X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Trådløs Router


Svar
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 27/02-07 18:29 
Hej
har lige 2 spørgsmål omkring trådløs routere.

1:
Når man har trådløs router, kan man så køre med for eks stationær (via net-kabel) og hvis man har en bærbar køre den med trådløs net på samme tid og sådan?

2:
Nogle der ved hvordan et trådløst netkort tilsluttes bærbar, og ca hva de koster for et helt standard alm.?

På forhånd tak
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
HeroldHeroldSkrevet 27/02-07 18:59 
1: Alle trådløse routere jeg har haft mellem hænderne har haft 4 porte til kabler også.

2: Enten som PC-card eller via USB, hvis det ikke er indbygget. Prisen varierer, men det burde kunne fås for et par hundrede.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 27/02-07 19:22 
jeg bukker og takker for hurtigt svar.!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
la0sla0sSkrevet 27/02-07 19:36 
Jeg har både prøvet med usb og pc card i tidernes løb. Begge dele virkede upåklageligt, men usb dimsen var dog den der naturligt nok var mest i vejen. Bare ligesom en krølle på historien.
Hvad sker der?
KLTKLTSkrevet 27/02-07 20:02 
Hvis man køber en forholdsvis ny trådløs router vil den med alt sandsynlighed også have porte til kabler også, her kan man næsten ikke gå galt i byen, og det samme kan egentlig også siges omkring nye bærbare hvor det nu mere eller mindre er standard med indbygget trådløst netkort.
Hvis du dog er i besiddelse af en ældre bærbar uden indbygget trådløst netkort, så kan du som allerede beskrevet investere i fx USB løsningen for nogle få hundrede kr.
9/11 Was An Inside Job
ElgenElgenSkrevet 27/02-07 21:01, rettet 27/02-07 21:06 
Jeg vil til enhver tid anbefale LinkSys' produkter når det gælder trådløs (både router, accesspoints og trådløse kort); jeg har aldrig oplevet problemer hverken i forbindelse med konfiguration eller daglig brug.
Men jeg har til gengæld tit haft bøvl mange andre mærker, når jeg har skulle hjælpe venner og bekendte med opsætning.

LinkSys koster (en lille smule) mere, men det betaler sig.

Lige en sidste ting; jeg går nu og ærger mig gevaldigt over, at jeg ikke købte en router med indbygget printer-server den gang, men valgte at 'spare' de få ekstra 100kr-sedler.
Så overvej om du vil få brug for det };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 28/02-07 15:59 
jeg har selv, hjemme hos mig trådløs router ( alt trådløs ), men var ikk sikker på om man os ku køre kabel samtidigig, men det er rart, så er det sådan en mine forældre ska købe sig
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
KLTKLTSkrevet 28/02-07 16:07 
Jeg kan så supplere op med også at anbefale Linksys produkter som altid fungerer som de skal, og derudover vil jeg også anbefale D-Link routere som prismæssigt nok er en smule billigere men også i mine øjne virkelig gode produkter.
9/11 Was An Inside Job
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 28/02-07 16:16 
jeg har selv D-link, den er jeg utrolig tilfreds med, kan ikke blive mere enkelt. :).

har dog os haft linksys alm. router. den var os fin
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
SlothSlothSkrevet 28/02-07 17:02 
Jeg har lige investeret i en LinkSys, og den fungere upåklageligt. Havde nogle problemer med at få mit ZyXel modem til at forwarde porte, men det var fordi jeg skulle ændre den trådløses IP fra en 192.168.0.x-adresse til en 10.0.0.x-adresse (pga. CyberCitys låste 10.0.0.1 IP på deres modem/router).
Kiss me, would you kindly?
JAAJAASkrevet 28/02-07 17:11, rettet 28/02-07 17:13 
Endnu en varm anbefaling af D-Link herfra, i tilfælde af at andre går med router køb i tankerne.
WehnerWehnerSkrevet 03/08-07 15:37 
Er der nogen, der kan anbefale en specifik trådløs router - enten D-Link eller LinkSys.

Eneste krav er, at der også skal være fire normale stik også - og at den skal være meget nem at bruge.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 03/08-07 15:52 
Jeg kan kun anbefale én familie af routere til hjemmebrug:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wrt54g

Hvis du kan finde en WRT54GS af den gamle skole (op til version 3) så køb den, ellers køber du bare en WRT54GL.

De koster næsten heller ikke noget:

WRT54GL
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=181069

WRT54GS (måske ikke den rigtige version)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=92983
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SlothSlothSkrevet 03/08-07 17:00 
WRT54GS har jeg selv, og den kører perfekt!
Kiss me, would you kindly?
KTCKTCSkrevet 03/08-07 17:03, rettet 03/08-07 17:03 
Jeg har lige købt en D-Link DI-624 108Mbps trådløs router, og indtil videre er jeg godt tilfreds. Den har de features jeg har brug for, er hurtig og let at sætte op, og så er signalstyrken på den ret god.
Sidst jeg købte router, var det en Linksys, og det er også et godt produkt. Dog bryder jeg mig ikke om deres one-button-setup feature, som med et enkelt tryk gjorde, at jeg skulle til at indstille den forfra...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 03/08-07 17:31 
Jeg har en D-Link GamerLounge DGL-4300, og den er jeg ret glad for. Den understøtter 1Gbit tråd via de fire porte, og op til 108mbit trådløst. Jeg kører selv 36mbit i min lejlighed.

Bor du sammen med nogen der belaster båndbredden mens du spiller, kan man slå et særligt filter til, der prioriterer pakker på de porte der spilles på højere end på downloaden, hvilket resulterer i bedre pingtider, selv under belastning. Jeg har selv haft en Linksys model ukendt, som jeg har været ret glad for. Begge er nemme at sætte op via et webinterface.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
QQSkrevet 04/08-07 01:43 
WRT54GC har jeg lige erhvervet mig. Fungerer perfekt, men er nok mindre god i store huse hvor den skal række langt, da det er en kompakt version af den oprindelige WRT54G... Til gengæld fylder den ikke en skid.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
WehnerWehnerSkrevet 18/08-07 16:05 
Min lillebror købte en WRT54GS og satte det selv op uden problemer, bortset fra, at han ikke kan finde ud af at sætte password på, så det skal jeg over at ordne.

Fungerer det på samme måde som med normale routere, at man skal ind på en lokaladresse, der står i manualen og så ordne det derfra?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 18/08-07 16:23 
Du skal bare tilgå den adresse som er gateway for den computer som bruger routeren som adgang til Internettet.

I windows kan du se gateway adressen ved at skrive "ipconfig /all" i en kommando-prompt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SlothSlothSkrevet 18/08-07 18:28 
Default er 192.168.1.1

Login: admin

Intet password.
Kiss me, would you kindly?
PlaykidPlaykidSkrevet 29/08-07 21:57 
Jeg overvejer også at købe en ny router, en der er lidt mere xbl venlig end den jeg har nu.

Den linksys WRT54GS, ser rigtig nem ud at forwarde porte på, så den virker mest interessant.
Men er den et bedre produkt end f.eks. D-link dI-624.
Jeg synes jeg kan huske der var en side (sikkert xbox), hvor man kunne se hvilke mærke de anbefalede til Xbox360, den kan jeg dog ikke lige finde.
Spiller nu: Halo 3
jaesjaesSkrevet 09/10-07 19:08 
Findes der nogle lister over, hvilke routere der virker med de forskellige konsoller?
QQSkrevet 09/10-07 21:04 
Nintendo har nogen Routertests på nedenstående link. Umiddelbart BURDE alle routere virke. Men hvis du holder dig til Linksys, burde du ikke få problemer.

Link...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 11/10-07 22:15 
Tak. Jeg kan se, at den D-Link jeg nok køber også er på listen, så håber jeg bare, den også virker med X360 og PS3 :)
jaesjaesSkrevet 17/04-08 19:20 
Jeg har lige hjulpet en med at sikre en Belkin-router. Vi kunne ikke finde et sted, hvor man kunne vælge et password for netværket, i stedet skal man på hver pc, der vil have adgang, skrive en lang WEP-remse. Nogen der kan kaste lys over det? Er det bare sådan ved WEP?

Jeg har ikke modelnummeret ved hånden, man kan da finde ud af at det - gætter dog på, at det gøres nogenlunde ens på de fleste nyere Belkin-routere.
WehnerWehnerSkrevet 17/04-08 19:27 
Lyder præcis som da jeg satte det op for mine forældre sidste år.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 17/04-08 19:42 
jaes>
Jeg har lige hjulpet en med at sikre en Belkin-router. Vi kunne ikke finde et sted, hvor man kunne vælge et password for netværket, i stedet skal man på hver pc, der vil have adgang, skrive en lang WEP-remse. Nogen der kan kaste lys over det? Er det bare sådan ved WEP?

Sådan _skal_ det ikke være, men sådan er det på nogle routere. Min DGL er lige død, og mens jeg venter på en ny, så har jeg sat min gamle router til. Hvor jeg på DGL'en frit kunne sætte passwordet (det skulle dog være på 10 cifre), så er jeg tvunget ud i WEP-remsen på Linksys'en :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 17/04-08 20:27, rettet 17/04-08 20:38 
Ach so, tak skal I have, så er det opklaret.
jaesjaesSkrevet 16/05-08 22:06 
Så er den gal igen, eller, normalt er der tilsluttet en stationær og en bærbar til routeren. I dag prøvede jeg så at tilslutte min egen bærbar via Wi-Fi, men den fejler efter at have forsøgt at få en netværksadresse. Nogen der har et bud på hvorfor?

Jeg tjekkede både router-opsætningen og netværksindstillingerne på den anden bærbar, men der var ingen faresignaler, som sprang i øjnene.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-09 20:40 
Hvad koster en alm. god trådløs router i vore dage? Min mor skal bruge en ny da hendes gamle er noget billigt netto skidt som mister forbindelsen ca. en gang i timen.

Hvad skal man gå efter af mærke og sårn? Jeg selv har en D-Link, og selvom der har været nogle enkelte småproblemer har jeg været meget tilfreds med den.

Den skal bruges så 2-3 computere kan være på samtidig og gerne være så billig som mulig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/01-09 22:06 
Jeg har en Netgear trådløs router, den koster 300 kr. i Expert... Den er meget let at sætte op og jeg har både en laptop og en stationær koblet til den og det virker som det skal...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-09 22:13 
Det var da en ganske ok pris :) Med mindre nogen har noget dårligt at sige om den så kunne jeg godt finde på at kigge på sådan en. Tak for hjælpen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KnightrideRKnightrideRSkrevet 19/01-09 09:18 
Bruger selv Netgear, hvor vi har koblet 4 computere til den. Der har aldrig været problemer! :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/01-09 11:52, rettet 19/01-09 12:07 
Der har aldrig været problemer med min Linksys WRT54GS trådløse router, som vist også er blevet anbefalet tidligere her i tråden. Jeg har haft en PC, bærbar, PS3, Xbox 360, PSP, NDS og Wii tilsluttet routeren uden problemer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/01-09 13:54 
Jeg har selv en D-Link 524 :) Den fungerer nu ganske fint så længe jeg ikke skal pille mere ved den. Der har været nogle småproblemer som at den pludselig ikke ville acceptere password mere eller ikke ville give adgang selvom der intet password var sat. Det er sket en 2-3 gange og har begge gange kunne klares ved at resette den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/01-09 15:21, rettet 19/01-09 15:24 
Det har jeg godt nok aldrig oplevet :/ Jeg har oplevet at jeg måtte tage strømmen på den et par gange (mange måneders mellemrum) da den pludselig ikke ville ville lade min computer komme online. Jeg bruger selv en nyere firmware end den den er født med.

EDIT: DI-524 er altså ikke perfekt, men bortset fra de problemer jeg har nævnt har der aldrig været noget. Hvis jeg selv skulle købe ny ville jeg ikke vælge samme model igen, men jeg gider heller ikke smide 300+kr for en ny, bare for at slippe for de bagateller.

Hvis din overhovedet ikke virker kan jeg godt se der ikke er nogen vej uden om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 19/01-09 15:24 
Der findes i øvrigt en masse mindst lige så gode alternativer til Linksys WRT54 serien. Routere der bruger det samme broadcom chipset og derfor har de samme muligheder for få installeret alternativt software. Selv bruger jeg en ASUS WL-500g Premium.

Liste over spændende hjemmeroutere
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 21/12-09 15:43, rettet 21/12-09 15:45 
Jeg kunne sagtens lige bruge en smule hjælp her...

Er ved at sætte en trådløs router op hos min kæreste, men den gider ikke virke efter hensigten. Kan sagtens få computer og 360 til at fatte routeren er der, men routeren gider gå på nettet. Den står dog meget længe og leder, inden den siger nej og ikke tale om.

Routeren der er tale om, er en Linksys Wireless-G WRT54G.

EDIT:

Selv når jeg smider kabel i routeren, gider den ikke. Jeg bruger nu hendes gamle router.
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 21/12-09 16:23 
Nu virker det... Ingen ved hvad jeg har gjort rigtigt.
Ting om dét og pis.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig