X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
slk486slk486Skrevet 24/10-18 14:46 
Tak for tilbuddet, men det ser ud til jeg kan afspille dem via drevet over min laptop. Fint nok i denne nødsituation :)
j/k
ResizeResizeSkrevet 30/10-18 16:28, rettet 30/10-18 16:52 
Hvordan får jeg lukket min Game Pass abonnement på XBOX One ???????

GUIDE fra XBOX/PC
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. På din Xbox One-konsol skal du vælge Indstillinger > Konto > Abonnementer.
2. Vælg det abonnement, du vil annullere, og tryk derefter på A-knappen .
3. Vælg Annuller abonnement under Betaling og fakturering, og følg instruktionerne
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan ikke vælge Annullere, kun ny betalingsmetode. Har prøvet at lokke på via PC, men
det virker heller ikke .Kan igen kun vælge at fornye og/eller bruge anden betalingsform.

På PC bliver jeg hele tiden smidt tilbage til :
"Stoppe tilbagevendende fakturering eller annullere et abonnement"

Løber ud på Torsdag, og gider ikke, at skulle betale 177kr igen, da det ikke bliver brugt.

Hjæææælp !!!


Opdate:
Efter 1000 forsøg virkede "Stoppe tilbagevendende fakturering eller annullere et abonnement", og
jeg kan nu stoppe Game Pass via. hjemmeside.

Fandt også ud af, hvor man ikke kan opsige på konsol mere:
While the option to cancel a subscription on the console
was previously available, this has since been removed.

Må være sket for nyligt...
GreaseballGreaseballSkrevet 08/11-18 19:18 
Jeg har et par PS3 maskiner stående. Original fatboy med kort læser i front og bagud kompatibel. Denne vil så ikke starte spil mere. Eller apps. Kun dashboard virker. Hvis nogen kan lave sådan en vil det være super.
Har også en der ligner, dig uden kortlæser i fronten. Plus en slim udgave. Må være 3. generation (næstsidste udgave). Den larmer en del.

Mine dumme spørgsmål er så. Hvad vil være det bedste at gøre.
Prøve og se om nogle han kan lave den gamle?
Eller finde en ny brugt?
Eller måske finde en af de sidst udgivet maskiner. Den med topload. Er de gode?
solid snakesolid snakeSkrevet 11/11-18 10:43 
Når man snakker om bivirkninger, hvorfor er det så altid negativt?

Hvis man f.eks gennemgår en udrensning af kroppen med henblik på og få det bedre. Også man tabe sig, det var ikke planlagt er det så ikke en positiv bivirkning?

Nogle vil kalde det en positiv ting istedet, eller en sideeffekt bonus, men det er vel sådan set en bivirkning, da man ikke forventede det.

Eller hvad siger i?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
nyremandnyremandSkrevet 11/11-18 11:16, rettet 11/11-18 11:17 
Ordet bivirkning har generelt en negativ ladning, som også ses i beskrivelsen fra ordnet.

Der står følgende

(skadelig) virkning ud over den egentlig tilsigtede virkning ved en (medicinsk) behandling eller ved en aktivitet

I forhold til dit eksempel, kan man sige, at "få det bedre", jo stemmer meget fint med det nævnte resultat, som blandt andet inkluderede at tabe sig. Da du selv beskriver det positivt, er der vel reelt set en sammenhæng i mål og resultat i din egen opstilling.

Personligt vil jeg bruge bivirkning negativt. For at tage dit tilfælde, kunne man måske opstille den sådan: Ved at have tabt sig, så føles vinteren kolderen, da man ikke har ligeså meget fedt på kroppen til at holde sig varm.
ResizeResizeSkrevet 11/11-18 21:09, rettet 11/11-18 21:16 
Bivirkning er aldrig en positiv virkning.Hvis du taber dig udover hvad medicinen enligt er til, og det gavner dig, kan du kalde det en positiv virkning eller bare bieffekt (selvom bieffekt kan bruges negativt, men sjældent gør).
solid snakesolid snakeSkrevet 11/11-18 21:42 
Men hænger bivirkninger altid sammen med medicin?

F.eks den udrensning jeg har lavet, kræver ingen medicin, blot kostændringer. Jeg ville blot prøve og se hvad det gjorde ved kroppen. Jeg forventede intet af kuren.

Det var en side effekt eller skal jeg kalde det en positiv bivirkning, at jeg fik det bedre, tabte mig med mere.

Grunden til jeg spørg, er vi er 2 som mener, at man kan kalde det en positiv bivirkning, da det ikke var en effekt vi regnede med. Men det var en del af resultatet som kom ud af kuren.

Også er der flere som har jeres holdning, at en bivirkning altid er negativ ladet.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ResizeResizeSkrevet 11/11-18 21:48, rettet 11/11-18 21:58 
Det er det samme da bivirkning også bruges uden for medicinsk indblanding, men stadigvæk inden for det fysiske eller psykiske.
JmogJmogSkrevet 25/11-18 02:01 
Jeg skal snart til at lave mig en hjemmebio. Vil selvsagt gerne have nogle konsoller sluttet til der. Jeg overvejer at placere konsollerne bag mig istedet for under displayet. Nogen der har erfaring med om det giver problemer med forbindelsen til controllerne? Afstanden vil være 2,5 meter.
Soren47Soren47Skrevet 27/11-18 21:25 
Har denne boks med en blu-ray audio disc og normale cd'ere.

Vil jeg få noget ud af at rippe blu-ray audio disken i stedet for cd'erne?
Skal have det på en medie server og afspille det på hhv. surround receiver og en network højtaler.

Svar kun hvis I umiddelbart ved det. Ellers undersøger jeg det selv :b

Link...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/11-18 23:40, rettet 28/11-18 00:05 
CD-formatet blev designet til at levere alt, hvad en normal menneskelig hørelse burde være i stand til at opfatte, og mange vil påstå, at højere bitrates bliver trukket ned over hovedet på forbrugerne i et forsøg på at sælge ny teknologi som ingen dybest set har brug for, og at det dermed kun leverer forbedringer i form af psykoakustik.

Med andre ord kan det meget vel være ren indbildning i bedste Kejserens nye klæder -stil.

Men mange andre påstår hårdnakket det modsatte.

I så fald skal hele kæden fra din server til DACs i receiver og højttaler understøtte formatet, før du får noget ud af det.. hvilket den sandsynligvis også gør.

Det forudsætter selvfølgelig også, at komponenterne er sammensat og opstillet på en måde, så det hele ikke alligevel drukner i forvrængning og støj :P
AV Intelligent Terminal
Soren47Soren47Skrevet 28/11-18 16:47 
Tænkte nok du ville komme med et godt svar! :)

Jeg er nok ikke den største audiofil
Kan høre forskel på mp3 og cd/flac, men om jeg kan høre forskel når det er bedre, er jeg i tvivl om.

Ripper nok bare cd'erne og holder mig til blu-ray audio disken på selve blu-ray afspilleren :)
ResizeResizeSkrevet 03/12-18 15:31, rettet 03/12-18 15:35 
Har købt og er nu igang med at spille Battlefield V single mode, normal (PC).
Ser mig selv som en habil FPS spiller, men bliver konstant mejet ned af fjenden i en afstand
hvor jeg ikke selv kan ramme ordenligt med maskinpistol. De kan åbenbart godt.
Bærer også rundt på en gøp med støttefod, men rammer stadigvæk intet.
Skal nænves at jeg proner mens jeg skyder, og at computeren bevæger sig mens den
nakker mig.

Andre der har det på samme måde ??
NaieraNaieraSkrevet 03/12-18 16:41 
Snydepelse!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ResizeResizeSkrevet 03/12-18 23:24 
Snydepelse!

lol - ja !!
KTCKTCSkrevet 04/12-18 17:06 
Du kan sikkert betale EA for en DLC til at slå snyd fra på fjenderne.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 09/12-18 15:07 
Jeg oprettede en tråd om Project Judge/Judge Eyes i sep. (ifm. TGS svjh) som tilsyneladende er pisk væk nu. Hvad sker der lige?
WehnerWehnerSkrevet 09/12-18 15:09 
Altså i dag? Der er ikke noget at se i loggen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 09/12-18 15:09 
i september, som jeg skrev.
WehnerWehnerSkrevet 09/12-18 15:11 
Du skrev i sep ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 09/12-18 15:11 
Som jo er helt uforståeligt. Jeg søger lige.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 09/12-18 15:11 
Tak ;)
WehnerWehnerSkrevet 09/12-18 15:28 
Jeg kan heller ikke finde det. Der er ikke noget i loggen om at det skulle være blevet slettet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 09/12-18 15:30 
Ok weird, jeg må oprette et nyt så. Takker.
ElgenElgenSkrevet 12/12-18 11:15, rettet 14/12-18 12:51 
Er der nogen der har prøvet om 3. parts (4-ports) GameCube til Wii U adapters virker med det nye Smash Bros til Switch?

Hvis der specifikt er nogen der har prøvet denne: https://www.expert.dk/spil-og-underholdning/konsol-tilbehoer/andet-konsol-tilbehoer/dacota-gaming-gamecube-adapter-wii-u/p-242308/ vil jeg meget gerne høre om det.

Ældstesønnen ønsker sig en adapter i julegave (samt spillet), og de originale adapters specifikt til Switch er ikke til at opdrive...

(...og ja jeg har googlet en del og også læst at den originale Wii U adapter virker med Switch og Smash Bros og nogle 3. parts gør... men gør alle; så helst kun personlige erfaringer eller link til een der har prøvet den adapter der linkes til, tak };-P)

EDIT: Endte med at købe denne: http://www.konsolservice.dk/index.php?route=product/product&product_id=2052&search=GameCube+adapter og så blot håbe at den virker med Switch og det ny Smash. Jeg laver lige en opdatering med resultatet efter jul, til evt senere reference...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ProzelProzelSkrevet 18/12-18 16:08 
Jeg har også netop bestilt en adapter på ebay fra Kina, og så satser jeg på den spiller.
ElgenElgenSkrevet 24/12-18 22:52, rettet 24/12-18 22:53 
Den Wii-U GameCube-adaptor virker fint med Switch og det nye Smash Bros; byggekvaliteten er dog klart ikke nær så god som en original. Controller-stikkene går lidt stramt i den...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DanerenDanerenSkrevet 05/01-19 23:09 
Jeg har fået mig et amerikansk TV og skal anskaffe mig en step down converter. Fjernsynet bruger 160W, så jeg går ud fra at jeg skal have en på 200W?

Kender i til nogle gode convertere, også gerne lidt kompakte, hvis muligt? Jeg har ikke rigtig forstand på den slags. På forhånd tak!
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
SumezSumezSkrevet 06/01-19 00:41 
Ja, en stepdown converter skal gerne kunne trække en bid mere end det angivne forbrug på det der skal sluttes til den.

Men prøv at se på den label der sidder ved strømstikket i fjernsynet, der burde gerne stå hvor mange volt det kræver. Hvis der står noget i stil med 110-230V, så burde det virke fint i danske stik, det er der meget moderne elektronik der gør.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DanerenDanerenSkrevet 06/01-19 07:09 
Label siger AC110-120V ~60Hz 160W
Typical power : 82W

Så jeg går ud fra at en converter er nødvendig?
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
DanerenDanerenSkrevet 06/01-19 08:10 
På danske shops er det nærmeste jeg kan finde denne her: https://www.av-cables.dk/230v-til-110v-converter/stroem-converter-220v-240v-til-110-v-300-w.html

Ellers kan jeg finde sådan en her på amazon: https://www.amazon.co.uk/Bronson-200-110-Volt-Transformer-Converter/dp/B07BG98F4K/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1546758048&sr=8-3&keywords=step+down+converter+220v+110v+200w

Men jeg ved ikke noget om kvaliteten af dem eller hvad jeg skal gå efter.
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
JmogJmogSkrevet 07/01-19 00:47 
Daneren>
Label siger AC110-120V ~60Hz 160W
Typical power : 82W

Så jeg går ud fra at en converter er nødvendig?

Korrekt.
ResizeResizeSkrevet 11/01-19 00:25, rettet 11/01-19 19:42 
Fejl
dRxLdRxLSkrevet 20/01-19 16:06 
Hvis man skal lave spil der kører på Windows 10, er der så nogen nogen grund til at have noget vildere end pro versionen?

Tænker på om der er debugging eller andet brugbart til software udvikling de har låst på de dyrere versioner af os'et?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 20/01-19 16:17, rettet 20/01-19 16:18 
Det har vist mere med dit udviklingsmiljø at gøre end OS'et. Jeg kan ikke tænke på noget du ikke kan gøre med de laveste udgaver af Win10.

Selv den gratis udgave af Visual Studio giver dig masser af gode værktøjer til både C++ og C# udvikling, når målet ikke er andet end et GL-surface.
Det er nok en anden situation hvis du specifikt targeter deres mobilvenlige "app"-platform, men det forestiller jeg mig ikke er tilfældet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ResizeResizeSkrevet 21/01-19 14:49 
Spørgsmål til alle jer elektronik GURU´er :D
Står og mangler 3-5 scart udgange på 2 x TV, så hvad skal jeg gå efter. Skal det være en Scart switch eller bare en normal Scart fordeler. ??
Prismæssigt tænker jeg omkring 300 kr pr stk.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-19 17:02 
Du mener indgange, ikke?

Jeg ved ikke om der findes noget på det danske marked som er værd at købe, men du leder efter en aktiv SCART-switch. De passive vil formegentlig have kvalitetstab.

Selv bruger jeg Extron Crosspoint matrix-switche, men det er temmelig kompliceret i forhold til almindelige plug n’ play løsninger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 21/01-19 17:22, rettet 21/01-19 21:23 
Formentlig :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-19 17:27 
Du retter det bare selv :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ResizeResizeSkrevet 21/01-19 21:23 
Du mener indgange, ikke?

Det jeg fandt blev kaldt Scart fordeler, men aner ikke om de har skrevet forkert :-)
https://www.conradelektronik.dk/p/scart-fordeler-1x-scart-stik-3x-scart-tilslutning020-msortspeaka-professional-325200?gclid=EAIaIQobChMIjrXcpdj_3wIVDouyCh1B1wu6EAQYBSABEgI9nvD_BwE&vat=true

Vil gerne smide mine gamle konsoller ind i et gamer rack med 2 B&O mx 5000. Har bare ingen ide om, hvad
der er bedst, og om Scart signalerne forringer hinanden ??
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-19 21:29 
Hvis du skal forbinde til to skærme skal du bruge en splitter.

Den du har fundet der er et dårligt valg og vil forringe billedsignalerne. Der står den er bi-directinal, men har ingen omskifter-kontakter, så dvs. at signalet bliver sendt ud på alle porte, og altså fra én konsol overi en anden :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/01-19 21:56 
Den på linket fungerer både som splitter (fordeler) og som switch (omskifter), men er ikke særlig god til nogen af delene, især ikke i et permanent setup. Én ting er forringelse af kvaliteten, der kan også ske alle mulige andre uventede konsekvenser.
Den er dog ok så længe den kun bruges til enkelte formål, og kun mellem to udgange. Vi har brugt lignende til capture til turnerings-events, hvor resultatet stadig har været et fuldstændig skarpt pixel-perfekt billede, så det er ikke fordi den er ubrugelig. Som switch er den dog det rene affald.
Den er under alle omstændigheder ikke 99kr værd. Det er en billig kina-vare, og der er mange der sælger de samme til ca. en tyver.

Desværre er aktive splittere utroligt svære at finde, og dem man kan få er ofte enormt dyre, og overkvalificeret til jobbet (du finder dem næppe med færre end fem udgange).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ResizeResizeSkrevet 21/01-19 21:56, rettet 21/01-19 21:58 
Den på linket fungerer både som splitter (fordeler) og som switch (omskifter), men er ikke særlig god til nogen af delene, især ikke i et permanent setup

Oooh - ok : (

Må på jagt efter en Scart Switch med omskifter-kontakter. Tak for jeres hjælp :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-19 05:48, rettet 22/01-19 05:50 
Sumez>
Vi har brugt lignende til capture til turnerings-events, hvor resultatet stadig har været et fuldstændig skarpt pixel-perfekt billede, så det er ikke fordi den er ubrugelig.

Det er i hvert fald ikke den korrekte måde at splitte et videosignal på, men det ved du nok allerede :)
Som jeg lige kan tænke mig til så vil du ved at gøre ovenstående terminere signalerne to gange med 75ohm, hvilket vil sænke signal-spændingen. At det virker er heldigt, men signalet burde altså forstærkes inden det deles op :)

Resize, der er en fyr på shmups forum der hedder superg som laver aktive scart-switches. Mener bestemt at han laver en der har to udgange. De vil være et glimrende valg, men prisen er meget høj (over 1000kr hvis jeg husker korrekt), men det er den eneste løsning jeg lige kan komme på, som jeg selv ville anbefale.

Edit: https://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=50851
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/01-19 08:22, rettet 22/01-19 08:28 
Jeg vil bestemt heller ikke anbefale den, men når jeg selv har været ude for at bruge den flere gange uden synlige problemer, så er det også svært at afvise den fuldstændig. Den går an til små projekter og nødstilfælde. Men hvor godt den virker kan nok nemt afhænge af hvor kraftigt et signal der udsendes fra kilden, vil jeg skyde på.

Den kombinerede switch/splitter fra shmups-forumet er absolut noget nær den bedste løsning.

Alternativt har jeg brugt shinybow's aktive splittere uden problemer. De er gode, men kan være meget svær at finde til salg i Europa:
http://www.ani-av.com/shop/product_info.php?products_id=206
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ResizeResizeSkrevet 22/01-19 21:37, rettet 22/01-19 21:37 
Efter at have kigget hele internettet igennem kan jeg godt se, at der ikke er meget at finde i Europa. Enten er produkterne udgået - koster en bondegård på Ebay, eller skal specialfremstilles. Var dog heldig at finde 2 x shinybow SB-3715 på en en lille dansk elektronik hjemmeside.

Konsolkongen og Sumez - jeg er dybt taknemlig for jeres hjælp :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-19 21:51 
Ja det er lidt retro med Scart efterhånden. Jeg håber det spiller når du får det hjem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/01-19 22:08 
Resize>
Var dog heldig at finde 2 x shinybow SB-3715 på en en lille dansk elektronik hjemmeside.

Hvor? :O Jeg har godt nok ledt med lys og lygte efter flere :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ResizeResizeSkrevet 22/01-19 23:38 
Fandt dem hos elektronik-lavpris:
https://elektronik-lavpris.dk/?gclid=EAIaIQobChMI3POv-LmC4AIVRpSyCh3G4QK9EAAYASAAEgJ0kfD_BwE
slk486slk486Skrevet 23/01-19 07:33 
Jeg har bestluttet jeg skal have Gigawing 2 til mit arcade kabinet.

Jeg har ikke en sk*d forstand på CPS-2. Der er noget med et motherboard og et board med selve spillet, men skal de matche?
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig