X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Reply
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme"... Se hele indlægget
The medium is the message.
Reply
--Skrevet 24/11-17 19:05, rettet 24/11-17 19:06 
Nogle herfra, som har tjek på hvad gammelt B&O halløj er værd nu til dages? Ifm. vores huskøb for 1½ års tid siden, fulgte der noget B&O halløj med, eftersom der er BeoLink i huset. Dette er dog smådefekt og vi gider ikke have stående mere, så nu vil vi bare af med det.

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Jeg har lavet en annonce på G&G med det og prissat det til 4K, dog er jeg i tvivl omkring om det er den "rette pris", defekter osv taget i betragtning. Skulle der sidde nogle B&O kyndige her, ville jeg blive glad for at få annoncen vurderet, samt høre om prisen er helt i hampen.


Annonce
Spiller nu: Animal Soccer World
quadquadSkrevet 24/11-17 19:19 
Jeg prissatte det B&O som fulgte med vores hus, ud fra de billigste annoncer på nettet og fik ikke solgt én eneste ting. Faktisk kunne jeg ikke engang få fjernsynet afhentet gratis, mens højtaler og pladespiller røg som medgift til en tung skænk.

Prøvet at besøge en B&O-forhandler der handler med brugte ting? De lokale her var i hvert fald meget hjælpsomme med at vurdere hvad markedet flød over med.
WonderboyWonderboySkrevet 24/11-17 19:22 
Prøv måske Ham her.


Link...
I love monster land
solid snakesolid snakeSkrevet 24/11-17 22:57 
Hvis en skildpadde ikke har noget skjold, er den så hjemløs eller nøgen? 🤔
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/11-17 23:08 
Som regel er en skildpadde uden skjold vist for død til, at tage stilling til den slags. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 25/11-17 11:52 
quad>
Jeg prissatte det B&O som fulgte med vores hus, ud fra de billigste annoncer på nettet og fik ikke solgt én eneste ting. Faktisk kunne jeg ikke engang få fjernsynet afhentet gratis, mens højtaler og pladespiller røg som medgift til en tung skænk.

Prøvet at besøge en B&O-forhandler der handler med brugte ting? De lokale her var i hvert fald meget hjælpsomme med at vurdere hvad markedet flød over med.

Så blev hele lortet lige afhentet for 3000 kr., så det er fint nok :)
Spiller nu: Animal Soccer World
WonderboyWonderboySkrevet 29/11-17 21:38, rettet 29/11-17 22:06 
I love monster land
JmogJmogSkrevet 29/11-17 23:07 
Så vidt jeg ved er alle Xbox One controllere ens hvad angår batteriet, så det burde kunne bruges.
slk486slk486Skrevet 30/11-17 08:59 
Ja, bortset fra Eliten, så er de ens i batterikammeret.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 30/11-17 09:04 
solid snake>
Hvis en skildpadde ikke har noget skjold, er den så hjemløs eller nøgen? 🤔

Faktisk så er det ikke et "skjold". Det er skildpaddens ribben som gennem en fantastisk evolution har vokset sig rundt om ryggen om danner skjoldet. :D
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 30/11-17 10:46 
Alright mate, lets slip some of dem turtle ribs on the barbie, but be careful to avoid any splinters.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
solid snakesolid snakeSkrevet 01/12-17 00:52, rettet 01/12-17 00:52 
millennium>
solid snake>
Hvis en skildpadde ikke har noget skjold, er den så hjemløs eller nøgen? 🤔

Faktisk så er det ikke et "skjold". Det er skildpaddens ribben som gennem en fantastisk evolution har vokset sig rundt om ryggen om danner skjoldet. :D

Den version har jeg godt nok aldrig hørt før. :-P
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 19/12-17 16:31, rettet 19/12-17 16:31 
Bruger opladere uden decicerede AC adaptere strøm, når de sidder i en tændt stikkontakt?

Jeg er med på at AC-adaptere helt klart gør, for jeg kan mærke de bliver varme. Men hvad med sådan noget som er et normalt strømkabel der går direkte ind i devices. Er der reelt en indbygget AC-adapter som så suger konstant?

i det konkrete eksempel drejer det sig om en oplader til elektrisk tandbørste. Det jeg overvejer er om jeg behøver at slukke på væggen eller istedet bare kan lade der være tændt der altid og den så kun sluger strøm, når jeg slutter tandbørsten til opladeren.
dRxLdRxLSkrevet 19/12-17 17:57 
Vil oplader til et batteri ikke typisk være en ac til dc konverter?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 19/12-17 19:18 
Ah, ja det må det vel egentlig være.
BeanoBeanoSkrevet 20/12-17 13:38 
Nogen her som kender et Windows utility/program som kan lave en batch farve-erstatning i PNG filer? Altså i eet hug gennemgå 1000+ PNG filer og erstatte bestemte farver med andre.
JmogJmogSkrevet 20/12-17 14:15 
Muligvis xnview
Soren47Soren47Skrevet 20/12-17 14:55 
Mit TV fuckede pludselig farverne op, uden at jeg gjorde noget.
Nu ser de sådan her ud.
Nogen der har en idé til hvad der kan være galt?
Problemet er der også i menuerne, så det er ikke PS4'eren den er gal med. Jeg har også prøvet at sætte TV'et i en anden stikkontakt og at lade det stå slukket i et stykke tid.


Svar på dumme spørgsmål-tråden
millenniummillenniumSkrevet 20/12-17 15:06 
Sluk, hiv alle stik ud og sæt dem i igen.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 20/12-17 16:44 
Jmog>
Muligvis xnview

Tak, det vil jeg checke ud :)
Soren47Soren47Skrevet 20/12-17 17:31 
I linket er der to ekstra billeder af TV'ets menu.

Det virkede ikke at tage alle stik ud. Eller sætte til ny kontakt.
Ingen billedinstillinger ændrer på nogen af problemerne heller.


Link...
JmogJmogSkrevet 20/12-17 18:32 
Ser næsten ud som om der er en specifik farve som panelet pludselig ikke kan vise.

Er der en reset til fabriksindstillinger mulighed i menuerne?
Soren47Soren47Skrevet 20/12-17 19:50, rettet 20/12-17 19:51 
Jeg har prøvet reset til Shipping Condition et par gange. Der hjælper heller ikke desværre :)

Ja, også det jeg tænkte, men hvis TV'et viser én konstant farve, og kun den på hele displayet, så viser den faktisk farven helt fint. Men hvis der er flere farver på én gang (hvilket der jo normalt er altid), eller de ændrer sig, så fucker det helt op.

Jeg vil næsten tro grafikchippen har røget sig en tur...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-17 07:33 
Ja lyder som om det godt kunne være mainbordet der er røget :(

Er der stadig garanti på?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Soren47Soren47Skrevet 21/12-17 12:01 
Det blev købt for 2 år og 2 måneder siden.
Garantien er på 1 år fra Panasonic og 2 års reklamationsret fra Dustin.
Så desværre ikke. Hvilket er lidt noget lort :b

Og at selv betale reparationen kan vel ikke engang betale sig?
BeanoBeanoSkrevet 21/12-17 12:25 
Lyder skidt :(

Hvilket mærke og model er det?
Soren47Soren47Skrevet 21/12-17 12:31 
Det er en Panasonic TX 50CS630E.

Næh, det er ikke ligefrem det bedste tidspunkt, midt oven i en flytning med indkøb af en masse hvidevarer osv.. :b
WonderboyWonderboySkrevet 21/12-17 16:39, rettet 21/12-17 16:41 
Hejsa nogle der ved hvor man kan købe en god og billig stormlighter henne til fyrværkeri?, tænker på sådan en der ikke har gul flame men blå?.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 21/12-17 21:35 
Soren47>
Det blev købt for 2 år og 2 måneder siden.
Garantien er på 1 år fra Panasonic og 2 års reklamationsret fra Dustin.
Så desværre ikke. Hvilket er lidt noget lort :b

Og at selv betale reparationen kan vel ikke engang betale sig?

Har du elektronikforsikring?
Soren47Soren47Skrevet 21/12-17 22:18 
Tak Jens! :)
Vi havde ikke troet vi havde elektronikforsikring, men det ser faktisk ud til vi har en ret god forsikring, fordi selskabet giver gode vilkår til studerende.
Soren47Soren47Skrevet 23/12-17 11:13 
Vi fik erstatning :D
Så skal jeg bare finde et godt UHD TV :)
JmogJmogSkrevet 23/12-17 11:21 
LG OLED55 B7 til 12.000 hos Elgiganten er et godt bud :-)

Hvis du kan vente til januarudsalget, rammer det nok 10.000 da.
Soren47Soren47Skrevet 23/12-17 23:28 
Ville nu gerne, men tvivler på det kommer ned i vores budget af sådan 5-6000 kroner :D

Ville gerne have OLED, men denne gang må det blive LCD :)
Bare HDR er god, virker i game mode og har en lag der ikke er HELT fjollet, tror jeg jeg bliver glad :)

... Måtte også gerne være god til at virke med OSSC :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-17 23:44, rettet 23/12-17 23:47 
HDR på LCD er ikke godt med mindre du får et LCD med full array local dimming. Skærmen skal altså belyses fra flere sider og have mulighed for at slukke lyset i så mange individuelle zoner som muligt. Hvis det kun er belyst fra f.eks. bunden så er kontrasten ikke god nok til at give en god HDR-oplevelse.

Det koster desværre, men måske der kommer et voldsomt knaldtilbud efter nytår.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Soren47Soren47Skrevet 24/12-17 01:33 
I giver mig lyst til at bruge en masse penge jeg ikke har :D
JmogJmogSkrevet 24/12-17 01:42 
Glem alt om HDR i LCD-modeller under 10.000. Ja, på overfladen kan det se imponerende ud, men det smadrer sortniveauet. Du gør reelt billedet bedre på et niveau og dårligere på mange.

Gå efter om det har et godt SDR-billede og lav nok inputlag.

Vær forberedt på at LCD-modeller til den pris vil skuffe i forhold til dit gamle plasma.
Soren47Soren47Skrevet 25/12-17 20:13 
Kan være jeg hopper på det C7 i Elgiganten så på onsdag, hvis der ikke kommer et bedre tilbud :)
C7 og B7 er praktisk talt det samme inden i ikke?

Og virker til jeg så er rimelig fremtidssikret? :)
WehnerWehnerSkrevet 25/12-17 20:19 
Jeg tror, de dage hvor man kunne være fremtidssikret med et tv er ovre. I hvert fald pt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 25/12-17 20:22, rettet 25/12-17 20:23 
Soren47>
Kan være jeg hopper på det C7 i Elgiganten så på onsdag, hvis der ikke kommer et bedre tilbud :)
C7 og B7 er praktisk talt det samme inden i ikke?

C7 og B7 modellerne er praktisktaget ens, kun fod og ramme er forskellige ;)

Du går ikke galt i byen med nogen af dem, jeg har selv C7.
millenniummillenniumSkrevet 25/12-17 21:12 
Er Prey et spil som er værd at gennemføre...?
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 25/12-17 21:19 
Wehner>
Jeg tror, de dage hvor man kunne være fremtidssikret med et tv er ovre. I hvert fald pt.

Det kan du selvfølgelig have ret i :)
slk486slk486Skrevet 08/01-18 09:54 
Ja, nu skal vi snart have 8k :D
j/k
DunwichDunwichSkrevet 08/01-18 21:09 
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hm-fjerner-annonce-med-sort-dreng-i-abetroeje

"Nu har H&M så fjernet det famøse billede, men viderefører annoncen med hvide børn."

Siger H&M så ikke indirekte, at de mener, at hvide børn ikke nedstammer fra aberne, og dermed bliver annoncen positiv racisme? Er der ikke et eller andet her, som er...sært?

Jeg er ikke sikker på, at alle de millenniums som farede til twitter tasterne og fordømte, truede med boycutt, og generelt følte sig krænkede, helt har tænkt den her igennem.
WonderboyWonderboySkrevet 08/01-18 21:18 
Ja både butikker og firmaer skal tænke sig godt om også privatpersoner når man siger noget eller gør noget for enten er man racist eller modsat eller ellers er der også #Metoo som kommer efter dem.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 08/01-18 21:39, rettet 09/01-18 00:01 
De har selvfølgelig intet racistisk ment ved at putte en nuttet lille sort dreng i en trøje hvor der stod noget med abe og jungle på. Det ville jo være fuldstændigt hjernedødt at gøre det med vilje. Hvad skulle meningen være med at gøre sådan noget forsætligt? Sælge mere børnetøj til Trumpetister?

Der er ikke noget som er “sært”. Det er racistisk at kalde sorte mennesker aber der skulle fise tilbage til junglen. Længere er den ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 08/01-18 21:57 
Det jeg mener er sært, er de millenniums som føler sig krænkede på den sorte drengs vegne, og absolut skal fare til twitter tasterne, uden at tænke igennem, hvad de egentligt vil. De er jo ubegavede.

Og H&M bøjer fuldstændigt af, som er på mode i dag, fordi det er altid nemmere, end at stå fast og være ligeglad, og bede folk med internet opkoblinger, holde kæft.

De eneste som bringer racisme ind i det her, er de forvirrede millenniums på twitter.
--Skrevet 08/01-18 23:04 
Jeg bliver så træt af den måde, hvordan nogle nu til dages står i kø for at føle sig krænket.
Spiller nu: Animal Soccer World
NaieraNaieraSkrevet 09/01-18 00:02 
H&M vinder jo intet ved at holde fast. De har jo ikke gjort noget racistisk med vilje. Igen, hvad skulle det gøre godt for?

I øvrigt hedder det MILLENIAL, og hvis man er født efter 1980, så er man sådan en.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 09/01-18 07:06, rettet 09/01-18 07:58 
Som jeg ser det, er problemet, at H&M ved at give efter rent faktisk påtager sig skylden for at have gjort noget racistisk, på trods af at de (formentlig) ikke har. De burde i stedet bede hende Kate Osamor om at STFU.

Det bliver jo en virkelig syg samtale, der skal tages med knægten, når han undrer sig over at han ikke længere figurerer på hjemmesiden. I den samtale vil han blive præsenteret for racisme i form af en påstand om at han har været et offer for denne, hvilket bliver bekræftet af at H&M rent faktisk fjerner billeledet - hvilket de jo kun ville gøre, hvis de var skyldige i noget af den slags - eller hvis det ville mindske tab på bundlinjen ift. reducerede salg jf. medløber mentalitet.

Hvis knægten ikke i forvenen var, et han nu i hvert fald blevet offer for racisme. Fuck det, Kate Osamor får formentlig lidt god opbakning nu og racisme toget kører lidt videre -_- Som jeg ser det, er det personer og udtalelser som disse, som for alvor holder gang i racisme.
Spiller nu: Animal Soccer World
DunwichDunwichSkrevet 09/01-18 08:58 
Naiera>
H&M vinder jo intet ved at holde fast. De har jo ikke gjort noget racistisk med vilje. Igen, hvad skulle det gøre godt for?

I øvrigt hedder det MILLENIAL, og hvis man er født efter 1980, så er man sådan en.

http://grammarist.com/plurals/millennia-vs-millenniums/

https://en.wiktionary.org/wiki/millenniums

Ved at putte hvide børn i den samme trøje, signalerer H&M at de synes de _har_ gjort noget racistisk, og så bliver det hele endnu mere gak. Stakkels H&M, de _kan_ bare ikke vinde, når de først er under angreb fra internet opkoblede tosser, der ser krænkelser alle vegne.

Tommy Thailand - en sømands bekendelser's dybt sarkastiske FB profil, har også en kommentar til historien:

http://bit.ly/2mftkEK
Login for at besvare
Username
Password
Remember me