X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES Converter!


Svar
nerosnerosSkrevet 03/03-07 15:24, rettet 03/03-07 15:25 
Jeg har lige købt en converter til at spille Jap. spil på min Pal SNES. Men det virker sgu ikke helt som det skal. Faktisk kommer der kun noget grønt flimmer op på skærmen når jeg tilslutter mit spil. Kan man måske rengøre cartrigeporten på converteren så vil det måske virke? Eller er der nogle som ved hvilke convertere der er bedst at bruge?

Måske har jeg bare været uheldig med mit køb, men det burde jo virke.

Sådan ser den ud!
Bashful Neophyte
QQSkrevet 03/03-07 17:23 
Er det sådan en hvor der er to cartridgeporte? For så fungerer det, så vidt jeg ved, på den måde at du skal putte et PAL-spil i den ene, og et US/JAP spil i den anden, fordi den så bruger regionschippen fra PAL spillet, og resten fra det andet.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
scavengerscavengerSkrevet 03/03-07 19:43 
Der er noget med, at ikke alle convertere kan bruges til alle spil. Nogle convertere kan sagtens bruges til det ene spil men ikke til det andet og omvendt. Men Hølmkjær har ret, du skal have et PAL spil i den ene port og dit JAP spil i den anden. Jeg er ikke sikker på om der er en regel for hvilket af dem der skal sidde i slot A og hvilket i slot B, så der må du prøve dig frem.
Nemo me impune lacessit
ChronoChronoSkrevet 03/03-07 20:53 
Jeg har en converter magen til, og den fungerer fint. Den er dog ved at være lidt slidt, for nogle gange skal den lige sættes i et par gange før den virker.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 03/03-07 22:14, rettet 03/03-07 22:16 
Hølmkjær>
Er det sådan en hvor der er to cartridgeporte? For så fungerer det, så vidt jeg ved, på den måde at du skal putte et PAL-spil i den ene, og et US/JAP spil i den anden, fordi den så bruger regionschippen fra PAL spillet, og resten fra det andet.

OK! Det lyder jo fornuftigt, men jeg har så prøvet det nu og så kommer der en tekst op med følgene ord:

This game pak is not designed for your super famicom or super nes. Irem corp.

Spillet som jeg prøver det med er Undercover Cops, og det eneste jeg har :-(!

Jeg går ud fra at man skal sætte sit pal spil i den slot hvor der står local version og sit Jap spil i den slot hvor der står international ikke?
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 03/03-07 22:36 
JAP/US-spillet skal så vidt jeg husker sidde i det forreste slot.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkenDarkenSkrevet 04/03-07 02:59 
korrekt
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 04/03-07 09:43 
Ok! Det er også det jeg gør, men så kommer den der tekst op, som jeg skrev tidligere. Jeg tror ikke denne converter kan virke sammen med det spil så. Øv så skal jeg til at finde en ny, og man ved jo ikke hvilken en der er den rigtige :-(! Der er ikke andre som har Undercover Cops og kan prøve det af på deres converter vel?
Bashful Neophyte
scavengerscavengerSkrevet 04/03-07 10:25 
Jeg har desværre ikke Undercover Cops, men jeg har to forskellige converters hvoraf den der hedder "AD-29 Universal Adaptor" plejer at køre de mest suspekte JAP spil. I din profil kan jeg se at du bor i København, så lad os lave en aftale via P:R mail om vi kan mødes og teste.
Nemo me impune lacessit
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/03-07 01:48, rettet 13/03-07 01:49 
neros>.
Spillet som jeg prøver det med er Undercover Cops, og det eneste jeg har :-(!

Jeg har både haft den Fire-converter og det spil - og det virkede :) Aner ikke hvilken converter der er bedst, men jeg havde en anden engang, hvor man sætter dem oven på hinanden - virkelig grimt - og var så smart at låne ud. Den virkede ikke, da jeg fik den tilbage (købte så Fire-converteren). Vi fandt aldrig ud af hvorfor, men jeg mistænkte pågældende for at have taget converteren ud af konsollen, mens den var tændt. Dårlig idé :/ Den lugtede også, som om den var brændt af (converteren).

EDIT: Har i øvrigt aldrig oplevet det "grønne flimmer". Kan det ikke være en kabel-ting?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 13/03-07 09:23 
SkyblazeR>

EDIT: Har i øvrigt aldrig oplevet det "grønne flimmer". Kan det ikke være en kabel-ting?


Jo måske men det er ikke altid den gør det. Jeg har et andet pal spil som også engang imellem viser grøn flimmer, men så skal man slukke, tage spillet op og i igen et par gange og så virker det. Mystisk?

Jeg har godt set den converter hvor man sætter spillene oven på hinanden, og ja det ser lidt grimt ud ;-)!
Bashful Neophyte
DarklynoonDarklynoonSkrevet 04/09-07 10:15 
jeg har gravet min snes frem, og jeg kan ikke længere starte de fleste af de jap/usa titler jeg har, bruger den converter hvor pal spillet skal sidde bagest, nogle titler virker ved første forsøg som ninja warriors, men alle jap titler sker der intet ved, den ser ikke slidt ud eller støvet, findes der noget man kan rense med hvis det er noget med forbindelsen?. Pal spil virker uden problemer når de er sat direkte i maskinen.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
nerosnerosSkrevet 04/09-07 11:13 
Det er fuldstændig det samme problem som jeg har med mine jap spil?
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/09-07 16:16, rettet 05/09-07 16:16 
Nok ikke tilfældet her, medmindre spillenes print er "møgbefængte" - men jeg har oplevet at følgende fik et ikke-bootende spil til at starte op: Brug en vatpind og kom evt lidt sprit/spyt på og rengør printet.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 05/09-07 16:23, rettet 05/09-07 16:23 
Jeg havde engang en defekt SNES-converter i tre måneder, før jeg fandt ud af at den bare var ekstremt følsom over for hvordan spillene sad. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
kimmerkimmerSkrevet 11/09-07 10:51 
neros>

Spillet som jeg prøver det med er Undercover Cops, og det eneste jeg har :-(!


Undercover Cops fungere ikke med en jap / us adaptor.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/09-07 11:20, rettet 11/09-07 11:21 
Den (japanske) version af spillet, jeg engang ejede, virkede fint sammen med en Fire-adapter og et PAL-spil i et PAL-system. Men nu gentager jeg vist bare mig selv fra tidligere :) Måske det også afhænger af hvilket PAL-spil, man netop sætter i en sådan adapter for at boote et JAP/US-spil.

Det man i hvert fald helst bør undgå er at fjerne converteren fra en tændt konsol, der så kan "brænde den af". Jeg lånte min første converter ud, og fik en defekt tilbage (fungerede slet ikke, men lugtede meget udbrændt :)). Og så gad den slet ikke boote spil mere :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 23/03-14 15:21, rettet 23/03-14 15:21 
Igen hvilken snes region converter er bedst?

Dem hvor man skal have to spil sat i på en gang virkede ikke rigtig for mig den gang jeg prøvede det.

Jeg har en SFC og vil gerne spille PAL spil nu.
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/03-14 16:16, rettet 23/03-14 16:17 
Fire super FX.
Den ta også FX spil

Dog ved jeg ikke om den virker på en SFC.

At finde en SFC convertor til pal spil i japan er nok svært?
Kan ikke se hvad de skulle bruge den til....
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 23/03-14 16:59, rettet 23/03-14 17:08 
Hmm.. Sådan en Fire super FX har jeg egentlig haft og den virkede ikke ret godt som jeg også skrev.

Jeg vil f.eks gerne spille Super Turrican 2 og så har jeg et The Ninja Warriors Again i PAL, som jeg også gerne vil igang med igen.

Hvad med US titler på en SFC maskine?
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/03-14 17:07 
Der skal du bare gøre plads til dit spil.
Der er ingen lock out chip i US/SFC

SFC spil på US.
https://www.youtube.com/watch?v=OWaNsK-bNXo
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-14 17:11 
Få maskinen moddet så du slipper for de der half-assed løsninger med at skulle have to spil i og hvad ved jeg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 23/03-14 17:14, rettet 23/03-14 17:17 
ChronoSousa>
SFC spil på US.
https://www.youtube.com/watch?v=OWaNsK-bNXo

Cool nok ;-)

Men jeg har en SFC maskine!
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/03-14 17:18 
Konsolkongen>
Få maskinen moddet så du slipper for de der half-assed løsninger med at skulle have to spil i og hvad ved jeg :)

Pffff! ;)
SNES Converter!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/03-14 17:31 
neros>

Cool nok ;-)

Men jeg har en SFC maskine!

The samme glæder for den, du skal bare ha' plads til spillet. (da usa spil er for store til at komme i)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/03-14 21:23, rettet 23/03-14 21:24 
Hvis du hermed forslår, at man "laver plads" til US cartridges i en SFC, fortjener du en tur i gabestokken!

Man køber jo netop en SFC, fordi den er ca. 40 gange kønnere end en US SNES. Så giver det ingen mening at skamfere den på den måde ;)

Men jeg står også lidt i samme situation. Jeg har en SFC som jeg gerne vil kunne spille US-spil på. Indtil videre skruer jeg toppen af maskinen og benytter den "uden låg". Det virker fint, men er ikke super praktisk. Jeg vil så gerne have fingrene i en pass-through -adaptor, men har ikke kunnet finde en til en mindre-end-hjernedød pris.

PAL-spil kan få lov til at rådne op i deres eget tis.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 23/03-14 21:37 
Killerbean2 så har vi det helt ens. Sig gerne til hvis du ser en pass-through-adaptor ;-)
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/03-14 22:37, rettet 24/03-14 03:33 
KillerBean2>
Hvis du hermed forslår, at man "laver plads" til US cartridges i en SFC, fortjener du en tur i gabestokken!

Man køber jo netop en SFC, fordi den er ca. 40 gange kønnere end en US SNES. Så giver det ingen mening at skamfere den på den måde ;)

Men jeg står også lidt i samme situation. Jeg har en SFC som jeg gerne vil kunne spille US-spil på. Indtil videre skruer jeg toppen af maskinen og benytter den "uden låg". Det virker fint, men er ikke super praktisk. Jeg vil så gerne have fingrene i en pass-through -adaptor, men har ikke kunnet finde en til en mindre-end-hjernedød pris.

PAL-spil kan få lov til at rådne op i deres eget tis.

Jeg kommer med forslag for at hjælpe!! Dit pis magter jeg ikke at høre på!
Der er mange muligheder når det kommer til import. Vælg den du kan li ud af de muligheder. Og stop med at fortælde andre de skal i gabestok for deres valg!
Utrolig hvor meget retro politimand du leger her på forumet!
Blandt dig uden om hvad andre gør, og kom med muligheder.... så kan folk ta beslutning efter det.

Jeg har en Mod' mini snes til import. Det er mit valg, og dit kan se anderledes ud.

Syntes bare det var vigtig at fortælde at der er ingen lock out chip i US/jap snes.
Så kan folk tænke selv frem til en beslutning om man vil lave plads til spillet?, eller ta' toppen af? eller åben spillet og sætte board'et ned i SFC?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/03-14 07:40 
Haha, jeg tænkte nok, at jeg ikke havde lavet humoren tilpas explicit i det indlæg :D

Ja, jeg har skrevet mange rabiate indlæg på det seneste, men det var jo li'som et forsøg på at være morsom. Glemte bare, hvor svært den slags er at have med at gøre på internettet.

....Mener dog oprigtigt, at man skal skamme sig lidt, hvis man foreslår, at der skal skæres i en SFC. Det er sgu da åbenlyst.

Hvis en person har fået fortalt, at han skal stikke det ene ben i en flismaskine, skal man jo heller ikke holde kæft, bare fordi manden skal have lov til at have "muligheder" ;)
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 24/03-14 08:56 
....Mener dog oprigtigt, at man skal skamme sig lidt, hvis man foreslår, at der skal skæres i en SFC. Det er sgu da åbenlyst.

Ja, for den er da meget kønnere uden låg..
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/03-14 11:19 
Absolut ikke. Men det er jo ikke noget, den tager skade af.

Hvis man bare griber en stanley kniv og gi'r den gas, kan det ikke laves om igen.
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 24/03-14 11:29 
Man kunne også tage printet ud af spillet, når vi nu er i gang med hardware pr0n :)
j/k
nerosnerosSkrevet 24/03-14 11:36 
Jeg er nok lidt for glad for mine spil og konsoller til at jeg vil modifisere dem og skære i dem på den måde :-) Men rart at vide det med lock out chip i US/jap snes :-)

Tror bare jeg vil prøve med en universal adapter af en slags ved bare ikke om de virker på en SFC maskine?
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 24/03-14 12:01 
ChronoSousa>
Jeg kommer med forslag for at hjælpe!! Dit pis magter jeg ikke at høre på!
Der er mange muligheder når det kommer til import. Vælg den du kan li ud af de muligheder. Og stop med at fortælde andre de skal i gabestok for deres valg!
Utrolig hvor meget retro politimand du leger her på forumet!
Blandt dig uden om hvad andre gør, og kom med muligheder.... så kan folk ta beslutning efter det.

Jeg har en Mod' mini snes til import. Det er mit valg, og dit kan se anderledes ud.

Syntes bare det var vigtig at fortælde at der er ingen lock out chip i US/jap snes.
Så kan folk tænke selv frem til en beslutning om man vil lave plads til spillet?, eller ta' toppen af? eller åben spillet og sætte board'et ned i SFC?

https://www.youtube.com/watch?v=FONN-0uoTHI
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/03-14 15:48 
Der er i hvert fald sket en del siden:

ChronoSousa>
jeg elsker dig killerbean! hvis jeg skal redes i video-spil.? Så skal det være af dig!! :D

Men det er også på den her tid af året, hvor solen opfører sig allermest som en cock tease, at min humor klarer sig sindssygt dårligt på skrift.
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/03-14 16:42 
Mit humør har været til den bedre side, end i øjeblikket.

Havde bare ikke brug for at høre den kommentar af retro politiet, når man prøver at hjælpe. :)

Men jeg elsker dig stadig! :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 24/03-14 20:07, rettet 24/03-14 20:08 
Har selv haft benet i flismaskinen, og skåret i min SNES, så der er plads til US spil. Synes ikke det på nogen måde er en dårlig idé, men nærmere det modsatte. Ville ikke selv gide at skille maskinen ad, for at spille et spil :D

SNES Converter!

SNES Converter!
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/03-14 20:14 
I værste fald kan man vel se om det er muligt at finde en heldød SNES/SFC, og lade den agere donor - Hvis man ikke har lyst til at fræse i den originale top.
Det er sikkert stadig billigere end hvad folk vil have for en converter på Ebay o.lign. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/03-14 20:53, rettet 24/03-14 21:17 
Jeg er helt kold over for EU hardware. Har f.eks. ikke tal på, hvor mange EU MegaDrives jeg igennem tiden har voldtaget på det groveste med alverdens værktøj. Jeg har det bare anderledes, når det gælder de japanske udgaver. Af en eller anden grund betragter jeg dem som lidt mere "ægte", når de kommer fra producentens hjemland.

Jeg kan ikke få mig selv til at lave nogen former for mods på min SFC. Hvis jeg havde en EU SNES, var den allerede moddet langt ind i helvede.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 24/03-14 21:34 
Amen to that ;-)
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/03-14 09:29 
Jeg er ikke helt sikker? Men kan ikke se hvorfor en jap game genie ikke skulle virke med us spil. (Da maskinen er ligeglad) eller hør om der en tæt på dig som kan låne dig en pal game genie. (Tror dog ikke den vil virke?)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig