X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DS - hvilke spil?


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/03-07 15:35 
Jeg fik en hjerneblødning i dag og købte en sort Nintendo DS - noget som jeg aldrig troede jeg skulle se mig selv gøre. Tal lige om impuls indkøb. :) Meget lækker maskine, men nu mangler jeg nogle spil til den.

Jeg har OVERHOVEDET ikke fulgt med i hvad der er udkommet og hvad der er sjovt at spille. Jeg er til platformspil, adventure og de Brain Training spil tiltaler mig lidt.

Hvilke spil bør jeg få fingrene i?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ComradeComradeSkrevet 03/03-07 19:20 
New Super Mario Bros er næsten et must. Det er til gengæld også det eneste spil jeg har til den, der er simpelthen ikke andet jeg synes ser interessant ud :)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 03/03-07 19:37 
Yoshi's Island DS, Phoenix Wright og Mario Kart DS kan næsten kun kaldes nødvendige for alle DS-ejere :)
fumfumSkrevet 03/03-07 19:40 
zookeeper, actionloop, tetris, animal crossing.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
ChronoChronoSkrevet 03/03-07 20:51 
Hvis du vil have et 3d-platformspil der udnytter skærmen virkeligt godt, så skal du have Pac 'n Roll.

Castlevania-spillene er også fantastiske, og jeg hører at Hotel Dusk er et virkeligt godt og voksent adventure-spil. Det glæder jeg mig selv til at prøve.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JAAJAASkrevet 03/03-07 21:10, rettet 03/03-07 21:14 
Det bedste spil til DS er efter min mening stadig Mario Kart.
Men nu nævnte du ikke racing, så jeg vil sige Castlevania og New Super Mario Bros.

Adventure kan jo være så meget, så det må du præcisere, hvis du vil have gode bud!
BeanoBeanoSkrevet 03/03-07 21:33 
PalleJensen>
Jeg fik en hjerneblødning i dag og købte en sort Nintendo DS - noget som jeg aldrig troede jeg skulle se mig selv gøre.

Heller ikke her ;)

Men jeg kan anbefale Mario Kart DS, Super Mario Bros som nogle af de første spil man bør eje til den.
KTCKTCSkrevet 03/03-07 23:32 
Tillykke med den lille sorte :) Jeg købte også en sort, og jeg er stadig mere end tilfreds med valget. Det er som om den sorte farve giver den endnu mere stil og får skærmene til at virke endnu mere farvestærke.

Nå, men jeg vil anbefale alle CastleVania spillene, Kirby´s Canvas Course, Trauma Center og Phoenix Wright.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JinkJinkSkrevet 04/03-07 00:02 
Køb, Advance Wars: Duel Strike, Brain Training eller Warioware.

Advance Wars er det jeg bedst kan anbefale. Det er dog mest til tider hvor du har masser af tid. De to andre er bedre til tog og busturer.

Hold dig dog væk fra Mario Kart og New Super Mario Bros. De er imo alt for overvurderet.
SephirothSephirothSkrevet 04/03-07 00:36 
Adventure? Hotel Dusk: Room 215 er genialt!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JAAJAASkrevet 04/03-07 04:48 
Sephiroth>
Adventure? Hotel Dusk: Room 215 er genialt!

Hmm, jeg er ikke helt enig, og hvis jeg kender Palle ret vil han muligvis finde det søvndyssende.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/03-07 09:47, rettet 04/03-07 10:41 
Jink>
Køb, Advance Wars: Duel Strike, Brain Training eller Warioware.

Ohh ja, Advance Wars - jeg var helt pjattet med det til GBA.

Alle: Tak for de gode bud, jeg må ud og finde noget at fodre den nye sorte med.

EDIT: Der er ingen af jer, der ævner et Zelda spil. Findes der ingen Zelda spil til DS, eller er de/det bare ikke noget værd?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
00Void00VoidSkrevet 04/03-07 10:43 
PalleJensen>
EDIT: Der er ingen af jer, der ævner et Zelda spil. Findes der ingen Zelda spil til DS, eller er de/det bare ikke noget værd?

Phantom Hourglass, som bliverr det første til maskinen, kommer om en månede.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
WehnerWehnerSkrevet 04/03-07 11:32 
Men hvis du ikke har spillet Zelda: Minish Cap på GBA, så kan du trygt købe det og spille på DS'ens ene skærm.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
happyEDhappyEDSkrevet 04/03-07 13:41 
Lunar knights !!

Castlevania
Tetris
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/03-07 14:15 
00Void>
Phantom Hourglass, som bliverr det første til maskinen, kommer om en månede.

Arh, nok nærmere omkring juletid, hvis det overhovedet når det herhjemme til den tid :) Lige nu er det kun USA der har fået en dato annonceret - sidste kvartal i år.
3of193of19Skrevet 04/03-07 16:06 
Hvis man bare er det mindste interesseret i musikspil er Elite Beat Agents et must!
dRxLdRxLSkrevet 04/03-07 18:01 
Jeg kan bestemt ikke anbefale New Super Mario Bros'. Alle mario-elementerne er til stede, men de er bare sat sammen uden den nødvendige omhu, og man bliver rimeligt hurtigt ligeglad med spillet. Et spil som Super Mario World til SNES og GBA er så meget bedre at man må ærgre sig lidt over hvad New Super Mario Bros' kunne have været. Spillet har dog en ganske underholdende 2-player versus mode.

Til gengæld er jeg, meget mod forventning, blevet meget pjattet med Mario Kart DS, hvor især den lækre Mission Mode trækker op.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JAAJAASkrevet 04/03-07 18:18 
dRxL>
Jeg kan bestemt ikke anbefale New Super Mario Bros'. Alle mario-elementerne er til stede, men de er bare sat sammen uden den nødvendige omhu, og man bliver rimeligt hurtigt ligeglad med spillet. Et spil som Super Mario World til SNES og GBA er så meget bedre at man må ærgre sig lidt over hvad New Super Mario Bros' kunne have været. Spillet har dog en ganske underholdende 2-player versus mode.

Jeg er fuldstændigt enig, og din beskrivelse er lige på kornet. Alligevel måtte jeg nævne det, da der ikke er så meget konkurrence på platformsområdet på DS (utroligt nok).
SumezSumezSkrevet 08/03-07 10:16 
Også enig omkring New Mario Bros., men hvis man kan få det billigt, bør man alligevel erhverve det. Om ikke andet så er 2-player vs som nævnt virkelig underholdende, og kan spilles med kun kun et eksemplar af spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
00Void00VoidSkrevet 08/03-07 12:12 
Pieyanthikos>

Arh, nok nærmere omkring juletid, hvis det overhovedet når det herhjemme til den tid :) Lige nu er det kun USA der har fået en dato annonceret - sidste kvartal i år.

Ikke ifølge den EB-Games i aalborg?
Mener bestemt han sagde at det kom sidst i Marts >__>
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
BeanoBeanoSkrevet 08/03-07 12:26 
Mit gæt: medarbejderen i EB Games ved ikke hvad han taler om ;)
Alf81Alf81Skrevet 15/05-07 14:47 
Overtal La0s til at købe en NintendoDS (æstetik).

Iforvejen eksisterende og kommende titler i et pærevælde: DragonQuestIX*, FFIII, FFIV, MagicalStarsign*, NinjaGaiden*. Plus, så er jeg faktisk overbevist om, at du vil finde mange af de hypede, men i dine øjne 'ikke interessante' titler ganske underholdende.

* Æstetik :)
Ting om dét og pis.
la0sla0sSkrevet 15/05-07 17:09 
Hm ja måske man skulle. Så skulle det blive den hvide. Hvor kan den købes til rimelige penge?

Ninja Gaiden er nok det jeg mindst er interesseret i. Magical Starsign ser lidt trippet ud grafisk. Kan man holde til det? Hvor intense er FFIII's random encounters?

Hvad med Lunar Genesis? Er det noget værd.

Hvilke platformsspil er der hvor man kan undgå alt for meget stylusfest?
Hvad sker der?
Bede-xBede-xSkrevet 15/05-07 17:23, rettet 15/05-07 17:37 
Til trods for de hak spillet får herinde, vil jeg godt stå fuldt ud inde for New Super Mario Bros. Alt Mario magien er til stede i det spil.

Yoshi er også vellavet, selv om det ikke bringer så meget nyt med sig. Dog skal du være opmærksom på, at sværhedsgraden stiger markant til sidst i spillet. Det generede ikke mig - synes faktisk det var forfriskende med lidt mere udfordring i en moderne sidescroller - men jeg har læst en del, som blev frustrerede over det. Rigtig svært synes jeg aldrig, det blev.

Lidt om Yoshi(og NSMB) her:

http://playright.dk/forumemne.php?id=23142#290849
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
la0sla0sSkrevet 15/05-07 18:03 
Jeg overvejede at bestille en hjem fra coolshop. Men der var restordre på.. Jeg så på uret. Hmm.. F det. Jeg kom hjem med en hvid lite og FF III for et kvarter siden.

Senere i aften vil jeg sikkert hade mig selv en smule :)

Nu skal der spises og dernæst scoutes billige spil på nettet.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 15/05-07 20:52 
Min DS har en grim død pixel. Hvordan er pixelpolitiken med dem? Den er købt i dag i EB games og jeg er mildest talt pænt træt af det.
Hvad sker der?
Zzap!Zzap!Skrevet 15/05-07 21:18 
AFAIR har Nintendo en nultolerance politik med døde pixels.
Born to kill space
la0sla0sSkrevet 15/05-07 21:23 
Supercool. Så er det jo intet problem :) Tak
Hvad sker der?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig