X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny PS3 feature: PlayStation HOME


Svar
SephirothSephirothSkrevet 01/03-07 23:19, rettet 01/03-07 23:19 
Totalt rip-off, men det lyder interessant:

Basically, you get to make an avatar for your console (like a Mii) and this avatar has a room. As you play games and accomplish certain tasks, you will receive items with which to adorn the room that are specific to the game (achievements). The kicker is that this is going to be a new requirement for every PS3 game...

Sony har efter sigende en del overraskelser i ærmet til næste uges GDC-konference, og dette kunne meget vel være én af dem. På Kotakus nyhed har Sony svaret igen ved at true med, at afbryde alle forbindelser til sitet.

PlayStation HOME-rygte på Kotaku!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 02/03-07 00:10 
Sephiroth>
Totalt rip-off, men det lyder interessant:

Ja det må man sige - må da håbe det bliver tættere på Sims eller Animal Crossing frem for nogle simple Wii-agtige avatars og det evt. kan kombineres med PSP :)


Sephiroth>
På Kotakus nyhed har Sony svaret igen ved at true med, at afbryde alle forbindelser til sitet.

Ja det klær' ikke Sony at blive ved med at bruge bølle-taktikker i disse tider, men det får så bare rygtet til at virke mere troværdigt ;)
SephirothSephirothSkrevet 02/03-07 00:44 
Flere lækkerier! Jeg har desværre ingen kilde denne gang - kun Gaming-Age:

Details from Phil Harrison- Sony Computer Worldwide Studios
Keynote at GDC March 7th 2007:

Announcements:

Firmware update available on the 8th for North America/Japan and Asia. European PS3's will be preloaded with this latest update.

Features of this latest firmware include:

More refined PS Store frontend
Playstation Network integrity enhanced
Wallpapers from pictures
Ability to change background colours
Sony Connect Store for music and movies added to the PS Store. Hundreds of trailers/full films/song videos and mps3's available for download.
Playstation Card option in PS Store enabled.
Playstation Lifestyle- Similar to my space/youtube. User generated content and experiences are the key.
+ more.

Removal of Emotion Engine chips in PS3's in NA and Japan to follow in April. Reason for this is to reduce costs and focus on enhanced opportunities via software. Benefits include the ability to upscale selected PSone/PS2 games to 1080i/720p.

Lots of development talk.
Release dates for key games. Warhawk in June/July 2007. Heavenly Sword delayed. Killzone and MGS4 in late 2007.

New content on PS Store available on the 8th:

Tekken 6 trailer
Lair demo & trailer
Rainbow Six Vegas demo
EA: Skate trailer
Battlefield Bad Company trailer
Warhawk demo
Virtua Fighter 5 demo
Virtua Tennis 3 demo & trailer
GRAW 2: trailer
Mortal Kombat 2 game
Killzone trailer

Killzone demo for May.

More details. Stay tuned on the 7th.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 02/03-07 08:01 
Og DVD opscalering også?

Kotaku: PS3 Getting DVD Upscaling
SephirothSephirothSkrevet 02/03-07 09:41 
Gode, og tiltrængte, nyheder for PS3. Jeg ved dog ikke, hvor pålidelig den liste, som jeg før postede, er.

På Dagbladet.no kan man desuden lige nu stille spørgsmål til Heavenly Swords producent, Nina Kristensen. En ting, der er værd at bide mærke i, er at spillet oversættes til norsk.

Heavenly Sword
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SephirothSephirothSkrevet 07/03-07 10:51 
Killzone er angiveligt blevet fremvist bag lukkede døre, og Phil Harrison holder sin keynote-tale kl 19.30 dansk tid og vil bl.a. fremvise PlayStation HOME, som skulle se ret fantastisk ud.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 07/03-07 16:37 


NY Times Confirms PlayStation Home
SephirothSephirothSkrevet 07/03-07 16:42 
Godt vi er to, som er interesserede ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 07/03-07 19:59 
Ja :)

Så blev det officielt - se billeder her
Jack_DJack_DSkrevet 07/03-07 20:03, rettet 07/03-07 20:04 
Det bliver stort, Go Home Xbox Live ;)

Who needs Xbox Live when you can have Home
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
nerosnerosSkrevet 07/03-07 20:12, rettet 07/03-07 20:12 
Ja Sony har set Second Life og vupti!... Playstation Home. Dadaaah. Haha! Jo det er da fine nyheder. Imponerende er det ikke. Jeg gider sku ikke alt det online pjat det bliver sgu lidt for meget. Jeg vil bare spille computerspil og fint man kan spille mod en i Japan osv. Bla bla bla.. ;-)!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/03-07 20:53 
Check også filmen fra LittleBigPlanet spillet som blev demonstreret i dag også... nice :)

Gameplay film
McBrainMcBrainSkrevet 07/03-07 21:30 
Now we're talkin'

Endelig lidt godt nyt!
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/03-07 21:59 
Jack_D>
Det bliver stort, Go Home Xbox Live ;)

OMG!
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/03-07 22:04 
Bortset fra at Jack sidder og hiver sig i huden, må jeg sige at jeg er imponeret. Jeg vil ønske det havde været med/planlagt fra starten. Men man må sige at Sony forstår at sjæle de rette elementer. Jeg håber det er korrekt at der er en form for achievements og at de også kommer i PSP-spillene.
WehnerWehnerSkrevet 07/03-07 22:19 
Nå, så tog de sig endelig sammen (og brugte endda ordet "matchmaking", men glemte dog "mii").

Det er jo Second Life inkluderet gratis med PS3, og det er der potentiale i. Spændende at se, om det bliver ordentligt implementeret, men min tro på PS3-online, der før kunne ligge på et meget lille sted, fylder nu lidt mere :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 07/03-07 22:38 
Ikke helt 2nd life, da der så vidt jeg kan se ikke bliver plads til brugerskabt (som i programmeret) indhold. Men det ser da lidt spændende ud.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KalicolaKalicolaSkrevet 07/03-07 22:53 
Det lugter af noget som kan komme til at tage meget af ens tid når man bare sidder og kukkelure.

Warhawk er begyndt at se rigtigt lækkert ud efter min mening.
For The Love Of The Game
SephirothSephirothSkrevet 07/03-07 23:23 
Little Big Planet ser fedt ud og HOME interessant.

Lidt mere nyt ang. Killzone fra GAF:
Yes, Killzone 2 was demoed behind closed doors. Did it live up to expectations? According to everyone, no. In fact, not even close. In fact, it seemed more like just a quick engine demo than anything else... obviously, not even close to done. 1up noted it seemed almost like an 'afterthought' to show the footage. The next time people will see the game is in July.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ValkyrieValkyrieSkrevet 07/03-07 23:44 
Med ting som Myspace og WoW, kan jeg godt se at de sociale elementer i HOME, kunne blive godt.

At det er en gratis service er et stort plus. Måske undervuderede folk Sony...

Det ser godt ud. Godt gået. Og dælme også på tide med noget godt nyt.
Well crucify the insincere tonight...
ChronoChronoSkrevet 08/03-07 07:15 
Little Big Planet ser da fantastisk ud. Det er klart det fedeste jeg har set til PS3 - godt det først kommer i 2008 når prisen vel er lavere :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RaGeRaGeSkrevet 08/03-07 08:22, rettet 08/03-07 08:22 
ja, jeg skal i hvert fald have en PS3 når jeg har råd engang, synes der mange spændende nye tiltag på vej.

Og Little Big Planet ser bare for fedt ud!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
nerosnerosSkrevet 08/03-07 09:35, rettet 08/03-07 11:17 
Jeg har ikke været den største playstation fan, fordi jeg var sur over de dræbte Saturn, men det var måske også SEGA selv der sørgede for det :-/!

Lige nu er min PS2 i højsædet og jeg er dykket ned i det inorme bibliotek af titler til den maskine, og der er jo rigtig mange gode spil.

Jeg skal også helt sikkert have en PS3 uden tvivl, men jeg tror der går meget længe før jeg får skrapt bananer sammen til det.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 08/03-07 09:58 
Kan varmt anbefale at se Sony keynote fra i går.

Der er en live demo af PS Home og LittleBigPlanet.
Specielt LBP delen SKAL ses... absolut brilliant den måde som brugerne kan opbygge egne baner samtidigt og dele dem med andre. Lader til de vil opfylde løftet om "user created content" med LBP :)

Klik "Sony Keynote" linket
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/03-07 11:09 
Jeg har lige set den og kan også anbefale at man kigger den igennem.
happyEDhappyEDSkrevet 08/03-07 13:44, rettet 08/03-07 13:46 
Little Big Planet kan få mig til at investere i en PS3.
Syntes det ser helt fantastisk og NYT ud.
Musikker også helt utrolig! Minder musikken foresten ikke om musikken i lille virgil og orlafrøsnapper? Eller husker jeg forkert
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
jaesjaesSkrevet 08/03-07 20:34 
LittleBigPlanet gør mig lidt sur over, at jeg ikke rigtig har råd til maskinen forløbig.

Men jeg kan på den anden side ikke lade være med at tænke lidt kritisk: En af kræfterne bag LittleBigPlanet er Mark Healey. Han var i mange år en af Peter Molyneux' tro væbnere. Først hos Bullfrog og derefter hos Lionhead. Hos Bullfrog gik tingene jo meget godt, men Lionhead har efterhånden mest ry for at lave fede koncepter, men knapt så interessante spil. For et års tid siden udkom så Mark Healey's fritidsprojekt, Rag Doll Kung Fu. Igen en fedt koncept, som mange mener mangler lidt for at være et rigtig godt spil.

Nu er LittleBigPlanet så på vej. Konceptet er igen fremragende, men... :P
happyEDhappyEDSkrevet 08/03-07 20:41 
Det ser bare lidt mere finpudset og gennemtænkt ud end feks Rag doll kung fu. :)
Ser faktisk rigtig velbalanseret ud, Grafik, lyd , gameplay.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WehnerWehnerSkrevet 08/03-07 20:45, rettet 08/03-07 20:46 
Jeg vil også anbefale Phil Harrisons keynote speech.

Det mest positive er, at når Sony på den måde begynder at tage online gaming seriøst, så kan Microsoft ikke længere hvile på laurbærrene efter Live's knusende sejr over Central Station, eller hvad det nu hed. Nu kommer der til at skulle strammes op, for Ms kan ikke bare ignorere den meget stærke GDC keynote speech.

Så for os som forbrugere er det win/win - Sony er begyndt at tage sig sammen, hvilket tvinger Microsoft til at tage sig sammen.

Det er i øvrigt første gang, jeg har overvejet at købe en PS3.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 09/03-07 20:46 
Dylan Jobe fra Incognito forærede Brian Crecente fra Kotaku et sæt mæssing kugler for hans indsats i sidste uge - fandeme i orden :)

"Warhawk Dev Hands Me My Balls"
BeanoBeanoSkrevet 22/04-08 07:49 
Home forsinkes igen... surprise surprise!

"Home gets delayed again, open beta scheduled for Fall"
AmbyAmbySkrevet 22/04-08 08:36 
Nu må de lige tage sig sammen. Det hele skydes jo i øjeblikket. Eller føles sådan. Hvornår kommer de der fede ting til XMB, som blev lovet for længe siden?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 22/04-08 08:54 
Hvis du mener "in-game communication" (friends-list, messaging, ...) så er det svjv stadig annonceret til "sommer" (vist nok i 2.40 firmware). Men lad os nu se...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/04-08 09:24, rettet 22/04-08 09:25 
Kan det passe, at der er "in-game XMB" i Everybody's Golf til PS3?

Jeg spillede online i aftes og i lobbien kom jeg til at trykke på SELECT, og frem kom min venneliste fra XMB'en... Men kun vennelisten... Nogen der ved hvad det er for noget?

Everybody's Golf er i øvrigt rigtigt sjovt... Klart det spil jeg har brugt mest tid på, på PS3.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 22/04-08 09:37, rettet 22/04-08 09:39 
Ja det kan godt passe. Der er nogle få spil som faktisk har in-game XMB friends-liste, Ridge Racer 7 var vist det første og Resistance fik det i en patch.
Det er noget som udviklerne selv skal inkludere i spillene - dvs. der findes fuld support i SDK'en sammen med bl.a. custom soundtrack, men det tager hukommelse fra andre ting i spillene og er ikke et krav, så derfor er det oftest ikke med i spillene.
dRxLdRxLSkrevet 22/04-08 10:34 
Beano>
Dylan Jobe fra Incognito forærede Brian Crecente fra Kotaku et sæt mæssing kugler for hans indsats i sidste uge - fandeme i orden :)

Hmmm artiklen indeholder ikke nogen egentlig forklaring på hvorfor han skulle have mæssingkugler, nogen der kan smide mig et hint eller link?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 22/04-08 10:42, rettet 22/04-08 10:45 
Det handlede om han rapporterede om Home rygterne før GDC 2007 og Sony forsøgte at true ham til at lukke munden... lykkedes ikke ;)

"Sony Blackballs Kotaku"
nerosnerosSkrevet 22/04-08 18:22 
Jeg må downloade en demo af Everybody's Golf så.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/04-08 22:55 
Garh, Home delay...

"Yes, yes, we want more beta testers, yes, please..."
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/04-08 23:09 
Netop hvad Beano nævnte lidt længere oppe ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig