog stafetten fra og med SH2, efter SH's originale skaber kastede sig ud i spilserien Forbidden Siren.

Men er de spil overhovedet noget værd? Mit indtryk udfra folk her på P:R er at de er irriterende og nærmest umulige at spille. Men jeg ville klart være interesseret hvis de havde noget af det, SH-serien har manglet siden 1'eren.
Jeg vidste godt at Siren-folkene var gode vender med Team Silent, men ikke at de faktisk kom derfra.

Men ja, Yamaokas lyddesign er så vigtigt et asset for serien, at det er nærmest altafgørende for spiloplevelsen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/04-10 19:01 
Sumez >

Skaberen af Forbidden Siren (Keiichiro Toyama) skabte/instruerede det første Silent Hill sammen med Team Silent, hvilket var årsagen til at jeg selv gav Forbidden Siren en chance, selvom jeg synes det var meget utilgængeligt/uspilleligt (røvsvært) på flere områder (har stadig ikke spillet fortsættelserne).

http://en.wikipedia.org/wiki/Keiichiro_Toyama

Jeg har gennemspillet Shattered Memories to gange på Wii - hvor spillet klart bør spilles - og mener langtfra, at det ikke er noget værd. Det er *generelt* blevet modtaget rigtig godt med flere høje end lave karakterer, når jeg lige ser på Gamerankings.

Er bagud med at læse P:R-tråden til Shattered, men må lige prøve at finde tid til det. Mit indtryk lige nu er, at Homecoming og Shattered giver meget blandede oplevelser. Nogen bitcher måske især over sidstnævntes ommøblering af SH-serien? :) Jeg mener nu, at begge spil leverer den atmosfære/stemning/indlevelse, jeg selv har været fascineret af lige siden det første Silent Hill. Og det kan jo sagtens gøre op for visse spilmekaniske svagheder, hvis man affinder sig med disse. Jeg var først ikke helt fan af, at Climax ændrede så markant på seriens koncept i Shattered. Men jeg synes endeligt, at de lægger mere fokus på psykologisk indlevelse og udforskning end action med en attention to detail, der er meget sjældent set i spil. All right, flugten fra montre er nok ikke specielt underholdende, men de opfylder vel deres formål: at skabe kortere momenter af angst/frygt/panik i spilleren. Måske ligesom klassiske gyserfilm.

Dækningen af Shattered Memories virker åbenbart ret ringe i det her land, så jeg linker lige til den første/eneste - eller én af de pt. få (?) - danske anmeldelser, der er meget positiv over for spillet...

http://www.eurogamer.dk/articles/silent-hill-shattered-memories-anmeldelse
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HankyHankySkrevet 12/04-10 18:16, rettet 12/04-10 19:14 
Jeg er med på Shattered Memories!

Efter at have spillet Homecoming til Xbox 360 (som skuffede mig fælt), forventede jeg stort set ingenting. Derfor blev jeg da også overordentligt overrasket med SH:SM. Det leverer (for mig) et tiltrængt frisk pust til serien, lidt ligesom RE4 gjorde kontra dets forgående spil.

Jeg fik kuldegysninger et utal af gange, og i de dele af spillet, hvor alt fryser til og man skal have benene på nakken, steg min puls nok med en 40-50 stykker - awesome!

Klart en af mine bedste oplevelser på Wii :)

*EDIT*
Jeg kan i øvrigt slet ikke forstille mig PS2/PSP-udgaven af spillet. Hvad med lommelygten?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/04-10 19:19, rettet 12/04-10 19:31 
Mht. RE4 var min egen oplevelse af SH:SM også noget i den retning. Det forvirrede mig voldsomt i starten, at man ikke kunne angribe fjender, for jeg havde hverken læst manual eller noget om spillet. :) Men alt det bør vel egentlig debatteres i den relevante tråd til SH:SM, så jeg afholder mig lige fra at skrive mere her...

EDIT: Hanky > lommelygten styres med højre stick på PS2 og med højre skulderknap+stick på PSP - har dog ikke selv prøvet de udgaver.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 12/04-10 19:33 
jeg er aldrig kommet igang med serien, spillede homecoming et par timer max. men kedet mig en del.
Nu har jeg lige sat SH2 på for første gang, er kun 20 min. inde.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
HankyHankySkrevet 12/04-10 19:37 
Glæd dig ;P

SkyblazeR>
Lommelygten styres med højre stick på PS2 og med højre skulderknap+stick på PSP - har dog ikke selv prøvet de udgaver.

Jeg kan kun forestille mig, at det forringer oplevelsen gevaldigt, men tror også jeg selv lige bliver nødt til at prøve det :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/04-10 20:31 
Flesh... >

Er overraskende nok ikke selv færdig med Homing, fordi noget kom i vejen, og så fik jeg ikke lige sat det i PS3 igen. Gjorde engang noget lignende med SH2, som jeg først samlede op igen lang tid senere. Men jeg synes faktisk Homing er blandt mine bedre SH-oplevelser. Det er det SH-spil, jeg nok kan relatere mest til, selvom jeg ikke har nogen lillebror (nærmere det med at vende tilbage til sin skumle fødeby!).

SH2 er stadig min ultimative SH-oplevelse. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 13/04-10 08:11 
Fleshmangler>
jeg er aldrig kommet igang med serien, spillede homecoming et par timer max. men kedet mig en del.
Nu har jeg lige sat SH2 på for første gang, er kun 20 min. inde.

Du bør faktisk starte med 1'eren. Det kan godt være at 2'eren er mest interessant, mht setting og plot, men 1'eren giver virkelig seriøse kuldegysninger, har aldrig haft det så ubehageligt med et spil. Men når nu du har 2'eren er det selvfølgelig ikke noget dårligt sted at starte, sig til hvis du skal låne 1'eren :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/04-10 17:00 
Generelt enig, men SH2 var en mere skræmmende oplevelse for mit vedkommende. Jeg droppede næsten at spille det en årgang pga uhyggesniveauet... :) Frygter desværre, at flere springer SH1 over, indtil der evt kommer en ny udgave i højopløsning, fordi de måske ikke kan holde til "havregrynsgrafikken" på PSOne. Mener nu stadig grafikken i originalen holder på et "artistisk niveau", der passer perfekt til spillets urolige atmosfære.

Og husk at spille SH2: Restless Dreams (US)/Inner Fears (EU) på Xbox eller SH2: Director's Cut på PS2. Her er der et separat spilforløb/subplot/minispil "Born from a Wish" med Maria, der forklarer hendes baggrund, før hun mødte James i hovedspillet, samt en ekstra slutning til James. Det er vel egentlig lidt skørt, at man udgav en revideret Xbox-udgave, efter det oprindelige PS2-spil (kun med hovedspillet og Making-of), som senere blev konverteret tilbage til PS2 som Director's Cut-/Greatest Hits-/Platinum-udgave...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 13/04-10 17:14, rettet 13/04-10 17:18 
Sumez- Grunden til jeg aldrig har fået taget hul på serien, er netop fordi jeg i min logik skulle starte med 1´ern.
Fik opfattelsen af denne tråd, at det ikke var noget problem at starte med 2´ern, jeg tror alligevel jeg har 4-5 silent hill spil til at ligge jeg ikke har "kunne" starte på.

Jamen jeg vil gerne låne 1´ern så: )
Var der ikke et eller andet spil vi snakkede om til træffet du skulle have lånt med hjem egentligt ? glemte jeg alt om.
Hvis du kommer i tanke om det kan du skrive det, så kan jeg komme forbi en dag, du bor vidst kun nogle km.


Skyblazer- Har jeg også til at lægge, havde faktisk smidt det i xboxen som det jeg ville starte med fordi jeg tænkte det bare var en version med bedre grafiXz
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 13/04-10 17:33, rettet 13/04-10 17:35 
Man kan også sagtens starte med 2'eren, der er ingen forbindelse. Bare så længe du også spiller 1'eren, da det efter min mening viser, mere end nogen af de andre titler, hvad ægte Silent Hill-terror går ud på. Det er sandt at grafikken ligner noget der er løgn lige når man sætter det på, men det glemmer man hurtigt, når mørket falder på og hårene rejser sig på armene :)

Jeg kan godt huske vi snakkede om at låne et spil, men har også glemt det. Var det ikke Assassin's Creed 2? Det mangler jeg i hvert fald :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 13/04-10 20:04 
Sumez>
Man kan også sagtens starte med 2'eren, der er ingen forbindelse.
Det er ikke korrekt, for der er masser af referencer til personer fra det første spil, selv om de dog ikke springer lige i øjnene for de uindviede. Faktisk er det næsten altid et eller andet link i spillene, hvis man kigger godt efter.
Men... Man får absolut ikke følelsen af, at man skulle vide en masse fra etteren, når man gennemspiller toeren, så jeg giver dig delvist ret.

Med hensyn til 2'eren, så købte jeg både PAL og NTSC udgaverne af spillet til Xboxen og den udgave med making of skiven til PS2. Fanatisk samler? Jeg skal indrømme at spillet fangede mig mere end de fleste, men jeg tror nok jeg fandt nogle gode deals på nogle af dem :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/04-10 20:23, rettet 13/04-10 20:24 
KTC>
Med hensyn til 2'eren, så købte jeg både PAL og NTSC udgaverne af spillet til Xboxen og den udgave med making of skiven til PS2. Fanatisk samler? Jeg skal indrømme at spillet fangede mig mere end de fleste, men jeg tror nok jeg fandt nogle gode deals på nogle af dem :)

Vel ikke så "fanatisk samler" igen, for så burde du også have SH2: Director's Cut (Greatest Hits/US+Platinum/EU) til PS2 samt pc-udgaven (US+EU) (begge er identiske med Xbox-udgaven og de senere PS2-udgaver, mens EU-udgaven har samme undertitel som PS2 Platinum). ;) Jeg spillede først (og har dog kun) den oprindelige Special-udgave (med Making-of) til PS2 og købte senere Xbox-udgaven, fordi nogen til et konsoltræf - til mine store overraskelse - nævnte, at den udgave havde et kortere mini-/bonusforløb med Maria (der jo forvirrende nok senere udkom til PS2 som Director's Cut). Men spørg mig, om jeg lige har spillet det bonusforløb endnu... :/ Tror stadig min Xbox-udgave ligger i folie...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 13/04-10 21:15 
KTC>
Det er ikke korrekt, for der er masser af referencer til personer fra det første spil, selv om de dog ikke springer lige i øjnene for de uindviede.

Ingen DIREKTE forbindelse :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/04-10 15:18, rettet 14/04-10 15:20 
Den "direkte forbindelse" må vel næsten være byen Silent Hill :) Og dens mystiske fortid/nutid/indbyggere. Jeg gad godt se, at der blev udviklet et Silent Hill-spil af japanere (igen), hvor man kan opleve/udforske byen, mens den virker helt normal. Måske med gameplay i stil med Shenmue... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 14/04-10 16:50 
Jeg har brugt 2 timer på at finde ud af hvor jeg skal bruge den nøgle jeg fandt på en død mand, lige i starten af spillet er lidt på kanten til at finde en walktrough, men ender bare med at vænne tilbage til den hvis jeg først har brugt den.
Jeg kan godt se hvor nøglen skal bruges, kan bare ikke komme derhen, en venlig sjæl må gerne PM mig inden jeg opgiver spillet : P


Btw fandt jeg en ekstra silent hill 2 blandt mine ps2 spil, det er et udlejnings ps2 spil men stadig med "making of" skiven, altså original, men i et alm dvd cover med fotokopi cover.
Hvis der var en der skulle have lyst. (kan ikke huske hvadgive away tråden hedder)
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
HankyHankySkrevet 14/04-10 17:34 


Helt gratis tråden ^0^
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig